LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PRETIUM TELECOM

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
harry de graaf

PRETIUM TELECOM

Ongelezen bericht door harry de graaf »

:twisted:

Wie, o wie beste lezer van dit bericht heeft het recente bank- of gironummer van PREMIUM TELECOM te Haarlem?

Mijn moeder is er met een contract ingeluisd.
Ik onderneem nu wel stappen om dit te ontbinden, maar wil op voorhand een selektieve blokkering doorgeven aan haar bank.

Lezer die dit weet MAIL mij en bedankt alvast.

Harry de Graaf

TdeHond

Re: PRETIUM TELECOM

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Harry
Zodra er een incasso is gedaan door pretium heeft u 30 dagen de tijd om dit te storneren en kunt u door de bank een selectieve blokkade op de rekening laten zetten.
Dit ontslaat u echter niet van de betalingsverplichting van uw moeder, zolang u er niet in geslaagd bent om dit te ontbinden.

Lukt het dit contract te ontbinden, dan heeft u tot een jaar na incasso het recht om door de bank de onterechte incasso's te laten storneren.

Als u storneert is het gebruikelijk dat u een schriftelijk aangetekende brief stuurt met reden van storneren. Uiteindelijk leidt dit tot een incassoprocedure. Ik denk dat het verstandig is om eerst te kijken of het u lukt de overeenkomst te ontbinden en dan tot storneren/selectieve blokkade over te gaan.
Zie ook:
hier

honda98

Ongelezen bericht door honda98 »

ik raad alle mensen met klem aan om meteen aan gifte van oplichting te doen als men er door pretium zijn in geluist !! wan het zij gemene oplichters van pretium !! ze komen ook aan persoonlijke gevens ook betalings gevens !! wat helemaal niet mag !! ik heb het aan de polite voor gelegt en die zij dat men aan gifte kan doen !! ik hoop dat vele mensem dit gaan doen want dan kan dit bedrijf aan gepakt worden !! en ik hoop dat radar snel eens aandacht aan deze zaak besteden want het is toch diep treurig dat dit zo maar kan in nederland :oops: :cry: 8)

Th. van den Berg

Ongelezen bericht door Th. van den Berg »

Omdat mijn moeder (76) er ook is ingeluisd door Pretium Telecom, heb ik navraag gedaan naar de mogelijkheden bij KPN de overstap te annuleren of te blokkeren.
Volgens een medewerker van KPN is het mogelijk preventief en zo snel als mogelijk na de bevestigingsbrief van Pretium een brief te schrijven naar KPN, afdeling Klantenreacties, Postbus 58800, Postcode 1040 JA, Amsterdam.
Hierin kan men vragen aan KPN om, als Preticum Telecom de overdracht verzoekt van een telefoonnummer naar hen, deze overdracht te blokkeren. Het zou ook mogelijk zijn preventief de overdracht te laten blokkeren. Bij zo'n verzoek kan de KPN medewerker de blokkade zien.

Ik kan dit zelf nog niet checken, maar misschien is dit de tip! :idea:

TdeHond

@ van den Berg
De methode om de overeenkomst met Pretium te annuleren is PRETIUM een brief schrijven en daarin deze overeenkomst die via telemarketing aangegaan is te annuleren binnen 7 werkdagen na sluiten overeenkomst.
U kunt een kopie van deze brief sturen aan KPN dat u de overeenkomst met Pretium ongedaan maakt.
Pretium voorbeeldbrief + eronder adres:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1080

T.a.v. ouderen die op de leeftijd dat zij erin geluisd zijn 72 jaar oud of ouder zijn heeft Pretium sinds kort een z.g. coulanceregeling.
Pretium: coulanceregeling
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1305

U heeft dan 3 maanden de tijd om de overeenkomst te annuleren mits u de automatische incasso's voor annulering contract niet geblokkeerd heeft. Trek dan toestemming tot automatische incasso in per einde contract. Het is verstandig de brief zo spoedig mogelijk te sturen om Pretium zo min mogelijk te laten verdienen aan het niet gewenste resultaat van telemarketing.

Stuur brief altijd aangetekend met ontvangstbevestiging opdat niet beweerd kan worden dat Pretium deze niet ontvangen heeft.
Bewaar kopie van brief + verzend en ontvangstbewijzen goed, mocht u alsnog naar de Geschillencommissie gaan.

blafwoef

Ongelezen bericht door blafwoef »

Is er geen methode om Pretium aan te pakken? Het feit dat ze voicelogs gebruiken en bejaarde mensen precies dat alten zeggen wat ze willen. Er wordt nooit vertelt war het precies om gaat, althans: mijn schoonmoeder is zich nooit bewust geworden dat zo'n contract het gevolg zou zijn van zo'n gesprek.. Mijn schonmoeder (80 jaar!!) zit nu ook aan een contract met Pretium. Haar belkosten bij KPN bedragen nu € 5,- per 2 maanden, dus besparen is bijna niet mogelijk....

Persoonlijk vind ik dat Pretium zich dor dit soort gedrag bijzonder laakbar gedraagt en tegen dit soort vormen van telemarketing zou toch juridisch op te treden moeten zijn. Hoe kunnen we dat regelene en geven we hier voldoende bekendheid aan? overigens: mijn moeder ( ook al 80 jaar) is op eenzelfde manier ook nog aan een lot van de bankgiro loterij gekomen.

Schandalig dat telemarketeers zich laten verleiden tot het op deze manier verkopen van diensten.

TdeHond

Ik lees net dat iemand die bij de Geschillencommissie gewonnen heeft voor de rechtbank gedaagd is door dit illustere bedrijf.
:shock:
Zie: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=791260#791260

honda98

nu kun je pas zien hoe brutaal en gemene op lichters het zijn om iemant die ge wonnen hebt bij de geschillen comissie voor de rechter te dagen !!! die persoon wint de ze zaak wel van pretium ! maar zit met een hoop narig heid !! pretium verliest deze zaak dat weet ik wel zeker !! ik be grijp ook niet dat de mensen geen aan gifte doen van oplichting !! de politie heef mij verteld dat je deze praktijken van pretiun kan aan geven als op gelicht te zijn !! hoe meer mensen dat doen des te eerder kan pretium aan gepakt worden !! en ik begrijp ook niet dat de (opta) telecom waak hond niet in grijpt !!
dit duurt nu al een paar jaar !! ik vind het schandalig dat de over heid dit bedrijf zijn gang laat gaan !! pretium telecom moet zo snel mogelijk worden aan ge pakt !!
er is mischien nog een op lossin om de aan sluiting van pretium te annuleren door carrier pre select te veranderen en weer hanmatig over te zetten naar oude provider !! het is te proberen of dit lukt !! als dit gaat kan pretium ook geen kosten in rekening brengen ! ik hoop dat er snel een bericht komt dat pretium word beschuldigt van oplichterij en dat de hele administrati in beslag word genomen en het personeel op straat staat wat zij zijn mede schuldig aan op lichting !! daar heb ik geen medelijden mee om dat ze er ook aan mee werken!!
de tros moet dit ook zo snel mogelijk behandelen in het programma op gelicht :roll: 8) :)

TdeHond

@ Jan
Zolang het contract niet beëindigd is bent u wel de abonnementskosten verschuldigd aan de Prutjes. Maar als het lukt om de precarrier select ongedaan te maken kunt u de gesprekskosten wel via een ander bedrijf laten lopen.
plaatst op 12 Aug 2008 15:22 door TdeHond Bewerk/Verwijder dit bericht
CPS: carrier preselect
Tegenwoordig kun je op je vaste lijn (pstn of isdn) er ook voor kiezen om niet via KPN te bellen. Dit heet Carrier Preselectie. Je krijgt dan een voorkiesnummer, dit begint altijd met 16**. Het voorkiesnummer van KPN zelf is 1655. Dit is handig in geval bijvoorbeeld de centrale van uw cps operator eruit ligt.

Bron: http://telefonie.web-log.nl/telefonie/2 ... r_pre.html
--------------------------------------------------
------------------------------------------------
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

U programmeert of draait voor elk nummer wat u belt: 1655. Dan belt u weer via KPN.

Als u niet eerder van contract pretium af kan, is dit de manier om de gesprekskosten via KPN te laten verlopen. U krijgt hier dan een rekening van.
U voldoet dan wel de rekening van de abonnementskosten bij Pretium, maar niet meer de gesprekskosten.
Niet vergeten tijdig schriftelijk aangetekend op te zeggen bij Pretium ( in de 4de maand voor einde contract zit u altijd goed) Zet het op een dagkalender waar u dus dagelijks op kijkt om het niet te vergeten.
Het is helaas niet mogelijk om ineens de Preselect carrier terug te zetten.

Ik heb nog niet terug gelezen of mijn idee goed werkt. Ik zou het zeker doen als ik er ingeluisd zou zijn. Dat gaat ze echter niet lukken omdat hier een "tegenscript" klaar ligt.

honda98

radar zouw maandag 22-9 aandacht aan pretium telecom besteden maar het werd door een simpel van geest denkende rechter ver boden !! waar ik heel boos over ben ! simpele denkende rechter weet nie half hoeveel mensen door dit bedrijf zijn op gelicht !! vooral oudere mensen !! maar ik hoop dat de media zich er mee gaat bemoeien zo dat er snel een einde aan het bestaan van pretium telecom komt ! hoe eerder hoe beter :roll: :P 8) :o :?: :?:

WTJ123

Ongelezen bericht door WTJ123 »

Ook wij zijn vanavond gebeld door een medewerker van Pretium Telecom met de mededeling dat ze de administratie van KPN hebben overgenomen en dat ze een aantal gegevens wilde checken zodat we minder konden gaan betalen. Toen echter bleek dat ze onze (bank)gegevens helemaal niet hadden, heb ik deze dame medegedeeld dat ik vermoeden had dat ze helemaal niet namens KPN belde maar probeerde mij namens een ander bedrijf een abonnement te slijten. Zij antwoordde hierop dat dit niet het geval was en dat KPN iedereen die een abonnement heeft boven de 20 euro liet bellen. Op vraag waarom dat niet schriftelijk gebeurde, gaf ze aan dat ze daarmee teveel fouten in het systeem kregen. Toen ze ook nog een band wilde starten om een bevestiging te verkrijgen, heb ik het telefoongesprek afgekapt met de mededeling dat ik het een heel vreemd verhaal vond en dat ze later maar een keer terug moest bellen. Toen ik op de site van KPN geen mededelingen zag over deze "partner" toch maar even verder gezocht op internet en kwam er toen achter dat er al heel veel klachten zijn over dit bedrijf. Het lijkt me goed wanneer er direct een einde aan deze parktijken. Dit bedrijf misleidt niet alleen, ze vertellen pure leugens enh dat lijkt me strafbaar!

TdeHond

Telemarketing:
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier

http://www.wgcc.nl/download/richtlijn_telemarketing.pdf over o.a. wat in de wet is geregeld.

germee

Ongelezen bericht door germee »

Tot onze (=ouders en bewindvoerder) verbazing heeft onze verstandelijk gehandicapte zoon ineens een contract bij Pretium!!!! Zodra hij zijn telefoon aanneemt, kan iedereen merken, dat hij verstandelijk gehandicapt is!! STEL JE VOOR: een Pretium medewerker zou dat dus op 29 juli niet hebben bemerkt en hem een contract hebben aangsmeerd.... haha...... en nu klaagt Pretium dat ze een verkeerd rekeningnummer hebben..... ja DAT ZAL WEL, onze zoon kan geen "normaal gesprek" voeren, laat staan een rekeningnummer opgeven.............. lezen en schrijven kan hij OOK niet!!!! Maar: het is schandalig dat Pretium zo werkt!!! we zijn aan het uitzoeken hoe dat allemaal KAN en MAG !!!!

TdeHond

Onderbewindstelling is van toepassing op goederen van mensen die door hun lichamelijke of geestelijke toestand tijdelijk of blijvend niet in staat zijn om hun financiële belangen te behartigen. Het is niet altijd nodig om alle goederen van iemand onder bewind te stellen. Soms kan er met een bewind alleen over bepaalde goederen worden volstaan. In de aanvraag moet dan wel precies worden aangegeven om welke goederen het dan moet gaan. Zijn de goederen van iemand geheel of gedeeltelijk onder bewind gesteld, dan mag die persoon niet meer zelfstandig daarover beslissen. Hij mag bijvoorbeeld niet iets verkopen zonder toestemming van de bewindvoerder. Beslissingen moeten wel, zolang dat gaat, samen met de betrokkene worden genomen. De bewindvoerder gaat ook over het beheer van de goederen. Bij het regelen van financiële zaken van de betrokkene kan de bewindvoerder ook een belastingaangifte doen en (bijzondere) bijstand of huurtoeslag aanvragen.
Bron: http://www.justitie.nl/onderwerpen/fami ... ntorschap/

U kunt nagaan in wat afgesproken is welke aktiviteiten niet door dit slachtoffer van Pretium niet zelfstandig genomen kan worden.

http://www.postbus51.nl/nl/home/publica ... schap.html
Hier kunt u een brochure downloaden over taken bewindvoerder.

U kunt met uw gegevens overleggen met b.v. een juridisch loket of u deze overeenkomst kunt terugdraaien. Mocht dit niet het geval zijn kunt u overwegen om een andere vorm van bescherming van deze persoon te kiezen zoals mentorschap of onder curatele mocht dat nodig zijn om hem te beschermen tegen call centers die het niet zo nauw lijken te nemen met het werven van klanten voor in dit geval Pretium.

berin66

Ongelezen bericht door berin66 »

Wat is de manier om van Pretium af te komen.
Mijn moeder is er ook ingestonken. Ze deden voor komen alsof ze van KPN waren en mijn moeder verwachte dus ook post van KPN en niet van Pretium. En zag te laat dat het om een contract ging bij Pretium. Hoe kan zij hieraf???

TdeHond

Binnen 7 werkdagen een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar Pretium waarin u de overeenkomst annuleert.
Zie:
PRETIUM

Pretium voorbeeldbrief + eronder adres:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1080

Als u 72 jaar of ouder bent kunt u gebruik maken van de Coulance Regeling Ouderen van Pretium Telecom sinds 6 september 2008.

Dit houdt in dat u als u op het moment dat u gebeld bent door Pretium 72 jaar of ouder bent tot 3 maanden na het aangaan van de rechtsgeldige overeenkomst tussentijds zonder opgaaf van redenen het jaarabonnement kunt beëindigen door Pretium schriftelijk te verzoeken het abonnement bij uw vorige telecomaanbieder te herstellen.
Doe dit schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging, met kopie geldig identiteitsbewijs.
Mocht u correspondentie via familid gedupeerde laten lopen, voeg dan kopie geldig identiteitsbewijs van dit familielid bij + machtiging van gedupeerde dat deze de zaak voor hem/haar behartigt. Dit om onnodige vertraging door Pretium te voorkomen.
Vergeet niet ook het kwartaalblad Privilege te annuleren wat ongevraagd het 1ste jaar toegestuurd wordt waarna het stilzwijgend wordt omgezet in een betaald abonnement.
Zet in brief dat u de onterechte automatische incasso's per datum einde ongewenste overeenkomst als beëindigd wilt zien. Niet eerder doen, omdat een voorwaarde van pretium is dat de betalingen via automatische incasso voldaan zijn om voor de coulanceregeling in aanmerking te komen.
Om van hen af te komen is het verstandig om hun spel via hun regels te spelen. Zo wordt het gewenste doel: ontbinden ongewenste overeenkomst hopelijk bereikt.
Zie: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=795865#795865 voor letterlijke tekst Coulance Regeling.

Mocht uw moeder ook lid geworden zijn van Pretium:
Zeg tegelijkertijd met ontbinden overeenkomst telefonie ook het lidmaatschap van Pretium op met verwijzing naar hun Algemene Voorwaarden artikel 11.1 en 11.2 zie http://www.pretium.nl/informatie/?algemene_voorwaarden
Geeft daarbij duidelijk aan dat u dan ook tevens het ongevraagde abonnement op het kwartaalblad Privilege beëindigt.

berin66

Ongelezen bericht door berin66 »

Mijn moeder is nog geen 72 en het contract was ook de 7 dagen na ontvangst al voorbij. Helaas hebben wij dus niets aan uw reactie maar wel bedankt.

TdeHond

Ik zie nog wel een mogelijkheid. Er is een nieuwe wet.
U zou kunnen nagaan of er op een nette manier aan telemarketing gedaan is, of dat er sprake was van een agressieve manier van verkoop produkt ( b.v. uitgeven voor KPN terwijl er in werkelijkheid een ander bedrijf belt)
Dan heeft u 3 maanden de tijd om te annuleren!
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.
------------

Houdt u wel in de gaten of uw moeder niet het gratis blad Privilege ontvangt, want dan is zij ook lid van Pretium geworden. De opzegtermijn hiervan loopt niet parallel aan het telefoon abonnement.
Hier is de opzegtermijn n.l. 3 maanden!
Dus op de kalender van volgend jaar zetten a.h. begin van de 4de maand voor einde overeenkomst dat u indien nodig zowel het lidmaatschap als het telefoon abonnement bij Pretium opzegt. Verzoek om een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst binnen 14 dagen voor zowel telefoonabonnement en zo nodig het lidmaatschap van Pretium!
Komt dit niet binnen 14 dagen dan dreigen dat u naar de geschillencommissie Telecommunicatie gaat waar de Prutjes een vaak te gast lijkt te zijn.

Sta op schriftelijke bevestiging einde alles omdat hier zo vaak wat fout mee gaat en communiceer opzeggingen liefst schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging, kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren. Dit is belangrijk mocht het bedrijf beweren geen brief te hebben ontvangen.

hansenada

Ongelezen bericht door hansenada »

Pretium heeft ook mijn moeder van 99 (negen en negentig!) jaar er ingeluisd. Ze is half doof en geestelijk zwak. Het is onmogelijk dat ze haar adres gegevens (inclusief haar kamernummer in het bejaardencentrum) en bank gegevens telefonisch heeft doorgegeven, tenzij er oneerlijke praktijken zijn gebruikt. Daarvor is ze te verward.
Ik probeer het nieuwe contract ongedaan te maken, maar het kwaad is weer geschied. Waarom maakt de OPTA of de Consuwijzer daar nu eens niet een definitief eind aan. Mensen die dit soort dingen doen horen een tijdje achter de tralies.

Gesloten