LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wil Tele2 me niet als klant??

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TonDijkmans
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2008 16:01

Wil Tele2 me niet als klant??

Ongelezen bericht door TonDijkmans »

Het lijkt wel of Tele2 geen nieuwe klanten wil! Wat is het geval?

Daar ik wilde overstappen van provider (telefonie & internet) koos ik eind maart 2008 voor Tele2. Bij het inwinnen van info zei de helpdesk dat het overnemen van een telefoonnummer van VoIP naar VoIP niet mogelijk was. Daar me dit vreemd in de oren klonk (technisch is dit helemaal geen probleem) nam ik contact op met Consuwijzer en (omdat deze policy eveneens marktbelemmerend zou werken) met de OPTA. Beide organisaties deelden me mee dat het onzin was wat Tele2 beweerde en dat nummerportabiliteit een vereiste was.

Daarna meldde ik me aan bij Tele2 en stuurde meteen een aangetekend schrijven waarin in nummerovername eiste en tevens aangaf dat ik voor 26 mei een aansluiting moest hebben daar op die datum mijn oude contract verliep. Ik werd 14 dagen later gebeld door Tele2 dat alles prima voor elkaar zou komen. Ik ontving ook een bevestigingsbrief op 22 april. Een week voor 26 mei had ik nog niets ontvangen en nam contact op met Tele2.

De helpdesk had moeite om mijn dossier te vinden en toen werd me doodleuk verteld dat er "iets fout was gegaan" en dat de procedure opnieuw opgestart moest worden. Nee, hoe lang dat ging duren wisten ze niet. En nee: ik mocht ook geen hoger geplaatste in de organisatie spreken. Daarop heb ik op 30 mei een aangetekende brief naar de directie van Tele2 gestuurd waarin in een snelle oplossing van mijn probleem eiste. Tot op heden heb ik niets van hen gehoord.

Inmiddels zit ik al bijna een maand zonder telefoon, waarschijnlijk ben ik mijn oude telefoonnummer inmiddels kwijt en heb ook geen internet aansluiting. Daar ik veel thuis werk is dit een ramp. Gelukkig kan ik af en toe inpluggen bij de buurman. Ik heb wel de helpdesk van Tele2 een aantal keren gebeld en "het spijt hun verschrikkelijk" maar iets doen: ho maar. Jawel: vandaag vertelde de helpdesk mij dat ik een VIP geval was geworden!!! Maar wat dat nou inhield?

Heeft iemand nog een tip of directe telefoonnummers/e-mail adressen van hoog geplaatsten in de Tele2 organisatie?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Wil Tele2 me niet als klant??

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wilt u bij Tele2 klant zijn als de relatie dusdanig is dat u al een aangetekende brief heeft verzonden?

Advies.
Tele2 d.m.v. aangetekende brief met ontvangstbevestiging in gebreke stellen. Het bedrijf een redelijke termijn stellen waarin uw problemen opgelost zijn, zo niet dan zegt u met onmiddellijke ingang op ( stelt u in uw brief)


Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------

TonDijkmans
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2008 16:01

Re: Wil Tele2 me niet als klant??

Ongelezen bericht door TonDijkmans »

Jawel, want op zich schijnen ze een goede service te bieden tegen een aantrekkelijke prijs als je eenmaal aangesloten bent... Maar omdat ik persé mijn nummer mee wilde nemen en mezelf daarvoor in wilde dekken heb ik meteen een aangetekende brief gestuurd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Wil Tele2 me niet als klant??

Ongelezen bericht door TdeHond »


BerichtGeplaatst op: 17 Jun 2008 16:01 Onderwerp: Aangetekende brief

Jawel,
Dan in gebreke stellen, zie stappenplan.

Vrienden van mij zijn redelijk tevreden, afgezien van een langdurige storing en in den beginne problemen met de telefoon. De beller kreeg in gesprekstoon. Als dat een paar maal per dag gebeurde wist ik dat Tele2 weer plat lag.

Terminator
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2008 21:06

Re: Wil Tele2 me niet als klant??

Ongelezen bericht door Terminator »

Aangezien ik uit je bericht niet volledige informatie kan halen moet ik helaas een paar aannames doen:

Je geeft aan dat er iets fout is gegaan. Aangezien je telefonie en Internet had, neem ik aan dat het gaat over een signaal migratie.

Een erg veel voorkomende oorzaak is dat klanten dusdanig bang zijn om ook maar een dag dubbel te betalen, dat ze hun abonnement bij de vorige provider te snel opzeggen, waardoor de nieuwe provider niet de kans krijgt om het signaal over te namen, daar de opdracht voor ophef al eerder bij de KPN binnen gekomen is. En dan loopt de aanvraag inderdaad vast.

En aangezien een telefoonnummer in de praktijk een maand bewaard blijft, is de kans dan inderdaad groot dat een opnieuw ingeschoten oplevering te laat gebeurt, om dan nog een telefoonnummer over te nemen.

En dan nog even over VoIP naar VoIP nummerporteringen: Het is inderdaad gewoon mogelijk om een telefoonnummer van elke andere vaste telefoonaanbieder te porteren.

TonDijkmans
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2008 16:01

Re: Wil Tele2 me niet als klant??

Ongelezen bericht door TonDijkmans »

Hallo,

In dit geval was er geen sprake van "bang zijn dubbel te betalen": ik heb bij de overgang met een maand of 3 overgangstijd rekening gehouden!
Maar inmiddels is de zaak opgelost: ik heb Tele2 een schop onder hun k... gegeven en heb me bij UPC aangemeld voor mijn triple play. Is wat duurder, maar het was wel binnen 10 dagen en probleemloos geregeld. Van Tele2 niet eens een excuus gekregen. Wat een waardeloze clib!

Gesloten