LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort of Tele2?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Telfort of Tele2?

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Momenteel heb ik internet en bellen van UPC ik ga verhuizen naar een Ziggo gebied dus kan UPC niet mee nemen. Nu twijfel ik tussen Tele2 compleet en Telfort internet en bellen.

Over Telfort en Tele2 valt genoeg te lezen op dit forum maar wat is nu verstandig om te doen?

Zijn er ook mensen met goede ervaringen?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Telfort of Tele2?

Ongelezen bericht door queenfan »

Telfort, ik ken genoeg mensen die Telfort hebben en geen problemen kennen.

Tele 2 weer wel.

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Telfort of Tele2?

Ongelezen bericht door RADonker »

Ik heb al jaren Tele2 en al die jaren bijna tot geen storing gehad. Verder hebben ze een goede klantenservice tegen een normaal tarief en waar je snel geholpen wordt. Verder lees ik meer klachten over Telfort dan over Tele2. En als je gaat zoeken zijn er over iedere provider klachten. Het blijft altijd een gok. Alleen Tele2 biedt tv erbij aan en Telfort niet. En heb je al gekeken of je ze allebei op je nieuwe adres kan krijgen.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Telfort of Tele2?

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

ze zijn beide beschikbaar gelukkig!

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: Telfort of Tele2?

Ongelezen bericht door sediek »

Ik kien genoeg mensen die Telfort hebben en genoeg problemen ook!
Lees dit forum en zoek naar telfort en tele2 om een vergelijking te maken.
Persoonlijk adviseer ik je nooit mijn huidige provider Telf....te nemen.
Een grote puinhoop! ik schaam me dood met zo'n provider, het doet zelfs pijn als je onderling met collega's erover praat dat je gewoon uitgelachen wordt!

jan seevers
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 okt 2007 22:36

Re: Telfort of Tele2?

Ongelezen bericht door jan seevers »

UPC heb ik geen las van ze doen het wel een stukke beter.
Heb wel een aantal klachten ervan gehoord net als Tele 2 iedere diensten heeft wel eens problemen van klein naar groot of van groot naar klein. Als je van UPC gaat verhuizen naar 1 van de 2 opgenomede diensten kun je nog erger in de problemen komen. Je moet wel denken dat je abonnement op tijd moet opzeggen anders betaal je gewoon door. Als voor een ander kiest kan je misschien wel wat langer wachten of je krijgt problemen met telefonie dat ie is aangesloten maar je hebt geen verbinding. Moetje eens lezen of kijken naar kassa tv. Een hele hoop rotzooitje lees eens de bovenstaande berichtje.

Als je maar goede service krijgt en goede verbinding met Telefonie en Internet en je TV. Je betaalt voor hun diensten hun moeten je ook de garantie kunnen geven dat alles wel goed werkt. Anders als dat niet zou kunnen werken zouden ze alle klanten kunnen kwijt raken.

Ze mogen wel een stukke goedkoper worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9153
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Telfort of Tele2?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De kat of de hond?

Plienus68
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2008 13:36

Re: Telfort of Tele2?

Ongelezen bericht door Plienus68 »

Overstappen naar Tele2? Wees er voorzichtig mee.

Ik probeer de overstap te maken van Telfort (voorheen Tiscali) omdat wij sinds de overgang van Tiscali naar Telfort er regelmatig een hele dag uitliggen. Iets wat voor de overgang 1 keer in 5 jaar is voorgekomen, nu regelmatig.

Ik probeer de overstap naar Tele2 te maken, keurig mijn Telfort opgezegd en ik dacht twee weken voor einde contract de ingang bij Tele 2 geregeld te hebben.
Dat is dus niet het geval. Nadat ik zelf ben gaan bellen, blijkt de centrale waarop ik aangesloten moet worden vol te zitten.

Eerste reactie van mij was pech, hoe gaan we dit oplossen. Nou niet dus, ik dien af te wachten tot de maand voorbij is, als ik dan nog niet aangesloten ben, mag ik kostenloos opzeggen!
Nu ben ik weer gaan bellen, zit er nog steeds geen schot in de zaak en mag ik opzeggen. Maar de opzegging heeft een doorlooptijd van 12 werkdagen! Pas daarna ben ik er officieel van af en kan ik zonder al te groot risico een ander contract aangaan.

Overigens kan je op de site van Tele2 niet zo maar iets terugvinden over het feit dat centrales vol zitten. Desgevraagd geeft de callcenter medewerker aan dat je bij een telefonische aanmelding dit ook niet te horen krijgt. Ze nemen je aanvraag gewoon in behandeling en pas daarna gaat een andere afdeling kijken of er uberhaupt wel plek is. Als dit niet het geval is, dan ben je net als ik de pineut.

Grote pech dus.

Gesloten