LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laagste Prijs Garantie
Laagste Prijs Garantie
Bij Altis keukens in Oss was voor ons een keuken geoffreerd voor 6200 euro, meer korting was niet mogelijk
Met deze offerte zijn we naar Sanders keukens in Den Bosch gegaan met de opdracht dezelfde keuken aan te bieden voor een lagere prijs. Dit was gelukt: zij deden ons een aanbieding van 5600 euro. Mét laagste prijs garantie, dus we hebben daar direct (stom dus ) getekend.
Als ik de keuken met dezelfde specificatie elders voor minder kan vinden, geeft Sanders een extra korting van 1000 euro.
Daarna heb ik Altis keukens gebeld dat de koop niet doorging maar plots konden zij toch de keuken ook bieden voor 5600 euro.
Bij nader inzien blijken er verschillen te zijn in de offertes:
- de apparatuur bij Altis is van Whirlpool ; bij Sanders van het (goedkopere) merk Ariston
- Altis sluit het leidingwerk aan, Sanders doet dat niet
Conclusie: Altis biedt meer voor dezelfde prijs, maar ik heb getekend bij Sanders (met laagste prijs garantie).
Ik vraag mij het volgende af:
1. Kan ik gebruikmaken van de laagste prijs garantie als de specificaties niet overeenkomen, maar wel feitelijk te beargumenteren is dat het aanbod beter is?
2. Ik heb Sanders gevraagd dezelfde keuken als bij Altis aan te bieden, maar er blijken verschillen te zijn. Heb ik hiermee een stok om mee te slaan?
Is er iemand met kennis of ervaringen op dit gebied?
Met deze offerte zijn we naar Sanders keukens in Den Bosch gegaan met de opdracht dezelfde keuken aan te bieden voor een lagere prijs. Dit was gelukt: zij deden ons een aanbieding van 5600 euro. Mét laagste prijs garantie, dus we hebben daar direct (stom dus ) getekend.
Als ik de keuken met dezelfde specificatie elders voor minder kan vinden, geeft Sanders een extra korting van 1000 euro.
Daarna heb ik Altis keukens gebeld dat de koop niet doorging maar plots konden zij toch de keuken ook bieden voor 5600 euro.
Bij nader inzien blijken er verschillen te zijn in de offertes:
- de apparatuur bij Altis is van Whirlpool ; bij Sanders van het (goedkopere) merk Ariston
- Altis sluit het leidingwerk aan, Sanders doet dat niet
Conclusie: Altis biedt meer voor dezelfde prijs, maar ik heb getekend bij Sanders (met laagste prijs garantie).
Ik vraag mij het volgende af:
1. Kan ik gebruikmaken van de laagste prijs garantie als de specificaties niet overeenkomen, maar wel feitelijk te beargumenteren is dat het aanbod beter is?
2. Ik heb Sanders gevraagd dezelfde keuken als bij Altis aan te bieden, maar er blijken verschillen te zijn. Heb ik hiermee een stok om mee te slaan?
Is er iemand met kennis of ervaringen op dit gebied?
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Laagste Prijs Garantie
Ja, ikke.Is er iemand met kennis of ervaringen op dit gebied?
U heeft gewoon een keuken gekocht bij Sanders.
1. Nee
2. Nee
Bovenstaande boodschap is niet vervelend bedoeld doch gewoon een botte weergave van de werkelijkheid.......
Re: Laagste Prijs Garantie
Je bent gewoon ge..... door een gladde verkoper en dacht te besparen om de foute reden(en), als ze 1 op 1 vergelijken zoals jij aangeeft dan is het toch ook nooit mogelijk om bijvoorbeeld merken apparatuur te verwisselen, niet aan te sluiten of andere grappen ?
Re: Laagste Prijs Garantie
Enig leedvermaak is op zijn plaats
Re: Laagste Prijs Garantie
Beste Koen,
Je bent wel over één nacht ijs gegaan als je niet eens wist welk merk apparatuur er in de offertes stond!
Het is een nare methode (eigenlijk vind ik dat je op de blaren moet zitten) maar misschien kun je de eerste offerte laten aanpassen met dezelfde apparatuur en wordt die daadoor wat goedkoper. En misschien wil Sanders dan wel van de koop afzien in plaats van jou die 1000 euro terugbetalen.
Maar als je al niet weet welke apparatuur je gekocht hebt betwijfel ik of ook de keuken van hetzelfde merk is geweest. Dan heeft het totaal geen nut om nog iets te proberen én je verziekt de relatie met Sanders, die toch nog je keuken moet plaatsen.
Hartelijke groet,
Mini7
Je bent wel over één nacht ijs gegaan als je niet eens wist welk merk apparatuur er in de offertes stond!
Het is een nare methode (eigenlijk vind ik dat je op de blaren moet zitten) maar misschien kun je de eerste offerte laten aanpassen met dezelfde apparatuur en wordt die daadoor wat goedkoper. En misschien wil Sanders dan wel van de koop afzien in plaats van jou die 1000 euro terugbetalen.
Maar als je al niet weet welke apparatuur je gekocht hebt betwijfel ik of ook de keuken van hetzelfde merk is geweest. Dan heeft het totaal geen nut om nog iets te proberen én je verziekt de relatie met Sanders, die toch nog je keuken moet plaatsen.
Hartelijke groet,
Mini7
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59
Re: Laagste Prijs Garantie
Helaas het onderste uit de kan willen, en de deksel op de neus krijgen.
Kan ook een trukje zijn van Altis (als het bij hun kan dan kan het bij ons ook). Met andere woorden als je direct getekent had bij altis was je gen..it voor 600,-
Heb ook wel eens een klant gebelt die bij mij een offerte had laten maken voor 15000,- (met een uitgewerkte tekening en berekening) en doodleuk zeggen dat hij voor 800,- minder bij de buren heeft gekocht.
Heb de klant toen lachend verteld dat ik hem net wilde bellen voor 12500,- maar ja helaas u heeft al gekocht.
Dus nogmaals dat kan ook een streek zijn.
Even voor de duidelijkheid ben er niet trots op maar ik kon het niet laten, na 5 uur werk
Over het algemeen is een laagsteprijsgarantie alleen van toepassing waarneer het product exact het zelfde is.
WHAAAHAHAHAHA, 30% anuleeringskosten betalen bedoel je.
Kan ook een trukje zijn van Altis (als het bij hun kan dan kan het bij ons ook). Met andere woorden als je direct getekent had bij altis was je gen..it voor 600,-
Heb ook wel eens een klant gebelt die bij mij een offerte had laten maken voor 15000,- (met een uitgewerkte tekening en berekening) en doodleuk zeggen dat hij voor 800,- minder bij de buren heeft gekocht.
Heb de klant toen lachend verteld dat ik hem net wilde bellen voor 12500,- maar ja helaas u heeft al gekocht.
Dus nogmaals dat kan ook een streek zijn.
Even voor de duidelijkheid ben er niet trots op maar ik kon het niet laten, na 5 uur werk
Over het algemeen is een laagsteprijsgarantie alleen van toepassing waarneer het product exact het zelfde is.
Een dmg winkel die vrijwillig van de koop afziet????En misschien wil Sanders dan wel van de koop afzien in plaats van jou die 1000 euro terugbetalen.
WHAAAHAHAHAHA, 30% anuleeringskosten betalen bedoel je.
Re: Laagste Prijs Garantie
Als dat het enige verschil is, informeer dan bij Altis of zij ook Whirlpool kunnen leveren. Wellicht heb je dan een goedkopere offerte en recht op 1000,- euroBij nader inzien blijken er verschillen te zijn in de offertes:
- de apparatuur bij Altis is van Whirlpool ; bij Sanders van het (goedkopere) merk Ariston
- Altis sluit het leidingwerk aan, Sanders doet dat niet
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59
Re: Laagste Prijs Garantie
Laagste prijsgarantie geldt alleen waarneer alles 1 op 1 het zelfde is, de apparaten kunnen dan wel het zelfde zijn, maar dan gooien ze het op de kasten. Alleen waarneer je het zelfde merk keuken neemt met de exacte code's en typenr. dan maak je een kans. Aangezien deze winkels de keukens een eigen naam of nummer geven is een vergelijk bijna onmogelijk (denk aan Steinhouse bij de keukenkampioen)Als dat het enige verschil is
Gewoon een afspraak maken met Sanders en oplossen, voor 200,- meer heb je bij Sanders ook Whirlpool, en aansluiten Tja.... ????? een mannetje????
Re: Laagste Prijs Garantie
Het is in ieder geval een topkeuken voor dat geld, en wie kan er zeggen dat hij Ariston apparatuur heeft in zijn keuken, of is het, wie wil het zeggen
Over 5 jaar maar iets meer uitgeven en wat meer research doen
Over 5 jaar maar iets meer uitgeven en wat meer research doen
Re: Laagste Prijs Garantie
Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wat mee!
Het lijkt er dus op dat ik geen gebruik kan maken van de laagste prijs garantie.
Toch zal ik morgen eens bellen en het verhaal uitleggen, hopend op een beetje coulance. Niet geschoten is altijd mis. Maar om er nu veel werk van te maken... dat schaadt inderdaad alleen maar de relatie met mijn leverancier - en voor die paar honderd euro is het de pijn en moeite verder ook niet waard.
Het lijkt er dus op dat ik geen gebruik kan maken van de laagste prijs garantie.
Toch zal ik morgen eens bellen en het verhaal uitleggen, hopend op een beetje coulance. Niet geschoten is altijd mis. Maar om er nu veel werk van te maken... dat schaadt inderdaad alleen maar de relatie met mijn leverancier - en voor die paar honderd euro is het de pijn en moeite verder ook niet waard.
Re: Laagste Prijs Garantie
Is er nog wat uit dat contact naar voren gekomen? Zou wel erg coulant zijn denk ik!
Re: Laagste Prijs Garantie
Naast het prijsverschil en aansluiten van leidingwerk, blijkt ook nog eens het tegelwerk en muurspuitwerk in de keuken te vervallen als ik hem elders neem. Dubbel pech (dubbel stom) dus.
Afgelopen zaterdag ben ik op afspraak langs geweest, met als argument om gebruik te maken van de laagste prijs garantie. Insteek was om een extra korting te bedingen of om (tegen aantrekkelijke voorwaarden) de koop te annuleren.
De verkoper blokkeerde direct. Letterlijk: "Zo, probeer me maar eens te overtuigen."
Ik heb rustig, eerlijk en open mijn verhaal gedaan. De verkoper kreeg zichtbaar medelijden en er ontstond een open gesprek. Hij gaf aan dat korting niet mogelijk was en annulering 30% kostte. Ik heb hem uitgelegd dat deze niet gelden als het aannemelijk is dat de schade lager is voor hen. In feite hebben ze alleen nog maar het koopcontract in de la gelegd.
Conclusie was dat hij zelf niet beslissingsbevoegd was om korting te geven of te onderhandelen over annuleringskosten. Ik mag nu een brief schrijven die de directie bekijkt, waarna het CBW een schatting maakt van de annuleringskosten (administratiekosten).
Overigens vertelde hij me iets merkwaardigs op het eind van het gesprek. "Wij werken hier met winstmarges en verliesmarges. Jouw keuken kost ons 5800 euro (verkocht voor 5600 euro). Doordat we een andere keuken met winst verkocht hebben die dag, komen we toch positief uit."
Keukenverkopers op dit forum: is dit een aannemelijk verhaal?
Afgelopen zaterdag ben ik op afspraak langs geweest, met als argument om gebruik te maken van de laagste prijs garantie. Insteek was om een extra korting te bedingen of om (tegen aantrekkelijke voorwaarden) de koop te annuleren.
De verkoper blokkeerde direct. Letterlijk: "Zo, probeer me maar eens te overtuigen."
Ik heb rustig, eerlijk en open mijn verhaal gedaan. De verkoper kreeg zichtbaar medelijden en er ontstond een open gesprek. Hij gaf aan dat korting niet mogelijk was en annulering 30% kostte. Ik heb hem uitgelegd dat deze niet gelden als het aannemelijk is dat de schade lager is voor hen. In feite hebben ze alleen nog maar het koopcontract in de la gelegd.
Conclusie was dat hij zelf niet beslissingsbevoegd was om korting te geven of te onderhandelen over annuleringskosten. Ik mag nu een brief schrijven die de directie bekijkt, waarna het CBW een schatting maakt van de annuleringskosten (administratiekosten).
Overigens vertelde hij me iets merkwaardigs op het eind van het gesprek. "Wij werken hier met winstmarges en verliesmarges. Jouw keuken kost ons 5800 euro (verkocht voor 5600 euro). Doordat we een andere keuken met winst verkocht hebben die dag, komen we toch positief uit."
Keukenverkopers op dit forum: is dit een aannemelijk verhaal?
Re: Laagste Prijs Garantie
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 jan 2009 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 19 jun 2005 14:54
Re: Laagste Prijs Garantie
@ pffff
Zo een goede voorlichter ben ik ook...
ben ook onder het concurrentiebeding uitgekomen hahahahahaha
is heel makkelijk.
tipje van de sluier.... Denkaan de vestigingsplaats van de werkgever.
Zo een goede voorlichter ben ik ook...
ben ook onder het concurrentiebeding uitgekomen hahahahahaha
is heel makkelijk.
tipje van de sluier.... Denkaan de vestigingsplaats van de werkgever.
Re: Laagste Prijs Garantie
Normaal kom je niet onder die 30% uit. Hier zit ook een post inkomstenderving in, oftewel de centjes die verdiend zouden zijn als de opdracht wel door zou gaan. Dat de winkel nu alleen nog maar een contract "in de la heeft gelegd" maakt niets uit.waarna het CBW een schatting maakt van de annuleringskosten
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 10 jun 2008 13:47
Re: Laagste Prijs Garantie
Er zijn wel wat andere mogelijk heden maar ben bang dat door je eerlijkheid je eigen ruiten hebt ingegooit.
Heb een keer een klant gehad die met een heel zielig verhaal binnen kwam lopen. Ze kon de keuken niet meer betalen en wilde wijziggen.
Aangezien we toch een keuken wilden leveren de gehele keuken gewijzigd.
Zo gezegd zo gedaan alles veranderd en een nieuwe bon ingevuld.
De eerste keuken koste 5800 euro na het wijziggen nog 2750 euro.
Nog geen twee dagen later lag er een brief, we willen de keuken annuleren. Of er ook iets is betaald weet ik niet (ben er gelukkig weg), maar het scheelt aanzienlijk.
Heb een keer een klant gehad die met een heel zielig verhaal binnen kwam lopen. Ze kon de keuken niet meer betalen en wilde wijziggen.
Aangezien we toch een keuken wilden leveren de gehele keuken gewijzigd.
Zo gezegd zo gedaan alles veranderd en een nieuwe bon ingevuld.
De eerste keuken koste 5800 euro na het wijziggen nog 2750 euro.
Nog geen twee dagen later lag er een brief, we willen de keuken annuleren. Of er ook iets is betaald weet ik niet (ben er gelukkig weg), maar het scheelt aanzienlijk.
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: Laagste Prijs Garantie
Buiten dat het inderdaad een truc van Altis kan zijn om de klant nog even te pesten door te zeggen dat het voor dezelfde prijs zou kunnen, maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat het verschil van 600,- euro in het aansluiten en Whirpool i.p.v. Ariston zit?Bij nader inzien blijken er verschillen te zijn in de offertes:
- de apparatuur bij Altis is van Whirlpool ; bij Sanders van het (goedkopere) merk Ariston
- Altis sluit het leidingwerk aan, Sanders doet dat niet
KS
Re: Laagste Prijs Garantie
KoenP,
Zij hebben de keuken ingekocht voor 5800 euro en verkocht aan jouw voor 5600 euro.
Ik zou de keuken annuleren en tegen de verkoper zeggen dat hij een lucky day heeft, want jij gaat zorgen dat hij geen 200 euro verlies lijd.
Dat is toch prachtig, Jij blij, verkoper blij.
Eerder denk ik dat het verhaal van die 5800 euro een *** verhaal is.
Ik zou zorgen dat de keuken naar je zin is met de juiste apparatuur en gewoon dit incident als leergeld bestempelen. En daarna genieten van de keuken, over een jaar ben je dit financiele debakel wel weer vergeten en met de keuken doe je hoop ik wat langer.
Algemene les: Als je denkt slimmer te zijn als een ander, dan moet je dat wel zijn.
Zij hebben de keuken ingekocht voor 5800 euro en verkocht aan jouw voor 5600 euro.
Ik zou de keuken annuleren en tegen de verkoper zeggen dat hij een lucky day heeft, want jij gaat zorgen dat hij geen 200 euro verlies lijd.
Dat is toch prachtig, Jij blij, verkoper blij.
Eerder denk ik dat het verhaal van die 5800 euro een *** verhaal is.
Ik zou zorgen dat de keuken naar je zin is met de juiste apparatuur en gewoon dit incident als leergeld bestempelen. En daarna genieten van de keuken, over een jaar ben je dit financiele debakel wel weer vergeten en met de keuken doe je hoop ik wat langer.
Algemene les: Als je denkt slimmer te zijn als een ander, dan moet je dat wel zijn.