LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele 2 & telfort!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
josta
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2008 15:43

tele 2 & telfort!

Ongelezen bericht door josta »

nadat ik op mijn zelf ben gaan wonen wilde ik dan ook maar is internet ,, verschillende rade mij tele2 aan, waarop ik dat ook heb aangevraagd op 16juni2008.waarbij zij mij vertelde dat het 4 weken duurde voordat ik de modem in huis. prima...
5 weken later.. nog geen modem.. ik gebeld naar tele2 "mevr. er is een storing het kan iets langer duren..er is iets met de verbinding in uw huis. u word zo spoedig mogelijk terug gebeld" prima kunnen ze niks aan doen ,, 4 dagen later nog steeds geen bericht.. waarop ik die avond maar weer zelf belde ( kost gelukkig niks al dat bellen naar 0900 nummers "maar niet heus") de man die ik aan de lijn had vertelde mij dat de afdeling die daarover gaat gesloten was..dus ik dacht bel ik gewoon morgen ochtend krijg toch weer een ander aan de lijn, zo gezegd zo gedaan,, waarop de meneer aan de andere kant van de lijn mij duidelijk maakte dat zei niet na konde gaan hoelang dat nog ging duren de afdeling die erover ging was er mee bezig. ik vroeg deze meneer kan u mij dan niet door verbinden of een telefoonnummer geven ,, nee mevrouw dat gaat niet. inmiddels werd mijn bloed karnemelk. waarop ik tegen de man ,, weet u wat meneer ik wacht nu al bijna 3 maanden op mijn internet en ben nog niks wijzer geworden van geen van jullie die daar werken, ik wil het bij deze opzeggen.waarop de man weer zei .. mevrouw u kan beter nog even wachten,, ik werd doorverbonden en heb mijn abbonement opgezegd dat was geen probleem,,

waarna ik bij telfort nieuw internet heb aangevraagd. de man vertelde mij dat het 4 tot 6 weken kon duren voordat ik de modem in huis had, ik kon mijn status bijhouden via internet ( makkelijk als je geen internet heb)

kom ik weer terug bij tele2 waar ik ineens smsjes van kreeg dat mijn bestelling geleverd zou worden,, en nog geen dag later ( inmiddels 3 maanden later) werd bij mij de modem geleverd. ik weer opgebeld dat dit was gebeurd en werd mij verteld dat dat niet goed door is gegeven aan het bedrijf die de modems levert. moest het modem terug sturen.

inmiddels zit ik nu 6 weken op mijn telfort internet te wachten en ik ben net zo ver als bij tele2. ook nog steeds geen modem zowel internet... ik heb zojuist voor de 2de keer telfort klantenservice gesproken waarop de dame mij vertelde dat zei even ging kijken wat er mis was.. wat bleek.,.. er was storing en iets met de lijnen die moeten opnieuw aangelegd worden,, waarop ik vroeg hoe dat kon ,, en mevrouw had geen idee.. fijn ,,mevrouw hoelang gaat dit dan nog duren ,,??
ik heb helaas geen flauw idee dat kan ik u helaas niet vertellen,,
nou antwoorde ik .. met een zucht .. dan wacht ik nog maar weer langer he..?? mevrouw gaf geen antwoord meer,, zei mij ook geen gedag ...
ben inmiddels nog steeds internetloos begin het nu spuugzat te worden kan telfort al niet meer op zeggen want zit hier 10 maanden aan vast ,,!

ergg fijn al die betrouwbare providers met hun verkooppraatjes..
maar..
PRAATJES VULLEN GEEN GAATJES!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: tele 2 & telfort!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hopelijk heeft u schriftelijke bevestiging einde contract van Tele2.
Voor aanpak Telfort zie:
hier

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: tele 2 & telfort!

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte meneer/mevrouw.

Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. Postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]


Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2.

j.hoogenstrijd
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:19

Re: tele 2 & telfort!

Ongelezen bericht door j.hoogenstrijd »

Op 10-09 een abonn. voor Tel.+Int. aangevraagd bij Tele2.
Dit is op 11-09 schriftelijk bevestigd. Levertijd 15-10.
Op 18-09 (na 7 dagen bedenktijd) netjes een sms ontvangen dat de procedure voor aansluiting wordt gestart.
Lijkt allemaal heel voorspoedig en netjes te gaan.
Echter vandaag, 13-10 even telefonisch gevraagd hoe het stond met de levering.
Een vriendelijke mevr. vertelt dit wordt 30-10. Waarop ik zeg, oh dit zou 15-10 zijn, weet u dit zeker ?
Mevr. zegt het even te zullen navragen. Waarop zij terugkomt met de mededeling, dat de aanvraag helemaal niet doorgaat, deze is namelijk gecancelled.
Een enorm ongeloof maakt zich van mij meester.. Hoe bestaat dit !!!
Ik zit al 5 weken met smart op mijn telefoon en internet verbinding te wachten.
Ongelovig vraag ik hoe kan dit ?? Wie heeft deze aanvraag dan gecancalled ?? En wanneer ?? En waarom ??
Mevr. heeft geen antwoord en gaat het navragen. Zij komt terug met de mededeling dat dat niet bekend is. Er is een foutcode, en niemand weet wat die betekent. Dus ik vraag om iemand te spreken te krijgen, die hier wel iets over weet.
Maar nee hoor,, zij mag mij met niemand doorverbinden.
Het enige wat ze keer op keer herhaalt is, dat ik het abonnement opnieuw aan kan vragen.
Dit betekent dus weer 6 weken wachten.
Ik ben met Tele2 een contract aangegaan tot levering voor een Tel./Int. abonnement.
Heeft zo'n contract alleen maar consequenties voor mij als klant ? Want ik kan na 7 dagen wachttijd niet meer van dit contract af (als ik dat al zou willen).
Maar de provider heeft aan dit contract klaarblijkelijk helemaal geen boodschap. Die zegt na 5 weken gewoon, jammer, gaat niet door, foutje.
Heeft iemand iets dergelijks ook meegemaakt ?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: tele 2 & telfort!

Ongelezen bericht door TdeHond »

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
--------------------------------------------------
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven)

Dragoness
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2008 11:38

Re: tele 2 & telfort!

Ongelezen bericht door Dragoness »

Op 10-09 een abonn. voor Tel.+Int. aangevraagd bij Tele2.
Dit is op 11-09 schriftelijk bevestigd. Levertijd 15-10.
Op 18-09 (na 7 dagen bedenktijd) netjes een sms ontvangen dat de procedure voor aansluiting wordt gestart.
Lijkt allemaal heel voorspoedig en netjes te gaan.
Echter vandaag, 13-10 even telefonisch gevraagd hoe het stond met de levering.
Een vriendelijke mevr. vertelt dit wordt 30-10. Waarop ik zeg, oh dit zou 15-10 zijn, weet u dit zeker ?
Mevr. zegt het even te zullen navragen. Waarop zij terugkomt met de mededeling, dat de aanvraag helemaal niet doorgaat, deze is namelijk gecancelled.
Een enorm ongeloof maakt zich van mij meester.. Hoe bestaat dit !!!
Ik zit al 5 weken met smart op mijn telefoon en internet verbinding te wachten.
Ongelovig vraag ik hoe kan dit ?? Wie heeft deze aanvraag dan gecancalled ?? En wanneer ?? En waarom ??
Mevr. heeft geen antwoord en gaat het navragen. Zij komt terug met de mededeling dat dat niet bekend is. Er is een foutcode, en niemand weet wat die betekent. Dus ik vraag om iemand te spreken te krijgen, die hier wel iets over weet.
Maar nee hoor,, zij mag mij met niemand doorverbinden.
Het enige wat ze keer op keer herhaalt is, dat ik het abonnement opnieuw aan kan vragen.
Dit betekent dus weer 6 weken wachten.
Ik ben met Tele2 een contract aangegaan tot levering voor een Tel./Int. abonnement.
Heeft zo'n contract alleen maar consequenties voor mij als klant ? Want ik kan na 7 dagen wachttijd niet meer van dit contract af (als ik dat al zou willen).
Maar de provider heeft aan dit contract klaarblijkelijk helemaal geen boodschap. Die zegt na 5 weken gewoon, jammer, gaat niet door, foutje.
Heeft iemand iets dergelijks ook meegemaakt ?
Ja mijn probleem is precies hetzelfde, mijn connectie zou per 17de worden opgeleverd, maar dat hadden ze al naar een later tijdstip weten te krijgen door het anuleren van de eerste bestelling, en nu belde ik de 13de op om te vragen hoe het ermee stond, en ja hoor, bestelling geannuleerd. 5 x kreeg ik te horen dat de bestellen cancelled was op 29-09-2008 maar mij informeren, nee hoor, ook niet via smsje Terwijl op de status pagina voor telefonie en internet stond dat het nog liep.

Pas als je gaat kijken op * abo info * dan staat daar dat het gecancelled is. Ik vind het schandalig dat TELE2 een prijs krijgt voor nummer 1 aanbieder en dat niemand van het klantenteam verantwoordelijkheid neemt om te zorgen dat iemand mij op een normale manier te woord staat en mij ook daadwerkelijk het gevoel geeft dat ze het probleem in orde gaan maken.

Foutjes kunnen gebeuren, maar zorg dan dat het op een juiste manier in orde gemaakt wordt. Mijn Internet verbinding verloopt bijna, Ik trek het echt niet als ze zometeen weer zeggen dat het opnieuw aangevraagd moet worden en weer 3 weken gaat duren.

Ik ga mijn rekening goed in de gaten houden dat er niet zomaar iets vanaf wordt geschreven en kijken wat mijn opties zijn met TELE2 om te zorgen dat dit in orde gemaakt wordt.

Dragoness.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: tele 2 & telfort!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Eerst in gebreke stellen, vervolgens opzeggen als binnen 10 werkdagen geen werkende verbinding tot stand wordt gebracht.
Alles schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging.

j.hoogenstrijd
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:19

Re: tele 2 & telfort!

Ongelezen bericht door j.hoogenstrijd »

Op 11-10 staat een emailadres van [email protected].
Ingebrekestelling en opzegging kan dan toch ook via dit emailadres, dat zal sneller gaan dan per brief.
Mijn ervaring is dat providers op brieven niet of erg traag reageren.
En aangezien ik al 5 weken zonder telefoon en internet op mijn aansluiting zit te wachten, heb ik haast om dit probleem op te lossen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: tele 2 & telfort!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als u verwacht dat uw probleem bij de Geschillencommissie gaat belanden kunt u beter aangetekende brief schrijven.

Mijn ervaring met b.v. Telfort was dat men daar zelfs eigen geschreven e-mails niet serieus nam en daar dan ook niets mee deed.

Als u er toch nog vertrouwen in heeft dat Tele2 uw probleem op korte termijn oplost kunt u via e-mail reageren.

j.hoogenstrijd
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:19

Re: tele 2 & telfort!

Ongelezen bericht door j.hoogenstrijd »

Meneer, of mevr.deHond, bedankt voor uw goede advies.
Maar ik wil niet naar een tuchtcommissie.
Ik wil alleen maar op korte termijn een telefoon/internet verbinding.
Ik weet wel dat providers niet te vergelijken zijn met een normaal bedrijf, dat zich aan heel veel regeltjes moet houden.
Providers hoeven zich aan geen enkele regel te houden,. schijnt het.
Daar ben je als klant slechts een gegeven dat ingevoerd moet worden in de computer, waarna de computer via het geprogrammeerde systeem verder het werk doet.
Als dat goed gaat, gaat het goed, en als dat fout gaat, ben je als klant behoorlijk de klos.

angelique kuik
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 09:36

Re: tele 2 & telfort!

Ongelezen bericht door angelique kuik »

heb ik in 2007 aan tele 2 abonement afgesloten compleet met tv en bellen word in sept dit jaar het abonement zomaar veranderd ze zeggen ging via de decoder dus waarschijnlijk de kids er aan gekomen zit ik weer mooi vast aan een jaar abonement ik maar bellen en bellen na een uur weer doorverbonden en in 1x verbinding weg tot 3x toe en maar weer bellen nu hebben ze het terug gezet naar het oude abonement maar weer een jaar abonement stom zootje daar ben er zo zat van !!! ik wou mijn abonement stop zetten maar dat kan dus niet betaal nu 10 euro meer weer niew contrakt door een decoder waar je weer en nieuw abonemnt aan ging zie ik toch niet als de kids tv kijken wat er staat en waar ze opdrukken als ik niet thuis ben grrrrrrr ben zo woerest dat zoiets via een decoder gaat dat hoort toch per post met handtekkening als je een contrakt aan gaat????????????????????
iemand dit ook zo ggehad???en toen???

Gesloten