LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Haecker Classic ipv Systemat?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jjryan
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2008 19:17

Nieuwe Haecker Classic ipv Systemat?

Ongelezen bericht door jjryan »

Beste iedereen,

Wij zijn voor ons nieuwbouwhuis op zoek naar een keuken. Een voordeel is dat we nog alle tijd hebben, dus rustig de beste keus kunnen proberen te maken.

We hadden ons oog laten vallen op de Haecker Systemat 4030GL. We hebben inmiddels een offerte hiervan binnen die erg voordelig is. Alleen werd ons aangeraden door de keukenzaak om of heel snel te bestellen of te wachten aangezien Haecker zijn programma gaat veranderen deze maand. Blijkbaar verdwijnt de 4030GL uit het Systemat programma en gaat dit vallen onder het Classic programma (zij het iets minder luxe nl. geen antislipmatten in de lades, geen glazen "ruitjes" aan de zijkant van de lades en geen fluisterprofiel meer). Er werd ons gegarandeerd dat de kwaliteit voor de rest volledig gelijk is aan het Systemat programma nu + dat de keuken dan iets goedkoper zou zijn.

Wat is het beste om te doen? Straks gewoon de 4030GL uit het nieuwe Classic programma bestellen, toch snel de Systemat 4030GL bestellen, of iets heel anders?

Graag verneem ik jullie advies!

JJ Ryan

striker009
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:47

Re: Nieuwe Haecker Classic ipv Systemat?

Ongelezen bericht door striker009 »

Als je huis nog in aanbouw is valt er weinig keuken te bestellen, overigens wel een leuke manier om de klant onder druk te zetten.

Stel dat je nu de order sluit en je hebt de keuken pas over een jaar nodig zullen ze hem toch moeten wijziggen. En word het nieuwe type geleverd.

FritsF
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2008 14:20

Re: Nieuwe Haecker Classic ipv Systemat?

Ongelezen bericht door FritsF »

Ik zit met dezelfde afweging. Nu wel of geen Systemat meer kopen.

Misschien iemand een advies.

(b)engeltje
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:51

Re: Nieuwe Haecker Classic ipv Systemat?

Ongelezen bericht door (b)engeltje »

indien je wil kopen en de levering is pas over ca 4 maanden of later krijg je hoe dan ook de nieuwe uitvoering van haecker, je hebt meerdere mogelijkheden ...

nu kopen = nieuw krijgen

straks kopen = nieuw krijgen

wimmetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:34

Re: Nieuwe Haecker Classic ipv Systemat?

Ongelezen bericht door wimmetje »

Hallo Allemaal,

Wij hebben ook een systemat edition GL4030 gekocht maar deze is nog niet besteld omdat onze woning pas volgend jaar opgeleverd wordt!

Vanaf welke datum krijg je het nieuwe model, want wij hebben juist voor deze keuken gekozen vanwege o.a. het fluisterprofiel en de glazen zijkanten!

Stel dat alleen het nieuwe model nog te bestellen is wat voor rechten hebben wij dan ten opzichte van de leverancier? we zijn immers niet op de hoogte gesteld dat er veranderingen op komst waren!
groetjes,
Wim

Mixie
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:26

Re: Nieuwe Haecker Classic ipv Systemat?

Ongelezen bericht door Mixie »

Het maakt niet zoveel uit. Voor zover bekend blijft de Systemat uitvoering er gewoon. Er komt alleen ook een greeploze lijn in de Classic serie. Allemaal iets simpeler, er daarom ook iets voordeliger.
Bestel je een systemat, dan krijg je een systemat. Bestel je een classic dan krijg je een classic.

ukinik
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 sep 2008 14:01

Re: Nieuwe Haecker Classic ipv Systemat?

Ongelezen bericht door ukinik »

Beste mensen,

Ik heb ook de SYSTEMAT EDITION EM4030GL gekocht 1.5 maand geleden. Deze zou gaan veranderen is door mijn vakhandelaar toen verteld. Geen fluisterprofiel en geen glas in de lades en ook geen antislipmat. Voor de rest hetzelfde kwalitatief hetzelfde.
Ik heb mijn vakhandelaar net gebeld om te vroegen of er al iets bekend is. Mijn vakhandelaar is gisteren op de beurs geweest, waar de nieuwe lijnen zijn geintroduceerd. Hacker krijgt hier op de beurs veel input van de dealers en gaat dan nog pas beslissen hoe de lijnen precies worden.

Hij vertelde mij ook dat er nog niets zeker is. De EDITION kan nog eventueel tot 1e kwartaal volgend jaar geleverd worden maar er is nog niks zeker.
De klanten die het al besteld hebben kunnen dus nog de EDITION misschien geleverd krijgen. Neeuwe klanten worden die de keuken gaan bestellen krijg de nieuwe lijnen meteen. De opvolger voor de frontjes EM4030GL in de classic lijn zijn FARO GL324.

Mijn woning word hopelijk april 2009 opgeleverd en hopelijk krijg ik de EDITION serie.


mvg,

Gesloten