LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] webcare teams moeten worden verwijderd door Radar

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.

Tros Radar moet Webcare teams weigeren/verwijderen

Eens
5
19%
Oneens
21
81%

Totaal aantal stemmen: 26

pvd

webcare teams moeten worden verwijderd door Radar

Ongelezen bericht door pvd »

Ik vind de webcare-teams een goede aanvulling op de service-verlening richting de klanten. Ik vind dan ook dat deze niet verwijderd hoeven worden door Tros-Radar

pvd

BBCS
Contacteer:

Re: webcare teams moeten worden verwijderd door Radar

Ongelezen bericht door BBCS »

Ben ik het ook mee eens, dus dat ze niet geband dienen te worden.

Als men besluit om de webcare-teams te bannen, moeten ze dan ook alle andere ondernemers en bedrijven bannen.

En dat is niet wenselijk.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

De meeste forums gaan over mensen die proberen een probleem op te lossen. Als dit lukt met behulp van een webcare team lijkt mij dat prima. Als het probleem maar opgelost wordt.

BBCS
Contacteer:

Dat niet, maar sommige forumgebruikers vinden dat alleen consumenten hier mogen reageren en dat ondernemers hier niks te zoeken hebben, en dat dit een klaagtopic is van consumenten.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Webcare teams mogen voor mij gerust op de fora meekijken,

Ze kunnen zo op deze manier de klanttevredenheid testen, en evt. problemen oplossen, meer kunnen zo ook niet doen,

De bende bij de provider is vaak niet te wijten aan het callcenter, de medewerkers die de problemen moeten oplossen slaan er soms wel eens een slag naar of reageren niet eens op de klachtenmeldingen van het callcenter,

De klant is meestal het dupe van de smoesjes van de provider "dat er aan gewerkt wordt", de callcentermedewerker moet zich er dan maar weer uitl*llen en de klant tevreden stellen met beloften dat het zo snel mogelijk geregeld wordt,

Vreemd dat dit anno 2008 nog voorkomt, :?

WdenH45

Ongelezen bericht door WdenH45 »

Wat doet een webcare - team???

Dit is wat het KPN-webcare team zelf schrijft over haar functie:
Geachte Heer / Mevrouw,

Dit is niet de weg om uw probleem op te lossen,

Wij helpen klant op het forum op weg, als zij problemen hebben met de verbinding etc etc. Aan de hand van vragen op het forum zelf.

Dit is niet een nieuwe ingang om dit soort problemen neer te leggen.

Het beste advies wat ik u kan geven is om te bellen met de klantenservice.

Ik hoop dat u zo voldoende informatie heeft,

Mvg,

Peter d

KPN WebcareTeam

Waarom ik deze mail hier neerzet: Ik heb al 7 weken geen telefonie.
Na 5 weken heb ik op dit forum en in een drietal mails aan het webcare -team aandacht gevraagd voor dit probleem.

Als antwoord op bovenstaande mail zond ik een kort mailtje (ik vraag altijd leesbevestiging) aan webcare waarin ik hen dank zei voor hun uitleg.
Dat mailtje werd niet door hen gelezen. Ik kreeg een mail terug met de melding in het Engels dat mijn mail NIET was geopend door de geadresseerde maar was GEWIST.
Om een net woord te gebruiken: onsympatiek van Webcare.

Uit bovenstaand mail blijkt, dat Webcare KPN verwijst naar de Klantenservice, dus de EERSTE lijn.
Veel mensen met klachten hebben al lang contact gehad met de eerste lijn.
Serieus ingaan op een probleem zie ik met name gebeuren door forumleden zoals heer of mevrouw T de Hond, die in ieder geval goede aanwijzingen geeft, welke weg of wegen tot de oplossing van een klacht kunnen leiden en wat je beter niet of wel kunt doen.

Als Webcare niet meer kan doen dan terugverwijzen naar de eerste lijn, zou ik zeker KPN Webcare willen adviseren inderdaad alleen maar mee te KIJKEN op het forum en NIET de indruk te wekken, dat men iets voor klanten met klachten kan doen door gegevens op te vragen en beloven, te kijken hoe het er mee staat.

Ik zou best wel eens willen weten, of er klanten zijn, die baat hebben gehad door de inbreng van een webcare - team.

In mijn al bijna 2 maanden durende klacht over onterecht en onbedoeld afsluiten van mijn telefonie heb ik heel veel contact met KPN-medewerkers gehad. Daarbij heb ik steeds gerealiseerd, dat de individuele KPN-medewerker die ik aan de lijn had of waaraan ik schreef, NIET zelf verantwoordelijk is voor mijn klacht en heb ik deze mensen steeds met respect behandeld. Dat kreeg ik in sommige gesprekken ook als compliment te horen, al had ik liever dat de klacht was opgelost.

Het door WEBCARE KPN ongeopende, verwijderde mailtje laat een vieze smaak achter bij mij.
Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk weer telefoon, is het niet van KPN, dan van een ander. Dus zal ik alle mogelijkheden nagaan, echter met respect voor de mensen van KPN etc. Ik verwacht dan ook zelf met respect te worden behandeld.

KPN claimt, 5% ontevreden klanten te hebben. Wellicht bestaat het Webcare Team om te bepalen hoeveel % van die 5% dat in een forum tot uiting brengen en hoe de verhouding ten opzichte van andere providers is.
Maar dat is een speculatie van mij.

Mijn conclusie: laat de Webcare-teams meelezen, maar laat de webcare-teams niet pretenderen, problemen op te kunnen lossen!!

En weer persoonlijk:

Een fatsoenlijk bericht verdient een fatsoenlijk antwoord.
Wim

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

Hoezo deze poll eigenlijk? Heb ik iets gemist? Zijn ze verwijderd dan?
Je hebt, volgens mij. niks gemist. Ik heb deze poll geplaatst, omdat ik op de fora (met name internet/telefonie/televisie) meerdere malen gelezen heb dat mensen willen dat de "webcare teams" geblokkeerd worden. Ik ben het daar niet mee eens en wou eens peilen hoe anderen hierover dachten.

pvd

BBCS
Contacteer:

Ik heb deze poll geplaatst, omdat ik op de fora (met name internet/telefonie/televisie) meerdere malen gelezen heb dat mensen willen dat de "webcare teams" geblokkeerd worden.
Het antwoord ken ik denk ik al.

Diverse mensen hebben zich hier negatief uitgelaten dat ondernemers en bedrijven hier ook actief bezig zijn.
De mening van die mensen is dat dit een consumenten forum is en dat ondernemers en bedrijven dan hier niks te zoeken hebben.

Sommige vinden ook dat dit een klaagforum is, dus een plaats waar consumenten kunnen klagen.

Dergelijke verwijten is ook eens naar mij toe ook al eens geroepen.

Vandaar dat ik dit aangeef.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als je het niet via de normale weg kan oplossen, maar zo`n webcare team kan het wel regelen - prima.

Maar dan moeten consumenten ook hun ervaringen melden.
(Maw - lukt het wel of niet)

cillatje

Ongelezen bericht door cillatje »

ik vind 't super die webcare teams!
En denk dat er genoeg mensen zijn die er baat bij hebben!

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Vind het juist een positieve ontwikkeling.
Alleen is het jammer dat ze over het algemeen te laat reageren.

Maar waarom krijgen zij wel dingen voor elkaar die via de "normale" manier maar niet schijnen te lukken?

agro

Ongelezen bericht door agro »

Maar waarom krijgen zij wel dingen voor elkaar die via de "normale" manier maar niet schijnen te lukken?
Omdat een groter publiek dan kan zien welke problemen een provider veroorzaakt, en ze toch enigszins bang zijn voor teveel negatieve publiciteit.

Alleen jammer dat de veroorzakers (bestaande helpdesk) niet wordt aangepakt, waardoor van degenen die de weg niet naar een forum kennen hun problemen niet opgelost zien worden.

Gesloten