LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IK BEN TELEFONISCH NIET TE BEREIKEN DOOR @HOME-ZIGGO ABONNEE

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
maartenschoenmaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2007 23:27

IK BEN TELEFONISCH NIET TE BEREIKEN DOOR @HOME-ZIGGO ABONNEE

Ongelezen bericht door maartenschoenmaker »

Hallo,

Omdat ik van @home overgestapt ben naar Alice met nummerbehoud ben ik op dit moment telefonisch niet te bereiken door @home abonnees. Dit omdat mijn contract officieel doorloopt tot 1 oktober. Mijn nummer is dus al overgezet naar Alice maar bij @home is het intern geblokkeerd. Na zowel telefonisch contact als contact per mail heb ik te horen gekregen dat dit een technisch probleem is wat zij niet kunnen oplossen. Ik blijf in hun computer staan tot 1 oktober en daar kunnen zij niks aan veranderen. Het lijkt mij sterk dat in deze tijd van allerlei moderne tecnnieken zo"n simpel iets niet opgelost kan worden. Ik had ook niet echt het idee dat de technische dienst bereid was mee te denken over een oplossing.
Dus aan iedereen die wil overstappen: Let op en geef aan uw nieuwe provider door dat het nummer pas op het einde van de opzegtermijn mag worden overgezet.
Groet allemaal,

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: IK BEN TELEFONISCH NIET TE BEREIKEN DOOR @HOME-ZIGGO ABONNEE

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vreemd dat andersom wel mogelijk was. Mijn abonnement was al aangesloten bij Ziggo. Op de dag dat KPN mijn telefoon afsloot, heb ik de stekkers verwisseld naar het modem van Ziggo.

Dit brengt mij op een idee. Als u stekker telefoon in modem Ziggo steekt tot de officiële datum van overgang naar uw huidige provider, zou u weer door iedereen te bellen moeten zijn.
Of heeft u Ziggo modem al teruggestuurd?

doubleyouk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:15

Re: IK BEN TELEFONISCH NIET TE BEREIKEN DOOR @HOME-ZIGGO ABONNEE

Ongelezen bericht door doubleyouk »

de hond, heeft het juist!

maartenschoenmaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2007 23:27

Re: IK BEN TELEFONISCH NIET TE BEREIKEN DOOR @HOME-ZIGGO ABONNEE

Ongelezen bericht door maartenschoenmaker »

Wanneer ik de stekker terugsteek in het modem van @home, dan ben ik helemaalniet meer te bereiken. Dit modem geeft mijn originele nummer niet meer door. Het nummer is echt al over naar Alice.
Dus doubleyouk, ik had gehoopt dat TdeHond gelijk had maar helaas.

Een kennis van mij had enkele maanden geleden hetzelfde probleem, toen heeft Alice alles op alles gezet de telefoonlijn van hem in orde te maken maar het probleem bleef zich voordoen. Bleek dat het nummer bij @home nog steeds (intern) geblokkeerd stond. Na 1 telefoontje was het toen opgelost, ik snap dus niet waarom dit nu niet kan.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: IK BEN TELEFONISCH NIET TE BEREIKEN DOOR @HOME-ZIGGO ABONNEE

Ongelezen bericht door TdeHond »

Jammer dat dit niet lukt.

De oude provider mag er maximaal 10 werkdagen over doen om er zorg voor te dragen dat u met uw oude nummer bij de nieuwe provider kunt bellen.

U kunt aan uw nieuwe provider vragen druk op de ketel te zetten bij Ziggo om uw oude nummer vrij te geven, omdat Ziggo het u onmogelijk maakt om tot einde contract datum gebruik te maken van uw nummer via Ziggo.

De nieuwe provider regelt immers het nummerbehoud.

U kunt een klacht indienen, zie www.consuwijzer.nl

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: IK BEN TELEFONISCH NIET TE BEREIKEN DOOR @HOME-ZIGGO ABONNEE

Ongelezen bericht door D1RK »

U kunt schade Claimen zoals extra mobiele kosten van U en Uw familie wegens het niet binnen 10 dagen vrij geven van Uw nummer!

zie T de Hond.
Dit is niet voor het bedrag, maar zo leren ze het tenminste dat we niet over ons heen laten lopen..
De kosten van de Uw klacht zullen hoger zijn dan het bedrag, maar zo pak je ze wel terug!

Gesloten