LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] videobanden overzetten op hdd

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
emma18
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 apr 2008 16:15

videobanden overzetten op hdd

Ongelezen bericht door emma18 »

Hallo,
Ik ben op dit moment bezig met het overzetten van (zelf gefilmde) videobanden op de harddisk van mijn dvdrecorder. Ik doe dit door de scart van de video aan te sluiten op de dvdrecorder.
Tot nu toe is het mij alleen gelukt om het geluid op te nemen?!?!?!
Hoe krijg ik er ook beeld bij? Wat doe ik verkeerd?
Het zou erg fijn zijn als iemand mij dit kon vertellen want ik wil deze herinneringen niet kwijtraken!
Alvast bedankt

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: videobanden overzetten op hdd

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Laat ik dan maar even een paar tips geven als een ander dit niet doet.
Om te beginnen moet eerst de HD/DVD op de juiste scart aangesloten staan naar de TV. Selecteer een A/V ingang van de TV, zodat een weergave van de DVD/HD mogelijk wordt. Op een dergelijke recorder zitten meestal meerdere aansluitingen en niet alle aansluitingen hebben een in en een uitgang. Is het beeld, signaal, van de HD/DVD op de TV zichtbaal, dan daaraan niets meer veranderen. Zet nu een videoband op en laat deze afspelen. Selecteer nu op de DVD/HD een externe ingang, dat kan ext1, ext 2 enz. zijn. Ook is het mogelijk dat er L1 L2 enz. verschijnt. Op een gegeven moment zal er dan beeld en geluid moeten komen.
Komt dat niet, dan zal de gebruikte scart geen ingang hebben maar alleen een uitgang. In dat geval de scart naar de TV en de video omwisselen.
Lukt dat ook niet, dan de aansluiting voor de camera aan de voorzijde van de DVD/HD gebruiken. In ieder geval moet er op een zeker moment beeld van de video via de DVD/HD op de TV verschijnen. In dat geval de REC toets van de HD indrukken en zal dat beeld worden opgenomen.

Vr. Gr. Hans.

emma18
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 apr 2008 16:15

Re: videobanden overzetten op hdd

Ongelezen bericht door emma18 »

Hallo Hans,
Heel erg bedankt voor uw tips. Ik zal het nogmaals proberen. Zodra het is gelukt zal ik het even laten weten!
Het lukt me opzich wel om de videoband op de tv af te spelen met beeld. Alleen zodra wil opnemen via de rec knop of de hdd zelf krijg ik alleen een geluidsopname...
Groet

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: videobanden overzetten op hdd

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat een videoband wel is af te spelen zegt op zich niets. Dat zou dan rechtstreeks van de TV kunnen komen. Waar het om gaat is, dat met scart niet tegelijk ingang en uitgang kunnen worden gebruikt.
Ik bedoel dit, een videoband wordt afgespeeld en is zichtbaar op de TV.
De HDD staat ook via een scart aan de TV. Het videosignaal gaat de TV in en via de scart er ook weer uit naar de HDD. De HDD pakt dit signaal weer op en geeft het via de scart ook weer terug naar de TV, dus hebben we een kringetje. Ik vermoed dat dit het probleem is. De juiste aansluitvolgorde is, Videorecorder.......>HDD....>TV. Dus het videosignaal gaat via de HDD naar de TV. Om dat te controleren moet de HDD aan staan bij weergave van de video, is video weergave mogelijk zonder dat de HDD aan staat, dan is de aansluiting niet goed.

Vr. Gr. Hans.

3x weedy
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 10:21

Re: videobanden overzetten op hdd

Ongelezen bericht door 3x weedy »

Geplaatst op 12 Aug 2008 21:31 door resp00112469


reactie

Wat jij zecht is bij mij niet het geval, heb ook vidio aan dvd rec. gekoppelet en bij mij is weergave van de video wel mogenlijk op de tv als mijn dvd recorder uit staat.



Weedy
Laatst gewijzigd door 3x weedy op 29 sep 2008 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Vinboy1968
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2008 09:41

Re: videobanden overzetten op hdd

Ongelezen bericht door Vinboy1968 »

Kan ook zijn dat de Scartkabel er niet juist inzit even doorduwen kan ook meestal het probleem verhelpen heb ik ondervonden :(

Gesloten