LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
froukje75
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2008 12:06

Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door froukje75 »

Juli 2006 hebben we een doorlopend krediet bij lenen.nl (DSB) afgesloten met een rente van 6,3 %.
Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder en is de rente inmiddels opgelopen tot 9,2%.
Elke 3 maand gaat de rente bij lenen.nl omhoog.
Ik kan zo gauw ook niet vinden of dit normaal is, maar ik vind 2,9% best veel.
Ik had het nl. wel heel prettig gevonden als dit van tevoren ook was verteld.
Misschien is er iemand op het forum die hier meer verstand van heeft?
Dan hoor ik het graag.
Groeten, Froukje

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door roro25 »

ik zou zeggen zoek eens op DSB, postkrediet, becam, lenen.nl e.d. op dit forum en je wordt een stuk wijzer.

Tja de heer Scheringa moet ergens zijn geld vandaan halen om o.a. AZ te kunnen sponsoren.
DSB haalt zijn winst uit orv verliesbeleggeinspolissen en stelselmatig verhogen van rentepercentages.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door MLF »

Nu heb ik weinig verstand van lenen maar is het niet dat u heeft getekend voor variable rente ipv vaste rente?

klaas82
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2008 11:37

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door klaas82 »

Beste Froukje,

Ik heb hetzelfde probleem met deze club, en niet alleen dat, ze hebben mij voor de aflossing ook een beleggingspolis 'aangesmeerd' deels mijn eigen schuld door onwetendheid. Maar door schade en schande wordt met wijs.

Lang verhaal kort. Deze polis heeft me in totaal al 1500 euro verlies opgeleverd. Dit kan je dus ook eens voor jezelf nakijken.

Mbt de rente, ik ben nu zelf aan het kijken bij Ohra, deze hebben goede voorwaarde, ik lees hier ook goede berichten en hun rente is 6,95 procent.

Bij lenen.nl moet je wel op kantoor komen als je een lagere rente wilt hebben, maar verhogen doen we gewoon ff.
Ik ben er achter gekomen dat je afgezet word. Voor mij houdt het an deze maand dan ook op.
Ik ben ook naar http://www.woekerpolisclaim.nl/ en heb de genoemde brieven al verstuurd. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Succes met het vervolg, en kijk bijvoorbeeld bij independer wat voor voordeel je zou kunnen hebben. Je kan namelijk kosteloos aflossen en oversluiten bij lenen.nl.

@j. kan je misschien iets meer zeggen over wat deze 'iemand' zou kunnen doen. Mogelijk heb ik dan wel interesse.

J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door J. »

Beste Klaas82,

Die iemand bekijkt in ieder geval de voorwaarden heel nauwkeurig en helpt je met zowel de financiele kant als de juridische kant op de juiste manier aan te pakken.
Het is dus niet alleen maar even oversluiten en de rest zoek je maar uit.

Mr.M
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2008 19:28

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door Mr.M »

Ik heb in januari met haast een doorlopend krediet afgesloten bij lenen.nl van 8000 euro voor nieuwe auto (had ik snel nodig)
Helaas als je daar op kantoor zit praten ze je allemaal dingen aan die op dat moment vrij logisch klinken.
Er kwam dus nog eens een levensverzekering bij ter waarde van 1200 euro, waarop lening dus uitkwam op 9200 euro.

Meteen vanaf het begin betaalde ik al 9,3% rente wat nu net weer verhoogd is naar 9,75%, terwijl ze op de site adverteren met 6,2% ??

En opeens moest ik nog meer betalen per maand omdat er ook nog een werkloosheidsverzekering bij kwam wat op 10 euro per maand extra komt.

Stom als ik ben ga ik mij er achteraf pas in verdiepen en kom ik erachter dat ik gewoon zwaar genaaid ben.

Ga nu kijken of ik kan oversluiten maar dat geld van de levensverzekering is dus gewoon door de plee getrokken, want bij sommige aanbieders is dat dus helemaal niet nodig.

klaas82
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2008 11:37

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door klaas82 »

die levensverzekering is nergens nodig, maar je eigen keuze.
Zo kan je een gewone levensverzekering afsluiten voor 50000 euro tot je 65ste die altijd uitkeert na overlijden voor 4,50 per maand.

Bij mij huidige lening heb ik dus gewoon aangegeven hier geen gebruik van te willen aangezien ik mijn eigen levensverzekering heb. Stukken goedkoper en breder inzetbaar.

Die werkeloosheid verzekering is verder ook onzin in mijn optiek, als je werkeloos wordt moet je keuzes maken en dat is eerst je kosten betalen, dus doe je je auto weg oid.

En dat met die rente is bij hen heel normaal.
Ik ben blij dat ik overgestapt ben. Tot nu te nog geen vage dingen gehad.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door ron1 »

En ik weet 1 ding: Het DSB concern zie ik als een virus.Het zit overal,in tv bladen voor jongeren,op tv,in de sport,de macht is erg groot van DSB,logisch als je miljoenen en miljoenen euros op jaarbasis binnenhaald kan er wel een reclame vanaf van 100.000 euro per maand.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door SJZ »

Zo kan je een gewone levensverzekering afsluiten voor 50000 euro tot je 65ste die altijd uitkeert na overlijden voor 4,50 per maand.
Dat lijkt me sterk. Als je op je 30e zo'n verzekering afsluit en je gaat op je 80e dood, dan heb je 50 jaar X 12 maanden X 4,50 = € 2.700 premie betaald, en je krijgt € 50.000 uitgekeerd?

Graaaaag zou ik zo'n verzekering afsluiten. Waar kan dat?

klaas82
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2008 11:37

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door klaas82 »

Deze verzekeringen lopen altijd tot je 65ste levensjaar!
Misschien kan je ze wel tot je 80ste afsluiten, maar dat is voor mij pas over ruim 50 jaar.... Sorry

Hoe eerder je instapt hoe voordeliger het is, zoals dat ook geldt bij de uitvaartverzekering.

De verzekerings maatschappij calculeert een risico in, natuurlijk komt niet iedereen te overlijden die een verzekering afsluit.

De hoogte van de polis wordt ook bepaald door je levensstijl zoals roken, drinken, drugs, hart ziekte, mentale problemen end. Heb je dit allemaal niet dan ben je een minder groot risico en dus goedkoper in de verzekering.

De exacte voorwaarden kan je bij je verzekeringsmaatschappij navragen.
Ikzelf heb hem incl. andere verzekeringen afgesloten bij Interpolis. Hierbij is een pakket korting actie, maar dat zal voor deze verzekering ongeveer 0.50 cent zijn denk ik.

Succes!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door kweenie »

Een overlijdensrisicoverzekering voor 4,50 per maand voor 50.000 is wel erg laag. Ik denk dat je hier een leeftijdsafhankelijke premie betaalt. Dan ben je in het begin goedkoper uit en later duurder, omdat het overlijdensrisico toeneemt.

Als ik uitga van een man van 30 (het lijkt mij dat jij dat ongeveer bent?), dan is de aanname voor de sterftekans dit jaar voor jou zo'n 0,6 of 0,7 promille. Dat betekent dat de verzekering, bij 'gemiddeld' overlijden, hen in elk geval 0,6 tot 0,7 promille van 50.000 kost, oftewel 30-35 euro per jaar. Dan houden ze nog zo'n 20-25 euro over om zich extra in te dekken tegen een hoger sterfterisico en om alle kosten zoals polisbladen en brieven (en de werknemers) te betalen. Dat is op zich wel mogelijk natuurlijk, maar het is dan niet mogelijk om een gelijkblijvende premie over de hele looptijd tot 65 jaar te rekenen, als je nagaat dat de sterftekans bij 64 jaar hoger is dan 54 euro per jaar en ze dan dus per definitie verlies zouden maken...

Overigens lopen overlijdensrisicoverzekeringen niet per definitie tot 65 jaar. Je kunt ze afsluiten voor (meestal) een willekeurig aantal jaren en tot maximaal je 75ste jaar. Maar die laatste jaren betaal je natuurlijk wel flink meer premie dan daarvoor.

boterbloem666
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2008 18:04

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door boterbloem666 »

Sluit al je leningen over bij een andere aanbieder en maak de lening met een vaste rente?

klaas82
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2008 11:37

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door klaas82 »

Vaste rente is niet altijd voordeliger. hangt er namelijk heel erg vanaf of je wel/niet tussendoor boete vrij in wil kunnen lossen. met een Lening op een vaste rente heb je vaak een persoonlijke lening. Volgens mij hebben bijna alle krediet verstrekkers voor een persoonlijke lening een boete clausule waarbij de looptijd opgedeeld is in 3 periode en je gedurende de eerste 2 periode maar een bepaald bedrag mag aflossen.
Helaas het fijne weet ik er niet van, maar je moet heel goed kijken wat je zelf wil.

Ik verwacht dat een bijkomend nadeel van een persoonlijke lening (PL) dus ook is dat je hem niet zomaar over kan sluiten. Een doorlopenkrediet stort je gewoon vol en daarmee is het afgedaan, dat zal bij een PL dus waarschijnlijk ook niet zijn.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door Jan1 »

Het grote nadeel van een doorlopend krediet is, de meeste leners komen er NOOIT weer vanaf, je kunt namelijk altijd weer opnemen wat je reeds had afgelost. Leners staan toch al niet zo vast in de schoenen, ze zullen vrijwel allemaal gebruik maken van deze mogelijkheid.

klaas82
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2008 11:37

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door klaas82 »

ligt natuurlijk ook heel erg aan je eigen discipline. Gewoon geen geld uitgeven wat je niet hebt.
Maar dat risico loop je inderdaad altijd, maar punt blijft natuurlijk; je hoeft niets op te nemen.

missieMas
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:41

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door missieMas »

hallo

ik zit even alle forums af te gaan en de meningen te lezen van mensen die bij postkrediet (dsb) hebben geleent.Toch heb ik nog enkele vragen..

Ik zit er net over te denken een doorlopend krediet te nemen bij postkrediet voor een bedrag van 8000.Ze geven mij hierbij een eff rente op jaarbasis v 8,1% en een aflossingspercentage met rente v 1% pm.Klinkt goed vergeleken bij andere aanbieders.nu weet ik wel dat ze de rente waarschijnlijk omhoog gooien maar toch..ik wil mijn risico's weten...dus een beetje advoes helpt altijd!->? ik zie geen bijzondere kleine lettertjes bij mijn offerte.. :?: ten tweede is het toch zo dat je alleen de rente betaalt van het opgenomen bedrag(in mijn geval dus klein aangezien ik niet v plan ben alles op te nemen en zoveel mogelijk terugtestorten als het wel gebeurt) dus dan zou die uiteindelijke 10%? niet zon ramp zijn.. ten derde is het toch zo dat als je uiteindelijk niet tevreden bent het boetevrij kan oplossen en er van af bent helemaal :?: of het eventueel boetevrij kan laten overnemen door een ander :?: :idea: Weinig risico dus en een goede deal?? of zijn er wel dingen die ze mij kunnen aannaaien?

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo Missiemas!
Ik ben een van de vele gedupeerden van DSB!
Geloof NIETS wat de adviseur je verteld, kijk alles driedubbel na,of nog beter laat iemand ernaar kijken die er echt verstand van heeft(zullen hier op het forum ook nog wel reageren)
De valkuilen! De rente loopt pijlsnel op,10%?? ik weet niet tot hoever het kan gaan,maar zeker ver daar voorbij!!
En laat je geen verplichte verzekeringen aansmeren voor giga bedragen(die ook nog eens meegeleend worden),die niet verplicht zijn!!
Mijn advies als ervaringsdeskundige,Hou je ver van deze bank!!!!
Wil je toch met DSB in zee gaan,WEES OP JE HOEDE!
Groeten Mattie

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door kweenie »

Zoals je waarschijnlijk al wel hebt gelezen zijn ze bij DSB nogal boeven. Zo zal de rente in no time omhoog gaan en wellicht moet je verplicht extra verzekeringen afsluiten die vaak erg duur zijn en niet nodig. En ik geloof er niets van dat je zonder kosten naar een andere geldverstrekker mag gaan. Bovendien is 8,1% niet extreem laag, bij FBTO kun je 7,6% krijgen en bij Ohra 7,2-7,5%, om maar twee willekeurige geldverstrekkers te noemen.

De maandbetaling zal overigens wel gebaseerd zijn op de kredietlimiet, dus 1% van de limiet.

missieMas
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:41

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door missieMas »

halllo

dank je wel voor jullie reacties!

De offerte die ik heb gekregen is per post.Daarbij zitten ook de voorwaarden waarin ik niks bijzonders kon lezen.Een adviseur komt zeker niet te pas en van verzekeringen en dergelijke moet ik helemaal niks hebben en hebben ze ook niet geprobeert aan te smeren.
Als ik nu zou tekenen zouden alleen de voorwaarden die ik thuis heb gestuurt gekregen toch gelden?Daar mogen ze niks bij gooien zonder mijn weten neem ik aan?? en over oversluiten staat niks bij dus ik neem aan kosteloos? Hetgeen wat mij aantrekt is de 1% en bij een bijv deltaloyld is het 2%.Tuurlijk snap ik dat je bij andere meer aflost ed maar v nu is dat voor mij het beste.Wat betreft de rente die ze omhoog kunnen gooien is tot en met 18% geloof ik.Daarom is het zo belangrijk dat mochten ze de rente omhoog gooien boven de 10% ik het over kan sluiten..iemand ervaringen daarmee?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door kweenie »

Als er niets staat over oversluiten of extra aflossen, dan zou ik er niet vanuit gaan dat dat kan/mag/kostenloos is...

Gesloten