Hallo,
Ik heb een vraag, ik heb een lopende lening van 5000 euro bij ABN AMRO bank.
Ik betaal elke maand netjes mijn maandtarief. Echter kreeg ik deze week inneens een brief dat ik per direct (2 weken) alles terug moet betalen daar mijn inkomten niet meer stabiel zijn?
Volgens de bank zou ik geen inkomen meer hebben en derhalve moet ik alles terug betalen inneens?
Technisch gezien klopt dit wel, ik woon sinds een aantal maanden samen met mijn vriend. Ik ben daarom onlangs gestopt met 'werken'.
Ik ben nu gewoon huisvrouw geworden en alles rekeningen worden gewoon altijd betaald door mijn vriend (ivm kids nu thuis)
Ik vind het daarom vreemd als ik elke maand gewoon betaal, dat ik inneens gesommeerd wordt alles inneens terug te betalen?
Wie weet of dit mag jah of te nee?
We hebben geen samenlevings contract oid, en ik wil de lening niet overhevelen op zijn naam.
Thnx
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aanmaning terug betaling Lening??
Re: aanmaning terug betaling Lening??
Heb je alle kleine lettertjes doorgenomen ?
Ik vindt dit ook een raar verhaal van de bank.
Ik vindt dit ook een raar verhaal van de bank.
ik vind het ook idd wat vreemd, echter had ikde vraag ook op kassa gevraagd end aar werd aangegeven dat als mijn financieele situatie veranderd is de bank het geld op kan eisen
dit is wat men op kassa aangeeft
Het krediet is ooit verstrekt op basis van je maandelijkse inkomsten (en uitgaven). Je hebt nu geen eigen inkomen meer en er is geen samenlevingsovereenkomst. De bank heeft nu geen enkele garantie meer, vandaar dat zij het opeisen.
Uit de alg. voorwaarden:
Zowel de Bank als de Kredietnemer zijn bevoegd deze kredietfaciliteit te allen tijde te beëindigen. Op
verzoek van Kredietnemer zal de Bank de reden(en) mededelen. De Bank zal hiertoe met name overgaan als gedurende een onafgebroken periode van twee maanden de kredietlimiet, zonder toestemming van de Bank met minimaal een bedrag gelijk aan 5% van de kredietlimiet wordt overschreden.
Ik vermoed dat er niets anders op zit om te proberen de lening op naam van je partner te laten zetten.
dit is wat men op kassa aangeeft
Het krediet is ooit verstrekt op basis van je maandelijkse inkomsten (en uitgaven). Je hebt nu geen eigen inkomen meer en er is geen samenlevingsovereenkomst. De bank heeft nu geen enkele garantie meer, vandaar dat zij het opeisen.
Uit de alg. voorwaarden:
Zowel de Bank als de Kredietnemer zijn bevoegd deze kredietfaciliteit te allen tijde te beëindigen. Op
verzoek van Kredietnemer zal de Bank de reden(en) mededelen. De Bank zal hiertoe met name overgaan als gedurende een onafgebroken periode van twee maanden de kredietlimiet, zonder toestemming van de Bank met minimaal een bedrag gelijk aan 5% van de kredietlimiet wordt overschreden.
Ik vermoed dat er niets anders op zit om te proberen de lening op naam van je partner te laten zetten.
Klopt, het mag.
Maar ik mis nog een stuk in je verhaal.
Wat gebeurt er als je met je partner naar de bank gaat en je neemt de lopende lening samen over. dan is de bank weer gedekt en alles geregeld.
Maar ik mis nog een stuk in je verhaal.
Wat gebeurt er als je met je partner naar de bank gaat en je neemt de lopende lening samen over. dan is de bank weer gedekt en alles geregeld.