Hey,
Ik heb zoals geadviseerd door verliespolis en de stichting woekerpolis een offerte aangevraagd bij Nationale Nederlanden (de gevreesde Flexibel Verzekerd Beleggen polis) om te achterhalen wat het voor mijn premie betekent als ik mijn dekking voor overlijdensrisico verlaag naar het minimale. (naast andere bijkomende voordelen met de beleggingen)
Nu komen ze met een offerte en die geeft aan dat ik op de cent af 25 euro minder moet betalen!!!
Hoe komen ze hier in godsnaam bij? Lijkt wel alsof ze gewoon een beetje met de natte vinger de premie bepalen....
Iemand soortelijke ervaringen?
Groet,
Dennis
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Exact 25 euro minder premie bij verlaging overlijdensrisico?
Re: Exact 25 euro minder premie bij verlaging overlijdensrisico?
Hoeveel betaalde overlijdensrisicopremie stond er in het overzicht dat je dit jaar hebt ontvangen van Nationale Nederlanden? Daarmee zou je een redelijk eind uit de voeten moeten komen.
Overigens zal nooit het gehele overlijdensrisico uit de polis gehaald worden. Vaak wordt er bij overlijden voor de einddatum de betaalde premie of 90% of 110% van de waarde uitgekeerd. Als de dekking 110% is, zal je nog steeds wat risicopremie betalen.
Overigens zal nooit het gehele overlijdensrisico uit de polis gehaald worden. Vaak wordt er bij overlijden voor de einddatum de betaalde premie of 90% of 110% van de waarde uitgekeerd. Als de dekking 110% is, zal je nog steeds wat risicopremie betalen.
Re: Exact 25 euro minder premie bij verlaging overlijdensrisico?
Blijkt dat dit te maken heeft met een of andere minimum. De rest komt ten goede aan de waarde bij in leven zijn... (dus het beleggingsdeel)