LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp gevraagd bij apparatuur!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
catje1977
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2006 19:52

Hulp gevraagd bij apparatuur!

Ongelezen bericht door catje1977 »

Hoi allemaal

Wij hebben een Nuva keuken gekocht met diverse apperatuur. Door een fout van de aannemer (raam aan verkeerde kant geplaatst) moeten we nu nog snel een nieuwe keuken uit gaan zoeken. Hopelijk kan Nuva binnen enkele weken leveren, want we krijgen eind oktober de woning!

De vraag gaat eigenlijk over apparatuur.
We kunnen in de nieuwe opstelling 2 dingen doen:

-een keuken met een fornuis , amerikaanse koelkast, vaatwasser ingebouwd, magnetron ingebouwd.

-een keuken met een manshoog blok met daarin een oven boven een vriezer en een magnetron boven een koelkast, dan geen fornuis maar een gas(op glas?) plaat. ingebouwde vaatwasser.

in beide gevallen moet er een afzuigkap komen die voor het raam komt dus liefst een schuine of een glazen zodat het niet erg voor het raam hangt... (jaa ik weet het: stomme aannemer!)

We kijken naar apparatuur en lezen overal dat je 3 tot 5 dezelfde dingen moet kopen bij 1 leverancier, om 5 jaar garantie te krijgen,
Is het in jullie ogen belangrijk hier rekening mee te houden?

als we alles van dezelfde moeten hebben, dan komen er maar 2 in aanmerking voor de 1e keuken: SMEG en PELGRIM, die hebben alles, dus ook fornuizen en am. koelkasten.
Wat zijn de ervaringen hiermee?

Als we voor optie 2 gaan, dan kan het bijv Pelgrim of AEG worden.

Ik moet erbij zeggen: ik weet dat het B merken zijn, maar door een faillisement van de voorgaande aannemer heeft de bouw ruim een jaar stil gelegen. We hebben echt geen cent meer over, dus even 'upgraden' naar Bosch apperatuur is geen optie.

Tips, ervaringen, trucs of aanmerkingen?

alvast erg bedankt

Carina

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Hulp gevraagd bij apparatuur!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Volgens mij komt SMEG dan toch iets duurder uit dan de Pelgrim, en als u over het hele programma vergelijkt (alle apparaten) zijn de verschillen klein. Qua design is Smeg wat mooier (maar dat is ook persoonlijk)
Als het ook om aftersales/service draait dan gaat mijn advies naar Pelgrim....

By the way....kan u niet de aannemer deels aansprakelijk stellen voor de wijziging van de keuken?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Hulp gevraagd bij apparatuur!

Ongelezen bericht door legoleek »

misschien overbodig,
die afzuigkap voor het raam moet wel een eiland afzuigkap zijn. wandkappen hebben geen afgewerkte achterkant.
Een een kookplaat voor het raam ?
Ach dit is niet gek hoor, hebben we wel eens zo gepland.(overigens geen doorsnee keuken met doorsnee klant)
wel uitkijken met je gordijnen, luxaflex enzo.
en ja, volgens mij kun je,je aannemer wel degelijk aansprakelijk stellen (gevolg schade heet dat volgens mij. bel eens met je rechtsbijstand.

catje1977
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2006 19:52

Re: Hulp gevraagd bij apparatuur!

Ongelezen bericht door catje1977 »

Hallo en bedankt

Ik bedoelde niet dat de kap recht voor het raam hangt, maar van opzij, snap je? Dus als je een brede kap hebt onderaan. dan blokkeert die deels het raamzicht. Alle bovenkastje aan die muur zullen tevens vervallen nu dat raam verkeerd staat

En wat de aannemer betreft: wij kunnen kiezen voor breken (maar dat raad niemand aan) of arbitaerge (14 weken bouw stil, daar hebben we na 2 jr wachten ook geen zin meer in) of een compensatie (klein bedrag) en natuurlijk alle kosten voor het veranderen van de keuken.
Maar als ik dan ineens Bosch wil ipv Whirlpool, dan zal dat wel niet onder het veranderen van de keuken vallen ;-)

wij neigen nu naar pelgrim omdat we van meer hebben gehoord en gelezen dat SMEG vooral servicetechnisch niet zo best is...

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Hulp gevraagd bij apparatuur!

Ongelezen bericht door Chief »

Zelf heb ik een schuine afzuigkap is dat misschien een optie.
aeg cobra google er even op dan zie je wat ik bedoel.

catje1977
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2006 19:52

Re: Hulp gevraagd bij apparatuur!

Ongelezen bericht door catje1977 »

Hoi Chief

ja zoiets bedoel ik, de Cobra of anders een glazen. Die verstoort het minst het zicht naar buiten.

Maarja: is het belangrijk alles van hetzelfde merk te hebben?
Wij neigen naar de keuken met fornuis en amerikaan, maar dan is Pelgim de enige die alles heeft (en ook nog betaalbaar blijft)
Whirlpool vind ik op zich helemaal prima, maar heeft geen fornuis etc etc etc

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Hulp gevraagd bij apparatuur!

Ongelezen bericht door Chief »

Voordat je naar een winkel gaat google eerst eens op de apparaten die je wil hebben. Niet om het een of ander maar het kan je echt honderden euro's schelen. Staar je niet blind op die 5 jaar garantie, hoe vaak gaat nou echt binnen 5 jaar alles kapot. Als je google zul je zien dat je zeer waarschijnlijk met wat je bespaar de eerste reparatie eventueel zelf kan betalen tenminste zo redeneer ik altijd..

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Hulp gevraagd bij apparatuur!

Ongelezen bericht door legoleek »

Alles van het zelfde, tja kun je wel aanspraak maken op de 5 jaar garantie akties,
Misschien vergezocht maar.
Whirpool (ik neem aan je gekozen merk als eerste) kan niet voldoen aan de situatie die is ontstaan (kap voor het raam) hierdoor moet je naar Bosch uitwijken want die kan het wel voor je oplossen.

Maak voor je zelf eens een begroting wat het, netto, scheelt als je overstapt naar Bosch, Schelen doet het altijd, maar misschien net het bedrag, dat verrekend met de bovenkasten die je inlevert en het compensatie bedrag nog net voldoende is.
Eerst rekenen, dan tekenen !
Je moet dit tactisch aanpakken, de aannemer zal er alles aan doen om er met zo min mogelijk kleerscheuren er van af te komen.

maar ik begrijp eigenlijk iets niet (kan aan mij liggen hoor)
Denken ze bij Nuva niet met je mee ? Of laten ze je aan je lot over....

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Hulp gevraagd bij apparatuur!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Afbeelding

Misschien is dit een idee?

Deze wandschouw hoeft niet voor het raam te hangen (maar 40cm breed) er zijn meerdere merken die deze voeren.

catje1977
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2006 19:52

Re: Hulp gevraagd bij apparatuur!

Ongelezen bericht door catje1977 »

de aannemer gaat eerst vandaag met NUVA praten dus daarna krijgen wij pas het compensatie voorstel te horen. Er is ons alleen verzocht om alvast eens te bekijken wat er allemaal anders moet aan de keuken.
door het verschoven raam kunnen de bovenkastjes niet, de brede afzuigkap niet en tevens zit de spoelbak nu voor de muur ipv het raam./
Ik weet het, die HOEFT niet voor het raam maar ik vind psychologisch dat het zo hoort LOL

Dus dat moet worden aangepast. En dan gaan we meteen kijken naar die apperatuur.
Ik weet dat ik die veel goedkoper zelf kan kopen, maar inmiddels hebben we bij NUVA wel een handtekening waar 10000 euro onder staat, dus ik vrees dat dat zowiezo niet meer goedkoper kan (lees: zonder apparatuur) bovendien zijn wij superonhandig en is het dus fijn asl alles door 1 firma wordt geleverd, gemonteerd en geinstalleerd

Gesloten