Ik zie hier veel negatieve reacties over een merk, namelijk Nordland. Maar ja, wat verwacht je dan ook als je er 800.000 per jaar verkoopt. Mijn ouders hebben in 1985 een Nordland diepvries gekocht. Die hebben zij nog perfect werkend staan anno 2008. Dat is voor de snelle rekenaar 23 jaar.
Voor de rest lees ik verhalen van ex-verkopers die het licht hebben gezien en die nu werken voor een concurrent van It's. Gefeliciteerd met jullie nieuwe baan.
Maar jullie konden indertijd ook eerlijk aan klanten vertellen dat de aanschaf van een Nordland (zoals bij de meeste merken) een gok is en er over geen enkel apparaat gezegd kan worden dat 'ie nooit (danwel niet vroeg) stuk gaat.
Ik ken mensen die Miele niks vinden omdat ze zo veel hebben betaald voor een apparaat wat z'n werk gewoon niet goed doet. Ik ken mensen die zo over Bosch denken, of over Philips, of over Panasonic of Samsung. Iedereen heeft wel goede of nare ervaringen met een bepaald merk. Mijn moeder heeft 17 jaar probleemloos gewassen met een Zanussi!!!
8 jaar geleden heb ik een wasmachine van Bosch gekocht. Een dure grap maar dan had ik ook een van de beste. Na een jaar was de printplaat stuk. Kwam door de vocht in mijn (grote) badkamer volgens de monteurs. Die zijn er 3 x geweest. Maar heb nooit geweten, sinds 8 jaar, waardoor mijn kleren in de kreukels liggen als ik op 1000 toeren of meer centrifugeer. De monteurs ook niet. Ik had met verlengde garantie van 5 jaar gelukkig nooit iets hoeven te betalen. Nu werkt hij alweer 3 jaar zonder problemen. Ondanks het feit dat het nu door gezinsuitbreiding veel vochtiger is in de badkamer dan eerst .