Vodafone maakt reclame dat je altijd en overal je beltegoed kunt opvragen via internet of direct met je mobiel door 1200 te bellen en dan optie 1 -> 1 .
Het opvragen van het beltegoed werkt al niet meer sinds begin Mei (5 maanden).
Op dit moment is het dus niet mogelijk je beltegoed op te vragen waardoor je veel hogere rekeningen krijgt en als gevolg hiervan je bijna niet meer durft te bellen met je GSM. Dit is heel lastig en hierdoor kan ik mijn abonnement niet gebruiken zoals ik het zou willen gebruiken.
Vodafone zegt dat dit een extra service is en dat je Vodafone hier niet op kan aanspreken.
Mij lijkt het eerder dat Vodafone de klant onder valse voorwendselen een abonnement laat afsluiten en de klant hierdoor dus het abonnement kan ontbinden.
Vodafone zegt dat de service niet werkt omdat ze zijn overgestapt zijn naar een nieuw systeem. Als dat zo is dan kan ik me voorstellen dat je enkele dagen geen gebruik kan maken van zo'n service maar zeker geen 5 maanden. 5 maanden is in mijn ogen zeker geen redelijk termijn.
Ik heb vandaag maar weer eens gebeld naar de klanten service en die kunnen mijn beltegoed wel inzien. De klantenservice heeft toen een sms gestuurd met mijn beltegoed erin aangegeven maar via 1200 is dit nog steeds niet op te vragen.
Het gesprek met de klantenservice koste mij weer eens 12 minuten a 0,25 cent.
Ook heb ik vandaag op de site gekeken maar ook daar is het beltegoed niet op te vragen.
Vodafone bedankt voor de goede service. Voor mij geen Vodafone meer.
Zie ook: http://WWW.STOPVODAFONE.COM
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone beltegoed opvragen lukt al vijf maanden niet meer
-
P. de Jong
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 sep 2008 22:34
-
johannes02
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 jan 2004 22:31
Re: Vodafone beltegoed opvragen lukt al vijf maanden niet meer
Ik heb mijn belminuten de hele maand bijgehouden op de site en het klopt precies met mijn gebeldeminuten.
Re: Vodafone beltegoed opvragen lukt al vijf maanden niet meer
Gefeliciteerd. De gesprekken die ik voer, zijn al 2 dagen niet verwerkt op hun site.
Van een verwerking van enkele uren, dat het nieuwe fantastische klantregistratiesysteem beloofde, is in ieder geval GEEN sprake.
Ik ga mijn contract nu ontbinden. Mocht dat niet lukken, dan zorg ik in ieder geval dat het Vodafone meer gaat kosten aan negatieve publiciteit dan het kwijtraken van mij als klant.
Van een verwerking van enkele uren, dat het nieuwe fantastische klantregistratiesysteem beloofde, is in ieder geval GEEN sprake.
Ik ga mijn contract nu ontbinden. Mocht dat niet lukken, dan zorg ik in ieder geval dat het Vodafone meer gaat kosten aan negatieve publiciteit dan het kwijtraken van mij als klant.
-
P. de Jong
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 sep 2008 22:34
Re: Vodafone beltegoed opvragen lukt al vijf maanden niet meer
Voor iedereen ga AUB naar consuwijzer en geef daar je klacht door zodat zij deze grote jongen aan kunnen pakken.
Zie: http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
Wij kunnen het iig niet zomaar. Als we de rechtsbijstand inschakelen dan heb je een eigen risico van 100 euro. Als we de geschillen commisie inschakelen dan kost dit 50 euro.
In beide gevallen moet je gewoon je abonnement doorbetalen tot dat de rechter een uitspraak heeft gedaan. De uitspraak kan wel eens 5 maanden op zich laten wachten. Al die tijd zit je dus gewoon aan Vodafone vast en als je geluk hebt dan zal de rechter Vodafone verplichten om het abonnement voortijdig te ontbinden en mischien krijg je dan ook een deel van je eigen risico terug.
Als je je abonnement opzegt dan kun je geen klacht meer indienen !!!
Zie hieronder de reactie van consuwijzer dan zul je zien dat het de enigste manier is om Vodafone goed aan te pakken. Voor de consument word het iig niet gemakkelijk om op korte termijn je gelijk te halen.
Hartelijk dank voor uw e-mail van 20 september 2008, waarin u aangeeft dat u een mobiel contract heeft bij Vodafone. De aanbieder maakt reclame dat consumenten altijd en overal hun beltegoed op kunnen vragen. Nu blijkt in de praktijk dat dit niet het geval is en u hogere rekeningen krijgt. Wij kunnen u hierover het volgende mededelen:
U hebt hiermee een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.
Lossen ConsuWijzer en de toezichthouders mijn individuele probleem met een bedrijf op?
ConsuWijzer geeft u in eerste instantie praktisch advies over uw rechten en hoe u zelf uw recht kunt halen. ConsuWijzer en de toezichthouders lossen uw probleem met een bedrijf dus niet persoonlijk voor u op. In Nederland zijn er namelijk speciale instanties die u daarbij helpen. ConsuWijzer wijst u de weg en geeft u daar advies over. Uw melding bij ConsuWijzer is wel heel belangrijk voor de toezichthouders. Zij gebruiken uw meldingen namelijk om een beter beeld te krijgen op waar het misgaat in de markt en hebben wettelijke middelen om in te grijpen.
Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?
Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:
- een bepaalde sector extra gaat controleren
- een onderzoek start naar een bedrijf
- op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf
- een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren
- via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp
Waarom laat ConsuWijzer mij niet persoonlijk weten of een toezichthouder actie onderneemt op mijn klacht?
De toezichthouders ontvangen via ConsuWijzer jaarlijks tienduizenden meldingen. Helaas kunnen toezichthouders tijdens een onderzoek vaak niet bekend maken om welk bedrijf het gaat en wat er onderzocht wordt. Dat kan het onderzoek belemmeren. Het bedrijf zou met die informatie immers haar voordeel kunnen doen. Maar de uitkomst van een onderzoek kan natuurlijk ook zijn dat een bedrijf de wet níet overtreedt. Meestal moet er dus eerst een uitspraak zijn voordat een toezichthouder de bedrijfsnaam en overtreding bekend kan maken. Uitspraken die openbaar zijn communiceert ConsuWijzer onder andere via www.consuwijzer.nl en in kranten.
Meer weten over wat er gebeurt met uw klacht bij ConsuWijzer en welke acties de toezichthouders hebben ondernomen naar aanleiding van klachten bij ConsuWijzer? Kijk op www.consuwijzer.nl
Wat kan ik zelf doen om mijn probleem met dit bedrijf op te lossen?
Op basis van uw klacht adviseren wij u het volgende:
Stap 1: Dien een schriftelijke klacht in
Stuur een schriftelijke klacht (het liefst aangetekend) naar uw aanbieder. Als deze de klacht niet naar tevredenheid of niet binnen de daarvoor geldende termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders kunt u 4 weken aanhouden) afhandelt, ga naar stap 2.
Stap 2: Ga naar de geschillencommissie
Schakel de Geschillencommissie Telecommunicatie (zie www.geschillencommissie.nl). Deze commissie doet bindende uitspraken in geschillen die voortvloeien uit de overeenkomst tussen consumenten en aanbieders. Uw aanbieder moet wel zijn aangesloten bij de geschillencommissie. Het aanhangig maken van een geschil bij de geschillencommissie ontslaat u overigens niet van uw betalingsverplichting ten opzichte van de aanbieder. U kunt ook overwegen om, in plaats van naar de geschillencommissie, direct juridische stappen te ondernemen. Voor informatie omtrent uw specifieke rechtspositie verwijzen wij u door naar het Juridsich loket (telefoonnummer: 0900 - 8020/ Internet: www.juridischloket.nl) of (indien van toepassing) naar uw rechtsbijstandsverzekering.
Zie: http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
Wij kunnen het iig niet zomaar. Als we de rechtsbijstand inschakelen dan heb je een eigen risico van 100 euro. Als we de geschillen commisie inschakelen dan kost dit 50 euro.
In beide gevallen moet je gewoon je abonnement doorbetalen tot dat de rechter een uitspraak heeft gedaan. De uitspraak kan wel eens 5 maanden op zich laten wachten. Al die tijd zit je dus gewoon aan Vodafone vast en als je geluk hebt dan zal de rechter Vodafone verplichten om het abonnement voortijdig te ontbinden en mischien krijg je dan ook een deel van je eigen risico terug.
Als je je abonnement opzegt dan kun je geen klacht meer indienen !!!
Zie hieronder de reactie van consuwijzer dan zul je zien dat het de enigste manier is om Vodafone goed aan te pakken. Voor de consument word het iig niet gemakkelijk om op korte termijn je gelijk te halen.
Hartelijk dank voor uw e-mail van 20 september 2008, waarin u aangeeft dat u een mobiel contract heeft bij Vodafone. De aanbieder maakt reclame dat consumenten altijd en overal hun beltegoed op kunnen vragen. Nu blijkt in de praktijk dat dit niet het geval is en u hogere rekeningen krijgt. Wij kunnen u hierover het volgende mededelen:
U hebt hiermee een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.
Lossen ConsuWijzer en de toezichthouders mijn individuele probleem met een bedrijf op?
ConsuWijzer geeft u in eerste instantie praktisch advies over uw rechten en hoe u zelf uw recht kunt halen. ConsuWijzer en de toezichthouders lossen uw probleem met een bedrijf dus niet persoonlijk voor u op. In Nederland zijn er namelijk speciale instanties die u daarbij helpen. ConsuWijzer wijst u de weg en geeft u daar advies over. Uw melding bij ConsuWijzer is wel heel belangrijk voor de toezichthouders. Zij gebruiken uw meldingen namelijk om een beter beeld te krijgen op waar het misgaat in de markt en hebben wettelijke middelen om in te grijpen.
Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?
Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:
- een bepaalde sector extra gaat controleren
- een onderzoek start naar een bedrijf
- op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf
- een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren
- via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp
Waarom laat ConsuWijzer mij niet persoonlijk weten of een toezichthouder actie onderneemt op mijn klacht?
De toezichthouders ontvangen via ConsuWijzer jaarlijks tienduizenden meldingen. Helaas kunnen toezichthouders tijdens een onderzoek vaak niet bekend maken om welk bedrijf het gaat en wat er onderzocht wordt. Dat kan het onderzoek belemmeren. Het bedrijf zou met die informatie immers haar voordeel kunnen doen. Maar de uitkomst van een onderzoek kan natuurlijk ook zijn dat een bedrijf de wet níet overtreedt. Meestal moet er dus eerst een uitspraak zijn voordat een toezichthouder de bedrijfsnaam en overtreding bekend kan maken. Uitspraken die openbaar zijn communiceert ConsuWijzer onder andere via www.consuwijzer.nl en in kranten.
Meer weten over wat er gebeurt met uw klacht bij ConsuWijzer en welke acties de toezichthouders hebben ondernomen naar aanleiding van klachten bij ConsuWijzer? Kijk op www.consuwijzer.nl
Wat kan ik zelf doen om mijn probleem met dit bedrijf op te lossen?
Op basis van uw klacht adviseren wij u het volgende:
Stap 1: Dien een schriftelijke klacht in
Stuur een schriftelijke klacht (het liefst aangetekend) naar uw aanbieder. Als deze de klacht niet naar tevredenheid of niet binnen de daarvoor geldende termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders kunt u 4 weken aanhouden) afhandelt, ga naar stap 2.
Stap 2: Ga naar de geschillencommissie
Schakel de Geschillencommissie Telecommunicatie (zie www.geschillencommissie.nl). Deze commissie doet bindende uitspraken in geschillen die voortvloeien uit de overeenkomst tussen consumenten en aanbieders. Uw aanbieder moet wel zijn aangesloten bij de geschillencommissie. Het aanhangig maken van een geschil bij de geschillencommissie ontslaat u overigens niet van uw betalingsverplichting ten opzichte van de aanbieder. U kunt ook overwegen om, in plaats van naar de geschillencommissie, direct juridische stappen te ondernemen. Voor informatie omtrent uw specifieke rechtspositie verwijzen wij u door naar het Juridsich loket (telefoonnummer: 0900 - 8020/ Internet: www.juridischloket.nl) of (indien van toepassing) naar uw rechtsbijstandsverzekering.
