LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau na foutje bij betaling

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
blurrrrr

Incassobureau na foutje bij betaling

Ongelezen bericht door blurrrrr »

Heb een incasso zes dagen voor de uiterlijke betaaldatum overgemaakt. Om er zeker van te zijn dat dit tijdig geschiedde is een andere rekening gebruikt. Bij het inbrengen van het kenmerk zijn twee van de 16 cijfers verwisseld.

Desondanks stuurt het bedrijf mij Vesting Finance op mijn dak. Op een email met een uitleg dat het bedrag reeds lang is overgemaakt wordt niet gereageerd. Achmea, het bedrijf in kwestie, is ook geinformeerd, maar doet niets. Er komt een tweede dreigbrief. Er wordt opnieuw contact opgenomen met Achmea, dat stelt dat ik wel aansprakelijk ben voor de incassokosten. Mijns inziens onterecht, want de incasso is tijdig voldaan. Bovendien "vraagt" Achmea om melding van het incassokenmerk in haar brief. "Vragen" is verzoeken, geen verplichting.

Ben ik nu wel of niet aansprakelijk voor deze kosten?

reddevill

Re: Incassobureau na foutje bij betaling

Ongelezen bericht door reddevill »

Bij elke betaling die men verricht in dit geval de TS moet je een referentie dan wel betaalkenmerk vermelden. Dit omdat er bij bedrijven vele betalingen op een dag binnenkomen en men niet alle betalingen kan controleren zonder kenmerk.

Achmea zal ook niet zomaar een incassobureau inschakelen wat inhoudt dat de betalingen al vaker te laat dan wel veel te laat worden gedaan.

Conclusie is dat je de incassokosten verschuldigd bent en deze dient te betalen.

Major

Ongelezen bericht door Major »

Dan ligt het probleem bij Achmea, betalings is wel verricht, je hebt immers het bewijs dat ie betaald is. Achmea laten uitzoeken waar die betaling is gebleven, kan makkelijk aan de hand van de 16 cijfertjes.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ja, betaald is betaald. Als jij de betaling kan aantonen dan is er gewoon op tijd betaald en heeft het incassobureau niks te makken.

Ik heb op mijn werk een soortgelijk geval met de belastingdienst gehad en het is zelfs tot een dwangebevel gekomen tegen betreffende klant. Na aantoning van betaling zijn alle kosten en boetes gewoon teruggenomen.

Jospep

Ongelezen bericht door Jospep »

Dat wordt nog lollig als straks de acceptgiro niet meer bestaat en iedereen moet gaan telebankieren. Dan mogen ze wel 2 man in dienst nemen om alleen maar verkeerd genoteerde betalingskenmerken te achterhalen. Mensen rotzooien soms ook maar wat aan hoor. Piet krijgt een rekening op naam van Piet maar Miep denkt ik maakt het wel even over voor Piet want die is met vakantie. Miep haar bankrekening staat op haar naam en Miep typt ook nog eens een verkeerd nummer in. Piet kijgt aanmaningen maar die denkt "let but, ik heb betaald" en voor je het weet staat er weer een deurwaarder aan te bellen.

Gesloten