LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN dupeert mijn ouders

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ridderkerker

KPN dupeert mijn ouders

Ongelezen bericht door Ridderkerker »

Ik begin bij het begin:
Mijn ouders zijn in de 70, niet zo technisch dus ze hebben geen mobieltje maar mijn vader kan het wel goed worden met zijn computer, omdat hij hartpatient is en heel veel thuis is, zit hij er vele uren achter. Ze hadden altijd Planet, maar kregen ineens bericht van KPN dat Planet er niet meer was, ze konden beter KPN internet plus bellen nemen, mijn vader met veel vertouwen in KPN, heeft dat dan ook genomen (omdat hij dacht dat Planet er helemaal NIET meer was)
Toen e.e.a. aangesloten was, vond hij de snelheid toch wat laag, dus hij schreef een mailtje of er een mogelijkheid was zijn snelheid omhoog te krijgen, ja hoor dat kon, ze zouden het regelen, hij kreeg een briefje dat het geregeld was, alleen wat er niet geregeld was, was het feit dat in dat nieuwe pakket GEEN telefoon zat, die hebben ze gewoon gestopt, de levenslijn van mijn ouders, een noodzakelijk iets dat niet alleen medisch noodzakelijk is maar ook alle familiebanden onderhoud. Alle zussen van mijn moeder wonen in het Noorden van het land,zij zijn ook in de 70 en hebben geen internet, die konden ineens niet meer bellen of gebeld worden, daarbij komt dat 2 ooms erg ziek zijn en hoogbejaard. Ook alle mogelijkheden om daar dagelijks contact mee te houden vielen weg, ook het internet, dat snelle(!!) internet viel toen de telefoon werd afgesloten uit, ze werden dus dubbel gedupeerd. Dus zij bellen en bellen en bellen (met een mobieltje dat mijn broer hun leende)naar de KPN
Ja, de fout lag bij KPN dat gaven ze wel toe, maar het herstellen, dat was niet zo maar gebeurd. Ze werden van het kastje naar de muur gestuurd, waarschijnlijk duurde het NOG 48 uur, Oh, Nee, waarschijnlijk heeft u weer telefoon en internet NA het weekend. Omdat ik verbijsterd was hoe er gesold werd met deze mensen belde ik vorige donderdag maar zelf, doorverbonden, weer doorverbonden, 20 minuten wachten, mensen aan de telefoon die eigenlijk niet van die afdeling waren, eindelijk kreeg ik een meneer aan de telefoon die me begreep en, "Nee, hij zou ik niet graag willen dat zoiets zijn ouders overkwam" maar maandag hebben ze weer telefoon hoor !
En RARA ?, maandag geen telefoon, dus dinsdag maar weer gebeld, 30 minuten later een meneer die vertelde dat het allemaal heel vervelend was, en hun schuld, maar het kon gewoon niet sneller, hij ging wel vragen of een hoger iemand door de medische noodzaak alles iets meer prioriteit kon geven, En hoelang gaat het dan nog duren ? Nee, geen idee ! En word ik of mijn ouder nog gebeld als er iets bekend is ? Nee, geen idee ! :evil:
Dat was gisteren en ook vandaag is de telefoon en het internet nog niet hersteld. 14 dagen duurt het nu al. ze hebben al voor zo'n 70 euro mobiel gebeld, mijn vader kan er niet van slapen en is er de hele dag in mijn hoofd mee bezig, ik vind het erg verontrustend dat hij met zijn hart zich zo druk maakt, en ben bang voor zijn gezondheid.

Nu vraag ik me af wat de rechten van mijn ouders zijn ?, kunnen ze het contract met KPN beeindigen ?, maar dan duurt het waarschijnlijk weer tijden voor alles weer aangesloten kan worden door een andere internet/telefoon provider, en dit betekend ook een nieuw telefoonummer?
KPN houd zich niet aan zijn contract en afspraken en geeft ook toe dat de fout door KPN is gemaakt, dat mag toch niet zomaar ? Wat voor stappen zijn nu mogelijk voor mijn ouders?

TdeHond

Re: KPN dupeert mijn ouders

Ongelezen bericht door TdeHond »

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen, een redelijke termijn aan te geven, b.v. 10 werkdagen, waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
---------------------------------------
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
------------------------
Helaas hebben u en uw ouders hier op korte termijn niets aan.
Het is aan de almachtige provider om op korte termijn de verbinding te herstellen. < zucht>
U kunt een klacht indienen over deze gang van zaken bij:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

Ridderkerker

Hallo, Heel hartelijk dank voor al u info, ik ga kijken wat we allemaal gaan doen, maar met deze richtlijnen is het allemaal toch wat duidelijker voor ons (als leken) :D met vriendelijke groet

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou zeggen: laat die aangetekende brief maar zitten en ga direct naar de Geschillencommissie. Vraag daarbij 50 euro schadevergoeding voor de tijd en moeite die je in de kwestie hebt moeten steken. Bel niet met KPN maar neem per e-mail contact met KPN op en dien daar een klacht in. Krijg je geen bevredigend antwoord (100% zeker) dan print je de e-mail uit en doe je die bij je geschil. Door deze handelswijze te volgen voldoe je aan de eisen van de commissie om een geschil te kunnen indienen en heb je bewijs in handen dat je hebt geppogd het probleem samen met KPN op te lossen.

Bij mijn geschil tegen KPN werd ik binnen een week na indiening geschil bij SGC door KPN gebeld voor een schikking. Alle eisen incl 50 euro schadevergoeding ingewilligd.

Aangetekende brieven kosten alleen maar geld en nog meer moeite en lossen bij KPN niks op.

http://www.kpn.com/Meld-je-vraag-enof-k ... cht.htm#[0]

www.sgc.nl

Ridderkerker

Hallo,, Bedankt voor uw reactie, HET IS TOCH NIET TE GELOVEN ! Ik bel net WEER naar KPN omdat we inmiddels weer 3 dagen verder zijn. ik krijg een heerschap aan de telefoon die het al helemaal niet leuk vind dat ik om zijn naam verzoek, dus de toon is eigenlijk al gezet, hij blijft daarna 10 minuten weg en zegt bij terugkeer aan de lijn dat het nog minstens 2 tot 3 weken gaat duren voor mijn ouders weer telefoon hebben. Daarop vertel ik hem dat ik dat onacceptabel vind, we zijn bij elk telefoontje aardig gebleven maar ons geduld raakt nu op, mijn ouders zijn al meer als 30 jaar bij KPN en ikzelf al 33 jaar, en nu door hun "Cock up" zitten zij zonder telefoon, en wat denk u ??
Gooit die man de telefoon erop !!!!! dat is toch niet te geloven ! Ik scheld niet, ik vloek niet, maar ik ben het wel zat, logisch toch ? ik ben totaal verbijsterd, dat zo iemand aan een HELPDESK zit !! Ik zit helemaal te bibberen van woede.. ... Hoe durft ie.?

TdeHond

ik ken het verschijnsel.
Dit vraagt om een klacht indienen bij:
Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

Tevens zou ik e.e.a. verwerken in een mail aan de heer Middeldorp, directeur klantencontact KPN.COM over de manier waarop u behandeld bent door een medewerker van de helpdesk ( datum en zo nauwkeurig mogelijk tijd vermelden)
Geef goed aan wat tot nu toe fout gaat.
Mijn mail was destijds gericht aan:
[email protected]
Hopelijk is men nog bereid u via dit mail adres te woord te staan, anders is een brief altijd leuk als de helpdesk u tot razernij drijft.

En dat terwijl de heer Middeldorp beterschap beloofd heeft, zie:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4104142

TdeHond

Ik heb zojuist het webcare team van deze schrijnende situatie op de hoogte gebracht. Hopelijk komt dit team u spoedig te hulp.
Ik vind het erg vervelend als bejaarde mensen de dupe zijn van een situatie als deze.

Ridderkerker

Hallo, Ik was zo boos, dat ik eerst even heb zitten huilen en toen toch weer de telefoon heb gepakt, nogmaals naar de klantenservice van KPN, toen mij gevraagd werd waar ik voor belde, antwoorde ik alleen met "Ik heb een klacht !"ik werd doorverbonden met een meneer die ook weer de gegevens erbij pakte, en vertelde dat mijn ouders ingeplant staan om op Dinsdag 7 oktober opnieuw thuis door een monteur aangesloten te woren :shock: ?? Eerst 2 tot 3 weken en een kwartier later staat er een afspraak over anderhalve week......
Mijn moerder vind dit overkoombaar en zei zich te zullen redden met het mobieltje van mijn broer. Dus nu is het afwachten of KPN zich aan deze afspraak zal houden, ik heb wel gevraagd om een schriftelijke bevestiging van de afspraak, en hoop dat die snel aankomt.
Ik las deze week iemand die KPN zoiets als een "Logge mastodont met autistische trekjes" noemde en ik kan me alleen maar hierbij aansluiten.

TdeHond

Als uw moeder zich hier in kan vinden - ondanks het ongemak vanwege de ernstig zieke familie in Verwegniestan, dan is het inderdaad te hopen dat deze afspraak nagekomen wordt.
Wilt u hier melden of het probleem opgelost wordt?

Triest, dat u zo onbehoorlijk behandeld bent dat u even in tranen was.

Ridderkerker

Wat lief dat u meedenk :lol: , ik schiet meteen weer vol...., ik ben zo iemand die ten alle tijden probeert een ieder met respect te behandelen, gewoon zoals ik zelf behandeld wil worden, en om dan zo iemand te treffen als je hulp zoekt bij je probleem, ik was even helemaal van slag. Ik zal er wel aan moeten wennen, de maatschappij word helaas steeds harder, het was alleen voor mij nog nooit zo dicht bij huis :cry: Hartelijk dank, en ik laat zeker nog iets horen !

Ridderkerker

:( :x :(
Het heeft even geduurt, maar hier een update:
Op 7 oktober zou de verbinding worden hersteld, maar mijn ouders kregen geen brief met een afspraak wanneer de monteur langs zou komen, dus ik op 3 oktober maar weer even gebeld, na de "gebruikelijke "wachttijd van 2x 20 minuten, een mijnheer aan de telefoon, nee, er kwam geen monteur aan te pas, de verbinding werd via de centrale hersteld, ik uitte mijn bezorgdheid en hij zei dat hij dat begreep en vroeg of het misschien een goed idee was om op 9 oktober toch voor de zekerheid een monteur langs te sturen, die kon mijn ouders dan nog even helpen met uitleg enzo. Leek me aardig en ik vertelde dat dat graag geaccepteerd werd.
7 Oktober kwam en ging en er gebeurde NIETS, geen telefoon en geen internet. op 8 oktober belde ik maar weer even, want had een monteur nog wel zin als in de centrale niets hersteld was ?? Een aardige mevrouw aan de lijn, wel weer na de inmiddels vaste 2x 20 minuten wachten.Ja, heel vervelend allemaal, het speet haar heel erg, zou het helpen als ze mijn ouders een bloemetje stuurde ? Maar mij leek het een beter idee dat alles eerst hersteld werd. We spraken af dat de monteur de 9e gewoon zou komen en ze zou mij dan op maandag 13 oktober bellen om e.e.a door te praten.
Hoe het mogelijk is weten we niet, maar op het moment dat mijn ouders in de keuken met het middageten bezig zijn en mijn vader naar de straat kijkt ziet hij een busje wegrijden, mijn moeder loopt meteen naar de voordeur, en ziet een briefje in de brievenbus, ze loopt naar de stoep en ziet het busje de hoek omrijden, ze gaat meteen naar binnen en belt de KPN, en ja hoor, 20 minten wachten, Ja de monteur heeft aangebeld, en mijn ouders niet thuis aangetroffen ?? maar ze zal in de loop van de middag terugbellen voor een nieuwe afspraak. U raad het al waarschijnlijk, er word NIET gebeld. De volgende morgen is mijn vader het zo enorm zat dat hij naar een soort verzamelkantoor van KPN in onze gemeente rijd, hij zet zijn auto om 7 uur 'smorgens voor de poort en wacht op een medewerker, die arriveert en hij nodigt mijn vader uit om binnen te komen, hij ziet wel dat die helemaal van streek is, en hij gaat dan voor mijn vader bellen naar KPN, een half uur lang, hij beloofd daarna mijn vader die dag nog te laten weten wat er verder gebeurd.
Maar het word voorspelbaar, er gebeurd NIETS !
We wachten dan maar tot maandag, tot mijn grote verbazing belt de mevrouw me terug, DE ALLEREERSTE keer in heel dit ellendige gebeuren dat iemand bij KPN woord houd ! Maar wat ze verteld is niet goed, er blijkt een probleem te zijn !! Het nummer van mijn ouders is technisch wel helemaal in orde maar admistratief is/ kan het nog niet verwerkt worden.............!! Die monteur had dus ook niets voor mijn ouders kunnen doen de week ervoor............!!
En hoe lang gaat het nu weer duren ? Ja, ze heeft geen idee, maar ze belooft me donderdag de 16e terug te bellen en hopelijk weet ze dan iets meer. Wat ze toezei gebeurd ook, ze belt op de 16e terug. MET SLECHT NIEUWS, ze weet zelf ook niet wat er mis is, maar het lukt maar niet om ook maar iets te herstellen ??? Het enige wat ze nu nog kan doen is het hele probleem doorschuiven naar de afdeling IMK, de HOOGSTE afdeling voor dit soort problemen bij de KPN. ze heeft het erover dat er namelijk een nieuw probleem is, iets dat ontstaan is toen de modem is ontkoppelt bij KPN weken geleden.
De IMK afdeling zal contact met mij opnemen, maar wanneer dat gaat gebeuren, ze heeft geen idee, ze belooft wel het verhaal op haar computer te bewaren om het nog te kunnen volgen en omdat ze wil weten hoe het allemaal gaat aflopen, heel aardig, maar daar hebben mijn ouder natuurlijk HELEMAAL NIETS aan !
Imiddels zijn we weer een paar dagen verder en ik heb niets meer van KPN of IMK vernomen, (waarom verbaasd me dit niet ? ) Ik ben het zo enorm zat, maar mijn moeder blijft maar dat rotsvaste vertrouwen in KPN houden ondanks dat ze er bijna een dagtaak aan heeft mijn vader kalm te houden.
meer dan 5 WEKEN duurt dit inmiddels al, KPN moet zich kapot schamen dat ze een bejaard echtpaar dit aan doen !! :evil:
:evil:

TdeHond

Is KPN al schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging in gebreke gesteld waarbij een termijn is gesteld waarbinnen uw ouders verwachten dat het probleem opgelost is?

Ridderkerker

Hallo,

Nog even een update, met dank voor uw reactie.

We hoorden niets van de afdeling IMK, dus vanmiddag maar weer gebeld naar KPN.
1e persoon na 10 minuten aan de telefoon, uitgelegd wat er was en om het IMK gevraagd, maar daar kan schijnbaar niet naar worden gebeld?
Meneer kijkt e.e.a. na en komt terug aan de lijn, of ik weet dat mijn ouders inmiddels dubbele rekeningen krijgen ?, de rekening voordat ze Internet/bellen pakket namen is ook nog in stand ?? Hoezo ? je kunt toch maar 1 maal bellen ? Ja, hij vind het ook vreemd en zal even een collega vragen hoe het precies zit, on hold dus, maar na ongeveer 8 minuten krijg ik weer een stem die verteld dat alle medewerkers in gesprek zijn en een ogenblikje geduld.......... na 10 minuten weer een heel nieuwe meneer aan de lijn, hij weet van niets, of ik hem er even door heen kan praten............ ja, hij ziet in zijn computer inmiddels een hele voorgeschiedenis, er vallen veel en lange stiltes, en ja, hij kan eigenlijk niets doen, Hij weet niet wat het probleem is en hij weet niet hoe lang het nog gaat duren..........ja vervelend. maar hij kan niets zeggen, ik vraag of het er dus op neerkomt dat mijn ouders beter naar UPC kunnen gaan, als KPN toch niets voor ze kan doen ? Want we willen nu echt wel weten waar we aan toe zijn? Ja,ja poe, poe, moeilijk moeilijk :? , maar hij weet het echt niet. Het enige, wat hij nog kan zeggen is: Bel eens naar de Order Navraag Desk, nee, hij kan me niet doorverbinden, ik moet echt opnieuw bellen en de telefoniste me door laten verbinden.
De eerste maal hang ik na 30 minuten maar op, want ik krijg niemand aan de lijn, de tweede keer word er na een minuut of 5 opgenomen en ik word gesommeerd om later terug te bellen, er is een storing.......................... :shock:

Ik heb net UPC gebeld en het aansluiten van Internet bellen onbeperkt duurt ongeveer 8 werkdagen, ik ga dat maar eens voorleggen aan mijn ouders.....................

TdeHond

Zorg a.u.b. wel dat de opzegging overeenkomst bij KPN geregeld is, anders betalen uw ouders zowel dubbel bij KPN als bij UPC.

De weg van opzeggen bij KPN is:

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
--------------------------------------------------
Nogmaals:
Communiceer d.m.v. aangetekende brieven liefst met ontvangstbevestiging.

Ridderkerker

Hallo,

Bedankt voor uw reactie, mijn vader is net bij mij geweest en wij hebben de brief van in gebreke stelling geschreven, en mijn vader is nu naar het postkantoor om hem aangetekend met handtekening onvangst te versturen.

Ik ben blij en dankbaar dat u zulke duidelijke aanwijzingen geeft over hoe we moeten handelen, ik zal u op de hoogte houden hoe e.e.a. verder verloopt.

Gesloten