| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht Postbank Toprekening 4,75%?
-
templedrake
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 nov 2007 17:04
Klacht Postbank Toprekening 4,75%?
Per 3 september heeft de Postbank het rente-tarief van de Toprekening verhoogt naar 4,75%.
Op mijn bankafschrift staat echter het oude tarief 4,5%.
Per mail heb ik opheldering gevraagd, met als antwoord:
"Alleen voor nieuwe Toprekening geldt het tijdelijke actiepercentage van 4,75%. U hebt de Toprekening al langer (juli 2008) en kunt daarom niet meedoen aan deze spaaractie."
Een zelfde gevalletje als Credit Europe begin juli, met een apart tarief voor nieuwe klanten? Gelukkig heeft C.E. dit snel rechtgezet met de bestaande spaarrekeninghouders.
Sorry, maar Postbank verliest in mij een klant indien ze niet een gelijk tarief aanbied. Er is inmiddels genoeg keuze op de spaarmarkt.
Op mijn bankafschrift staat echter het oude tarief 4,5%.
Per mail heb ik opheldering gevraagd, met als antwoord:
"Alleen voor nieuwe Toprekening geldt het tijdelijke actiepercentage van 4,75%. U hebt de Toprekening al langer (juli 2008) en kunt daarom niet meedoen aan deze spaaractie."
Een zelfde gevalletje als Credit Europe begin juli, met een apart tarief voor nieuwe klanten? Gelukkig heeft C.E. dit snel rechtgezet met de bestaande spaarrekeninghouders.
Sorry, maar Postbank verliest in mij een klant indien ze niet een gelijk tarief aanbied. Er is inmiddels genoeg keuze op de spaarmarkt.
-
Ali Bensalah
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32
Re: Klacht Postbank Toprekening 4,75%?
Hell Yeah!
Weer iemand die het licht ziet en die oude, vastgeroeste, arrogante, klantonvriendelijke banken links laat liggen!
Gelukkig zijn we zeker niet meer afhankelijk van een bank als Postbank voor goede voorwaarden en uitstekend rendement op het spaargeld.
Eveneens gelukkig voor ons - bewuste klanten - zien ook veel mensen dat niet in en blijven veilig bij hun vertrouwde bank die wel goed voor hun centjes zal zorgen (en in werkelijkheid alleen voor de bonussen van de topmensen bezig zijn
).
Scheelt weer; geven de prijsvechters ons in ieder geval een goede premie op ons geld
Overigens lijkt mij dit bij uitstek een bericht die niet op zichzelf zou moeten staan maar prima in dit topic zou passen waar we al discussieren over dit soort praktijken:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=51619
Weer iemand die het licht ziet en die oude, vastgeroeste, arrogante, klantonvriendelijke banken links laat liggen!
Gelukkig zijn we zeker niet meer afhankelijk van een bank als Postbank voor goede voorwaarden en uitstekend rendement op het spaargeld.
Eveneens gelukkig voor ons - bewuste klanten - zien ook veel mensen dat niet in en blijven veilig bij hun vertrouwde bank die wel goed voor hun centjes zal zorgen (en in werkelijkheid alleen voor de bonussen van de topmensen bezig zijn
Scheelt weer; geven de prijsvechters ons in ieder geval een goede premie op ons geld
Overigens lijkt mij dit bij uitstek een bericht die niet op zichzelf zou moeten staan maar prima in dit topic zou passen waar we al discussieren over dit soort praktijken:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=51619
Re: Klacht Postbank Toprekening 4,75%?
Ik wil niet vervelend doen, maar de rente op de Toprekening is altijd 4% geweest.
Die 0,5% eerder dit jaar is een actie geweest voor mensen die toen de rekening hebben geopend.....Nu is er een nieuwe actie en dat is 0,75% extra rente voor de mensen die 'em nu openen....
Een pak koffie bij de Albert Heijn is de ene week ook duurder dan de andere week...
Ik had mijn eerste toprekening ook geopend begin dit jaar en kon op diezelfde rekening ook geen nieuwe krijgen...gelukkig had ik nog een rekening waarop ik wel een nieuwe kon openen....dus alsnog 4,75 % voor een half jaar
Die 0,5% eerder dit jaar is een actie geweest voor mensen die toen de rekening hebben geopend.....Nu is er een nieuwe actie en dat is 0,75% extra rente voor de mensen die 'em nu openen....
Een pak koffie bij de Albert Heijn is de ene week ook duurder dan de andere week...
Ik had mijn eerste toprekening ook geopend begin dit jaar en kon op diezelfde rekening ook geen nieuwe krijgen...gelukkig had ik nog een rekening waarop ik wel een nieuwe kon openen....dus alsnog 4,75 % voor een half jaar
-
Ali Bensalah
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32
Re: Klacht Postbank Toprekening 4,75%?
Is gewoon flauw en verwarrend om mensen een ander product onder dezelfde naam aan te bieden.
Doe dan een actie als de OHRA waar je de eerste maanden een extra hoge rente trekt (waar je overigens verder geen barst aan hebt vanwege de lage bedragen waarover je rente ontvangt) waarna de rekening verder voor iedereen gelijk wordt.
Tekent de arrogantie van de Postbank dat ze eenzelfde stunt als de Credit Europe uithalen (terwijl ze weten dat daarover commotie is ontstaan) en daarna ook nog hun klanten ronduit durven beledigen door niet naar ze te luisteren en de situatie gelijk te trekken zoals bij CE.
Je moet wel erg bangig aangelegd zijn om op deze manier bij de Postbank te blijven door bankieren en je deze arrogantie te laten welgevallen
Doe dan een actie als de OHRA waar je de eerste maanden een extra hoge rente trekt (waar je overigens verder geen barst aan hebt vanwege de lage bedragen waarover je rente ontvangt) waarna de rekening verder voor iedereen gelijk wordt.
Tekent de arrogantie van de Postbank dat ze eenzelfde stunt als de Credit Europe uithalen (terwijl ze weten dat daarover commotie is ontstaan) en daarna ook nog hun klanten ronduit durven beledigen door niet naar ze te luisteren en de situatie gelijk te trekken zoals bij CE.
Je moet wel erg bangig aangelegd zijn om op deze manier bij de Postbank te blijven door bankieren en je deze arrogantie te laten welgevallen
Re: Klacht Postbank Toprekening 4,75%?
een ander product??..hoe kom je erbij??? Product is niet veranderd hoor...de actie is veranderd....zoals dit bij alle bedrijven gebeurt...
Had mijn internet 2 jaar geleden voor 19,95 bij het afsluiten, korting..na een jaar werd het 24,95....
Nu is het weer 19,95 voor mensen die het voor het eerst afsluiten...ga gelijk maar klagen denk ik...Tis niet normaal meer!!!!!
Had mijn internet 2 jaar geleden voor 19,95 bij het afsluiten, korting..na een jaar werd het 24,95....
Nu is het weer 19,95 voor mensen die het voor het eerst afsluiten...ga gelijk maar klagen denk ik...Tis niet normaal meer!!!!!
-
Ali Bensalah
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32
Re: Klacht Postbank Toprekening 4,75%?
9 van de 10 mensen controleert hun bankafschrift toch niet en valt het fenomeen waar TS het over heeft niet eens op. Hier gaan de banken ook vanuit.
Gewoon achterbaks dus
Gewoon achterbaks dus
Re: Klacht Postbank Toprekening 4,75%?
waarom moet dit gecontroleerd worden?...
Bij de vorige actie stond de eerste 3 maanden 4,5% en na de drie maanden 4%...zoals afgesproken
Bij de nieuwe actie staat het eerste half jaar 4,75% en daarna 4%....alweer zoals afgesproken....
wat wilde je nog gaan controleren??
Bij de vorige actie stond de eerste 3 maanden 4,5% en na de drie maanden 4%...zoals afgesproken
Bij de nieuwe actie staat het eerste half jaar 4,75% en daarna 4%....alweer zoals afgesproken....
wat wilde je nog gaan controleren??
-
templedrake
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 nov 2007 17:04
Re: Klacht Postbank Toprekening 4,75%?
Het verschijnsel dat bestaande klanten minder gunstige tarieven ontvangen dan nieuwe, is algemener in de wereld van het consumptief krediet of bij werving nieuwe hypotheek. Waar overeenkomsten voor langere tijd aanzitten.
Het verschijnsel dat banken onderscheid maken tussen bestaande en nieuwe spaarders op DEZELFDE spaarrekening is nieuw en naar mijn idee - en vele anderen, waaronder de consumentenbond - zeer klantonvriendelijk.
http://www.geldenrecht.nl/sparen/article2484652.ece
Gezien de rente-ontwikkeling is een verhoging Toprekening naar 4,75% voor ALLE spaarders niet meer dan een gezond prijs & marketingbeleid.
Justme1: 'Een pak koffie bij de Albert Heijn is de ene week ook duurder dan de andere week... '
Antw: Inderdaad, dus ben ik vrij om te kiezen welke koffie ik koop. Maar voor een identiek product rekenen we hetzelfde af aan de kassa (met of zonder bonuskaart!).
Het verschijnsel dat banken onderscheid maken tussen bestaande en nieuwe spaarders op DEZELFDE spaarrekening is nieuw en naar mijn idee - en vele anderen, waaronder de consumentenbond - zeer klantonvriendelijk.
http://www.geldenrecht.nl/sparen/article2484652.ece
Gezien de rente-ontwikkeling is een verhoging Toprekening naar 4,75% voor ALLE spaarders niet meer dan een gezond prijs & marketingbeleid.
Justme1: 'Een pak koffie bij de Albert Heijn is de ene week ook duurder dan de andere week... '
Antw: Inderdaad, dus ben ik vrij om te kiezen welke koffie ik koop. Maar voor een identiek product rekenen we hetzelfde af aan de kassa (met of zonder bonuskaart!).
Re: Klacht Postbank Toprekening 4,75%?
Er zijn wel meer banken die de bestaande klanten in ere houden,
en vervolgens bij verhoging van de spaarrente of nieuwe acties deze
klanten ook laat meeprofiteren, aangezien de klant koning is.
Zodra dit geweigerd wordt door de postbank het aldaar bestaande spaargeld overhevelen naar een bank die beduidend meer rente biedt.
dat wordt door elke adviseur uitgesproken.
b17
en vervolgens bij verhoging van de spaarrente of nieuwe acties deze
klanten ook laat meeprofiteren, aangezien de klant koning is.
Zodra dit geweigerd wordt door de postbank het aldaar bestaande spaargeld overhevelen naar een bank die beduidend meer rente biedt.
dat wordt door elke adviseur uitgesproken.
b17
Re: Klacht Postbank Toprekening 4,75%?
Wat een onzin. Waarom zou een bank een product niet 'in de aanbieding' mogen doen? Als je deze week een fles cola koopt voor 1,20 en volgende week is diezelfde fles in de aanbieding voor 1,10 dan ga je toch ook niet terug naar de winkel voor die 10 cent?
Re: Klacht Postbank Toprekening 4,75%?
@templedrake
antw: Je bent ook vrij om te kiezen welke spaarrekening je neemt....
antw: Je bent ook vrij om te kiezen welke spaarrekening je neemt....
Er is ook niks veranderd aan de toprekening (identiek product, 4%) actie daarentegen is wel anders....en iedereen die voor het eerst de toprekening aanvraagt krijgt 4,75%...net zoals iedereen die die zelfde week bij de albert heijn tijdens actie periode de koffie koopt...jammer voor de mensen die die week daarvoor de koffie hebben gekocht....Maar voor een identiek product rekenen we hetzelfde af aan de kassa (met of zonder bonuskaart!).
-
Ali Bensalah
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32
Re: Klacht Postbank Toprekening 4,75%?
Wat de topicstarter niet duidelijk maakte is dat die 4,75% slecht tijdelijk is voor een half jaar zoals Justme1 stelt.
Is een duidelijk verschil met CE waar 2 rentes naast elkaar begonnen te lopen lijkt me.

Is een duidelijk verschil met CE waar 2 rentes naast elkaar begonnen te lopen lijkt me.
Gaat wel uitmaken als je elke maand een pallet cola - op rekening - laat komen en aan het einde van het jaar 150 euro meer af mag rekenen dan je op basis van - mogelijk verkeerde - 1e informatie hebt gedachtAls je deze week een fles cola koopt voor 1,20 en volgende week is diezelfde fles in de aanbieding voor 1,10 dan ga je toch ook niet terug naar de winkel voor die 10 cent?
