LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
Ik wil melden dat ik echt zeer teleurgesteld ben in Tempus Energielease en ook in mindere mate over Eneco Energie.
Ik zal in het onderstaande stukje uitleggen waarom dat is.
Het betreft een klachtmail naar tempus waarop ik ook een reactie op verwacht. Tot de dag van vandaag heb ik geen reactie terug ontvangen. daarom dat ik hier mijn ongenoegen verder wil uiten.
klachtmail quote :
DIT IS EEN KLACHT MAAR DE KLACHTENFORMULIER GEEFT EEN ERROR MELDING!
Voor de 3de keer is een afspraak om een storing te verhelpen niet nagekomen.
Wij kwamen de avond voor koninginnedag thuis van vakantie waarbij we merkten dat we geen warm water meer hadden. Na de boiler te controleren kwam ik er achter dat deze defect was. Ik wilde de volgende dag bellen, maar wegens koniginnedag en een dag later hemelvaart kon ik geen afspraak maken. De eerst volgende dag waar ik blijkbaar een afspraak kon maken was voor dinsdag erna, 6 dagen nadat ik constateerde geen warm water meer te hebben.
Die dinsdag heb ik een dagdeel speciaal vrij genomen voor de afspraak. stond gepland tussen 8 en 13uur. Ik ben de deur niet uitgeweest, maar er heeft niemand aangebeld en er is ook geen kaartje achter gelaten.
Heb de zelfde dag nog gebeld met de melding, maar zij zeggen dus dat de monteur wel is langsgeweest. Ik weet dus zeker dat dit niet is gebeurd. Ben voor de zekerheid nog de deurbel gaan controleren. Deze werkt gewoon prima, zelfs met de tv hard aan hoor je em makkelijk. Er werd mij verteld dat de monteur zogenaamd geen kaartjes meer had om achter te laten. Onzin in mijn ogen, want er heeft echt niemand aangebeld. maar goed, voordeel voor de twijfel...
Wederom is er een afspraak gemaakt voor woensdag tussen 15 en 17uur. Wederom heb ik vrijgevraagd voor de dagdeel. Voor de zekerheid hebben wij die middag de tv niet aangehad, geen muziek gedraaid, deur van de gang opengehouden om de bel nog beter te horen en de bel nog een keer gecontroleerd. Eigenlijk allemaal onnodige maatregelen, omdat onze bel zo hard klinkt dat je snachts bij wijze van spreken tegen het plafond aan springt als de bel in je slaap afgaat.
Om 16.50 was er nog steeds niemand. Nog een keer gebeld, waarbij de medewerker me wist te vertellen dat de monteur nog moet langskomen en dat dat gerust ook na 17uur kan zijn. Terwijl de afspraak gepland stond tussen 15 en 17u. De medewerker kwam met een smoes waar ik straks op terug kom.
Uitkomst gesprek was dat ik geduld moest hebben en niet zo snel mijn conclussies moest trekken. Om 18uur was er nog steeds niemand. Weer gebeld, maar nu was 0900-1819 niet meer te bereiken en werd ik doorgeschakeld naar een noodhulp center van eneco. alles uitgelegd waarna de aardige meneer alles ging controleren en me wist te vertellen dat hij geen geplande afspraak kon zien op mijn postcode. Die van een dag ervoren kon hij niet terugzien. Hij ging ervoor zorgen dat er alsnog een afpraak voor dezelfde avond erin gezet ging worden, terwijl hij dat eigenlijk niet mag doen, maar had veel begrip voor mijn situatie. Op deze afspraak stond geen tijd verbonden dus dat kon heel de avond zijn.
Alweer een hele dag kwijt door dit probleem... enfin, om 19uur ging mijn vrouw met de baby buiten een wandelingetje maken. Ze had precies op dat moment een bestelbusje zien stoppen bij de ingang van onze appartementencomplex, een man stapte uit en rende naar de brievenbus en weer terug naar de auto en reed vervolgens weg. Omdat mijn vrouw niet zelf uit nederland komt had ze niet in de gaten wat de persoon kwam doen. Dit wist ze me te vertellen nadat ik wederom om 21uur contact opnam met de noodhulplijn en mijn vrouw alles had uitgelegd. Hierdoor besefte mijn vrouw opeens wat de persoon kwam doen. Nu is er voor mij dus bewijs dat de monteurs hun afspraken niet nakomen!
Dit is dus een klacht tegen de monteurs en het beleid en controle hierop.
Hier de klachten op een rij:
1. alle 3 de afspraken zijn niet nagekomen waarvan er van 1 bewijs is dat de monteur heeft gefraudeerd.
2. van de 2 eerste afspraken is er ook geen kaartje achtergelaten, dus hiervan is er geen bewijs dat de monteur aan de deur heeft gestaan anders dan dat het internsysteem aangeeft dat ze zijn langsgeweest.
3. De smoes van de eerste 2 afspraken was dat de kaartjes van de monteurs op waren. In zo'n geval moet er een regel of beleid zijn om dit soort gevallen te behandelen. Zo staat de monteur altijd in positie om zijn afspraak niet na te komen door lauter te zeggen dat zijn kaartjes op zijn.
3. Wat is het nut van een gemaakte afspraak met een speling van 2uur als de monteur nog buiten deze uren kan langs komen. Dit was de smoes van de medewerker aan de telefoon dat ze na de afgesproken tijd nog kon langskomen. Hoe kan de klant ooit rekening houden met afspraken als er nog buiten de afgesproken tijdsbestek nog langs kan gekomen worden. Wat is heel de nut van een AFSPRAAK? Ik stoorde me mateloos aan deze smoes van de callcentermedewerker. Alle mensen hebben hun eigen bezigheden. ik kan onmogelijk rekening houden met de monteur met tijden buiten de gemaakte afspraken. Als dit te vaak gebeurd binnen het bedrijf dat betekent het dat er wat mis is met het beleid en planning van het bedrijf en is niet de schuld van de klanten omdat zij geen rekening willen houden met tijden buiten de gemaakte afspraken. Dit is allemaal niet gebeurd in mijn situatie maar is wel de conclussie.
4. De monteur welke bij de 4de afspraak wel kwam wist me te vertellen dat dit wel vaker gebeurd en heel veel monteurs hier misbruik van maken!
5. De monteur is 5 minuten binnen geweest is heeft geconstateerd dat de boiler kapot is en vervangen moet worden wat weer een week duurt dus zitten wij met een baby in totaal 2 weken zonder warm water. Dat er nu een week gewacht moet worden voor het vervangen van een boiler is wel vervelend maar niks tegen te doen als de eerste afspraak was nagekomen, maar dat de monteur in totaal 5minuten is binnen geweest, is het niet nakomen van de eerste 3 afspraken alleen maar belachelijker. Hebben ze voor die 5minuten mij en mijn gezin zo moeilijk moeten maken?
6. Het beleid en controle hierop moet veranderd worden. Het is te fraudegevoelig waar veel misbruik van wordt gemaakt. Dit is bevestigd door een monteur. Het beleid zit zo in elkaar dat de consument zo goed als nooit bewijs heeft van zijn ondervindingen en conclussies en dus nooit in zijn recht staat om hier iets tegen te doen anders dan dit klachtenformulier in te vullen zonder enige harde bewijzen. Zo kan de klant altijd afgescheept worden door de klantenservice en er simpelweg gezegd worden dat de klant de bel niet heeft gehoord en/of de kaarten van de monteur op waren.
Ik verwacht dat in elk geval een duidelijke reactie op mijn klacht en dat er intern werk wordt gemaakt van mijn gemaakte opmerkingen.
Deze klacht wordt in elk geval ook verstuurd naar belanghebbende instanties en tros radar.
Ik zal in het onderstaande stukje uitleggen waarom dat is.
Het betreft een klachtmail naar tempus waarop ik ook een reactie op verwacht. Tot de dag van vandaag heb ik geen reactie terug ontvangen. daarom dat ik hier mijn ongenoegen verder wil uiten.
klachtmail quote :
DIT IS EEN KLACHT MAAR DE KLACHTENFORMULIER GEEFT EEN ERROR MELDING!
Voor de 3de keer is een afspraak om een storing te verhelpen niet nagekomen.
Wij kwamen de avond voor koninginnedag thuis van vakantie waarbij we merkten dat we geen warm water meer hadden. Na de boiler te controleren kwam ik er achter dat deze defect was. Ik wilde de volgende dag bellen, maar wegens koniginnedag en een dag later hemelvaart kon ik geen afspraak maken. De eerst volgende dag waar ik blijkbaar een afspraak kon maken was voor dinsdag erna, 6 dagen nadat ik constateerde geen warm water meer te hebben.
Die dinsdag heb ik een dagdeel speciaal vrij genomen voor de afspraak. stond gepland tussen 8 en 13uur. Ik ben de deur niet uitgeweest, maar er heeft niemand aangebeld en er is ook geen kaartje achter gelaten.
Heb de zelfde dag nog gebeld met de melding, maar zij zeggen dus dat de monteur wel is langsgeweest. Ik weet dus zeker dat dit niet is gebeurd. Ben voor de zekerheid nog de deurbel gaan controleren. Deze werkt gewoon prima, zelfs met de tv hard aan hoor je em makkelijk. Er werd mij verteld dat de monteur zogenaamd geen kaartjes meer had om achter te laten. Onzin in mijn ogen, want er heeft echt niemand aangebeld. maar goed, voordeel voor de twijfel...
Wederom is er een afspraak gemaakt voor woensdag tussen 15 en 17uur. Wederom heb ik vrijgevraagd voor de dagdeel. Voor de zekerheid hebben wij die middag de tv niet aangehad, geen muziek gedraaid, deur van de gang opengehouden om de bel nog beter te horen en de bel nog een keer gecontroleerd. Eigenlijk allemaal onnodige maatregelen, omdat onze bel zo hard klinkt dat je snachts bij wijze van spreken tegen het plafond aan springt als de bel in je slaap afgaat.
Om 16.50 was er nog steeds niemand. Nog een keer gebeld, waarbij de medewerker me wist te vertellen dat de monteur nog moet langskomen en dat dat gerust ook na 17uur kan zijn. Terwijl de afspraak gepland stond tussen 15 en 17u. De medewerker kwam met een smoes waar ik straks op terug kom.
Uitkomst gesprek was dat ik geduld moest hebben en niet zo snel mijn conclussies moest trekken. Om 18uur was er nog steeds niemand. Weer gebeld, maar nu was 0900-1819 niet meer te bereiken en werd ik doorgeschakeld naar een noodhulp center van eneco. alles uitgelegd waarna de aardige meneer alles ging controleren en me wist te vertellen dat hij geen geplande afspraak kon zien op mijn postcode. Die van een dag ervoren kon hij niet terugzien. Hij ging ervoor zorgen dat er alsnog een afpraak voor dezelfde avond erin gezet ging worden, terwijl hij dat eigenlijk niet mag doen, maar had veel begrip voor mijn situatie. Op deze afspraak stond geen tijd verbonden dus dat kon heel de avond zijn.
Alweer een hele dag kwijt door dit probleem... enfin, om 19uur ging mijn vrouw met de baby buiten een wandelingetje maken. Ze had precies op dat moment een bestelbusje zien stoppen bij de ingang van onze appartementencomplex, een man stapte uit en rende naar de brievenbus en weer terug naar de auto en reed vervolgens weg. Omdat mijn vrouw niet zelf uit nederland komt had ze niet in de gaten wat de persoon kwam doen. Dit wist ze me te vertellen nadat ik wederom om 21uur contact opnam met de noodhulplijn en mijn vrouw alles had uitgelegd. Hierdoor besefte mijn vrouw opeens wat de persoon kwam doen. Nu is er voor mij dus bewijs dat de monteurs hun afspraken niet nakomen!
Dit is dus een klacht tegen de monteurs en het beleid en controle hierop.
Hier de klachten op een rij:
1. alle 3 de afspraken zijn niet nagekomen waarvan er van 1 bewijs is dat de monteur heeft gefraudeerd.
2. van de 2 eerste afspraken is er ook geen kaartje achtergelaten, dus hiervan is er geen bewijs dat de monteur aan de deur heeft gestaan anders dan dat het internsysteem aangeeft dat ze zijn langsgeweest.
3. De smoes van de eerste 2 afspraken was dat de kaartjes van de monteurs op waren. In zo'n geval moet er een regel of beleid zijn om dit soort gevallen te behandelen. Zo staat de monteur altijd in positie om zijn afspraak niet na te komen door lauter te zeggen dat zijn kaartjes op zijn.
3. Wat is het nut van een gemaakte afspraak met een speling van 2uur als de monteur nog buiten deze uren kan langs komen. Dit was de smoes van de medewerker aan de telefoon dat ze na de afgesproken tijd nog kon langskomen. Hoe kan de klant ooit rekening houden met afspraken als er nog buiten de afgesproken tijdsbestek nog langs kan gekomen worden. Wat is heel de nut van een AFSPRAAK? Ik stoorde me mateloos aan deze smoes van de callcentermedewerker. Alle mensen hebben hun eigen bezigheden. ik kan onmogelijk rekening houden met de monteur met tijden buiten de gemaakte afspraken. Als dit te vaak gebeurd binnen het bedrijf dat betekent het dat er wat mis is met het beleid en planning van het bedrijf en is niet de schuld van de klanten omdat zij geen rekening willen houden met tijden buiten de gemaakte afspraken. Dit is allemaal niet gebeurd in mijn situatie maar is wel de conclussie.
4. De monteur welke bij de 4de afspraak wel kwam wist me te vertellen dat dit wel vaker gebeurd en heel veel monteurs hier misbruik van maken!
5. De monteur is 5 minuten binnen geweest is heeft geconstateerd dat de boiler kapot is en vervangen moet worden wat weer een week duurt dus zitten wij met een baby in totaal 2 weken zonder warm water. Dat er nu een week gewacht moet worden voor het vervangen van een boiler is wel vervelend maar niks tegen te doen als de eerste afspraak was nagekomen, maar dat de monteur in totaal 5minuten is binnen geweest, is het niet nakomen van de eerste 3 afspraken alleen maar belachelijker. Hebben ze voor die 5minuten mij en mijn gezin zo moeilijk moeten maken?
6. Het beleid en controle hierop moet veranderd worden. Het is te fraudegevoelig waar veel misbruik van wordt gemaakt. Dit is bevestigd door een monteur. Het beleid zit zo in elkaar dat de consument zo goed als nooit bewijs heeft van zijn ondervindingen en conclussies en dus nooit in zijn recht staat om hier iets tegen te doen anders dan dit klachtenformulier in te vullen zonder enige harde bewijzen. Zo kan de klant altijd afgescheept worden door de klantenservice en er simpelweg gezegd worden dat de klant de bel niet heeft gehoord en/of de kaarten van de monteur op waren.
Ik verwacht dat in elk geval een duidelijke reactie op mijn klacht en dat er intern werk wordt gemaakt van mijn gemaakte opmerkingen.
Deze klacht wordt in elk geval ook verstuurd naar belanghebbende instanties en tros radar.
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
ik heb zojuist nog een keer geprobeerd dezelfde klacht in te dienen via het klachtenforulier op www.tempus.nl maar schijnbaar geeft ie nog steeds een foutmelding! Al 2 maanden lang dus!
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e57'
String or binary data would be truncated.
D:\INETPUB\WWWROOT\WBSENECO\PAGES\../pages/sptDatabase.asp, line 136
Wie weet of dit aan mij ligt of aan de klachtenformulier?
er zijn meerdere pc's gebruikt op verschillende locaties.
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e57'
String or binary data would be truncated.
D:\INETPUB\WWWROOT\WBSENECO\PAGES\../pages/sptDatabase.asp, line 136
Wie weet of dit aan mij ligt of aan de klachtenformulier?
er zijn meerdere pc's gebruikt op verschillende locaties.
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
Waarschijnlijk is het verhaal gewoon te lang... Probeer het eens in meerdere delen op het formulier te zetten. 'Truncated' betekent afgebroken...
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
dat kan, alleen vraag ik me af of dat dan wel begrepen wordt als ik het in stukken verstuur.
zowiezo heb ik de klacht toen verstuurd naar hun algemeen emailadres.
zowiezo heb ik de klacht toen verstuurd naar hun algemeen emailadres.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
Op de "ouderwetse" manier: uitprinten en aangetekend versturen.
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
milcom, er is zeker van alles misgegaan zo te lezen en een klacht is ook zeker nodig en volgens mij volkomen terecht, maar heb je ook al eens aan het volgende gedacht.
Stel jij belt met een klacht, bv. ik heb geen warm water meer. De helpdesk, waar geen monteurs zitten, moet een inschatting maken van de ernst van het probleem en de tijdsduur om het te maken, zodat het e.e.a ingeplanned kan worden. Er wordt een afspraak gemaakt en er komt een monteur. Vervolgens gaat deze aan de slag op het afgesproken tijdstip. Helaas is de reparatie veel meer werk dan ingeschat door de helpdesk, waar U de klacht gemeld heeft. Als hij na 1 uur de ketel in delen op de grond heeft liggen bedenkt hij ineens, dat hij naar de volgende opdracht moet. En hij laat je achter met de rotzooi. Hoe zou je dat vinden? Niet leuk en dat maak je hem dan ook duidelijk. En dus maakt hij het werk af. En daardoor zal hij bij een ander een briefje in de bus moeten doen, want de monteur wil ook graag naar huis na een lange dag.
Ik bedoel maar te zeggen, dat een beetje begrip geen kwaad kan.
En de foutmelding m.b.t. de klacht is inderdaad, dat de tekst te lang is. Ik zou alle leuk bedoelde opmerkingen eruit laten zodat de tekst wat zakelijker wordt. Hij komt dan aan en er zal (waarschijnlijk) serieus op ingegaan worden.
En ik heb geen enkele binding met de Eneco (ze leveren slechts gas en elektriciteit aan mij) en Tempus.
Stel jij belt met een klacht, bv. ik heb geen warm water meer. De helpdesk, waar geen monteurs zitten, moet een inschatting maken van de ernst van het probleem en de tijdsduur om het te maken, zodat het e.e.a ingeplanned kan worden. Er wordt een afspraak gemaakt en er komt een monteur. Vervolgens gaat deze aan de slag op het afgesproken tijdstip. Helaas is de reparatie veel meer werk dan ingeschat door de helpdesk, waar U de klacht gemeld heeft. Als hij na 1 uur de ketel in delen op de grond heeft liggen bedenkt hij ineens, dat hij naar de volgende opdracht moet. En hij laat je achter met de rotzooi. Hoe zou je dat vinden? Niet leuk en dat maak je hem dan ook duidelijk. En dus maakt hij het werk af. En daardoor zal hij bij een ander een briefje in de bus moeten doen, want de monteur wil ook graag naar huis na een lange dag.
Ik bedoel maar te zeggen, dat een beetje begrip geen kwaad kan.
En de foutmelding m.b.t. de klacht is inderdaad, dat de tekst te lang is. Ik zou alle leuk bedoelde opmerkingen eruit laten zodat de tekst wat zakelijker wordt. Hij komt dan aan en er zal (waarschijnlijk) serieus op ingegaan worden.
En ik heb geen enkele binding met de Eneco (ze leveren slechts gas en elektriciteit aan mij) en Tempus.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 jun 2008 23:32
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
Ik begrijp dat je je genaait voeld maar ik vind wel dat je het aandikt hoor, Ik geef je geen ongelijk zeker niet maar dat de monteur naar de brievenbus RENT om een kaartje erin te doen geloof ik niet.
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
@dirkie:
alle begrip? ik had in het begin alle begrip maar na 3 niet nagekomen afspraken is alle begrip totaal verdwenen. Zeker met een baby hier, die heeft echt wel warm water nodig. De helpdesk was op de hoogte van de ernst van het probleem. een gezin met baby enkele dagen zonder warm water laten zitten heeft al een hoge prioriteit, laat staan dat het totaal 2 weken heeft geduurd. zowiezo, een afspraak is een afspraak en niet anders. dan had de klant op de hoogte gesteld moeten worden. even voor de duidelijkheid, de monteur heeft geen kaartje achter gelaten. kaartjes die op zijn is simpelweg een smoes. Juist dan had de klant helemaal bv telefonisch op de hoogte gesteld moeten worden. 'Sorry monteur kan niet langskomen, heeft te druk en kaartjes waren op, vandaar dit telefoontje.' Ik heb tot 2 keer toe een dagdeel vrij moeten nemen van mijn werk en een avond niks anders gedaan dan afwachten op een monteur die nooit kwam.
@martinbrink: lol, ik dik het aan... wacht maar tot er bij jou 3 keer achter elkaar de afspraak niet nagekomen wordt terwijl je een kleine baby hebt en jij je vakantiedagen voor letterlijk noppes moet opnemen. Al dan niet te praten over je eigen en je partners hygiene doordat je 2 weken lang ergens anders moet aankloppen om te douchen.
en sorry hoor maar ik heb jou niet gevraagd om de geloven dat de monteur alleen maar een kaartje in de brievenbus gedaan heeft zonder aan te bellen. Sterker nog, mijn vrouw herinnert zelfs nog de logo van Tempus. je zegt eigenlijk met andere woorden' je liegt'. Dit vind ik dus een mindere uitspraak van je.
alle begrip? ik had in het begin alle begrip maar na 3 niet nagekomen afspraken is alle begrip totaal verdwenen. Zeker met een baby hier, die heeft echt wel warm water nodig. De helpdesk was op de hoogte van de ernst van het probleem. een gezin met baby enkele dagen zonder warm water laten zitten heeft al een hoge prioriteit, laat staan dat het totaal 2 weken heeft geduurd. zowiezo, een afspraak is een afspraak en niet anders. dan had de klant op de hoogte gesteld moeten worden. even voor de duidelijkheid, de monteur heeft geen kaartje achter gelaten. kaartjes die op zijn is simpelweg een smoes. Juist dan had de klant helemaal bv telefonisch op de hoogte gesteld moeten worden. 'Sorry monteur kan niet langskomen, heeft te druk en kaartjes waren op, vandaar dit telefoontje.' Ik heb tot 2 keer toe een dagdeel vrij moeten nemen van mijn werk en een avond niks anders gedaan dan afwachten op een monteur die nooit kwam.
@martinbrink: lol, ik dik het aan... wacht maar tot er bij jou 3 keer achter elkaar de afspraak niet nagekomen wordt terwijl je een kleine baby hebt en jij je vakantiedagen voor letterlijk noppes moet opnemen. Al dan niet te praten over je eigen en je partners hygiene doordat je 2 weken lang ergens anders moet aankloppen om te douchen.
en sorry hoor maar ik heb jou niet gevraagd om de geloven dat de monteur alleen maar een kaartje in de brievenbus gedaan heeft zonder aan te bellen. Sterker nog, mijn vrouw herinnert zelfs nog de logo van Tempus. je zegt eigenlijk met andere woorden' je liegt'. Dit vind ik dus een mindere uitspraak van je.
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
Ik schreef een beetje begrip. En ik gaf ook aan, dat er zeker vanalles misgegaan is en dat een klacht ook op z'n plaats is. Persoonlijk had ik in dit geval (met een klein kind) met mijn badspullen op de stoep van Tempus gestaan om daar een bad te nemen@dirkie:
alle begrip?
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
ja klopt je zei een beetje. naja, zelfs dat beetje was er ook niet meer.
hmm was inderdaad een idee geweest om op hun geweten in te spelen.
hmm was inderdaad een idee geweest om op hun geweten in te spelen.
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
Is je aan je klacht nu wel iets gedaan
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
Ook wij hebben een soortgelijke klacht over Tempus!
Vrijdag zou een monteur langskomen tussen 12.00 en 18.00 voor een ketelcheck voor een af te sluiten servicecontract en om te kijken naar de thermostaat die het niet doet en we nu dus in de kou zitten (ook klein kindje). Er lag om 13.30 ineens een kaartje in de bus dat monteur niemand thuis trof terwijl ik gewoon thuis was, de bel het gewoon doet, hard, en we een hond hebben die meteen gaat blaffen als er wordt aangebeld (waarschijnlijk dus ook snel, zonder aan te bellen, in de bus gedaan). Ik heb meteen Tempus gebeld die zei dat monteur alsnog die middag langs zou komen. Om 16.45 gebeld of hij nog zou komen en er werd verteld dat hij onderweg was vanaf 16.30. Om 17.20 voor zekerheid weer gebeld, kreeg geiriteerde medewerkster aan de telefoon die zei dat hij gewoon onderweg was, systeem lag plat dus ze kon verder niet checken hoe en wat. Om 17.50 nog steeds niemand en weer gebeld. Deze medewerkster vond het erg vreemd aangezien hij al meer dan een uur onderweg was, monteur reageerde niet op telefoontjes en ze was bang dat er iets gebeurd was. Ik moest nog wel blijven wachten. Hele avond thuis gebleven en niemand geweest. Maandagochtend heb ik meteen gebeld. Er werd mij verteld dat de monteur zich vrijdag helemaal niet had afgemeld en ze ook geen contact met hem konden krijgen en met veel excuses nieuwe afspraak geregeld voor dinsdagochtend tussen 8.00 en 12.30. Ik ben dus weer thuisgebleven. Om 12.30 weer geen monteur dus weer gebeld. Nu werd mij ineens verteld dat er vrijdagavond om 18.30 alsnog een monteur was geweest, ik was gewoon thuis dus dit klopt niet, en ook geen kaartje achtergelaten en maandagochtend ander verhaal van medewerkster. Tevens werd mij verteld dat ik nieuwe afspraak had voor maandagmiddag en dat monteur om 16.30 was langsgeweest. A) dit was niet afgesproken B)ik was gewoon thuis C) er lag geen kaartje in de bus, dan was ik dinsdag echt niet alsnog thuisgebleven maar had ik eerst gebeld.
Volgens de medewerkster had hij gewoon kaartje in de bus gedaan. Ze had ook nog een vaag verhaal dat de monteur ziek was. Ze gaf nog emailadres door om klacht in te dienen maar dit adres bleek helemaal niet te bestaan. Ook via hun site steeds foutmelding, uiteindelijk wel gelukt. Zij wilde mij haar naam niet geven, na lang aandringen haar naam genoemd en uiteindelijk werd de verbinding verbroken.
Ik heb hier 2 dagen vrij voor moeten nemen en hoor steeds tegenstrijdige verhalen en er is mij geen oplossing geboden. Nog steeds geen ketelcheck, weinig vertrouwen in servicecontract want tot nu toe nog niets van service van Tempus vernomen en ik kan moeilijk weer een dag voor niets thuis gaan zitten! We zien dus ook maar van het servicecontract af en gaan naar de concurent!
Vrijdag zou een monteur langskomen tussen 12.00 en 18.00 voor een ketelcheck voor een af te sluiten servicecontract en om te kijken naar de thermostaat die het niet doet en we nu dus in de kou zitten (ook klein kindje). Er lag om 13.30 ineens een kaartje in de bus dat monteur niemand thuis trof terwijl ik gewoon thuis was, de bel het gewoon doet, hard, en we een hond hebben die meteen gaat blaffen als er wordt aangebeld (waarschijnlijk dus ook snel, zonder aan te bellen, in de bus gedaan). Ik heb meteen Tempus gebeld die zei dat monteur alsnog die middag langs zou komen. Om 16.45 gebeld of hij nog zou komen en er werd verteld dat hij onderweg was vanaf 16.30. Om 17.20 voor zekerheid weer gebeld, kreeg geiriteerde medewerkster aan de telefoon die zei dat hij gewoon onderweg was, systeem lag plat dus ze kon verder niet checken hoe en wat. Om 17.50 nog steeds niemand en weer gebeld. Deze medewerkster vond het erg vreemd aangezien hij al meer dan een uur onderweg was, monteur reageerde niet op telefoontjes en ze was bang dat er iets gebeurd was. Ik moest nog wel blijven wachten. Hele avond thuis gebleven en niemand geweest. Maandagochtend heb ik meteen gebeld. Er werd mij verteld dat de monteur zich vrijdag helemaal niet had afgemeld en ze ook geen contact met hem konden krijgen en met veel excuses nieuwe afspraak geregeld voor dinsdagochtend tussen 8.00 en 12.30. Ik ben dus weer thuisgebleven. Om 12.30 weer geen monteur dus weer gebeld. Nu werd mij ineens verteld dat er vrijdagavond om 18.30 alsnog een monteur was geweest, ik was gewoon thuis dus dit klopt niet, en ook geen kaartje achtergelaten en maandagochtend ander verhaal van medewerkster. Tevens werd mij verteld dat ik nieuwe afspraak had voor maandagmiddag en dat monteur om 16.30 was langsgeweest. A) dit was niet afgesproken B)ik was gewoon thuis C) er lag geen kaartje in de bus, dan was ik dinsdag echt niet alsnog thuisgebleven maar had ik eerst gebeld.
Volgens de medewerkster had hij gewoon kaartje in de bus gedaan. Ze had ook nog een vaag verhaal dat de monteur ziek was. Ze gaf nog emailadres door om klacht in te dienen maar dit adres bleek helemaal niet te bestaan. Ook via hun site steeds foutmelding, uiteindelijk wel gelukt. Zij wilde mij haar naam niet geven, na lang aandringen haar naam genoemd en uiteindelijk werd de verbinding verbroken.
Ik heb hier 2 dagen vrij voor moeten nemen en hoor steeds tegenstrijdige verhalen en er is mij geen oplossing geboden. Nog steeds geen ketelcheck, weinig vertrouwen in servicecontract want tot nu toe nog niets van service van Tempus vernomen en ik kan moeilijk weer een dag voor niets thuis gaan zitten! We zien dus ook maar van het servicecontract af en gaan naar de concurent!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 jan 2009 15:46
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
We hebben nog niet mee gemaakt dat een afspraak niet werd nagekomen. Wel wil ik even kwijt dat de manier waarop je wordt aangesproken aan de telefoon heel wat te wensen overlaat. Onze kachel heeft een uitstoot van 35ppm. Volgens de monteur kan dit binnen een uur dodelijk zijn. Aan de telefoon vinden ze deze waarde volkomen normaal. Wat nu waar is weet ik nog stees niet. Dus met mijn gezinnetje zeker tot maandag in de kou.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 15 jul 2005 09:34
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
wettelijk is 400ppm de norm bij een open toestel.
De waarde van 35ppm is dus NIET gevaarlijk
De waarde van 35ppm is dus NIET gevaarlijk
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
De klacht over het iet nakomen van afspraken is voor ons geheel herkenbaar.
Voordat wij bij Tempus een contract konden afsluiten hebben we een half jaar lang moeten bellen voor een afspraak.
Na de 1e afspraak kregen wij het contract niet toegestuurd.
Na maanden bellen werd duidelijk dat onze gegevens niet bekend waren en contract niet zou komen. Er was iets verkeerd gegaan bij het aanmaken van het contract. Vervelend, maar kan gebeuren. Bij de 2e afspraak verliep alles goed.
Vervolgens hebben wij een half jaar naar Eneco en Tempus gebeld over hoe wij de kosten moesten voldoen. Beide wezen naar elkaar. Na heel wat belletjes zijn de maandelijkse kosten opgenomen bij de energiekosten.
Voor de 1e jaarlijkse onderhoudsbeurt hebben we weer regelmatig moeten bellen, voordat deze gepland stond. Uiteindelijk heeft het plaatsgevonden 1,5 jaar na het afsluiten van het contract. Deze afspraak verliep soepel. Misschien dat we wat opstartprobleempjes hadden, maar nu was het toch echt in orde.
Tot vandaag. Tussen 12 en 17 uur zou er een monteur langskomen. I.v.m. de afspraak heb ik vrij genomen. Om 16.30 uur was er nog niemand geweest. Voor de zekerheid ben ik toch gaan bellen. En wat bleek. De monteur zou om 16.05 uur bij ons langsgeweest zijn. Dit antwoord is voor mij echt onacceptabel. Mijn man en ik hebben de hele dag beneden gezeten. Er is niet (aan)gebeld en een kaartje ontbreekt. Volgens mevrouw Mol moet er toch echt iemand geweest zijn en zou het aan mij moeten liggen. Schandalig vind ik het. Tijdens het zoeken naar een emailadres, i.v.m. het indien van een klacht, kwam ik dit forum tegen waar meerdere van dergelijke klachten genoemd worden. De wil om een mail te sturen is hierdoor versterkt.
Voordat wij bij Tempus een contract konden afsluiten hebben we een half jaar lang moeten bellen voor een afspraak.
Na de 1e afspraak kregen wij het contract niet toegestuurd.
Na maanden bellen werd duidelijk dat onze gegevens niet bekend waren en contract niet zou komen. Er was iets verkeerd gegaan bij het aanmaken van het contract. Vervelend, maar kan gebeuren. Bij de 2e afspraak verliep alles goed.
Vervolgens hebben wij een half jaar naar Eneco en Tempus gebeld over hoe wij de kosten moesten voldoen. Beide wezen naar elkaar. Na heel wat belletjes zijn de maandelijkse kosten opgenomen bij de energiekosten.
Voor de 1e jaarlijkse onderhoudsbeurt hebben we weer regelmatig moeten bellen, voordat deze gepland stond. Uiteindelijk heeft het plaatsgevonden 1,5 jaar na het afsluiten van het contract. Deze afspraak verliep soepel. Misschien dat we wat opstartprobleempjes hadden, maar nu was het toch echt in orde.
Tot vandaag. Tussen 12 en 17 uur zou er een monteur langskomen. I.v.m. de afspraak heb ik vrij genomen. Om 16.30 uur was er nog niemand geweest. Voor de zekerheid ben ik toch gaan bellen. En wat bleek. De monteur zou om 16.05 uur bij ons langsgeweest zijn. Dit antwoord is voor mij echt onacceptabel. Mijn man en ik hebben de hele dag beneden gezeten. Er is niet (aan)gebeld en een kaartje ontbreekt. Volgens mevrouw Mol moet er toch echt iemand geweest zijn en zou het aan mij moeten liggen. Schandalig vind ik het. Tijdens het zoeken naar een emailadres, i.v.m. het indien van een klacht, kwam ik dit forum tegen waar meerdere van dergelijke klachten genoemd worden. De wil om een mail te sturen is hierdoor versterkt.
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
weet je wat ik dan niet snap...
Als jij al maanden al achter je contract aan moet bellen en over je kosten waarom ga je dan uberhaupt nog in zee? Als ze al zo laks met hun administratie.
Als jij al maanden al achter je contract aan moet bellen en over je kosten waarom ga je dan uberhaupt nog in zee? Als ze al zo laks met hun administratie.
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
ik heb het zelfde probleem heb een brand gehad donderdag ochtend ze zouden mij eind van de middag/vrijdag ochtend terug bellen nadat ze hier waren geweest ze hebben niet gebeld zit zonder kachel heb ze vrijdag/maandag en dinsdag gebeld ze bellen niet terug en word van het kastje naar de muur gegooid zit met een 3 jaar oud kind hier in de kou ik denk dat Tempus dat niet kan maken
Re: Klacht over Tempus Energielease, 3X afspraak niet nagekomen!
Vandaag heb ik van 12.00-18.00u gewacht op een medewerker van Tempus energielease om onze gehuurde geiser te repareren. Ik heb de hele middag moeten wachten en kon de deur niet uit. Om 17.45u waren ze nog niet geweest. Op zich prima, maar omdat ik graag nog boodschappen wilde halen heb ik om 17.45u even gebeld. Ik kreeg toen een mw. aan de lijn die de gegevens voor mij heeft opgezocht en aangaf dat ze zeker nog zouden komen. Ik dacht, prima, het is immers nog geen 18.00u. Om 18.30u was er echter nog steeds niemand geweest. Ik belde opnieuw en kreeg een andere mw. aan de lijn. Zij gaf aan dat ze voor mij niks kon doen, dat ze het erg vervelend vond, maar dat ik morgenvroeg maar weer opnieuw moest bellen. Een beetje vervelend, want ik ben mijn hele vrije middag kwijt en ik weet nu nog niet of als ik een nieuwe afspraak maak ze hun afspraak dan wel nakomen. Tevens zit ik met een slecht functionerende geiser waardoor ik ook nog eens niet de zekerheid heb dat ik warm water heb.
I.p.v. dat de mensen van Tempus mij terugbellen, of dat ze op tijd bellen dat ze het niet meer kunnen halen.....
Maar goed. Morgen opnieuw bellen en we zullen zien. De mw. aan de telefoon heeft me gegarandeerd dat ze nu ook een 2 uren afspraak kan maken dus....
I.p.v. dat de mensen van Tempus mij terugbellen, of dat ze op tijd bellen dat ze het niet meer kunnen halen.....
Maar goed. Morgen opnieuw bellen en we zullen zien. De mw. aan de telefoon heeft me gegarandeerd dat ze nu ook een 2 uren afspraak kan maken dus....