LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne? Kwaliteit en opname-functies

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Jannestijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2008 22:31

Digitenne? Kwaliteit en opname-functies

Ongelezen bericht door Jannestijn »

Wij hebben enige maanden geleden Digitenne aangeschaft. Over de kwaliteit zijn we nog niet heel erg tevreden maar ze gaan ons nu een extra antenne sturen voor buiten (we zitten 12 km van de mast af). Dus hopelijk wordt het dan beter. Sommige avonden is het veel blokjesbeeld en daarnaast niet superscherp.

ONs andere probleem.
Wij hebben een paar jaar geleden een harddiscrecorder gekocht (DVD Recorder RDR-HX 710 Sony HDD DVD RD). De televisie is vrij nieuw (Philips Full HD 1080P Ambilight).

Voorheen konden we gewoon via de harddisrecorder de codes uit de tv-gids voor een hele week vooruit instellen, opnemen van allerlei verschillende kanalen en dus ook verschillende kanalen op 1 avond.
Nu krijgen we dit niet meer voor elkaar met Digitenne.
Toen we belden, hoorden we dat we een twin tuner zouden moeten aanschaffen en die aansluiten op onze spullen. Echter..... daar lees ik over dat je dan niet op verschillende kanalen op kunt nemen op 1 avond en dat vind ik een beperking.

Als ik bij andere digitale aanbieders kijk, lees ik steeds weer andere verhalen en produkten. We zien door de bomen het bos niet meer.

We twijfelen nu over Digitenne vanwege de kwaliteit en dat gemis van het opnemen.

Wie kan ons een goed advies geven?

Belangrijk zijn:
goed beeld (goede kwaliteit/prijs)
opnemen zoals "vroeger" en liefst met onze eigen harddiscrecorder.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Digitenne? Kwaliteit en opname-functies

Ongelezen bericht door jelle. »

De reden dat je waarschijnlijk uitgebreide mogelijkheden ziet bij andere aanbieders van digitale televisie is omdat Digitenne ook nooit bedoeld is als een interactief televisiepakket zoals bijvoorbeeld bij UPC of Interactieve TV van KPN zelf. Het voornaamste verkoopargument is en blijft dat het een goedkoop alternatief voor de kabel is.

Met andere apparatuur (zoals een harddisk recorder) raad ik het gebruik van Digitenne dan ook eigenlijk af, daarvoor is er de Topfield Personal Recorder.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is... ik geef dus geen antwoord op je vraag ;) , maar slechts wat achtergrondinformatie over Digitenne als product zijnde.

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Digitenne? Kwaliteit en opname-functies

Ongelezen bericht door asmi »

Een buitenantenne kan helpen tegen de blokjes, maar het beeld zal er niet scherper door worden.

Zoals jelle hierboven ook al aangeeft is Digitenne met een losse harddisk- of DVD-recorder zwaar behelpen. Als je makkelijk bedienbaar wilt opnemen ontkom je niet aan zoiets als de Topfield Personal Recorder.
Een week vooruit programmeren gaat daarbij overigens ook niet makkelijk, dat moet via de EPG van Digitenne, en die kijkt voor de meeste zenders maar een dag of drie vooruit. Verder vooruit moet je handmatig programmeren, of je opnames automatisch laten herhalen
Je kunt ermee wél op een avond opnames van verschillende zenders maken, vaak zelfs tegelijk.
Laatst gewijzigd door asmi op 15 sep 2008 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Jannestijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2008 22:31

Re: Digitenne? Kwaliteit en opname-functies

Ongelezen bericht door Jannestijn »

Dank alvast voor de reacties.

Maar wat zouden wij het beste kunnen doen?
Is er (met wat wij willen) een beter alternatief voorhanden?

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Digitenne? Kwaliteit en opname-functies

Ongelezen bericht door asmi »

Als je eist dat je kunt opnemen zoals "vroeger" en liefst met onze eigen harddiscrecorder dan zit je vast aan analoge kabel. Is daar iets mis mee? Heb je nog meer eisen en hoe zwaar wegen ze?

kouwes
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:24

Re: Digitenne? Kwaliteit en opname-functies

Ongelezen bericht door kouwes »

De kwaliteit gaat wellicht veranderen. De techniek van Digitenne (DVB-T) is verder door ontwikkeld naar DVB-T2. KPN kan nu betere kwaliteit gaan leveren.

Lees; http://www.tv-telefonie-internet.nl/new ... in_hd.html

Gesloten