LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Next 125 zijdeglans gespoten vs Eggersmann kunstof deuren

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Garriets
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2008 22:22

Next 125 zijdeglans gespoten vs Eggersmann kunstof deuren

Ongelezen bericht door Garriets »

Tja,

Het blijft moeilijk met al die keukenmerken. Een leuke Next 125 keuken gezien met mat gespoten deuren (rond de € 14.000,= inclusief apparatuur). Maar omdat Eggersmann zo de hemel in wordt geprezen toch ook daar naar gekeken.

Opmerking bij de Eggersmann dealer: spuitwerk is kwetsbaarder dan kunstof deurbekleding vooral met kleine kinderen in de buurt.

En inderdaad: de panelen van Eggersmann lijken van beter spaanplaat (zwaardere kwaliteit) gemaakt dan die van Next 125. Daarbij zou de achterzijde van de kastjes bij Eggersmann dichtgesealed zijn zodat vocht niet in het spaanplaat kan trekken bij het omvallen van een fles o.i.d. in een keukenkast.

Wat is wijsheid: iets meer betalen voor een eenvoudige maar degelijke Eggersmann of het geld in de knip houden en voor de Next 125 kiezen?

Over andere merken wil ik eigenlijk niet meer nadenken. Waar moet je in vredesnaam beginnen?

En na vier keukenboeren (tot de MHK-groep of De keukendesigners-groep behorend) bezoeken ben ik het ook wel een beetje zat verder te zoeken.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Next 125 zijdeglans gespoten vs Eggersmann kunstof deuren

Ongelezen bericht door legoleek »

Om weer eens een stom auto vergelijk te maken.
je komt met beide merken van A naar B, alleen zit je bij de ene in iets wat iedereen heeft en bij de andere zit het allemaal net wat lekkerder en die kun je tot in extreem pimpen.
ach wat **** ik eigenlijk ook.
iedereen heeft hier gelijk, ja een lak front is kwetsbaarder, en de eggersmann is sterker (en luxer en duurder en 7th.heaven)
Als je kinderen echt lopen te donderjagen en met metalen autootjes lopen te krassen of een vork van tafel grissen. krast alles, al koop je een keuken van 80.00 euro.
mijn mening ?niet comercieel, maar als papa.
koop de next,(ik lees tussen de regels door dat je die eigenlijk mooier vind) hou het geld in de knip, koop daarvan een paar efteling abonementen kunnen ze op die dagen dat jullie daar zijn, niet de keuken aanvallen. :lol:
of.. ga helemaal over de top en laat de keuken in matlak in eggersmann maken. (model karat uit mijn hoofd)

Gesloten