LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag verhuurder ten alle tijden ophaar eigendom komen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
vijverberg
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2008 19:35

Mag verhuurder ten alle tijden ophaar eigendom komen

Ongelezen bericht door vijverberg »

Mijn buurvrouw verhuurd haar huis aan derden ,het is gelegen aan een klein laantje zij heeft recht van overpad.
Nu heb ikeen poort elektrische poort geplaatst aan de weg en heb ik mij buren een afstandbediening en de toegangscode gegeven.
Nu eist de verhuurder van mij dat ik ook haar een afstandbediening plus de code van het hek geef is dit verplicht zij moet ten alle tijden bij haar huis kunnen zegt ze.
Een afstandbediening is tot daar aan toe maar de code die heeft ze nodig als er onderhoud aan het pand moet gebeuren dus die geeft ze aan andere mensen en dat is niet de bedoeling
wie weet hier een antwoord op? welke rechten heeft zij

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Mag verhuurder ten alle tijden ophaar eigendom komen

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Verhuurster heeft allen toegang tot het huurpand wanneer dat in het huurcontract is opgenomen. Ik neem aan de huurder recht van overpad meegehuurd heeft!

Verhuurdster hoeft dan geen beschikking te hebben over de code en sleutel van de poort.

Ze kan zichzelf bij de huurder melden wanneer zij haar huurpand wil betreden. Huurder hoeft haar echter geen toegang te verlenen, tenzij dit in het contract niet expliciet is vastgelegd.

Betreedt zij het pand zonder toestemming van de huurder dan is zij strafbaar op grond van huisvredebreuk.

Wanneer er onderhoud moet plaatsvinden dan kan zij zich bij de huurder of bij u melden zodat u de werklieden toegang kan verschaffen?

Maar ja zij heeft het recht van overpad. Dus ik weet het niet helemaal zeker. Mooi voer voor een notaris lijkt mij.

vijverberg
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2008 19:35

Re: Mag verhuurder ten alle tijden ophaar eigendom komen

Ongelezen bericht door vijverberg »

BEDANKT VOOR U REACTIE ,WAT ALS BLIJKT DAT ER NIETS IN DE HUUROVEREENKOMST OVER RECHT VAN OVERPAD STAAT VERMELD,
MOGEN DAN DE HUURDERS HIER NIET OVERHEEN EVENTUEEL.
iN MIJN EIGENDOMSBEWIJS WORDT ALLEEN DE EIGENAAR GENOEMDDAT DIE EROVERHEEN MAG.
lIJKT ME INDERDAAD GOED VOER VOOR DE NOTARIS ZAL HEMZEKER INFORMEREN HOE OF DIT ZIT

Gesloten