LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de slechte service van simson computers te herwijnen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
sonja123
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2008 17:02

de slechte service van simson computers te herwijnen

Ongelezen bericht door sonja123 »

eind mei 2008 hebben wij een complete pc gekocht met gelijk anti virus van panda :twisted:
om te beginnen was er al wat met de antivirus die wew erbij gekocht hadden het blokeerde onze inkomende servers om te kunnen downloaden heel fijn maar niet heus
de computer zaak vertelde ons dat het niet mogenlijk was met hun verkochte antivirus we moesten het maar met panda zelf oplossen
goed wij panda gebeld heel veel verschillende dingen geprobeerd samen met de technische dienst van panda en niets hielp nu wilde ze van panda dat we de pc online lieten staan en ook afwisselend tijdends hun werktijden ( 9uur tot 1700) ook uit wilde zetten dit ging niet omdat wij beiden een fulltime baan hebben
nee het moest en kon alleen maar op die manier erg onlogisch al zeg ik het zelf en er ging natuurlijk ook niemand de vrije dagen vergoeden als wij dit zo als hun wilden zouden doen.
uit eindelijk hebben wij gezegt geef dan ons geld maar terug want dit is een onacceptabele oplossing voor ons .
nou dat moesten wij dan maar met de desbetreffende winkel waar wij dit hadden gekocht oplossen
wij weer naar simson het verhaal uitgelegd de laptop meegenomen op het te laten zien maar daar wilde ze niets van weten we moesten maar met de computer kast komen dan zouden hun het wel oplossen
dit kan toch ook op de laptop??
of ben ik nou gek?
nou na een behoorlijke discussie no geen oplossing geld weg geen service helemaal niets
nu hebben wij na 3 maanden al een aantal pixels kapot (wel erg snel voor een nieuw lcd monitor) dus wij gaan met enige tegen zin vanwegen de vorige aanvaring toch maar naar simson computers want er zit immers garantie op toch ?
we moetsten maar contact opnemen met de fabrikant ????????
ik dacht toch dat we het scherm bij hun hadden gekocht ???
en dan vind ik dat hun de service toch wel mogen geven als er een product na 3 maanden niet meer helemaal heel is toch
maar goed ik heb al wel gemerkt dat de service tot aan de drempel is en niet verder

dus ik raad mensen dan ook af om daar wat te kopen want de service is ver te zoeken

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: de slechte service van simson computers te herwijnen

Ongelezen bericht door BBCS »

In ieder geval haal Panda eraf en zet er Kaspersky erop.

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: de slechte service van simson computers te herwijnen

Ongelezen bericht door djmaze »

En wat voor merk TFT en model?
Wat voor metk PC?
Wat voor merk laptop?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: de slechte service van simson computers te herwijnen

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik zou zeggen begin eens met de verkoper verantwoordelijk te stellen voor non-conformiteit.
Het produkt voldoet immers niet aan de koopovereenkomst.

BW7 :17 http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

en BW 7: 21


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

en laat je niet afschepen met smoesjes. De verkoper is de verantwoordelijke partij en hij moet de zaken op orde brengen, zo niet heeft u recht op ontbinding van het koopcontract dus geld terug of een nieuw produkt.

trek je niet teveel aan van reactie's van bbcs dat is zelf een detaillist en houdt ervan om consumenten op een verkeerd been te zetten.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: de slechte service van simson computers te herwijnen

Ongelezen bericht door BBCS »

Het betreft hier dus 2 klachten:

- Het scherm dat defecte pixels heeft
- Een beveiligingsoftware die problemen geeft.


Over het scherm kan ik kort zijn:
Als de winkelier van te voren niet heeft aangegeven dat er defecte pixels op mogen treden, dient hij het scherm in geval van defect pixels het scherm onder garantie te vervangen.

Over die beveiliging heeft die winkelier op zich wel gelijk.
In de praktijk is het zo dat downloaden van onveilige servers en vooral ook de manier waarop dat gebeurd dat de beveiligingssoftware deze blokkeren. En dat is op zich alleen maar goed.

Ik ben ook software tegengekomen die alleen goed werkten als bijna alle beveiliging uitgeschakeld werd. Een onacceptabele situatie.

Valt dat onder de verantwoordelijkheid van de winkelier. Ik vind van niet. En ik ben het hierbij dan ook totaal niet eens met Puma dat je dan als consument zijnde de winkelier verantwoordelijk kunt stellen voor de non-conformiteit.
Want zo simpel liggen deze zaken niet zo.

Wat ik wel wil aangeven:
Als je voor de koop van die Pandasoftware aan de winkelier hebt gevraagd of die geschikt is voor jouw doeleinden, dan heb je misschien een puntje om aanspraak te maken op de non-conformiteit.
Heb je de winkelier daarover niet gevraagd, dan kun je nooit aanspraak maken op de non-confomiteit.

Uit ervaring weet ik dat het soms heel moeilijk is om goede verbindingen te krijgen met sommige downloadprogramma's.
Mijn advies hierbij is toch te kijken naar alternatieve downloadprogramma's die ook nog gemakkelijk zijn in te stellen en geen eisen stellen dat de beveiliging van de computer wordt uitgeschakeld.

Bearshare is ook al zo'n programma die mensen beter niet kunnen gebruiken. Neem dan Limewire.
Sommige versies van Imesh deugen ook al niet. Sommige versies zijn goed en veilig, andere zijn behoorlijk onveilig.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: de slechte service van simson computers te herwijnen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@BBCS :
Limewire raad ik een ieder af.
Dat 'systeem' is vergeven van de virussen tegenwoordig.

Bittorrent of Nieuwsgroepen is beter.

FFF
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jul 2008 08:51

Re: de slechte service van simson computers te herwijnen

Ongelezen bericht door FFF »

Hier staat maar 1 kant van het verhaal.

Mijn mening:

Beveiligingssoftware beschemd je pc tegen gevaren van buiten af. Hier vallen zeker de downloadprogramma's onder. De software doet zijn werk dus goed en houdt je poorten dicht en veilig.

Monitor: in vrijwel elke handleiding staan de voorwaarden van de fabrikant in welke mate dode pixels op mogen treden. De meeste fabrikanten geven aan dat enkele (<5 ofzo) dode pixels aanwezig mogen zijn zonder dat je aanspraak kunt maken op de garantie.

Als dit niet in de bepalingen staat kan je aanspraak maken op de garantie en dan zal de winkelier moeten bemiddelen en deze kosten op zich moeten nemen.

e.e.a. hangt naar mijn mening ook samen met de aankoopprijs van de computer en de monitor. Er wordt veel "rommel" verkocht in het lagere segment. Hierbij mag je "verwachten" dat een aantal dode pixels niet onder garantie vallen. Koop je een top monitor van bijv. Eizo dan mag je verwachten dat deze grenzen veel dichter bij perfectie liggen...

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: de slechte service van simson computers te herwijnen

Ongelezen bericht door BBCS »

Alleen de monitor valt onder de garantie, de beveiligingssoftware dus niet. Kan ook niet.

Sommige downloadprogramma's eisen dat de beveiliging wordt uitgeschakeld, en dat is wel het domste en stomste wat je kunt doen.

Daarnaast:
Dat het niet werkt is niet de oorzaak dat de beveiliging niet deugd, maar in dat geval deugd die downloadprogramma's niet.
En dat valt niet onder de verantwoordelijkheid van de winkelier.

Wat is nu belangrijker?

Een programma dat niet goed werkt of de veiligheid van het systeem?

Zelf zeg ik het laatste.

Gesloten