LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cam module...

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
klinkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2008 12:09

cam module...

Ongelezen bericht door klinkie »

Hallo, Ik ben in het bezit van de sony lcd 40v3000. Dit lcd scherm is voorzien van een dvb-c tuner; Bij verkoop is mij verteld dat het dan mogelijk is om zonder digitale decoder (lees: zonder twee afstandsbedieningen) tv te kijken. Ik ben in het bezit van een smartcard. Ik heb een abonnement bij Ziggo (voorheen multikabel). Is er iemand die al digitaal kijkt met een sony lcd met ingebouwde dcb-c tuner ??? Werkt dit naar behoren en wat voor cam module wordt er gebruikt ???
Een informatievraag naar Ziggo wordt, net als andere vragen gewoonweg niet beantwoordt. Hoewel er altijd gesproken wordt over 1 europa kan in veel andere landen gebruik worden gemaakt van de tuner in de tv maar niet in Nederland waar verdiend moet worden door afspraken tussen kabelmaatschappijen en fabrikanten van decoders; en de kabelmaatschappijen enorm veel macht hebben door de enorme gebieden waar ze het alleenrecht hebben..... Iemand informatie over de cam module ?? ik kan niet wachten om die tweede afstandsbediening uit het raam te gooien en om het milieu te sparen en minder stroom te gebruiken, direct de decoder er achteraan te gooien !

SNDRB
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 sep 2008 17:12

Re: cam module...

Ongelezen bericht door SNDRB »

Meestal zit in de sony televisies alleen een DvB-T tuner ingebouwd, deze werkt op KPN digitenne. (KPN heeft al speciale sony pakketten met cammodule + smartcard)

Ik dacht dat er op dit toestel nog geen DvB-C (voor Ziggo-Caiway e.d.) tuner zat ingebouwd, en dus kan je hier nog geen cammodule voor gebruiken.

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: cam module...

Ongelezen bericht door eatme »

Voorzover ik weet (en alle hits van google op 40v3000) zit er wel degelijk een DVB-C tuner in deze tv. Om hier je Ziggo/Casema smartcard in te gebruiken heb je een CAM module nodig, Alphacrypt genaamd. Deze kost rond de €100,- via internet (bij MediaMarkt €150,-) en wordt niet officieel ondersteund door Casema/Ziggo. Ik gebruik hem al maanden en het werkt perfect.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: cam module...

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij een sateliet winkel koop je voor minder zowel
T voor Diggitenne
C voor Cable
S voor Sateliet,
en die hebben meer keuze en service...
Er zijn veel T Televisie's en enkele met C of S kaart maar multi bestaan nu ook eindelijk..
dus daarom zullen ze het niet aanbieden, vele T kaartlezers die een C moduul kopen...
dus voorlopig laten ze het daarom aan andere over.

leonardo_s
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2008 11:20

Re: cam module...

Ongelezen bericht door leonardo_s »

Hoi,
ik heb een sony KLD40e4030 waar ook een digitale kabel tuner inzit en de mogelijkheid om een cam module te gebruiken voor de smartcard.
Helaas geeft caiway (mijn kabel aanbieder) geen informatie of ondersteuning omtrent welk merk en type CAM module ik kan gebruiken.
Ik zou graag van de digitale ontvanger settopbox af zijn, maar kom dus niet verder.

Ik vind dit nogal suf van Caiway daar dit toch de toekomst zal zijn. Niemand zit te wachten op de set top boxen en nu er een manier is om ervan af te komen zal iedereen dit ook willen.

Alleen zullen de kabelaanbieders wel mee moeten werken. Ik hoop dat dat alsnog snel gaat gebeuren.

Weet iemand verder een verkooppunt rondom amsterdam waar ik advies kan krijgen (en kopen) welke CAM module ik moet hebben?

rlodewijks
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2008 08:57

Re: cam module...

Ongelezen bericht door rlodewijks »


Gesloten