Mijn ouders zijn in de 70, niet zo technisch dus ze hebben geen mobieltje maar mijn vader kan het wel goed worden met zijn computer, omdat hij hartpatient is en heel veel thuis is, zit hij er vele uren achter. Ze hadden altijd Planet, maar kregen ineens bericht van KPN dat Planet er niet meer was, ze konden beter KPN internet plus bellen nemen, mijn vader met veel vertouwen in KPN, heeft dat dan ook genomen (omdat hij dacht dat Planet er helemaal NIET meer was)
Toen e.e.a. aangesloten was, vond hij de snelheid toch wat laag, dus hij schreef een mailtje of er een mogelijkheid was zijn snelheid omhoog te krijgen, ja hoor dat kon, ze zouden het regelen, hij kreeg een briefje dat het geregeld was, alleen wat er niet geregeld was, was het feit dat in dat nieuwe pakket GEEN telefoon zat, die hebben ze gewoon gestopt, de levenslijn van mijn ouders, een noodzakelijk iets dat niet alleen medisch noodzakelijk is maar ook alle familiebanden onderhoud. Alle zussen van mijn moeder wonen in het Noorden van het land,zij zijn ook in de 70 en hebben geen internet, die konden ineens niet meer bellen of gebeld worden, daarbij komt dat 2 ooms erg ziek zijn en hoogbejaard. Ook alle mogelijkheden om daar dagelijks contact mee te houden vielen weg, ook het internet, dat snelle(!!) internet viel toen de telefoon werd afgesloten uit, ze werden dus dubbel gedupeerd. Dus zij bellen en bellen en bellen (met een mobieltje dat mijn broer hun leende)naar de KPN
Ja, de fout lag bij KPN dat gaven ze wel toe, maar het herstellen, dat was niet zo maar gebeurd. Ze werden van het kastje naar de muur gestuurd, waarschijnlijk duurde het NOG 48 uur, Oh, Nee, waarschijnlijk heeft u weer telefoon en internet NA het weekend. Omdat ik verbijsterd was hoe er gesold werd met deze mensen belde ik vorige donderdag maar zelf, doorverbonden, weer doorverbonden, 20 minuten wachten, mensen aan de telefoon die eigenlijk niet van die afdeling waren, eindelijk kreeg ik een meneer aan de telefoon die me begreep en, "Nee, hij zou ik niet graag willen dat zoiets zijn ouders overkwam" maar maandag hebben ze weer telefoon hoor !
En RARA ?, maandag geen telefoon, dus dinsdag maar weer gebeld, 30 minuten later een meneer die vertelde dat het allemaal heel vervelend was, en hun schuld, maar het kon gewoon niet sneller, hij ging wel vragen of een hoger iemand door de medische noodzaak alles iets meer prioriteit kon geven, En hoelang gaat het dan nog duren ? Nee, geen idee ! En word ik of mijn ouder nog gebeld als er iets bekend is ? Nee, geen idee !
Dat was gisteren en ook vandaag is de telefoon en het internet nog niet hersteld. 14 dagen duurt het nu al. ze hebben al voor zo'n 70 euro mobiel gebeld, mijn vader kan er niet van slapen en is er de hele dag in mijn hoofd mee bezig, ik vind het erg verontrustend dat hij met zijn hart zich zo druk maakt, en ben bang voor zijn gezondheid.
Nu vraag ik me af wat de rechten van mijn ouders zijn ?, kunnen ze het contract met KPN beeindigen ?, maar dan duurt het waarschijnlijk weer tijden voor alles weer aangesloten kan worden door een andere internet/telefoon provider, en dit betekend ook een nieuw telefoonummer?
KPN houd zich niet aan zijn contract en afspraken en geeft ook toe dat de fout door KPN is gemaakt, dat mag toch niet zomaar ? Wat voor stappen zijn nu mogelijk voor mijn ouders?