LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium Telecom
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 sep 2008 15:38
Re: Pretium Telecom
Met 1315 reacties (klachten) staat Pt op eenzame hoogte!!
Het wordt hoog tijd dat deze praktijken in een tv-uitzending aan de kaak gesteld wordt.
Mijn ervaring: De zogenaamde "dubbele geld terug garantie'' die Pt suggereert is slechts een loze kreet. Enkele jaren geleden had ik een serieuze "ZAAK" met Pt over de dubbele geld terug garantie van € 900,= Volgens mijn advokaat (€ 200,= per uur) had ik voor 100% gelijk + waterdicht bewijsmateriaal (heb ik nog steeds) maar Pt zou de "ZAAK" zo rekken en ingewikkeld maken (dus duur) dat ik vanwege de eigen "juridische advieskosten" vanzelf zou afhaken. Na wat correspondentie moest ik ervoor kiezen de "ZAAK" in Haarlem (vestiging Pt) voor te laten komen........kosten € heel veel.
Ik heb de inmiddels ontstane rekening van de advocaat maar betaald.
DUS : Dubbel-Geld-terug-garantie is een LOZE KREET.
Alleen aan te pakken door non-profit instanties als Radar en Kassa.
Volgens de advertentie van heden heeft Pretium 200.000 klanten (=slachtoffers)
Het wordt hoog tijd dat deze praktijken in een tv-uitzending aan de kaak gesteld wordt.
Mijn ervaring: De zogenaamde "dubbele geld terug garantie'' die Pt suggereert is slechts een loze kreet. Enkele jaren geleden had ik een serieuze "ZAAK" met Pt over de dubbele geld terug garantie van € 900,= Volgens mijn advokaat (€ 200,= per uur) had ik voor 100% gelijk + waterdicht bewijsmateriaal (heb ik nog steeds) maar Pt zou de "ZAAK" zo rekken en ingewikkeld maken (dus duur) dat ik vanwege de eigen "juridische advieskosten" vanzelf zou afhaken. Na wat correspondentie moest ik ervoor kiezen de "ZAAK" in Haarlem (vestiging Pt) voor te laten komen........kosten € heel veel.
Ik heb de inmiddels ontstane rekening van de advocaat maar betaald.
DUS : Dubbel-Geld-terug-garantie is een LOZE KREET.
Alleen aan te pakken door non-profit instanties als Radar en Kassa.
Volgens de advertentie van heden heeft Pretium 200.000 klanten (=slachtoffers)
Re: Pretium Telecom
Als de datum van het wervingsgesprek als uitgangspunt voor de coulanceregeling geldt dan moet ik als de bliksem aan het werk.
Toch is de geschillencommissie voor ons nog niet helemaal buiten beeld. Als de portering 10 september zal plaats vinden is de schade van de dubbele abonnementskosten nog altijd rond de 30 euro. Verder ben ik 25 euro kwijt aan kosten zoals bellen, faxen, aantekenen en dan de ergenis die ik er aan gehad heb, tja die is niet in euries uit te drukken. En laten we wel wezen zij hebben missers gemaakt. Een kwestie van samen delen misschien? Kijk zij hebben waarschijnlijk gemerkt dat er serieuze acties op komst waren om de geschillencommissie in te schakelen. Meldingen bij de ConsuWijzer en intrekken van incasso,s dat zijn ook geen eervolle vermeldingen voor je bedrijf.
Sukses allemaal met het afhandelen van jullie Pretium Telecom abonnement en dank voor de support.
hejeja
Toch is de geschillencommissie voor ons nog niet helemaal buiten beeld. Als de portering 10 september zal plaats vinden is de schade van de dubbele abonnementskosten nog altijd rond de 30 euro. Verder ben ik 25 euro kwijt aan kosten zoals bellen, faxen, aantekenen en dan de ergenis die ik er aan gehad heb, tja die is niet in euries uit te drukken. En laten we wel wezen zij hebben missers gemaakt. Een kwestie van samen delen misschien? Kijk zij hebben waarschijnlijk gemerkt dat er serieuze acties op komst waren om de geschillencommissie in te schakelen. Meldingen bij de ConsuWijzer en intrekken van incasso,s dat zijn ook geen eervolle vermeldingen voor je bedrijf.
Sukses allemaal met het afhandelen van jullie Pretium Telecom abonnement en dank voor de support.
hejeja
Re: Pretium Telecom
Voorwaarden:
1. U bent 72 jaar of ouder * op de dag dat u middels telefonische verkoop* een rechtsgeldige overeenkomst bent aangegaan voor vaste telefonie *
2. tot 3 maanden na het aangaan van de rechtsgeldige overeenkomst kunt u tussentijds zonder opgaaf van redenen het jaarabonnement beëindigen
In de toelichting staat "tot 3 maanden na het ingaan van de overeenkomst voor het jaarabonnement".
Hun Coulance regeling suggereert m.i. dat als uitgangsdatum de datum van telefonische benadering wordt gehanteerd. Zeker is dit t.a.v. leeftijd van de oudere.
Toelichting refereert m.i. naar datum dat het contract ingaat.
Ik zou zeker reden van annulering contract met bewijsvoering toevoegen, om onnodig gemiereneuk ( oops) te voorkomen. Dus kopie bewijs leeftijd bijvoegen. + zorgen dat de gemaakte abonnementskosten + gesprekskosten aan de prutjes betaald zijn om te voorkomen dat de annulering alsnog niet doorgaat.
Vergeet niet de machtiging tot automatische incasso in te trekken mocht dat nog niet gedaan zijn.
Nu nog Telemarketing in zijn geheel verbieden om ook de jongere gedupeerden tegen telemarketing te beschermen.
1. U bent 72 jaar of ouder * op de dag dat u middels telefonische verkoop* een rechtsgeldige overeenkomst bent aangegaan voor vaste telefonie *
2. tot 3 maanden na het aangaan van de rechtsgeldige overeenkomst kunt u tussentijds zonder opgaaf van redenen het jaarabonnement beëindigen
In de toelichting staat "tot 3 maanden na het ingaan van de overeenkomst voor het jaarabonnement".
Hun Coulance regeling suggereert m.i. dat als uitgangsdatum de datum van telefonische benadering wordt gehanteerd. Zeker is dit t.a.v. leeftijd van de oudere.
Toelichting refereert m.i. naar datum dat het contract ingaat.
Ik zou zeker reden van annulering contract met bewijsvoering toevoegen, om onnodig gemiereneuk ( oops) te voorkomen. Dus kopie bewijs leeftijd bijvoegen. + zorgen dat de gemaakte abonnementskosten + gesprekskosten aan de prutjes betaald zijn om te voorkomen dat de annulering alsnog niet doorgaat.
Vergeet niet de machtiging tot automatische incasso in te trekken mocht dat nog niet gedaan zijn.
Nu nog Telemarketing in zijn geheel verbieden om ook de jongere gedupeerden tegen telemarketing te beschermen.
Re: Pretium Telecom
Mijn tante van 79 is op laffe wijze misleid en omgezet van KPN naar Pretium. Ik heb nu een brief geschreven met het verzoek een contract op te leveren die ondertekend is door mijn tante of iet dergelijks waaruit blijkt dat zij actief heeft ingestemd met de overeenkomst. Ook gevraagd waar de machtiging tot incasseren is en of ik deze kan ontvangen.
Kortgeleden vroeg ze mij of ik wat papierwerk van Pretium en KPN wilde lezen omdat ze niet begreep wat er er in staat, en of ze nu nog bij KPN zit. Helaas is mijn tante al vanaf begin juni (afsluitdatum KPN) bij Pretium zonder dat zij hiervan bewust op de hoogte is. Ze geeft aan NOOIT toestemming te hebben gegeven voor incasso of tot het aangaan van het contract met Pretium.
Ik hoop dat Radar deze laffe werkwijze aan de kaak gaat stellen, ik vind dit net zo erg als een tasjesroof van een dametje van dezelfde leeftijd. Gezien de andere reacties mag duidelijk zijn dat veel (oudere) mensen deze misleiding ondervonden hebben. RADAR HELP AUB!!!!!!!!
Kortgeleden vroeg ze mij of ik wat papierwerk van Pretium en KPN wilde lezen omdat ze niet begreep wat er er in staat, en of ze nu nog bij KPN zit. Helaas is mijn tante al vanaf begin juni (afsluitdatum KPN) bij Pretium zonder dat zij hiervan bewust op de hoogte is. Ze geeft aan NOOIT toestemming te hebben gegeven voor incasso of tot het aangaan van het contract met Pretium.
Ik hoop dat Radar deze laffe werkwijze aan de kaak gaat stellen, ik vind dit net zo erg als een tasjesroof van een dametje van dezelfde leeftijd. Gezien de andere reacties mag duidelijk zijn dat veel (oudere) mensen deze misleiding ondervonden hebben. RADAR HELP AUB!!!!!!!!
Re: Pretium Telecom
Wat is de datum, waarop het contract ingegaan is wat zij toegestuurd heeft gekregen?
Ik ben bang dat het net over de grens van drie maanden is, maar ik zou alsnog proberen om het contract te annuleren op grond van de coulanceregeling die op 6 september 2008 in de Telegraaf stond.
Vraag, mocht Pretium hier niet mee akkoord gaan om voicelog omdat volgens uw tante zij geen overeenkomst met Pretium heeft gesloten.
Zij hoort een overeenkomst gestuurd te hebben gekregen volgens wet telecommunicatie.
Wet telecommunicatie
Artikel 7.1
1. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst met een consument
aan hem de volgende gegevens op schrift of op een andere te zijner
beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager:
a. de naam en het adres van vestiging van de aanbieder;
b. de te verstrekken diensten en de wachttijd bij eerste aansluiting op
een openbare elektronische communicatiedienst;
c. het kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten;
d. de soorten onderhoudsdiensten;
e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;
f. de duur van de overeenkomst alsmede de voorwaarden waaronder
de overeenkomst of onderdelen daarvan, kan worden verlengd of
beëindigd;
U kunt aangeven in brief dat u, mocht Pretium uw tante niet naar KPN terugzetten u dit als een Geschil voorlegt bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, mede omdat zonder haar toestemming overgegaan is tot automatische incasso's.
Vergeet niet te vermelden dat uw tante niet meer gebeld wenst te worden met doel haar weer te werven:
[ richtlijn telemarketing
10. Vastlegging gegevens van consument die verzet aantekent
Iedere opdrachtgever / adverteerder is verantwoordelijk voor vastlegging van de
gegevens van consumenten die telefonisch niet (verder) benaderd willen worden.
De afdeling die of het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de uitvoerende
werkzaamheden stelt de gegevens van consumenten, die niet meer benaderd
willen worden, ter beschikking van de opdrachtgever / adverteerder.
De opdrachtgever / adverteerder zorgt ervoor dat deze consumenten niet meer
door of namens hen telefonisch worden benaderd voor commerciële doeleinden. ]
Brief aangetekend met ontvangstbevestiging versturen. Kopie van brief + verzend- ontvangstbewijzen goed bewaren.
Ik ben bang dat het net over de grens van drie maanden is, maar ik zou alsnog proberen om het contract te annuleren op grond van de coulanceregeling die op 6 september 2008 in de Telegraaf stond.
Vraag, mocht Pretium hier niet mee akkoord gaan om voicelog omdat volgens uw tante zij geen overeenkomst met Pretium heeft gesloten.
Zij hoort een overeenkomst gestuurd te hebben gekregen volgens wet telecommunicatie.
Wet telecommunicatie
Artikel 7.1
1. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst met een consument
aan hem de volgende gegevens op schrift of op een andere te zijner
beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager:
a. de naam en het adres van vestiging van de aanbieder;
b. de te verstrekken diensten en de wachttijd bij eerste aansluiting op
een openbare elektronische communicatiedienst;
c. het kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten;
d. de soorten onderhoudsdiensten;
e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;
f. de duur van de overeenkomst alsmede de voorwaarden waaronder
de overeenkomst of onderdelen daarvan, kan worden verlengd of
beëindigd;
U kunt aangeven in brief dat u, mocht Pretium uw tante niet naar KPN terugzetten u dit als een Geschil voorlegt bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, mede omdat zonder haar toestemming overgegaan is tot automatische incasso's.
Vergeet niet te vermelden dat uw tante niet meer gebeld wenst te worden met doel haar weer te werven:
[ richtlijn telemarketing
10. Vastlegging gegevens van consument die verzet aantekent
Iedere opdrachtgever / adverteerder is verantwoordelijk voor vastlegging van de
gegevens van consumenten die telefonisch niet (verder) benaderd willen worden.
De afdeling die of het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de uitvoerende
werkzaamheden stelt de gegevens van consumenten, die niet meer benaderd
willen worden, ter beschikking van de opdrachtgever / adverteerder.
De opdrachtgever / adverteerder zorgt ervoor dat deze consumenten niet meer
door of namens hen telefonisch worden benaderd voor commerciële doeleinden. ]
Brief aangetekend met ontvangstbevestiging versturen. Kopie van brief + verzend- ontvangstbewijzen goed bewaren.
Re: Pretium Telecom
Vanwaar de grens van 72 jaar? Net of je vanaf 72 niet meer helder kunt denken? Er zijn vast 72-plussers die slimmer zijn dan ik, wat betreft telefonische verkoop. Dit 50-jarige forum-lid voelt zich nu dus gediscrimineerd . . .
Ik wacht nu op een reactie op mijn zoveelste aangetekende brief.
Ik wacht nu op een reactie op mijn zoveelste aangetekende brief.
Re: Pretium Telecom
Het mooist zou zijn als telemarketing in zijn geheel niet toegestaan meer is.
Vaak zijn vooral hoogbejaarden, 80 tot 90+, de dupe van telemarketing omdat zij slechthorend zijn en niet geleerd hebben om voor zichzelf op te komen en een gesprek meteen vriendelijk doch beslist af te kappen.
Ook worden zij vaak om de tuin geleid doordat zij de indruk hebben met KPN van doen te hebben. Zo werd ook ik gebeld door "KPN". Toen ik meedeelde dat ik via de kabel bel, werd mij meegedeeld dat "het" dan niet ging. Ik was al verbaasd dat ik door KPN gebeld werd, omdat ik net bevestiging van opheffen analoge lijn binnen had.
Ik ben erg blij met deze coulance regeling. Ik heb nu een eerlijke kans om mijn bejaarde moeder weer terug te laten zetten naar KPN. Gelukkig is ze nog goed bij haar verstand, maar mocht ze beginnen te dementeren, dan kan ik haar beschermen zonder dat ik een onder curatele stelling moet gaan aanvragen.
Nu stel ik haar op de hoogte van iedere telemarketing truc die ik hier lees en is zij dus 1 van de best geïnformeerde bejaarden op dit gebied in Nederland.
Ik vind het heel vervelend voor u en hoop dat u er alsnog vanaf komt.
Vaak zijn vooral hoogbejaarden, 80 tot 90+, de dupe van telemarketing omdat zij slechthorend zijn en niet geleerd hebben om voor zichzelf op te komen en een gesprek meteen vriendelijk doch beslist af te kappen.
Ook worden zij vaak om de tuin geleid doordat zij de indruk hebben met KPN van doen te hebben. Zo werd ook ik gebeld door "KPN". Toen ik meedeelde dat ik via de kabel bel, werd mij meegedeeld dat "het" dan niet ging. Ik was al verbaasd dat ik door KPN gebeld werd, omdat ik net bevestiging van opheffen analoge lijn binnen had.
Ik ben erg blij met deze coulance regeling. Ik heb nu een eerlijke kans om mijn bejaarde moeder weer terug te laten zetten naar KPN. Gelukkig is ze nog goed bij haar verstand, maar mocht ze beginnen te dementeren, dan kan ik haar beschermen zonder dat ik een onder curatele stelling moet gaan aanvragen.
Nu stel ik haar op de hoogte van iedere telemarketing truc die ik hier lees en is zij dus 1 van de best geïnformeerde bejaarden op dit gebied in Nederland.
Ik vind het heel vervelend voor u en hoop dat u er alsnog vanaf komt.
Re: Pretium Telecom
Hallo allemaal
Wat kan er veel gebeuren in tien dagen tijd. Bij mijn post zat geen brief van Pretium of de geschillencommissie. Dat gaat naar alle waarschijnlijkheid een zitting worden. Alle pagina's lezen wordt me teveel. Er zijn me een tweetal dingen opgevallen.
RO78 schrijft dat men het gesprek opneemt met een vrouw en vervolgens een brief stuurt als zijnde dhr. Dat klopt. Ik heb ook steeds aangegeven dat het mw. moet zijn i.p.v. dhr., maar zij konden of wilden het niet veranderen.
Somebody heeft het erover dat in het welkomstpakket/ de welkomstbrief staat aangegeven dat men binnen zeven dagen kan bellen om het contract ongeldig te maken. Dat is onzin. Ik heb het nagelezen. Het staat nergens. Er staat alleen in dat je na acht dagen van dagtekening overgaat naar Pretium. Als je daaruit moet concluderen dat je een week de tijd hebt om het ongedaan te maken, dan moet je bij alle post die je krijgt altijd tussen de regels door lezen. Dat moet toch niet nodig zijn?.
Wat kan er veel gebeuren in tien dagen tijd. Bij mijn post zat geen brief van Pretium of de geschillencommissie. Dat gaat naar alle waarschijnlijkheid een zitting worden. Alle pagina's lezen wordt me teveel. Er zijn me een tweetal dingen opgevallen.
RO78 schrijft dat men het gesprek opneemt met een vrouw en vervolgens een brief stuurt als zijnde dhr. Dat klopt. Ik heb ook steeds aangegeven dat het mw. moet zijn i.p.v. dhr., maar zij konden of wilden het niet veranderen.
Somebody heeft het erover dat in het welkomstpakket/ de welkomstbrief staat aangegeven dat men binnen zeven dagen kan bellen om het contract ongeldig te maken. Dat is onzin. Ik heb het nagelezen. Het staat nergens. Er staat alleen in dat je na acht dagen van dagtekening overgaat naar Pretium. Als je daaruit moet concluderen dat je een week de tijd hebt om het ongedaan te maken, dan moet je bij alle post die je krijgt altijd tussen de regels door lezen. Dat moet toch niet nodig zijn?.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 30 aug 2008 11:18
Re: Pretium Telecom
Wat een geweldige welbespraakte reactie op mijn schrijven. U vindt dat ik een vak moet leren. U ordeelt wel erg snel over mensen. Kwestie van kortzichtigheid, zal aan uw opleiding liggen. Ik heb twee universitaire studies tegelijkertijd afgerond. Allebei binnen 4 jaar. Ook heb ik 15 jaar binnen mijn vakgebied gewerkt. Doordat ik kanker kreeg 2 jaar geleden kan ik op dit moment mijn normaal zeer intensieve baan nog niet aan. In plaats van op de maatschappij te teren, heb ik een baan aangenomen waarbij ik mijn uren zelf kan bepalen, en dan toch nog naar het ziekenhuis kan voor bestralingen. Ik kan alleen spreken voor mijzelf. Ik ben heel duidelijk aan de telefoon. De mensen die overstappen na een telefoontje van mij, weten precies waar zij aan beginnen. U meneer de Hond zit vol vooroordelen. Dat duidt niet op enige opleiding of levenservaring. U bent een boos mannetje. Boze mensen, zeggen domme en ondoordachte dingen. Ik wens u veel wijsheid toe.
Vriendelijke groet,
Spirit
Vriendelijke groet,
Spirit
Re: Pretium Telecom
Goh zeg, zijn ze bij Pretium eindelijk wakker geworden. Het kwaad heeft overal wortels geschoten.
Zodra mensen het woord Pretium lezen dan wel horen weten ze genoeg.
Om dan het kwaad terug te dringen met een pagina grote advertentie die de ouderen zielig vindt en ze nog dommer vinden om meer geld uit te geven bij hun oude provider, oh oh .
Geachte heer N, op de rand van het toegestane handelen, graag via advocaten uw gelijk proberen te halen en dan nu mooi weer spelen via een advertentie.
Er zijn er gelukkig genoeg die wel in het gelijk zijn gesteld door de geschillencommissie of waar U zelf een regeling mee heeft getroffen, al dan niet met zwijgplicht.
Slaap zacht
Zodra mensen het woord Pretium lezen dan wel horen weten ze genoeg.
Om dan het kwaad terug te dringen met een pagina grote advertentie die de ouderen zielig vindt en ze nog dommer vinden om meer geld uit te geven bij hun oude provider, oh oh .
Geachte heer N, op de rand van het toegestane handelen, graag via advocaten uw gelijk proberen te halen en dan nu mooi weer spelen via een advertentie.
Er zijn er gelukkig genoeg die wel in het gelijk zijn gesteld door de geschillencommissie of waar U zelf een regeling mee heeft getroffen, al dan niet met zwijgplicht.
Slaap zacht
Re: Pretium Telecom
aangezien ik braakneigingen kreeg van de advertentie, en moeder moest vertellen dat zij een "kwetsbare oudere"is..bezin ik mij nog op een passende reactie.
:mrgreen
:mrgreen
Re: Pretium Telecom
@ Lenie
Ik heb er geen problemen mee om mijn moeder te redden van een geslaagde telemarketing onder het mom van dat zij een kwetsbare oudere is. Iedereen is kwetsbaar als je onuitgenodigd door een call center lastig gevallen wordt. Zodra iemand het waagt haar of mij te bellen laat ik haar of mij bij dat bedrijf op de lijst plaatsen van mensen die niet gebeld mogen worden. Tevens dien ik dan een klacht in omdat wij bij infofilter aangegeven hebben dat we niet lastig gevallen mogen worden.
hier
en
hier
Ik heb er geen problemen mee om mijn moeder te redden van een geslaagde telemarketing onder het mom van dat zij een kwetsbare oudere is. Iedereen is kwetsbaar als je onuitgenodigd door een call center lastig gevallen wordt. Zodra iemand het waagt haar of mij te bellen laat ik haar of mij bij dat bedrijf op de lijst plaatsen van mensen die niet gebeld mogen worden. Tevens dien ik dan een klacht in omdat wij bij infofilter aangegeven hebben dat we niet lastig gevallen mogen worden.
hier
en
hier
Re: Pretium Telecom
@ Spirit
Jammer dat u uw ziektebeeld gebruikt als excuus voor telemarketing.
Bejaarden en kinderen van bejaarden voelen zich desondanks de dupe van telemarketing ongeacht uw motivatie waarom u dit werk doet.
Jammer dat uw werkgever geen passend werk voor u wist te vinden tijdens de behandeling. Ik meen begrepen te hebben dat de werkgevers tegenwoordig de verplichting hebben om dit te doen? Zeker omdat er in uw geval tijdelijk sprake is van gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid?
Hopelijk bent u snel hersteld zodat u deze sector vaarwel kunt zeggen.
Jammer dat u uw ziektebeeld gebruikt als excuus voor telemarketing.
Bejaarden en kinderen van bejaarden voelen zich desondanks de dupe van telemarketing ongeacht uw motivatie waarom u dit werk doet.
Jammer dat uw werkgever geen passend werk voor u wist te vinden tijdens de behandeling. Ik meen begrepen te hebben dat de werkgevers tegenwoordig de verplichting hebben om dit te doen? Zeker omdat er in uw geval tijdelijk sprake is van gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid?
Hopelijk bent u snel hersteld zodat u deze sector vaarwel kunt zeggen.
Re: Pretium Telecom
Als we nu met zijn allen Radar bestoken met een brief om de bende van Pretium Telecom eens te confronteren met hun agressieve, kortzichtige en onbeschofte wijze van telefonische colportage?!?
Op het forum melden we allemaal - ook ik - hoe deze bende iedereen een oor aandraait (netjes gezegd), maar een programma zoals Radar kan net iets verder gaan, zij hebben de middelen en mensen, wij slachtoffers (dat zijn we min of meer) kunnen alleen maar bewijsstukken aandragen.
Die arme Somebody ("agent bij Pretium") geeft aan dat er 10 vragen worden gesteld waaronder de vraag: U wilt met PRETIUM TELECOM BELLEN MET DIT TELEFOONNUMMER? en daar MOET ''JAA'' Op beantwoord zijn. anders KAN het niet doorgaan.
Er moet JA op geantwoord worden, dus niet wat is Pretium Telecom want dan kunnen ze niet verder in het systeem.
Wordt hier al niet aangegeven dat deze vraagstelling van geen kant deugt?
Is er zowiezo iemand die ook daadwerkelijk alle 10 de vragen heeft gehoord?
Ook ik doe een oproep aan Radar: verzamel de klachten bel zelf met Pretium maar wel tijdens een uitzending!
Op het forum melden we allemaal - ook ik - hoe deze bende iedereen een oor aandraait (netjes gezegd), maar een programma zoals Radar kan net iets verder gaan, zij hebben de middelen en mensen, wij slachtoffers (dat zijn we min of meer) kunnen alleen maar bewijsstukken aandragen.
Die arme Somebody ("agent bij Pretium") geeft aan dat er 10 vragen worden gesteld waaronder de vraag: U wilt met PRETIUM TELECOM BELLEN MET DIT TELEFOONNUMMER? en daar MOET ''JAA'' Op beantwoord zijn. anders KAN het niet doorgaan.
Er moet JA op geantwoord worden, dus niet wat is Pretium Telecom want dan kunnen ze niet verder in het systeem.
Wordt hier al niet aangegeven dat deze vraagstelling van geen kant deugt?
Is er zowiezo iemand die ook daadwerkelijk alle 10 de vragen heeft gehoord?
Ook ik doe een oproep aan Radar: verzamel de klachten bel zelf met Pretium maar wel tijdens een uitzending!
Re: Pretium Telecom
DE hamvraag is ook. Wordt het volgende artikel actief toegepast door alle callcentra:
Richtlijn telemarketing:
Artikel 11.7, vierde lid, Tw regelt voor telemarketing een opt-out regime, dat wil
zeggen dat een bedrijf dat telefonisch contact opneemt met consumenten voor
2/4
reclame- en wervingsdoeleinden, de abonnee in elk gesprek de mogelijkheid moet
bieden om door te geven dat hij niet meer door deze opdrachtgever /
adverteerder gebeld wenst te worden. De opdrachtgever / adverteerder dient
direct en zonder kosten voor de consument maatregelen te treffen om deze optout
keuze van de consumente te (laten) registreren en respecteren. De werking
van dit artikel is dus zodanig, dat opdrachtgevers / adverteerders individueel een
zogenaamde “suppression list” (al dan niet geïncorporeerd in hun klanten- of
prospectbestand) moeten bijhouden van klanten die aan het bedrijf hebben
aangegeven niet meer door dit bedrijf gebeld te willen worden.
---------------------------------------
Ik ben bang dat geen van de gedupeerden hier te horen heeft gekregen dat zij op een z.g. suppressielijst kunnen worden geplaatst. Laat staan dat zij attent gemaakt werden op infofilter.nl waar men zich volledig tegen telemarketing kan afschermen. Niet dat dit werkt omdat mijn moeder ondanks aanmelding daar door een telemarketer benaderd is!
Richtlijn telemarketing:
Artikel 11.7, vierde lid, Tw regelt voor telemarketing een opt-out regime, dat wil
zeggen dat een bedrijf dat telefonisch contact opneemt met consumenten voor
2/4
reclame- en wervingsdoeleinden, de abonnee in elk gesprek de mogelijkheid moet
bieden om door te geven dat hij niet meer door deze opdrachtgever /
adverteerder gebeld wenst te worden. De opdrachtgever / adverteerder dient
direct en zonder kosten voor de consument maatregelen te treffen om deze optout
keuze van de consumente te (laten) registreren en respecteren. De werking
van dit artikel is dus zodanig, dat opdrachtgevers / adverteerders individueel een
zogenaamde “suppression list” (al dan niet geïncorporeerd in hun klanten- of
prospectbestand) moeten bijhouden van klanten die aan het bedrijf hebben
aangegeven niet meer door dit bedrijf gebeld te willen worden.
---------------------------------------
Ik ben bang dat geen van de gedupeerden hier te horen heeft gekregen dat zij op een z.g. suppressielijst kunnen worden geplaatst. Laat staan dat zij attent gemaakt werden op infofilter.nl waar men zich volledig tegen telemarketing kan afschermen. Niet dat dit werkt omdat mijn moeder ondanks aanmelding daar door een telemarketer benaderd is!
Re: Pretium Telecom
http://www.marketingtribune.nl/nieuws/O ... ing-32435/
Lees hier meer over klachten telemarketing
Lees hier meer over klachten telemarketing
Re: Pretium Telecom
Ben een paar dagen niet geweest, maar mis nog steeds een reactie van somebody, onze pt-held ( wel op sokken ) anders hoef je niet te verwachtten bij pt. Volgens mij zijn het echt zielige figuren.
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom
Pretium is gek op rechtzaken en we gunnen Pretium graag een pleziertje in deze bange tijd, waarbij iedereen zich keert tegen dit voortreffelijke bedrijf, dat maatschappelijke problemen oplost.
We hebben daarom inmiddels een dagvaarding naar Pretium laten sturen om de negatieve uitspraak van de Geschillencommissie te laten toetsen bij de kantonrechter in Haarlem. We hopen dat de dagvaarding ontvankelijk zal zijn, want het is een ingewikkeld gedoe, maar ook wel kicken.
We hebben daarom inmiddels een dagvaarding naar Pretium laten sturen om de negatieve uitspraak van de Geschillencommissie te laten toetsen bij de kantonrechter in Haarlem. We hopen dat de dagvaarding ontvankelijk zal zijn, want het is een ingewikkeld gedoe, maar ook wel kicken.
Re: Pretium Telecom
Waarschijnlijk krijgt men daar door dat de tijd van manipulatie hier voorbij is. We helpen elkaar om hun bijdragen te doorzien en degene die er telefonisch ingeluisd zijn te helpen om de overeenkomst te annuleren of niet geldig te laten verklaren, zoals b.v. in het geval van gedupeerde die een overeenkomst i.p.v. informatie opgestuurd kreeg.Volgens mij zijn het echt zielige figuren.
Re: Pretium Telecom
krikvdkruk
Ik heb niet alles kunnen lezen, omdat het wel erg veel was. Hebben jullie de zaak verloren bij de geschillencommissie? Wat was dan voor jullie de uitspraak, dat pretium in het gelijk gesteld werd?
groet
Ik heb niet alles kunnen lezen, omdat het wel erg veel was. Hebben jullie de zaak verloren bij de geschillencommissie? Wat was dan voor jullie de uitspraak, dat pretium in het gelijk gesteld werd?
groet