LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Hulkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2008 13:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Hulkie »

Deze week ben ik benaderd door een vermeend medewerker van het NIPO met de vraag of ik mee wilde doen aan een onderzoek naar energieleveranciers.
Hoewel ik normaal een aankondigingsbrief krijg van het NIPO met het verzoek om mee te werken aan een enquete ben ik hier toch op in gegaan, met het idee dat als de vragen me niet zouden bevallen, ik alsnog zou kunnen ophangen. Nadat ik de verzekering van de mevrouw aan de telefoon kreeg dat ze legitiem was begon ze met de vraag welke leverancier ik had. Nadat ik hierop antwoord had gegeven vertelde de dame aan de lijn dat ik buiten de doelgroep viel en dat de verdere enquete niet van toepassing op me was.
Twee dagen later werd mijn vrouw gebeld door iemand die wat gegevens wilde ter bevestiging in het kader van energielevering. Nadat zij enkele gegevens had verstrekt (het leek allemaal erg legitiem) werd de vraag gesteld of ze “ja, akkoord” wilde zeggen. Nu begonnen bij mijn vrouw alle bellen te rinkelen en heeft ze expliciet gezegd dat ze dit nooit telefonisch doet bij dit soort zaken.
Weer twee dagen later kregen we een brief in de bus met een bevestiging van aanmelding bij de Nederlande Energie Maatschappij.

Nergens is duidelijk gemaakt in het telefoongesprek dat dit een aanmelding bij een andere energieleverancier zou betreffen, gegevens zouden bestemd zijn “ter bevestiging” zonder dat duidelijk was waarvoor.

Nu horen we wel meer van dit soort verhalen, en meestal zijn we hier behoorlijk alert op. We gaan ook nooit telefonisch akkoord met aanbiedingen o.i.d. maar nu lijken we er toch op een of andere manier ingetuind.

Het eerste telefoontje va het “NIPO” lijkt direct verband te houden met het tweede telefoontje enkele dagen later waarin de verkregen informatie wordt gebruikt om het legitiem te laten lijken.

Nu zullen we de overeenkomst aangetekend laten ontbinden, omdat er een afkoelingsperiode is. Ik weet niet hoe rechtsgeldig zo’n telefonische truc is, maar nu moet ik voor de zekerheid weer kosten maken omdat zij toch een bevestiging van aanmelding sturen, terwijl we hier expliciet niet mee akkoord zijn gegaan.
Er is gerept over een bandopname tijdens het tweede telefoontje, maar wordt zo’n opname over het hele gesprek opgenomen, zodat de context van zaken duidelijk is, of betreft het alleen een opname van de “kritieke” momenten, waardoor lijkt alsof er toch akkoord gegaan wordt met de “bevestiging van gegevens” , wat in dit geval dus gewoon een aanmelding bij een nieuwe energieleverancier betrof.

Wij voelen ons in ieder geval behoorlijk geflest, en storen ons mateloos aan dit soort zaken. Heb ook een mailtje naar trosradar gestuurd, maar die zullen wel doodgegooid worden met deze vreselijk onbeschofte, mateloos irritante en ronduit oplichtingspraktijken.
Het NIPO heb ik ook benaderd of zij mij inderdaad gebeld hebben, daar zal ik nog op terugkomen in dit forum.
Ws. was het "NIPO" belletje onderdeel van de truc.

gegroet, ik ben (tijdelijk) weer iets afgekoeld

I'msonaive
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2008 12:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door I'msonaive »

gister het pakket van NEM binnengekregen met het fantastische nieuws dat mijn aanmelding bevestigd is. Ondanks de blijdschap toch maar even een aangetekende brief op de post doen morgen

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Bla bla.. Uit uw e-mail komt naar voren dat een klacht wilt indienen over de handelspraktijken van de Nederlandse Energie Maatschappij. U bent van mening dat zij consumenten misleiden door zich goedkoper voor te doen dan dat zij in werkelijkheid zijn. De medewerkers van het bedrijf zouden bovendien uiterst onbeschoft zijn. U verlangt dan ook actie van de Energiekamer. Daarover kunnen wij u het volgende meedelen.

U hebt hiermee een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Lossen ConsuWijzer en de toezichthouders mijn individuele probleem met een bedrijf op?

ConsuWijzer geeft u in eerste instantie praktisch advies over uw rechten en hoe u zelf uw recht kunt halen. ConsuWijzer en de toezichthouders lossen uw probleem met een bedrijf dus niet persoonlijk voor u op. In Nederland zijn er namelijk speciale instanties die u daarbij helpen. ConsuWijzer wijst u de weg en geeft u daar advies over. Uw melding bij ConsuWijzer is wel heel belangrijk voor de toezichthouders. Zij gebruiken uw meldingen namelijk om een beter beeld te krijgen op waar het misgaat in de markt en hebben wettelijke middelen om in te grijpen.

Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?

Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:
- een bepaalde sector extra gaat controleren
- een onderzoek start naar een bedrijf
- op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf
- een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren
- via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp

Waarom laat ConsuWijzer mij niet persoonlijk weten of een toezichthouder actie onderneemt op mijn klacht?

De toezichthouders ontvangen via ConsuWijzer jaarlijks tienduizenden meldingen. Helaas kunnen toezichthouders tijdens een onderzoek vaak niet bekend maken om welk bedrijf het gaat en wat er onderzocht wordt. Dat kan het onderzoek belemmeren. Het bedrijf zou met die informatie immers haar voordeel kunnen doen. Maar de uitkomst van een onderzoek kan natuurlijk ook zijn dat een bedrijf de wet níet overtreedt. Meestal moet er dus eerst een uitspraak zijn voordat een toezichthouder de bedrijfsnaam en overtreding bekend kan maken. Uitspraken die openbaar zijn communiceert ConsuWijzer onder andere via www.consuwijzer.nl en in kranten.

Meer weten over wat er gebeurt met uw klacht bij ConsuWijzer en welke acties de toezichthouders hebben ondernomen naar aanleiding van klachten bij ConsuWijzer? Kijk op www.consuwijzer.nl

Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee beantwoord te hebben. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 2860535. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

carolien1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2008 14:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door carolien1965 »

Ik word sinds do.dag dagelijks gebeld door de nem, maar zodra ik hoor, "met nl energie" hang ik op.
En ik heb gezegd dat ze me niet meer moeten bellen.

Misschien moet ik een ander tel. nummer aanvragen
(gaat wel erg ver)

Carolien1965

carolien1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2008 14:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door carolien1965 »

Beste lezer,

Ik heb zojuist nog een tel. gehad van de NEM, ik zei de medewerkster dat ik al sinds do.dag gebeld wordt,(en telkens weer neerleg) en dat ik niet meer gebeld wil worden.


De medewerkster vertelde dat ze er bij zou zetten dat ik tevreden ben met de huidige maatschappij en dan niet meer gebeld zou worden.
(zou het echt waaar zijn, ben ik er nou vanaf?? :? )

carolien1965

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Waarbij zetten?

Ik vrees voor je ..... ijdele hoop.
Ook ik dacht enige tijd geleden slim te zijn en te zeggen: waarom bellen jullie mij als ik op infofilter...... De NEM beller excuseerde zich. Maar enkele weken later zat NEMmedewerker nr 2 alweer in mijn oor te blaten.
Toen gezegd schrap mij uit jullie bellerslijst. Jaja, zouden ze doen.
En raad eens.......... juist........ nr 3 kon de (niet gemaakte) notitie niet lezen. En blies weer hoog van de NEMtoren.

DE volgende keer als ik er een aan de lijn heb laat ik ze de hele riedel maar eens doen en ga gewoon een discussie met ze aan. Ff wijzen op hun abnormale hoge vastrecht levering bedragen.
Kijken wat er dan gebeurd. Maar vooral nooit 'ja' gebruiken.
(gut, lijkt erg op het vroegere radiospelletje.......;-) )

nsoosterbaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2007 16:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nsoosterbaan »

Op 11 september 2008 ben ik telefonisch benaderd door nlenergie.nl.
Een geweldig verhaal werd mij voorgeschoteld, dat ik als klant van Essent uitgekozen ben om tegen het laagste tarief energie bij nlenergie.nl mag afnemen. Wat mij te doen staat is een maal per jaar bij nlenergie.nl de meterstanden door te geven, verder blijft alles bij het oude. Zou ik met hun in zee gaan.
Dan kreeg ik de laagste energie garantie over een periode van 3 jaar. Verder ontvang ik een informatie pakket met een kaartje waar ik de overeenkomst mee kan opzeggen of afblazen.
En tot slot werd mij zeer expliciet gevraagd of dit een goed aanbod is.

Ik heb nergens niet het woord JA gebruikt achterdochtig dat ik was.
Nu ben ik benieuwd of ze mij toch de nodige stukken toezenden.

Een kijkje op hun website leerde mij al snel dat, er wel wat meer haken en ogen aan deze overeenkomst zitten dan ze mondeling doen voorkomen.
Het is een agressieve en misleidende overval techniek om klanten binnen te halen.

Deze misleidende wijze van klantenwerving zou strafbaar moeten zijn.

Tros radar doe er wat aan

mucky
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2008 12:47

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mucky »

Ben zojuist ook door mevrouw van de NEM gebeld
erg glad praatje en het kwam echt zo over dat ze van de essent zelf was,

wimmo
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2008 21:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wimmo »

mijn echtgenoot heeft ook en telefoon gesprek gehad die liefe dame aan de lijn zij dat ze goedkoop stroom kunnen leveren ik was toen niet thuis zij is er ook ingeluist met die mooie praatjes wij sturen wel en informatie pakket maar toen kwam het binnen wat denk je bevesteging aanmelding n.e.m das leuk hoor maar niet heus ik heb toen de volgende dag gebeld naar de n.e.m dat ik van de aanmelding af wil zien toen verandere de zaak ze waren aneens niet zo aardig ik moest toen maar schriftelijk opzeggen ik werd toen ook een beetje onvriedelijk toen zij ik als als colporateurs zo te werk ga kan ik het ook tper telefoon opzeggen ze werden als maar kwader het gesprek heeft min 20 min geduurt ik zij toen ik zet er wel en consumenten bond erachter of ik kom we even langs met en advocaat ga nooit met deze praktijken in zee ps ik kreeg binnen 3 dagen de afmelding van de n.e.m in de brief betreude ze dat ik niet overgestapt ben gegaan ik heb niet schriftelijk opgezegt mensen als u die nonoos aan de lijn krijgt zeg je geen intrese en als ze blijven aandringen hoorn erop m.v.g wim

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pennypenny »

Laten we ons massaal afmelden bij www/infofilter.nl, dan blijf je verschoond van dit soort telefonische colportage. De "klassieke" colporteur kwam aan de deur dan zei je toch ook altijd NEE? Tegenwoordige komen ze zo je huis binnen. Zeg dan ook nee. Uiteindelijk zie je niet de leveringsvoorwaarden waar je JA op antwoordt.
Maak er een gewoonte van om op telefonische verkoop niet in te gaan. Hoe aantrekkelijk ze het je ook voorstellen.

nikneem2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2008 15:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nikneem2008 »

Hier is het ook zo ver. Mijn vriendin is erin geluisd met een uiterst misleidend gesprek en is een contract in de schoot geworpen. Nu heb ik ConsuWijzer eens af gespit en stuitte ik op de volgende tekst :

Door de overheid erkende energieleveranciers mogen u benaderen (dus ook telefonisch) voor het afnemen van hun elektriciteit of gas. In de Elektriciteitswet en Gaswet staan regels opgenomen om u als consument te beschermen. Zo moet het doel van het gesprek duidelijk worden gemaakt en is het verboden om oneerlijke en misleidende verkooptechnieken te gebruiken.

Daarnaast is er ook de "Wet verkoop op afstand". Door via de telefoon of het internet een overeenkomst voor de levering van elektriciteit of gas af te sluiten, gaat u in feite een 'overeenkomst op afstand' aan. Vooral bij de telefonische verkoop komt u op een passieve wijze in aanraking met een verkoper, u heeft immers zelf geen actie ondernomen. Daarom biedt de wet u de nodige bescherming.

Kan er iets gedaan worden aan het feit dat wij TOCH op een misleidende manier benaderd zijn?

Kan iemand heldere informatie geven over de bescherming die de "Wet verkoop op afstand" ons bied?

Verder komt er een (wurg)contract onze kant op, maar volgens ConsuWijzer kan ik die binnen 7 dagen na ontvangst terug sturen en het contract ontbinden. Dit haal ik uit de volgende tekst :
Gedurende een periode van zeven werkdagen na ontvangst van de schriftelijke bevestiging dat u een overeenkomst met uw energieleverancier bent aangegaan, heeft u het recht deze koop op afstand, zonder opgave van redenen te ontbinden. Dezeafkoelingsperiode stelt u in staat om de overeenkomst tot levering van elektriciteit of gas te heroverwegen. U kunt binnen deze termijn zonder opgave van redenen de overeenkomst ontbinden.

Heeft iemand deze stappen ondernomen na beetgenomen te zijn door de NEM en heeft dit gewerkt?

dick-l
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2008 18:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door dick-l »

Mijn vrouw heeft afgelopen zaterdag een medewerker van 'de energieleverancier' te woord gestaan. Het was een vaag verhaal over controle gegevens en een naamwijziging. Ze heeft diverse malen aangegeven geen contractwijziging te willen, maar daar ging het niet om. Er is toen alleen gevraagd om gegevens te bevestigen ivm een naamwijziging. Dit had niets te maken met een nieuw contract, maar slechts een controle van de bestanden van onze huidige energieleverancier. Vervolgens kregen we vandaag toch een 'bevestiging van aanmelding' van NL energie in de bus. Ik vind deze gang van zaken op z'n minst vreemd, ga dan ook niet akkoord met deze aanmelding en wil heb per mail gemeld deze per heden ongedaan te willen maken.
Heb trouwens nog wel even gecontroleerd hoe het zat met de 'besparingen'. Ze hebben een mooi verhaal dat je honderden euro's bespaard en dat ze de goedkoopste zijn. De truc zit hem in het feit dat ze het alleen hebben over het 'verbruikstarief', op een andere plaats staat dat ze de tarieven laag houden omdat ze geen dure directie hebben, maar alleen een wat hoger vasttarief hebben. Dat pakt dus vrijwel altijd juist duurder uit. Hun eigen berekeningen gaan echter uit van 8% verhoging per half jaar voor andere leveranciers en hiermee berekenen ze dan toch een forse besparing.

Al met al een schunnige vertoning en zeer verwarrend voor mensen die hiermee worden 'overvallen'!

bianca176
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2008 14:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bianca176 »

Ook ik ben er ingetuind stom stom en na het lezen van al deze reacties kreeg ik het benauwd . was bang dat ik er niet meer onder uit kon komen. Heb dezelfde dag nog een mail weggedaan dat ik er van af wilde zien en zowaar vandaag een mail terug ontvangen dat het contract al ontbonden was dus eerlijk is eerlijk dit is toch geweldig hoop voor jullie allemaal dat het ook zo soepel loopt.

TECHNICA
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2008 11:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door TECHNICA »

Ook ik werd gebeld door de nem haar verhaal was bij mij wel heel duidelijk en er werd mij ook duidelijk gezegd dat het een welkomstpakket was en geen informatie er werd mij verteld dat ik met die bandopname een overeenkomst aan ga en dat ik als ik dat pakket thuis heb anderhalve week had om er schriftelijk van af te zien.
Het klonk heel eerlijk zijn ze dan eindelijk toch veranderd???

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

misschien wel het heeft mij bijna 2 maanden geduurt om hun te overtuigen dat ik in mijn recht stond en 2 aangetekende brieven (ik dacht dat de eerste niet aangekomen was maar na aanvraag van een navraag formulier bleek het wel zo te zijn en de 2e ook ontvangen (ik had via http://www.tracktrace.nl nagekeken of het was aangekomen en hij bleek ergens te blijven steken maar dat was niet zo) en nog eens brieven gestuurd naar zowel het postadres als de 2 vestigingsadressen veerkade 1 en westplein 12-14 en zo waar ik krijg een brief van eon (waar ik mij maar heb aangemeld voor een jaartje eens kijken hoe dat bevalt) waarin stond dat bij het centraal punt van contracten niet stond vermeld dat ik een contract had. dus vanaf 25 september heb ik gas en elektriciteit van de eon.
hele aardige man van eon... hij was eerlijk tegen mij dat hij mij als klant wilde hebben en daar houd ik van :D

populier
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2008 14:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door populier »

Hallo,
Ik ben ook bij de n.m.e en ik moet zeggen dat het wel goed bevalt. De
z.g.n transportkosten zijn echter wel duurder maar op de energie scheelt het behoorlijk. Uiteindelijk ben je aardig wat goedkoper uit.
Wat betreft het aanmelden telefonisch , ja dat was informatie vragen en ook ik kreeg een envelop met een contract dat ik al klant was en evt. binnen 7 dagen kon retourneren. Ik ben dus klant gebleven en heb er gelukkig nog geen spijt van.

Alasdair
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2008 01:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Alasdair »

Wij zijn in korte tijd twee keer benaderd door de Nederlandse Energie Maatschappij. De eerste keer werd me door een jongedame - van dubieus allooi; ze klonk al meteen een tikje onfatsoenlijk en brutaal - gevraagd of ik nog klant was van Essent. Ik antwoordde netjes dat ik daar geen klant was. Vervolgens vroeg de 'dame' of zij "mocht vragen waar ik dan wel klant was." Mijn antwoord daarop was kort maar krachtig: "nee, dat mag u niet vragen". De juffrouw bewees vervolgens dat ze inderdaad over weinig fatsoen beschikte door in de hoorn te gillen: "dat slaat nergens op!" Voor ik de hoorn neerlegde hoorde ik haar nog een en ander onverstaanbaars door de telefoon blèren, waarna ik in opperste verbazing achterbleef. Ik heb overwogen contact op te nemen met de NEM maar het gebeurde leek zo extreem dat ik van het management van een bedrijf dat dergelijke personen aanneemt, weinig begrip verwachtte.

Mocht u nu denken dat het gebeurde slechts een incident was, dan werd een aantal dagen later het tegendeel bewezen toen mijn man de twijfelachtige eer had een mannelijke medewerker van de NEM aan de lijn te krijgen. Zodra de jongeman zich voorstelde zei mijn man direct geen interesse te hebben in een overstap en vertelde erbij dat ik enkele dagen eerder schofterig behandeld was door een medewerkster van de NEM. Vervolgens werd niets meer gezegd en hoorde mijn man een hoop gekraak en gekras door de telefoon, waarna de medewerker van de NEM in de hoorn begon te hijgen. Na een tiental seconden zei de medewerker vervolgens tegen mijn man: "waarom gaat u nu in de hoorn zitten hijgen?" Mijn man heeft de man eerst nog gevraagd of de medewerker niet helemaal goed bij z'n hoofd was, alvorens de hoorn op de haak te leggen en met stomheid geslagen achter te blijven.

Dit was dus onze kennismaking met de NEM. Ook na dit incident hebben we ervoor gekozen geen contact met het bedrijf op te nemen. We hadden er absoluut geen vertrouwen in dat er na deze twee 'geestelijk uitgedaagde exemplaren' nog iemand bij de NEM zou werken die wel over z'n volledige geestelijke capaciteiten zou beschikken. Daarnaast zag ik al helemaal voor me hoe ik na de frustratie van deze twee telefoontjes nog gefrustreerder zou worden bij de gedachte moeite te doen en kosten te moeten maken voor een brief of telefoontje dat waarschijnlijk toch geen enkele zin zou hebben. Als we überhaupt al geloofd zouden worden, want als iemand mij dit verhaal zou vertellen dan zou ik mezelf ook wel een keer achter de oren krabben....

Het enige dat misschien zin heeft is het delen van ervaringen op dit soort forums in de hoop andere mensen te beschermen tegen de praktijken van dit soort oplichtersbendes. Hoe meer publiciteit, hoe beter. En dan maar hopen dat de overheid, of nog beter, justitie, eens het lef heeft om de NEM en soortgelijke boevenclubs (bijvoorbeeld Oxxio, waar wij ook ettelijke negatieve ervaringen mee hebben) aan te pakken. Op dit moment voel ik me als klant namelijk behoorlijk in de steek gelaten door dìe instanties die toezicht zouden moeten houden op dit soort praktijken, maar die vooralsnog geen vinger uitsteken om de Nederlandse consument te beschermen.

beau1978
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beau1978 »

EN MENSEN......JULLIE HEBBEN DAN WE LZO VEEL KLACHTEN OVER DE NEM MAAR JULLIE ZIJN ZELF EEN CONTRACT AANGEGAAN WAT JE DUS SCHRIFTLIJK MOET ANNULEREN...PER BIREF...POST OF FAX.VORTAAN GEWOON BETER LUISTEREN IN DE BANDOPNAME EN ZELF MEER INFO VRAGEN.DAT ZOU EEN HELEBOEL SCHELEN EN ZULLEN ER MINDER MENSEN OP HUN PIK GETRAPT ZIJN.EN NOG WAT.....DE NEM LEVERT ALLEEN AAN KLEINVERBRUIKERS TOT EEN VERBRUIK VAN 10.000 KWH.DUS MENSEN..VOORDAT JULLIE ALLEMAAL KLAARSTAAN MET EEN OORDEEL....BETER LUISTEREN EN NIET ZOMAAR EEN BANDOPNAME AANGAAN.TEVENS WERKEN ALLE ENERGIEMAATSCHAPPIJEN MET EEN BANDOPNAME.EN IS DE NEM DAN ZOO SLECHT.DAN KEN JE DE NUON,ESSENT,OXXIO ETC NOG NIET.IK ZOU TEGEN AL DEZE MENSEN WILLEN ZEGGEN DIE HUN BEKKIE KLAAR HEBBEN OVER DE NEM.KOM NAAR ONS KANTOOR IN ROTTERDAM...LUISTER EENS NAAR JE GESPREK EN DE BANDOPNAME.DAN KOMEN JULLIE WEL TERUG VAN JULLIE NEGATIEVE GEPRAAT.ALLE OPNAMES WORDEN NAMELIJK 5 JAAR BEWAARD.DE NEM IS TOTAAL GEEN OPLICHTERSZOOITJE HET LIGT PUUR AAN DE MENSEN ZELF.ALS IK HIER DAN LEES............OHHH MIJN VROUW IS IN HET OOTJES GENOMEN DOOR DE NEM EN NU ZITTEN WE ER AAN VAST.........FOUT...........ER WORDT DUIDELIJK IN EEN BANDOPNAME VERTELD DAT U EEN OVEREENKOMST AFSLUIT VOOR 3 JAAR EN AAN HET EIND VAN DIE OPNAME OOK NOG EENS DE ZIN..............U HEEFT NA HET ONTVANGEN VAN DE WELKOMSTMAP 7 WERKDAGEN DE TIJD OM HET SCHRIFELIJK TE ANNULEREN.WIE IS HIER NU DOM BEZIG.JULLIE TOCH.WAT IK AL ZEI...BETER LUISTEREN.EN EEN BANDOPNAME GELD ALS OVEREENKOMST...IS WETTELIJK BEPAALD.JULLIE DOEN DIT JEZELF AAN.JULLIE GAAN TOCH EEN OVEREENKOMST AAN.MIJ BOEIT HET NIET HOOR,WE HEBBEN GELUKKIG OOK ONTZETTEND VEEL ERG TEVRDEN KLANTEN EN ER ZIJN GELUKKIG OOK NOG MENSEN DIE KLANTEN WEL VRIENDELIJK TE WOORD STAAN.JULLIE MOETEN EVEN LANGS DE OORARTS GAAN VOOR EEN GEHOORAPPARAATJE ZODAT JULLIE BETER OP GAAN LETTEN ALS ER IETS WORDT VERTELD.MAAR KOM GERUST EEN LANGS..WIJ ZITTEN IN HET CENTRUM VAN ROTTERDAM...LUISTER JE GESPREK NA EN OORDEEL ZELF.HELAAS TREKKEN JULLIE AAN HET KORTSTE EIND..JE GAAT EEN OVEREENKOMST AAN EN JE HEBT DAARBIJ EEN WEEK DE TIJD OM TE ANNULEREN.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

@beau1978:
Het zou je sieren als je ten eerste eens begint met je CAPS-lock uit te zetten. Mocht je het nog niet weten: in het algemeen wordt het gebruik van hoofdletters op het internet gezien als schreeuwen. Ten tweede: jawel, de mensen zijn zelf een contract aangegaan. Als dit echter gebeurt op basis van valse informatie en misleiding is dat contract het papier waar het op geschreven is niet waard. Hoe hard en vaak NEM ook blijft proberen het te ontkennen, de duidelijkheid van de verkopers laat op zijn minst te wensen over. Als dan ook nog aan de 'klanten' meegedeeld wordt dat opzeggen via telefoon genoeg is hebben deze mensen natuurlijk erg weinig redenen om te betwijfelen dat dit werkelijk zo is.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

Als je de CAPS-lock expres aanzet heb je het echt niet begrepen. Het zet je verhaal geen kracht bij, je maakt jezelf belachelijk en het wordt er allesbehalve duidelijker leesbaar op. Daarom nogmaals het advies om deze toch maar even uit te zetten.

Dat er nog steeds callcenters zjn die namens de NEM bellen en de regels niet volgen betekent dat de NEM als opdrachtgever tekort schiet in zijn taak om deze callcenters te controleren op juiste uitvoering van hun taak. Of de taakomschrijving klopt niet, in welk geval het wederom de fout van de NEM is. Hoe je het wendt of keert en hoe graag je de bal ook bij de callcenters wil leggen: Het is en blijft de verantwoordelijkheid van de NEM!

Gesloten