LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puzzelparty Oplichters

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
SLOOP DE OPLICHTERS
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2008 11:07

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door SLOOP DE OPLICHTERS »

Even weer wat heldere achtergrondinformatie bij voorbeeld te vinden op:

http://www.boycot.nu/diversen/koop-op-afstand.htm

Zoals we allemaal weten voldoen 99 van de 100 telefoongesprekken van de Puzzelrijk medewerkers hieraan van geen kant. Toch wel een leuke wet.

* Tijdige en voldoende informatie
* Bedenktijd en opzegtermijn

* Uitvoeringstermijn
* Agressieve verkooptechnieken
* Frauduleus gebruik van betaalkaarten
* Op afstand afnemen van diensten
* Uitzonderingen

Sinds 1 februari 2001 hebben in Nederland de wet "Bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten", of kort gezegd de Wet Koop op Afstand. Deze wet vormt de implementatie van de Europese richtlijn 97/7/EG over dit onderwerp. Zoals bij alle richtlijnen moeten alle EG-landen deze als wet implementeren. Hiermee wordt hopelijk de elektronische markt binnen de EG gestimuleerd. De richtlijn, en daarmee ook de wet, biedt namelijk een aantal verplichtingen voor leveranciers en een betere bescherming voor de consument.

Tijdige en voldoende informatie

Een belangrijk aspect van de wet betreft de informatieplicht die de verkoper heeft jegens de consument. De consument moet vooraf voldoende en duidelijk geïnformeerd worden (in voor hem begrijpelijke termen) in de te leveren diensten of producten. Ook moet de verkoper duidelijk laten blijken dat hij deze informatie verstrekt met commercieel oogmerk, en rekening houden met het geval dat de consument in kwestie wel eens minderjarig kan zijn. De informatie die in ieder geval vooraf verstrekt moet worden betreft:

* de identiteit en het adres van de leverancier;
* de belangrijkste kenmerken van het goed of de dienst;
* de prijs, inclusief alle belastingen zoals BTW die van toepassing kunnen zijn;
* de wijze van betaling, levering of uitvoering van de overeenkomst;
* de eventuele leveringskosten;
* het recht van de consument om de overeenkomst binnen een bedenktijd te beëindigen (zie onder);
* de geldigheidsduur van het aanbod of van de prijs; en
* de minimumduur van de overeenkomst wanneer het gaat om duurzame of periodieke dienstverlening of productlevering.


Als het gaat om telefonische verkoop, dan moet de leverancier zijn identiteit en het commerciële oogmerk van het telefoongesprek aan het begin van elk gesprek duidelijk maken.

Tevens moet de consument tijdig een schriftelijke bevestiging krijgen van het totstandkomen van de overeenkomst. Dit mag uiterlijk bij levering gebeuren, en het is toegestaan om dit per e-mail te doen. Naast de hierboven genoemde informatie moet ook worden medegedeeld:

* de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken;
* het bezoekadres van de vestiging waar de consument met zijn klachten terecht kan;

* hoe het zit met after sales service en garantie;
* de voorwaarden voor de ontbinding van de overeenkomst, indien deze van onbepaalde duur is of een duur van meer dan een jaar heeft.

Bedenktijd en opzegtermijn

Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) heeft de wordt afgesloten, consument een opzegtermijn van zeven werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder opgaaf van redenen. De leverancier mag hiervoor geen boete in rekening brengen; hoogstens mag hij de kosten voor het terugzenden voor rekening van de consument laten komen. Als de consument binnen de zeven werkdagen al betaald heeft, en daarna alsnog de overeenkomst herroept, is de leverancier verplicht om binnen dertig dagen de betaling terug te storten. Als de consument een financieringsregeling heeft afgesproken, dan wordt deze mede herroepen.

De termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag waarop de consument de goederen ontvangen heeft, mits de verplichte schriftelijke bevestiging dan al binnen is. Als het gaat om een dienst, dan gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten of op de dag waarop de bevestiging binnen is. Als op de dag van ontvangst van de goederen of de dag van sluiting van de overeenkomst betreffende de dienst de schriftelijke bevestiging nog niet binnen is, dan wordt de termijn verlengd naar drie maanden.

Deze bedenktijd is niet van toepassing als het gaat om bijvoorbeeld maatwerk-producten, goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden (bijvoorbeeld omdat ze snel bederven), kranten en tijdschriften en bij het afsluiten van weddenschappen en loterijen.
Uitvoeringstermijn

Tenzij de consument en de leverancier vooraf anders afspreken, moet de bestelling binnen dertig dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Als het bestelde goed of de bestelde dienst niet leverbaar is, moet de leverancier de consument daarvan op de hoogte stellen en eventuele betalingen binnen dertig dagen terugstorten.

Soms kan het voorkomen dat de leverancier een ander product of een andere dienst van gelijke kwaliteit en prijs kan leveren als het bestelde niet leverbaar is. Dit mag hij alleen doen als hij deze mogelijkheid vooraf duidelijk heeft aangegeven. De consument heeft dan wel het recht om op kosten van de leverancier het vervangende producten terug te sturen als hij gebruikmaakt van de bovengenoemde herroepingsregeling.

Ongevraagde reclame per fax, telefoon of e-mail

Het gebruikmaken van een fax of telefoon om zonder menselijke tussenkomst commerciële boodschappen aan consumenten te doen toekomen is alleen toegestaan met voorafgaande instemming van die consumenten. Andere communicatietechnieken voor individuele communicatie met de consument op afstand, zoals telefoontjes van verkopers, e-mail en geadresseerde post, mogen slechts worden gebruikt als de consument hiertegen kennelijk geen bezwaar heeft.
Ongevraagd leveren van goederen

Verder is het verboden om goederen of diensten te leveren met een betalingsverzoek, wanneer de consument geen voorafgaande bestelling heeft gedaan. Denk bijvoorbeeld aan het ongevraagd toezenden van een boek met acceptgiro, met de mededeling:

U dient de bijgevoegde acceptgiro binnen dertig dagen te voldoen, of anders het boek te retourneren.

Als dit toch gebeurt, hoeft de consument geen enkele tegenprestatie te leveren. Hij hoeft niet te betalen, het boek niet terug te sturen en zelfs de leverancier niet te vertellen dat hij het boek houdt en niet betaalt. Het feit dat de consument niet reageert betekent niet dat hij met de levering instemt, dat hij nu moet betalen, of dat hij de rest van de serie ook wil ontvangen.

Overigens mag het toezenden van een vervangend product niet worden gezien als een niet gevraagde levering. Een consument die geen prijs stelt op het geleverde vervangende product, moet het dus (op kosten van de leverancier) terugsturen.

Op afstand afnemen van diensten

De Wet Koop op Afstand geldt niet alleen voor aankoop van producten, maar ook voor het laten verrichten van een dienst. Een dienst is bijvoorbeeld een abonnement op een Internetprovider, het laten ontwerpen van een logo of de levering van elektriciteit. Maar ook het kopen van een treinkaartje of vliegticket is een dienst, namelijk je laten vervoeren. Het kaartje is het bewijs dat je van de dienst gebruik mag maken.


Het is niet toegestaan om bijvoorbeeld in algemene voorwaarden de consument afstand te laten doen van de rechten die hij op grond van de Wet Koop op Afstand heeft gekregen.
Ongevraagd toezenden


Het ongevraagd toezenden van een product is verboden. Wordt een product toch ongevraagd toegezonden in de hoop dat het product wordt gekocht, dan mag de ontvanger het product behouden zonder dat hij er voor hoeft te betalen. Ook kan hij het product aan de verkoper terugsturen. De verzendkosten zijn in dat geval voor de rekening van verkoper.

U vindt de volledige tekst via; www.justitie.nl

Er is allerlei leuke informatie te vinden als je maar even zoekt en leest.
Dus: SLOOP DE OPLICHTERS

Sannetje88
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2008 11:22

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Sannetje88 »

Helaas, kben er ook ingetrapt. Dom dom dom denk ik achteraf.. maarja.
Ik heb net (na alle forums bekeken) gauw een mailtje gestuurd naar diverse emailadressen zoals: [email protected], [email protected].
Ik heb tot nu toe nog niets gekregen dat de adressen niet bestonden, ik ben benieuwd!
En natuurlijk heb ik het boekje + klantnummer ook nog niet gekregen, daarom heb ik in het mailtje wel me adresgegevens gezet, hopend dat ze hem echt stop zetten!
Suc6 iedereen ermee!
:cry:

christina89
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2008 09:10

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door christina89 »

Dus nogsteeds nieuwe slachtoffers.. :( Wat ik niet snap is hoe ze aan onze telefoonnummers komen. Ze belden mij mobiel, terwijl bijna niemand dat nummer heeft. Toen ik aan hem vroeg hoe hij aan m'n telefoonnummer was gekomen zei die dat ik een enquete in had gevuld en daarmee een prijs had gewonnen. Ik kon me dat niet meer herinneren..
Zijn er hier meer mensen waarbij ze zeiden dat ze een enquete hadden ingevuld? Het blijft vreemd hoe ze aan die nummers komen..

jamiejoey
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2008 16:55

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jamiejoey »

Hallo Christina , ja mijn nummer is ook n mobiel en staat niet in t telefoonboek en ook ik kreeg t wntwoord dat ik n enquette heb ingevuld , en dat klopte wel , ik kreeg van Neckermann n enquette over de mail en daarin stond de vraag wat ik in mijn vrije tijd graag deed en daar heb ik puzzelen ingevuld , ik ging ervan uit dat ze daaruit mijn telefoonnummer hadden , ik ben daarna ook platrgebeld hoor want daarom vragen ze om n nummer , ik vul ook nooit geen enquetes meer in en laat zeker geen telefoonnummer meer op de pc achter nergens groetjes Greet

jamiejoey
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2008 16:55

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jamiejoey »

Hallo jongens even n update , vandaag n nieuwe ik ben gebeld door n man die mij vertelde dat ik in de eindselectie zat voor t winnen van n stedentrip en dat er altijd overal n heleboel prijzen overal blijven liggen die ze nu gingen verdelen en uiteraard zat ik ook bij deze gelukkigen , ik heb m n tijdje laten praten en toen gevraagd of ie z,n eigen onzin geloofde ,hij zei ,,wat bedoelt u , ik zeg denk je nou echt dat we hier allemaal nog intrappen joh zoek n echte baan en gaat n ander z,n dag verpesten en toen heb ik opgehangen , t voelde goed kan t iedereen aanraden maar hou t in de gaten dit is de volgende scheme groetjes Greet[/b]

Jojobuitenzorg
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 15:50

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Jojobuitenzorg »

Hallo allemaal, hier nog wat info van bijna een jaar geleden.

www.infofilter.nl

bij mij is het in ieder geval een stuk rustiger geworden met dit soort telefoontjes. Hoe het met de onder genoemde plannen staat is mij onbekend.


Datum: 21-07-2007
Titel: Staatsecretaris wil verplicht Bel-Me-Niet register
Intro: Staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken, PvdA) wil telemarketeers vanaf volgend jaar verplichten een 'bel me niet-register'....


Dat schreef Heemskerk donderdag 20 juli 2007 aan de Tweede Kamer en maakte dit via de media bekend. Veel consumenten willen niet thuis gebeld worden voor aanbiedingen en wil zich daarvoor laten afsluiten.

Paul Nouwen, voorzitter van de Stichting Infofilter, noemt Heemskerks initiatief „overbodig en te betreuren". Hij vindt de mogelijkheid die particulieren hebben zich af te melden via Infofilter meer dan voldoende. En dat blijkt ook uit de cijfers.

Volgens Infofilter blijkt uit hetzelfde onderzoek dat consumenten goed te spreken (meer dan 75%) zijn over de service die deze organisatie biedt. En inmiddels hebben meer dan 1,75 miljoen consumenten een actieve volledige of deelblokkade aangemeld via www.infofilter.nl. Bovendien blijkt niet iedereen geïnteresseerd te zijn in een totaalblokkade omdat consumenten wel geïnteresseerd zijn in bepaalde aanbiedingen die bedrijven doen.

Zo'n 95% van de callcentra houden meestal rekening met de op infofilter.nl ingevoerde informatie.

Groetjes,

Jojo

diana23
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:39

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door diana23 »

hallo allemaal

wij zijn er ook ingetrapt er is inmiddels 4,95 afgeschreven we hebben het gironummer laten blokkeren er word ook een rode kaart opgestuurd naar ze maar ik wilde eigenlijk weten of er ook mensen zijn hier die er vanaf zijn want lees ik nergens terug.

jamiejoey
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2008 16:55

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jamiejoey »

hallo diana nou ik heb al weken niks meer gehoord nu en je moet even n email sturen dat je t ,,abonnement opegd ,, dan krijg je van hun n email terug met daarin dat je hebt opgezegd dus dat print je uit en bewaar je en als t goed is ben je er dan vanaf en lees t mailtje boven je even want ik ben in de tussentijd alweer 3 keer gebeld met dergelijke verhalen en heb begrepen dat als je wel eens bij WEhkamp of Neckermann wat hebt besteld er in de kleine lettertjes staat dat ze je gegevens dus ook je telefoonnummer mogen doorverkopen en dat is waarschijnlijk gebeurt , bewaar je mail das t beste , groetjes Greet t emailnummer is [email protected] succes

GertJanW
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2008 17:06

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door GertJanW »

Diepe zucht. Ik ben in maart benaderd door Puzzelrijk. M'n vrouw, of ik, dat kan ook, had meegedaan met een enquete, dus een puzzelpakket gewonnen bij Puzzelrijk ter waarde van 30 euro of zo. Ik hoefde alleen de verzendkosten te betalen. Ik dacht leuk, we gaan toch binnenkort met vakantie, hoef ik geen puzzelboekjes te kopen. Ik had wel duidelijk aangegeven dat ik niet vast wilde zitten aan een abonnement. De dame zei, dat ik een brief zou ontvangen met een telefoonnummer en een code waar ik mee kon opzeggen. Bij het eerste boekje geen brief en na vier boekjes nog steeds niet. Door drukte niet m'n afschriften nagekeken, maar na controle was er drie keer een bedrag van 19,95 euro afgeschreven. Ik heb het laatste bedrag nog via de Postbank kunnen terugboeken, de rest kan ik waarschijnlijk wel vergeten. Ik heb wel m'n rekening gelijk laten blokkeren, maar voel me knap stom. Ik heb ze een mail gestuurd :

Geachte dames, heren,

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende.

Een aantal maanden geleden ben ik telefonisch benaderd, dat ik een puzzelpakket bij Puzzelrijk had gewonnen. Ik heb toen duidelijk vermeld dat ik niet aan een abonnement vast wilde zitten, dus het bij pakket wilde laten. Ik zou nog een brief ontvangen, waarin een telefoonnummer en een code zou zitten om gelijk op te zeggen, op zich al raar, maar goed. Deze brief heb ik nooit ontvangen en daar de totale waarde van de proefabonnement 38 euro zou zijn, althans zo heb ik het begrepen, dacht ik dat ik zo'n 4 nummers zou ontvangen en daarna de brief om op te zeggen.

Nu zie ik tot m'n grote verbazing dat er al tenminste 2 keer een bedrag van 19,95 euro automatisch is afgeschreven. Op 30 april en op 25 juni. De laatste heb ik weer terug laten boeken op m'n rekening. Ik snap niet dat dit zomaar kan, daar ik geen toestemming heb gegeven voor een abonnement en ik het heel vreemd vind dat ik verder geen bericht hierover heb gekregen. M'n verzoek aan u is, hoeveel keer is dit bedrag al afgeschreven en om welke nummers gaat het, zodat ik deze weer kan retourneren en u het afgeschreven geld weer op m'n rekening terug stort.

Met vriendelijke groeten,

Gert-Jan de Warm

Hun reactie :

Geachte mijnheer/mevrouw,

Na het gratis proefexemplaar (tegen enkel verzend- en administratiekosten heeft u ervoor gekozen gebruik te maken van ons voordelige drie maanden

proefabonnement. U heeft na het gratis proefexemplaar 10 werkdagen de tijd gehad om aan te geven dat u verder geen prijs meer stelt op verdere uitgaven. Aangezien u niet optijd was met uw opzegging ,hebben wij daarom uw abonnement tegen de voordelige aanbiedingsprijs verlengd.

Na afloop hiervoor hebben wij uw abonnement inmiddels stopgezet. Dit is per 1-10-2008.

Bedenkt u zich in de toekomst en besluit u om toch weer abonnee te worden? Bel dan even met onze klantenservice op 0900-2255100 (0.20 cent per minuut) . Wij verwelkomen u natuurlijk graag terug.

Met vriendelijke groeten,

Puzzelrijk

Klantenservice


Is volgens mij een standaard antwoord, want er klopt weinig van. Dus maar gebeld en het hele verhaal weer uitgelegd. Ze willen nu samen met mij het bandje gaan beluisteren, dus ben benieuwd. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Hallo allen,

Ongeveer een jaar na de start van de ellende met Puzzelrijk, hebben ze de strategie blijkbaar verlegt. Nu krijg ik per post alweer een LCD-TV aangeboden, alleen nog even 050-8537461 bellen om het lot te activeren.
WE HEBBEN EEN WINNAAR, Mogen wij deze TV op uw adres afleveren?
Nu, nee hoor. Al brachten ze er 10. Ben je net bijna een jaar bezig om van de ene idioot af te komen, beginnen ze gewoon weer opnieuw met een andere benadering. Grappig is wel: Nu geen Puzzelrijk maar Hoshi Soduko.
Hallo heer Berend van Weert, Hoofdredacteur van Hoshi Soduko e.d., wordt toch een keer ergens anders een echte Hoofdredacteur.

Groetjes,

Doppie1

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door svdmeer »

@GertJanW: Eigenlijk had je bij het eerste boekje ná het 'gratis' boekje al moeten ingrijpen. Nu sta je niet zo sterk meer.


Ik ben benieuwd of iemand aangifte heeft gedaan. Ik verbaas mij er over dat dit ongestrafd allemaal kan. Een machtiging innen tbv. een proefabonnement daarna opnieuw gebruiken zonder toestemming is gewoon diefstal.

missy1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2008 12:12

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door missy1985 »

Ik ben er ook de dupe van geworden.
Heb het per direct laten blokkeren bij de bank.
Een beetje ongevraagd geld afschrijven en vervolgens niks krijgen :evil:
Ik neem tegenwoordig geen anonieme telefoontjes meer op ze zoeken het maar uit.
Het liefst bellen ze heel de dag om te vragen waarom je je rekening voor hun hebt laten blokkeren enzo.
Ze bellen gelukkig niet zovaak een keer of 10 per dag.
En ik blijf het wegdrukken maar ze blijven bellen...
En op emails en dergelijke reageer ik ook niet meer.
Ze kunnen het beste die tent in de fik steken....

pewe
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2008 20:25

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door pewe »

Heeft iemand een tip wat ik nu het beste kan doen. Heb een bevestiging gehad per mail van puzzelrijk dat mijn lidmaatschap opgezegd is al voor dat ik het proefexemplaar binnen kreeg en mijn bankrekening geblokkeerd voor hun. Enkele weken kreeg ik het proefexemplaar wat ik ongeopend weer teruggestuurd heb met een kopie van mijn opzeggingsbevestiging . Nu krijg ik een brief met acceptgiro dat uit hun administratie blijkt dat ik de 4,95 van het proefexemplaar nog niet betaald heb, dit binnen 14 dgn moet betalen anders er een incassobureau ingeschakeld wordt. Mijn gevoel zegt stuur deze brief maar weer met de nodige kopieen van terugzending van proefexempl , opzegging weer terug met weer een duidelijk schrijven dat ik niets meer met hun te maken wil hebben.

Pewe

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Hallo Pewe,

Je bevestiging van annulering is van voor de toesturing van het zogenaamde proefnummer. Dat is dus duidelijk, lijkt mij een kwestie van toezending zonder onderliggende overeenkomst. Ik zou de standaard procedure volgen en alles gewoon met een copietje van de annulering terug sturen. Retour afzender natuurlijk, geen kosten maken. Zo ook als ze de debiteurenportefeuille weer eens schenken aan hun collega-flutfiguren van Intrum-Justitia. Copietje toevoegen en retour afzender. Een incasso starten voor 4,95 is waanzin, gezien de kosten en de uitkomst die voor hen zeker niet vast staat. Overigens is het wel even leuk om te kijken naar de datum die zij voor hun faktuur gebruiken, deze ligt soms weken voor een feitelijke levering of zelfs aantoonbaar onjuist. Waarschijnlijk is dit een succes-volle truc waar menigeen niet op let, maar let op: Ze zijn niet in de eerste leugen gestikt bij deze organisatie. Veel succes.

Doppie1

arjanvr
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2008 12:22

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door arjanvr »

Onbegrijpelijk hoelang die onzin al aan de gang is als ik de reacties terug lees. Mijn vriendin was er ook ingetrapt en we hadden het pakket gewoon geretourneerd. Dit was blijkbaar te laat, mijn zending is wel stopgezet maar er ligt nog een mooie rekening thuis voor het proefpakket en het 1e boekje (welke wij trouwens beide terug gestuurd hebben met geen interesse) en telefonisch geannuleerd (per 1 augustus blijkbaar).. nu is mijn vraag. Ik wilde het bandje waarop mijn vriendin toestemming heeft gegeven luisteren of opvragen om te kijken of ik ze op bepaalde dingen kon betrappen die niet klopte (zoals ik wel vermoed na het lezen van alle ellende) maar ik krijg het antwoord dat ze onder uitzondering en enkel in de rechtbank het bandje verstrekken. Is dit zo toegestaan of behoor ik het te mogen opvragen?

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Hallo Arjan,

Bandje krijg je nooit te horen, als het er al is. Bovendien zal het gesprek niet conform de wet koop op afstand hebben plaatsgevonden (lees wat verderop) Laat ze de pl.. maar krijgen, reageren zoals reeds vele malen beschreven. Bij een eventuele rechtzaak, (die er niet komt) sta je gewoon heel goed. Trouwens op geen enkel forum is er ook maar een melding van echt doorzetten van deze flapdrollen. Veel succes en humor toegewenst.

Mvg

Doppie1

jen25
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2008 11:37

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jen25 »

Hey allemaal, ik heb wel mijn tape gestuurd gekregen, lucky me! En luister bij mij was de zaak heel anders gegaan. Mij hebben ze gebeld omdat ik een pakketje van h&m heb gewonnen omdat ik mee gedaan had bij een enquete online. Wat die slimmeriken hebben gedaan is: ze hebben het gesprek op het bandje verandert., zodat wanneer ik ja zeg voor het pakketje van h&m omgezet wordt in ja voor abonnement op hoshi sudoku.
Erg he? Maar misschien toch niet, wie weet kan ik iets eruit halen!..Ik hoop het! Heeft iemand nog een tape gekregen waarvan die denkt dat iets niet klopt?
Laat me weten, misschien kunnen we allemaal een steentje bijdragen om deze bende te stoppen!

GertJanW
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2008 17:06

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door GertJanW »

Beetje een late reactie, maar ben op vakantie geweest. Ik heb de dag voor m'n vakantie weer gebeld. Ze beweren dat ze bij het eerste gesprek hebben gezegd, dat ik binnen 10 dagen moet reageren of ik een abonnement wil of niet, dat is dus gelogen en bovendien kreeg ik het eerste boekje pas na twee weken. Afspraak was dat we het bandje samen zouden afluisteren. Nu kom ik gisteren terug en ligt er een brief met de volgende tekst :

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben de voicelog beluistert, er is u duidelijk verteld indien u geen vervolgexemplaar wenst te ontvangen dat u binnen 10 werkdagen moet opzeggen. Indien u dat niet doet dat uw abonnenment steeds met 3 maanden wordt verlengt, tenzij u opzegt.

Wel is uw abonnement per 01-10-2008 stopgezt.

Uw kunt via onze klantenservice op 0900-1030103 (0,20 cent per minuut) bellen om de voicelog te beluisteren.

Met vriendelijke groeten

Puzzelrijk
Klantenservice


Nog slecht Nederlands ook, Uw kunt...
Ik ben benieuwd, voorlopig kunnen ze geen geld van m'n rekening halen en stuur ik alles ongeopend retour.

@svdmeer : Daar heb je gelijk in, maar als ik alles van te voren wist, was ik er niet eens aan begonnen.

wendytje
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2008 12:41

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door wendytje »

Ik ben er ook ingestonken,terwijl ik juist altijd alert ben op telefonische benaderingen voor iets.Puzzelrijk belde mij op met mededeling dat ik meegedaan had met een spelletje op internet.Tuurlijk,iedereen speelt weleens spelletje.Dus had een boek gewonnen twv 30 euro.Boordevol prijspuzzels.Alleen moest ik 4,95 verzendkosten betalen.Nou ja,was eenmalig,alleen moest ik 2 weken na ontvangst aan ze opgeven of ik wel of geen abonnement erop wilde.Kreeg dat flutboekje thuis,was waarde van 3,50.Dus betaal nog meer aan verzendkosten dan dat dit boekje waard is.Heb ze gelijk gemaild GEEN verdere abo of wat dan ook te ontvangen.En NIET geinteresseerd was erin.Ook het telefoonr op brief heb ik gebeld.Was een bandje en heb instructies maar opgevolgd.Had klantnr bij de hand en als ik die zou intoetsen zou het direct stopgezet worden.Nu maar hopen dat dit telefoontje en mailtje voldoende zijn geweest.Viel me wel op dat erop stond kamer van koophandel in Zwitserland.Waarom Zwitserland?Maar is wel een goeie les.Ik begin nergens meer aan,zeker weten.En het is inderdaad waar.Als je wat gewonnen zou hebben,waarom dan betalen ervoor?En nog meer dan dat het boekje waard is ook.Puzzelrijk?Jullie kunnen mijn rug op met jullie smerige praktijken

Faz999
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 17:38

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Faz999 »

Ik ben bang dat ik er ook in ben gestonken.
Ik werd vanmiddag gebeld met de mededeling dat ik een h&m waardenbon van 500 euro had gewonnen! Ik dus helemaal blij en in de roes de orders opgevolgd. Na beeindiging van het gesprek begon mijn roes te veranderen in achterdocht en ben ik gaan zoeken op google en kwam ik hier terecht.
Ik ben dus bang dat ik en naar de 500 euro kan fluiten en nog is de komende tijd mijn rekening in de gaten moet gaan houden :cry:

Gesloten