LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap van Het Net naar KPN en weer terug (niet dus)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Arnold.koers

Overstap van Het Net naar KPN en weer terug (niet dus)

Ongelezen bericht door Arnold.koers »

De problemen die ik met KPN heb gehad lees nog steeds heb.

Ik had altijd een abo bij het net Snel Surfen en Bellen 4mb.
Dit werkte allemaal prima todat ik op de site van KPN een abo tegenkwam InterplusBellen 8mb voor maar €5 in de maand meer.
Ik bellen naar KPN zei die "vriendelijke" medewerker dat dit beschikbaar was op mijn adres.

Zij zouden het allemaal wel regelen. ik zou terug gaan naar internet van het net en vaste telefonie van KPN.

18 augustus is er een monteur langs geweest om de lijn te migreren naar de vaste lijn. Dit moest gebeuren om het adsl signaal van het net er weer af te halen. De monteur zelf vond dit ook maar een raar verhaal, maar goed zo goezegd zo gedaan.

Ik de volgende dag bellen naar kpn voor de aanvraag van het Internet Plus Bellen 8mb.
Nou wisten ze me te vertellen dat dit niet leverbaar is op mijn adres om dat ik te ver van de wijkcentrale woon.

Ik kon wel IPB 3mb krijgen om deze dan vervolgens proberen te upgraden naar de 8mb.

Ik ging hier maar mee akkoord.
Nadat zij mij dus een foutieve bevestiging stuurde ik weer bellen.
Nee hoor het was helemaal niet mogelijk om 8mb bij mij tehalen.
Goed ik baalde natuurlijk alweer en heb de bestelling geannuleerd.

Ik weer bellen met het net met de vraag of ik weer terug kon naar Snel Surfen en bellen 4mb. Nee hoor dit was niet leverbaar op mijn adres terwijl ik er nog geen week geleden gebruik van maakten. Doorgeschakeld naar een andere collega van de TD en die wist mij te vertellen dat kpn/hetnet geen abo mogen verkopen als de snelheid niet helemal gehaald kon worden. Ik haalde toe de snelheid ook niet helemaal maar ik was best tevreden met 425 kb als je nagaat dat ik 4km van de centrale woon.

Om dit stuk van het verhaal wat korter te maken komt het er op neer dat de een bij kpn zegt dat ik wel weer SB 4mb kan krijgen en de ander zegt dat het niet kan.

Week later weer gebeld. Nee hoor kon SB niet afsluiten omdat de bestelling van IPB nog in het systeem stond. deze was al wel geannuleerd. Ik moest een week later maar weer bellen dan moest hij er wel uit zijn en kon ik de bestelling doen. Mocht dit niet het geval zijn dan kon ik doorverbonden worden naar de 2e lijn en dan konden zij het wel regelen.

Bel ik gisteren weer op met de vraag of ik doorvebonden kon worden naar de afd verkoop. Prima ik zou door verbonden worden. Eindelijk iemaand aan de lijn die zegt dat hij het even zou uitzoeken. Hij zette mij even in de wacht. ik wachten krijg ik een andere collega aan de telefoon met de vraag waar mee hij mij kon helpen. ik vragen waar zijn collega is gebleven. Weet je wat ie zij: "oh dan haalt mijn een collega een grapje met U uit om U door te verbinden met mij" Ik hem verteld dat ik hier niet van gediend was en wel helemaal nu niet als je een uur in de wacht staat. (Scheelt nogal ik heb zijn naam wel genoteerd dus....). Ik weer het hele verhaal uitgelegd en je raad het al de bestelling stond er nog steeds in. Met de vraag of zij mij konden doorverbinden met de 2e lijn was het antwoord dat zij dit niet konden doen want dit was het eindstation. Dit bleek trouwens niet de afd verkoop maar de afd annuleringen te zijn. Ook nog verkeerd doorverbonden.

Ik weer doorverbonden naar de afd verkoop met de vraag of ik weer doorverbonden kon worden naar de 2e lijn. Nee hoor zij konden niet door verbinden naar de 2e lijn. Met de vraag hoe ik dan in contact met de 2e kijn kon komen was het antwoord: "Ja mijnheer dat is een goede vraag". Dat wisten ze niet eens.

Ik weer doorverbonden naar annuleringen met de vraag om de aanvraag voor IPB eruit te halen Hij kon alleen maar een webformulier invullen. ik zij dat dat vorige keer ook al gedaan was....niet dus. Goed weer wachten. Moest ik a.s vrijdag maar weer terug bellen want dan moest hij er toch echt uit zijn. Bleek trouwens dat de bestelling voor surfen en bellen wel weer gedaan was maar zij kondne mij niet vertellen voor welke snelheid. Ik word echt moe..... wordt vervolgd..

weet iemand trouwens wat een Coulance Switch pakket is?

Nog een goede tip. Als je de klantenservice voor zowel kpn alshet net moet hebben bel dan het gratis nummer 0800-0407 kies de optie internetplusbellen en laat je dan doorverbinden met de betreffende afd. Scheelt je weer 0,10/0,45 cent per minuut

TdeHond

Re: Overstap van Het Net naar KPN en weer terug (niet dus)

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zowel KPN als het Net hebben op hun site geen idee wat daarmee bedoeld wordt.
Ik vermoed dat met "coulance switch" bedoeld wordt dat u op een ander pakket kunt overgaan om u tegemoet te komen.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=295891
Hier wordt gesproken over een coulance switch pakket bij Planet. Helaas staat er niet bij wat ermee bedoeld wordt.

Gerrit_FTD

Ongelezen bericht door Gerrit_FTD »

Nou ik weet wel wat het is.

Ik heb het namelijk ook.

Ik wilde overstappen van IPB Go naar IPB basis (IPB=IntenetPlusBellen)
Werd ik compleet afgesloten!

Wel hield ik het "Coulance Switchpakket"
Dit houd in dat je je E-mail adressen behoud.

Op dit moment ben ik weer aangesloten.
Eerst weer analoge telefoon. En daarna uiteindelijk IPB.

Al met al heeft dit 8 weken geduurd!

e.weis

Ongelezen bericht door e.weis »

Hallo.

Ik ben dan wel meer van het technische gedeelte binnen KPN maar ik zou toch graag de order eens willen bekijken.

Misschien dat ik nog een idee heb of dat het inderdaad afwachten is.
Stuur me via het envelopje aub uw adres gegevens door en dan kan ik de situatie bekijken.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Gesloten