LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VENDOPLAN keukens
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05 sep 2008 21:51
Re: VENDOPLAN keukens
Weet iemand misschien al meer over een eventuele doorstart?
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 04 sep 2008 23:36
Re: VENDOPLAN keukens
Nee, heb nog niets gehoord over een mogelijke doorstart... behalve dan dat daarover mogelijk gepraat wordt. Neem aan dat alle gedupeerden die zich bij de curator melden, daarover tijdig ingelicht worden.
Re: VENDOPLAN keukens
Gisteren gebeld met de curator en VenD.
De secretaresse van de curator kon niet meer zeggen dan dat ik een vordering kan schrijven naar hun kantoor. Ook werd gesproken over een doorstart, maar daar is pas over enkele weken meer duidelijkheid over. Niet dat ik gebruik wil maken van een doorstart, ik wil gewoon mijn geld terug. Wat voor service en garantie kan je verwachten van een 'door-start-bedrijf'. Op de vraag wanneer de klanten aan de beurt zijn voor de vorderingen, werd me gezegd dat ik daarvoor het wetboek moest naslaan, maar in ieder geval de belastingen eerst. Ik werd als een lastige klant behandeld wat me erg boos maakt, alsof ik wat aan deze situatie kan doen.
Ik mocht geen andere keuken kopen van haar, want dan had ik de kans dat ik later twee keukens zou hebben, omdat de opdracht aan Vendoplan nog zou bestaan. Gekker moet het niet worden! Denkt ze echt dat ik nog betaal voor een keuken uit een failliete boedel? Dan toch zeker alleen voor de halve prijs. Verder had ze niet veel tijd, want ze moest aan het werk.
Ook de verantwoordelijke van VenD hier in Den Haag, zegt dat hij niets meer mag uitleveren. Dus ik kan naar de VenD om mijn mooie fornuis te bekijken, maar meenemen mag niet meer. Terwijl het fornuis al betaald is!
Ik voel me bestolen! Wie wil mee voor een aktie bij de VenD. Laten we met een paar busjes (en wat honkbalknuppels) alles meenemen waar we voor betaald hebben en desnoods nog iets meer. Laat hun maar een vordering naar ons sturen. Ik ben niet bang voor de politie of de publiciteit die deze aktie op zal roepen.
VenD zegt wel dat ze meevoelen en het erg vervelend vinden, maar ze doen er vervolgens niks aan. Mensen, koop nooit bij VenD want ze laten de klanten volledig in de kou staan.
De secretaresse van de curator kon niet meer zeggen dan dat ik een vordering kan schrijven naar hun kantoor. Ook werd gesproken over een doorstart, maar daar is pas over enkele weken meer duidelijkheid over. Niet dat ik gebruik wil maken van een doorstart, ik wil gewoon mijn geld terug. Wat voor service en garantie kan je verwachten van een 'door-start-bedrijf'. Op de vraag wanneer de klanten aan de beurt zijn voor de vorderingen, werd me gezegd dat ik daarvoor het wetboek moest naslaan, maar in ieder geval de belastingen eerst. Ik werd als een lastige klant behandeld wat me erg boos maakt, alsof ik wat aan deze situatie kan doen.
Ik mocht geen andere keuken kopen van haar, want dan had ik de kans dat ik later twee keukens zou hebben, omdat de opdracht aan Vendoplan nog zou bestaan. Gekker moet het niet worden! Denkt ze echt dat ik nog betaal voor een keuken uit een failliete boedel? Dan toch zeker alleen voor de halve prijs. Verder had ze niet veel tijd, want ze moest aan het werk.
Ook de verantwoordelijke van VenD hier in Den Haag, zegt dat hij niets meer mag uitleveren. Dus ik kan naar de VenD om mijn mooie fornuis te bekijken, maar meenemen mag niet meer. Terwijl het fornuis al betaald is!
Ik voel me bestolen! Wie wil mee voor een aktie bij de VenD. Laten we met een paar busjes (en wat honkbalknuppels) alles meenemen waar we voor betaald hebben en desnoods nog iets meer. Laat hun maar een vordering naar ons sturen. Ik ben niet bang voor de politie of de publiciteit die deze aktie op zal roepen.
VenD zegt wel dat ze meevoelen en het erg vervelend vinden, maar ze doen er vervolgens niks aan. Mensen, koop nooit bij VenD want ze laten de klanten volledig in de kou staan.
Laatst gewijzigd door Bard123 op 09 sep 2008 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: VENDOPLAN keukens
De curator krijg ik maar niet aan de lijn. Is er al iemand die hem persoonlijk heeft gesproken? De secretaresse liet weten dat hij nu met onze opdracht bij andere leveranciers/fabrikanten aan het onderhandelen is. Wie geeft hem het recht met onze opdracht aan de haal te gaan. Sinds wanneer is een curator ook verkoper?
Dat ik graag terug gebeld wil worden door de curator, schijnt een groot probleem te zijn. Zelfs de vraag wanneer hij aanwezig is op kantoor kon ze niet beantwoorden. Ook niet of en wanneer hij terug belt. Ik zit nu met een opdracht voor een keuken waar ik blijkbaar aan gehouden kan worden, en moet maar wachten tot iemand anders een keuken regelt. Ik wil zelf zo snel mogelijk een nieuwe keuken uitzoeken en laten plaatsen, want de oude keuken is ondertussen weggesloopt.
Zover ik nu terug lees uit alle berichten, is de fabrikage van keukens door almat al lang gestopt, dus onze keuken bestaat alleen op papier. Zijn er hier geen ex-werknemers te vinden die wat meer duidelijkheid over deze zwendel kunnen geven? Ik wil dit niet ongestraft voorbij laten gaan.
Dat ik graag terug gebeld wil worden door de curator, schijnt een groot probleem te zijn. Zelfs de vraag wanneer hij aanwezig is op kantoor kon ze niet beantwoorden. Ook niet of en wanneer hij terug belt. Ik zit nu met een opdracht voor een keuken waar ik blijkbaar aan gehouden kan worden, en moet maar wachten tot iemand anders een keuken regelt. Ik wil zelf zo snel mogelijk een nieuwe keuken uitzoeken en laten plaatsen, want de oude keuken is ondertussen weggesloopt.
Zover ik nu terug lees uit alle berichten, is de fabrikage van keukens door almat al lang gestopt, dus onze keuken bestaat alleen op papier. Zijn er hier geen ex-werknemers te vinden die wat meer duidelijkheid over deze zwendel kunnen geven? Ik wil dit niet ongestraft voorbij laten gaan.
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: VENDOPLAN keukens
De enige overeenkomst met VenD is dat keukens de ruimte huurde van VenD, verders is er geen overeenkomst. De verantwoordelijke mensen zitten bij Keukenluxx (ook van de zwagers!). Kun je beter naar Son gaan.Ook dhr Pastoor (070-3118120), de verantwoordelijke van VenD hier in Den Haag, zegt dat hij niets meer mag uitleveren. Dus ik kan naar de VenD om mijn mooie fornuis te bekijken, maar meenemen mag niet meer. Terwijl het fornuis al betaald is!
Ik voel me bestolen! Wie wil mee voor een aktie bij de VenD
KS
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 sep 2008 23:55
Re: VENDOPLAN keukens
Dat is wat mij ook verbaasd, dat ex-werknemers zich koest houden. Kennen ze dit forum niet of zijn ze bang 'uit de school te klappen'?
Re: VENDOPLAN keukens
Die bewering dat VenD hier niets mee te maken heeft slaat nergens op. Als deze verkopers niet binnen VenD waren gehuisvest, had ik geen keuken bij ze gekocht.
Lichtpuntje!
Zojuist werd ik terug gebeld door iemand van de juridische afdeling van VenD die de curator persoonlijk spreekt vanmiddag en zijn best voor ons gaat doen. Eindelijk iemand die helpt zoeken naar oplossingen ipv medeleven. Nu voel ik met niet meer zo alleen hierin. Daar had ik op gerekend toen ik een keuken kocht binnen VenD, dat ik mocht vertrouwen op een bedrijf die staat voor service en klantgerichtheid. Ik hou u op de hoogte!
Lichtpuntje!
Zojuist werd ik terug gebeld door iemand van de juridische afdeling van VenD die de curator persoonlijk spreekt vanmiddag en zijn best voor ons gaat doen. Eindelijk iemand die helpt zoeken naar oplossingen ipv medeleven. Nu voel ik met niet meer zo alleen hierin. Daar had ik op gerekend toen ik een keuken kocht binnen VenD, dat ik mocht vertrouwen op een bedrijf die staat voor service en klantgerichtheid. Ik hou u op de hoogte!
Re: VENDOPLAN keukens
Laatst gewijzigd door pfffff op 21 okt 2008 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: VENDOPLAN keukens
@pffff: Wat een negatieve instelling op mogelijk extra informatie die voor ons alle van belang is. Ik ben ook teleurgesteld, boos, geïrriteerd enz enz in deze positie waar we allen inzitten, maar om zulke nutteloze en irritatie-opwekkende berichten hier te plaatsen? Ik vind het niet nodig!
@Bard123: Dank voor de extra info! Hopelijk horen we meer hier op het forum
@Bard123: Dank voor de extra info! Hopelijk horen we meer hier op het forum
Re: VENDOPLAN keukens
Deze man treedt op namens de schuldeisers. Uit de boedel wordt zoveel nogelijk verkocht, opbrengst gaat naar de schuldeisers (nadat de curator zelf betaald is...)Sinds wanneer is een curator ook verkoper?
De orderportefeuille is gewoon deel van de boedel, vandaar de poging deze te verkopen.
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: VENDOPLAN keukens
Wat ik hier lees is dat er gewoon gebruik is gemaakt van de goede naam van VenD. Toch blijft overeind dat de verkopers in dienst waren van Vendoplan (of KeukenPartners of Almat Werkmeubel of Levas) en daar op de loonlijst staan (of in dit geval stonden) en niet op de loonlijst van VenD. Vendoplan huurde alleen de ruimte en kon meevaren op de goede naam van VenD.Die bewering dat VenD hier niets mee te maken heeft slaat nergens op. Als deze verkopers niet binnen VenD waren gehuisvest, had ik geen keuken bij ze gekocht.
Je moet toch echt bij de laatste en echte eigenaren zijn en die zitten nog met 2 zaken in Nederland; KeukenLuxx Alexandrium in Rotterdam en KeukenLuxx in Son.
Succes.
KS
Re: VENDOPLAN keukens
Profiteren van een win-win situatie is ook delen in een verlies-verlies situatie. Kwestie van je verantwoordelijkheid nemen. Ik hoef toch niet de hele BV constructie bijlangs als ik een VenD binnenloop? Het is toch geen open bazar of vrijmarkt oid? Wat boeit het mij waar ze hun personeel vandaan halen!
Gelukkig neemt VenD wel haar verantwoordelijkheid. Op dit moment staan ze op de stoep bij Vendoplan om voor hun klanten op te komen.
Dat de curator werkt voor de schuldeisers klopt ook al niet. Ik ben nu schuldeiser geworden i.p.v. klant, maar aan oplossingen wordt voorlopig niet gedacht, alleen aan tegenwerking. Als je ziet dat ik zelfs mijn fornuis niet op kan halen die nota bene al een maand klaar staat en ruim betaald is, dan vraag ik me af wat er met mijn fornuis gaat gebeuren. Wordt die dan eerder verkocht aan een ander omdat ze zo netto meer geld binnenkrijgen? Dat is toch oplichting???????? Geef mij mijn fornuis waar ik recht op heb, dan zijn ze van mijn vordering op Vendoplan af. Dat is toch het werk van de curator lijkt me, de vorderingen oplossen.
Gelukkig neemt VenD wel haar verantwoordelijkheid. Op dit moment staan ze op de stoep bij Vendoplan om voor hun klanten op te komen.
Dat de curator werkt voor de schuldeisers klopt ook al niet. Ik ben nu schuldeiser geworden i.p.v. klant, maar aan oplossingen wordt voorlopig niet gedacht, alleen aan tegenwerking. Als je ziet dat ik zelfs mijn fornuis niet op kan halen die nota bene al een maand klaar staat en ruim betaald is, dan vraag ik me af wat er met mijn fornuis gaat gebeuren. Wordt die dan eerder verkocht aan een ander omdat ze zo netto meer geld binnenkrijgen? Dat is toch oplichting???????? Geef mij mijn fornuis waar ik recht op heb, dan zijn ze van mijn vordering op Vendoplan af. Dat is toch het werk van de curator lijkt me, de vorderingen oplossen.
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: VENDOPLAN keukens
@Bard123,
Blijf lekker met je kop tegen de verkeerde muur aanlopen!
Kun je jezelf misschien ook afvragen waarom jij het werk van de curator als tegenwerking ziet!
KS
Blijf lekker met je kop tegen de verkeerde muur aanlopen!
Kun je jezelf misschien ook afvragen waarom jij het werk van de curator als tegenwerking ziet!
KS
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: VENDOPLAN keukens
En als je het toch hogerop wilt zoeken en je niets van de waarheid aan wilt trekken, probeer het eens op het onderstaande adres:
Naam: Maxeda Nederland B.V.
Vestigingsadres: John M. Keynesplein 10 4/5e etage
Vestigingsplaats: 1066EP Amsterdam
Internetadres: www.maxeda.com
KvK-nummer: 33140908 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Dit is de eigenaar van VenD. Ik denk dat ze al klaar zitten, not!
Succes ermee!
KS
Naam: Maxeda Nederland B.V.
Vestigingsadres: John M. Keynesplein 10 4/5e etage
Vestigingsplaats: 1066EP Amsterdam
Internetadres: www.maxeda.com
KvK-nummer: 33140908 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Dit is de eigenaar van VenD. Ik denk dat ze al klaar zitten, not!
Succes ermee!
KS
Re: VENDOPLAN keukens
Denkfout!Wie zegt dat het jouw fornuis is?wat er met mijn fornuis gaat gebeuren
De toeleverancier is wellicht ook niet betaald , en claimt ook dat dit nog zijn fornuis is.
Het fornuis is gewoon onderdeel van de boedel.
Re: VENDOPLAN keukens
Denkfout? Ik heb toch niets te maken met de leveranciers van Vendoplan of VenD? Zij hebben geprobeerd aan ons te verdienen, nu niet klagen als het tegenzit. Willen ze soms de consumenten laten bloeden voor hun slecht management of aan- en verkoopbeleid? Geld verdienen is risico lopen! Waarom zou van mijn geld de belasting betaald worden, ipv te leveren wat mogelijk is.
Ik zeg dat het mijn fornuis is, want ik heb de afleverbon en heb betaald. Als ik deze niet krijg, betekent het dat dit fornuis opnieuw wordt verkocht? Dat de keuken niet geleverd wordt mag duidelijk zijn, maar ik kan zelf beter dan de curator beslissen door wie ik een keuken wil laten leveren. Waar is de bescherming van de consument?
Ik heb overigens net bericht gekregen over Vendoplan. Er wordt bekeken of alsnog geleverd kan worden wat klaar staat. Daarvoor ben ik bereid de vordering te laten vallen. Dat is wat ik nu heb bereikt, dat er in ieder geval contact is en een oplossing wordt gezocht. Nu maar hopen dat het geen wassen neus blijkt.
Ik zeg dat het mijn fornuis is, want ik heb de afleverbon en heb betaald. Als ik deze niet krijg, betekent het dat dit fornuis opnieuw wordt verkocht? Dat de keuken niet geleverd wordt mag duidelijk zijn, maar ik kan zelf beter dan de curator beslissen door wie ik een keuken wil laten leveren. Waar is de bescherming van de consument?
Ik heb overigens net bericht gekregen over Vendoplan. Er wordt bekeken of alsnog geleverd kan worden wat klaar staat. Daarvoor ben ik bereid de vordering te laten vallen. Dat is wat ik nu heb bereikt, dat er in ieder geval contact is en een oplossing wordt gezocht. Nu maar hopen dat het geen wassen neus blijkt.
Re: VENDOPLAN keukens
Laatst gewijzigd door pfffff op 21 okt 2008 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 sep 2008 21:27
Re: VENDOPLAN keukens
beste mensen,
ik heb zelf ook contact opgenomen met m'n ( oude ) hoofdkantoor.
daar werd mij verteld door de curator dat er sinds juni geen aanbetalingen meer zijn doorgevoerd. of dit ook echt waar is weet ik niet.
Bard.
mbt het fornuis, die staat nog steeds in de showroom. als er idd geld is afgeschreven is die technisch gezien van u.
als u ook bewijs kunt aandragen heeft u een goed punt bij de curator.
ik heb zelf ook contact opgenomen met m'n ( oude ) hoofdkantoor.
daar werd mij verteld door de curator dat er sinds juni geen aanbetalingen meer zijn doorgevoerd. of dit ook echt waar is weet ik niet.
Bard.
mbt het fornuis, die staat nog steeds in de showroom. als er idd geld is afgeschreven is die technisch gezien van u.
als u ook bewijs kunt aandragen heeft u een goed punt bij de curator.
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: VENDOPLAN keukens
Eindelijk begin je het door te krijgen!Willen ze soms de consumenten laten bloeden voor hun slecht management of aan- en verkoopbeleid?
Geld uitgeven nu dus blijkbaar ook!Geld verdienen is risico lopen!
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de naam van Bard123 niet op de afleverbon staat!Ik zeg dat het mijn fornuis is, want ik heb de afleverbon en heb betaald
Die is volgens mij allang verdwenen als alles betaald is. Door niet alles te betalen neemt de consument zichzelf in bescherming.Waar is de bescherming van de consument?
Ik help je het hopen, maar ervaring leert anders!Nu maar hopen dat het geen wassen neus blijkt.
Succes.
KS
Re: VENDOPLAN keukens
Hoofdschuddend lees ik alle berichten in dit topic.
@Bard123: ik wil je zeker niet in het harnas jagen, maar de goederen die geleverd zijn door toeleveranciers van Vendoplan claimen mogelijk een eigendomsvoorbehoud. Voor zover dat niet door uitlevering of door zaaksvorming/natrekking verloren is gegaan kunnen zij dat handhaven. Het enkele gegeven dat er betaald is voor dat goed door een consument zonder dat juridische levering heeft plaatsgevonden (meestal door terhandstelling) maakt dat niet anders. Het is een risico dat iedereen neemt die betaalt zonder dat er geleverd is.
Meer in het algemeen heeft Vendex of Maxeda niets te maken met de deconfiture van de Vendoplan vestigingen. Ze zijn niet gehouden om daar iets aan te doen, maar hun naam gaat wel over straat. Uit de contacten met de curator weet ik dat zij mogelijk geïnteresseerd zijn om een doorstart van deze winkels te realiseren. Of zij daarbij de verplichtingen van het failliet overnemen is niet te zeggen. Dus een doorstart betekent niet automatisch dat de reeds betaalde keukens alsnog geleverd worden. Mijn ervaring is, dat een curator redelijk coulant omgaat met reeds betaalde keukens.
Ook de Keukenluxx vestigingen in Alexandrium en Son hebben in juridische zin weinig van doen met het faillissement van de overige Keukenluxx/Vendoplan vestigingen: anders had de curator van Almanova ook wel dit faillissement aangevraagd. Anders dan dat de naam Keukenluxx op een aantal winkels geplakt is, is er geen verbintenis.
Dan wat betreft de nakoming van de bestaande (en betaalde) overeenkomsten. De curator probeert deze overeenkomsten na te komen om zodoende de winst in de boedel te laten vloeien. Dat zal waarschijnlijk niet lukken. Immers kan hij niet dezelfde garantie bieden als een detaillist. De consument hoeft zich in dat geval niet gebonden te voelen aan die overeenkomst. Door een eenvoudige brief aan de curator (vanwege overschrijding van de levertermijn) kan hij de koop ontbinden. Schade, wanneer deze is ontstaan, is daarbij voor de curator, die deze als een boedelvordering zal behandelen. Uitkering van die schade zal waarschijnlijk niet plaatsvinden. Een boedelvordering heeft een veel hogere positie dan een concurrente vordering, dus er bestaat een kleine kans dat die consumenten een (kleine) uitkering zullen krijgen. Er zijn gevallen bekend waarin de consument nu niet kan ontbinden, maar die kans is klein.
Ergo: onder deze omstandigheden is zekerheid ver te zoeken. Ik raad consumenten aan zich tot een (gesubsidieerde) advocaat te wenden om de mogelijkheden te bezien. Mogelijk dat deze een boedelvordering kan indienen.
Daarbij ben ik mij er terdege van bewust dat het voor de betrokkenen buitengewoon vervelend is.
@Bard123: ik wil je zeker niet in het harnas jagen, maar de goederen die geleverd zijn door toeleveranciers van Vendoplan claimen mogelijk een eigendomsvoorbehoud. Voor zover dat niet door uitlevering of door zaaksvorming/natrekking verloren is gegaan kunnen zij dat handhaven. Het enkele gegeven dat er betaald is voor dat goed door een consument zonder dat juridische levering heeft plaatsgevonden (meestal door terhandstelling) maakt dat niet anders. Het is een risico dat iedereen neemt die betaalt zonder dat er geleverd is.
Meer in het algemeen heeft Vendex of Maxeda niets te maken met de deconfiture van de Vendoplan vestigingen. Ze zijn niet gehouden om daar iets aan te doen, maar hun naam gaat wel over straat. Uit de contacten met de curator weet ik dat zij mogelijk geïnteresseerd zijn om een doorstart van deze winkels te realiseren. Of zij daarbij de verplichtingen van het failliet overnemen is niet te zeggen. Dus een doorstart betekent niet automatisch dat de reeds betaalde keukens alsnog geleverd worden. Mijn ervaring is, dat een curator redelijk coulant omgaat met reeds betaalde keukens.
Ook de Keukenluxx vestigingen in Alexandrium en Son hebben in juridische zin weinig van doen met het faillissement van de overige Keukenluxx/Vendoplan vestigingen: anders had de curator van Almanova ook wel dit faillissement aangevraagd. Anders dan dat de naam Keukenluxx op een aantal winkels geplakt is, is er geen verbintenis.
Dan wat betreft de nakoming van de bestaande (en betaalde) overeenkomsten. De curator probeert deze overeenkomsten na te komen om zodoende de winst in de boedel te laten vloeien. Dat zal waarschijnlijk niet lukken. Immers kan hij niet dezelfde garantie bieden als een detaillist. De consument hoeft zich in dat geval niet gebonden te voelen aan die overeenkomst. Door een eenvoudige brief aan de curator (vanwege overschrijding van de levertermijn) kan hij de koop ontbinden. Schade, wanneer deze is ontstaan, is daarbij voor de curator, die deze als een boedelvordering zal behandelen. Uitkering van die schade zal waarschijnlijk niet plaatsvinden. Een boedelvordering heeft een veel hogere positie dan een concurrente vordering, dus er bestaat een kleine kans dat die consumenten een (kleine) uitkering zullen krijgen. Er zijn gevallen bekend waarin de consument nu niet kan ontbinden, maar die kans is klein.
Ergo: onder deze omstandigheden is zekerheid ver te zoeken. Ik raad consumenten aan zich tot een (gesubsidieerde) advocaat te wenden om de mogelijkheden te bezien. Mogelijk dat deze een boedelvordering kan indienen.
Daarbij ben ik mij er terdege van bewust dat het voor de betrokkenen buitengewoon vervelend is.