LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bezorging TPG/TNT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Inter »

Ik ben dan 10 jaar ouder en met meer dan 15 jaar in dienst weet ik nog het vroeger was.
Toen ik dienst kwam waren ze net Wehkamp kwijt geraakt aan Selektvracht .(Er was nog geen mail)
Het bij de buren afgeven ,waar hun eerder mee zijn begonnen ,kan op zich geen kwaad ,maar dan moet wel het personeel zich aan de regels houden.


Maar iemand op stuks loon betalen is natuurlijk te gek voor woorden.
Iets waar geen één bedrijf tegen op kan.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Maar iemand op stuks loon betalen is natuurlijk te gek voor woorden. Iets waar geen één bedrijf tegen op kan.
en er dus maar "lekker vrolijk" aan mee doet ...
inplaats van er wat TEGEN.

Als je de hele TNT een week of langer stil legt piepen ze nl wel
anders die politici en die consumenten ...
maar dan wel NU en niet wachten tot het ECHT te laat is !!!

>!<

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Inter »

Met stukloon bedoel ik de andere bedrijven als TNT .
Er zijn wel signalen dat men dit wil gaan doen via dochterbedrijf VSP .
Het eerste bedrijf die folders in seal ging bezorgen i.p.v het in te vouwen .
Terwijl het bij TNT al een paar jaar (vroeger mocht het wel )ten strengste verboden was .
Als je de hele TNT een week of langer stil legt piepen ze nl wel
anders die politici en die consumenten ...
Daarvoor is Nederland te mak.Zoiets in Frankrijk of Griekenland en dan was het wel anders geweest.

Maar ik ben niet tegen concurrentie .En ook niet tegen markt werking .Zoals het met het staatsbedrijf ging was ook niet alles.Maar er moeten wel regels zijn die voor alle bedrijven gelden.
Niet als op een hol geslagen paard.

hansworst
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:21

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door hansworst »

ik ben 1 dag meegegaan met een subcontractor. wat hier al over geschreven is klopt 100%.

maar waar ik het over wil hebben is heel iets anders,nl
bij het sorteerpunt waar je de pakjes in moet scannen is fraude makkelijk!

als jij je pakketjes hebt ingescand en loopt terug met papieren en karren ,is de kans dat een ander jouw pakketje(s) achteroverdrukt! zeg nu niet dat doen collega's niet ik weet in middels anders!

ook al omdat jouw collega's ! precies weten in welk pakketje een duur artikel zit! oa mobieltje .comp onderdelen etc etc.

het systeem is fraudegevoelig!! alleen bij overkapte gescheiden boxen met slot is dat nihil!

maar dat zal tnt bij de gehuurde ! panden wel nooit doen.

anyway ik heb het bekeken bij tnt, ik heb waardering voor de subcontractors dat zij dit werk doen onder deze omstandigheden! als ik subcontractor was ,ging ik in staking voor de slechte arbeids omstandigheden!!

santander
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2007 14:49

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door santander »

Dat bezorgen van TNT van pakketjes als je niet thuis bent, vind ik ook zo vreemd. Al een paar keer stond er een pakket onder de carport. We moeten het dak (zijn net verhuisd) nog repareren want het lekt.
Gelukkig was het net op deze dagen droog maar iemand kan zo het pakje meenemen of het was helemaal natgeregend Wie is dan verantwoordelijk?

Laatst heb ik een aangetekende brief met bewijs van ontvangst gestuurd en omdat ik mijn ontvangstbewijs maar niet terug kreeg ging ik ook maar eens kijken, maar het lag nog op de afhaallocatie. Na heen en weer contact via e-mail en het invullen van een formulier, kregen we de brief lsnog terug maar wel naar 2 maanden.....

Fijn, dat TNT zo met hun klanten meedenkt, niet waar?

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Moppentappers »

als je niet hebt getekend voor ontvangst gewoon zeggen dat je het nooit ontvangen hebt
zo leren ze het waarschijnlijk wel af.

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door mausje »

Ik heb aangetekend poststuk niet ontvangen van TNT. Klacht ingediend, postbode aan de deur geweest, zegt het pakketje in de brievenbus gegooid te hebben zonder handtekening te laten zetten omdat naar zijn zeggen niemand thuis was. Dit klopt ook. Afhandeling duurt en duurt maar.
Op gegeven moment kwam zomaar uit het niets mijn handtekening op een formulier naar boven die ik nooit heb kunnen zetten. En nu is de klacht daarmee afgehandeld en ben ik de pineut. Dit kan toch niet? Het is zelfs te zien dat de handtekeningen niet overeen komen en toch nemen ze genoegen met een krabbel van de postbode, wie anders?
Ik ben heeeeel erg boos en ga aangifte doen bij de politie!

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door kpndrama »

TNT kan rare fratsen uithalen. Een verkoper van ebay had mij een pakket toegestuurd met daarop oude gulden zegels van voor 1977. Die zijn niet geldig meer. Maar dat was niet het enige.

De zegels waren geplakt alsof ze euro zegels waren en het pakket is er voor aangenomen. De ontvanger kan daardoor in de problemen raken door strafport. En dan moet je dubbel betalen voor z'n pakket. De verkoper heb ik dan ook een dikverdiende negatief gegeven op ebay feedback.

Het betreffende postkantoor, de lijster in drachten heb ik aangeschreven. Dat ze beter op moeten letten. Heb daar nog niets van terug gehoord maar dat gaat nog wel komen.

Foto van het pakket. ( adres afzender en ontvanger even onleesbaar gemaakt )

http://www.fotothing.com/photos/0d8/0d8 ... 47_4f8.jpg

flierefluit
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:28

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door flierefluit »

Beste mensen, alleen geld verdienen is belangrijk voor tnt. Sinds de privatisering holt het achteruit met de kwaliteit. De pakketjes worden allang niet meer bezorgd door personeel van tnt, personeel willen ze bij tnt eigenlijk helemaal van af! De pakketjes worden uitbesteed aan subcontractors, dit zijn particuliere koeriers of transportbedrijfjes, die per uitgereikt pakje betaald worden(stuksprijs) een jasje wordt verstrkt door tnt, dus kijk naar de broek, en u weet of u met deze of tntn personeel te maken hebt. Begint u het te snappen?? TNT is absoluut niet meer hetzelfde dan vroeger PTT post c.q. TPG post. Dit alles dank zij de privatisering waardoor de winst niet meer terugvloeit in de staatskas, maar naar de aandeelhouders en witte boorden aan de top gaat.

BvW
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2008 16:42

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door BvW »

TNT post maakt er een puinhoop van!
13-05-08 een pakket naar Portugal aangetekend verstuurd met TNT. Dit zou binnen 3-5 werkdagen bezord worden. Ik heb hier bijna €30,- verzendkosten voor betaald. Nu zijn ze het pakket kwijt! Adres zou niet kloppen....
Adres klopt wel! Ze doen ook nog eens super onaardig aan de telefoon. En dit kost ook nog een €0,45ct per minuut!
Ook kunnen ze je aan de telefoon niet helpen. Je moet een navraagformulier invullen en opsturen dan krijg je binnen 3 MAANDEN antwoord!
(dan is mijn zus al lang bevallen en heeft ze het pakket niet meer nodig! Weg verrassing...)

Dussssss... bedenk je nogeens voor je een pakket met TNT verstuurd!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Verzendbewijs goed bewaren - niet meteen meesturen! - en schade claimen dmv het navraagformulier. Kan heel lang duren. Ik kreeg pas na 6 maanden een schadevergoeding. Die schadevergoeding kreeg ik pas van TNT Post nadat ik ze had gedreigd met een dagvaarding. Kennelijk luisteren ze dan ineens wél. Claim ook de telefoonkosten die je hebt moeten maken en een vergoeding voor de tijd die je in je gedchil hebt moeten steken.

Als dat allemaal niet lukt kun je via www.sgc.nl een geschil indienen tegen TNT Post. Gratis als je in het gelijkt wordt gesteld.

dezwoeger
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:32

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door dezwoeger »

De pakketjes worden uitbesteed aan subcontractors, dit zijn particuliere koeriers of transportbedrijfjes, die per uitgereikt pakje betaald worden(stuksprijs) een jasje wordt verstrkt door tnt, dus kijk naar de broek, en u weet of u met deze of tntn personeel te maken hebt.
Als je niet helemaal weet hoe het in elkaar steekt, laat je dan informeren. De subcontractor wordt niet per pakket betaald, maar per stop. Niet afgeleverd, niet uitbetaald!!
De kleding wordt niet verstrekt door TNT, maar moet aangeschaft worden, en uiteraard betaald. Ook een TNT broek kan gekocht worden.
Wat nog belangrijker is: wanneer brengt iemand (journalist of zo) deze TNT slavendrijvers praktijken in de publiciteit??? Dan weten de klanten van TNT ook waarom de kwaliteit zo achteruit loopt.

jaap moes
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2008 10:35

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door jaap moes »

ik heb zelf een tijdje gereden voor tnt .
voor een bedrijf human impact als sub locatie amsterdam ik zie veel reacties maar niemand weet eigelijk wat er zich afspeelt.

tnt geeft routes aan sub meestal omdat zij zelf niet deze postcode gebieden willen rijden.omdat het afleveren van de paketjes in deze wijken moeilijk is .en ten tweede de groote bazen van tnt zelf bussen hebben rijden voor hun zelf op iemand zijn naam en dit zijn meestal de beste routes.
voorbeeld in amsterdam west wonen veel mensen uit maroko
.dus wat doet de grote man zet een marokaan op deze route.hij verdient zelf onzettend veel geld en de persoon die bezorgt krijgt 1142 euro geen overuren. nee tnt is grote slavernij :twisted: [/i][/b]

Bianca Kroes
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 sep 2008 13:42

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Bianca Kroes »

Ik heb een pakket verzonden 19 juni 2008 het pakket is in ontvangst genomen
Wij hebben tot op hede nog geen bedrag binnen op onze rekening
we hebben inmiddels twee formulieren met de gegevens verstuurt
en al een aantal keren gebeld met het bekende nummer
het enige wat ik te horen krijg
Je mevrouw wat erg toch voor u. Ik zal een synjaal verzenden.
Ik ben maar een eenmanszaak en kan deze grove fouten niet veroorloven


groeten
Bianca
bibishop.nl

Bianca Kroes
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 sep 2008 13:42

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Bianca Kroes »

Hallo nog even iets anders,

Wij verzenden veel pakketten via de TNT, wekelijks moet ik nabellen waar de pakketten uithangen

Sinds het TNT is hebben we al 5 pakketten verzonden gehad op ons eigenadres ( terwijl dit een afzender is )

het zijn wel een stel hersenlozen die daar werken. een afzender heeft tocht iedereen op school geleerd dat dat links in de bovenhoek komt te staan en het geadresseerde adres rechts onderin

en wat denk je. Weer zelf een pakket zegel betalen en een formulier
aanvragen om het bvedrag weer terug zien te krijgen

0.45 cent per minuut + gebruik van de mobielefoon

Langzamerhand begint het mij de keel uit te hangen om wekelijks na te bellen hoe alles zit en waar het is

Groeten BIBISHOP.nl
Bianca

Bianca Kroes
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 sep 2008 13:42

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Bianca Kroes »

Weer een bericht van vanmorgen

De TNT maakt er wel een zootje van

Klant mailt, wanneer ik het pakket verzonden heb. Vorige week de 11 september 2008
Tot op hede niet ontvangen
weer bellen met het bekende nummer

Je mevrouw wat vervelend weer voor u. Niet voor mij maar voor de klant die graag de bestelling wilt ontvangen. Ik wordt er op aan gekeken. De klant denk je BIBISHOP stuurt het niet op. Nou WEL DUS

NU KOMT HET
Het nummer is niet gescant en nergens terug te vinden

BEL MORGEN MAAR WEER EVEN TERUG het zal wel met het weekend te maken hebben. en weer 0.45 cent per minuut moeten betalen
Gesprek van 5 minuten plus de kosten voor mobiele telefoon

KLANT BOOS en BIBISHOP weer een nieuw pakket verzenden, want ja als ik dat niet doe ben ik een kalnt kwijt.

Wie draait op voor de KOSTEN
WEER DE BIBISHOP
dit is echt te gek voor woorden

groeten
Bianca
bibishop.nl

NIEMAND MAAR DAN OOK NIEMAND NEEMT ZIJN VERANTWOORDING

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ Bianca,
Sinds het TNT is hebben we al 5 pakketten verzonden gehad op ons eigenadres ( terwijl dit een afzender is )

het zijn wel een stel hersenlozen die daar werken. een afzender heeft tocht iedereen op school geleerd dat dat links in de bovenhoek komt te staan en het geadresseerde adres rechts onderin

en wat denk je. Weer zelf een pakket zegel betalen en een formulier
aanvragen om het bvedrag weer terug zien te krijgen
Waarom frankeer je deze zendingen opnieuw?

Bianca Kroes
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 sep 2008 13:42

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Bianca Kroes »

Hallo Frans,

Wij moeten het wel frankeren anders neemt het postkantoor het niet aan.
Ik moet een formulier invullen met de klacht en de gemaakte kosten en die zenden aan de TNT dan krijg ik mijn geld weer terug

zij gaan eerst kijken of ze wel echt een fout hebben gemaakt

groeten
Bianca
www.bibishop.nl

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ Bianca,

Vreemd, normale gang van zaken bij zoiets is anders.
Als aantoonbaar de zending foutief retourgekomen is, wordt deze zonder opnieuw te frankeren weer in het proces opgenomen.

Onder aantoonbaar is te verstaan: Duidelijk leesbare datumaanduiding op de zending (poststempel of printregel op de frankeerzegel) EN de zending moet onge-opend zijn.

Let op dat de datum niet langer geleden mag zijn dan 2 werkdagen.

Dat ze bij jouw postkantoor wat strenger zijn kan ik helaas ook niks aan doen (let wel - zij handelen in principe correct).

Vind het trouwens wel slordig dat de pakketbezorger die bij jou rijdt zijn zendingen niet goed controleert. Anders had je ze nooit zomaar teruggekregen.

Bianca Kroes
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 sep 2008 13:42

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Bianca Kroes »

Hallo Frans,


Ik woon in een dorp, daar hebben zij een servicepunt van de TNT. Als zij mij een pakket zegel opnieuw geven, dan worden zij daarvoor aangeslagen door de TNT.

Daarom zit ervoor mij zoveel administratief werk aan.

Ik heb niet altijd de auto om naar de stad te rijden om het weer eens vervolgens op te lossen.

Ik moet er maar mee leren leven dat het zo gaat.


Ik ben ook al bezig vanaf juni om een rembours bedrag binnen te krijgen van 137.95, dat is tot op hede ook niet opgelost.

morgen maar weer even bellen

prettige avond
Bianca
www.bibishop.nl

Gesloten