LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] al een jaar storing op digitale tv upc
al een jaar storing op digitale tv upc
Hallo
Sinds begin vorig jaar ben ik overgestapt van analoog op
digitaal
Sinds juni vorig jaar heb ik storing als ik televisie kijk
Allemaal blokjes in m,n beeld en kijken is dan bijna onmogelijk
Deze storing zit dan over alle zenders
Soms is de storing zo heftig dat ik weer analoog ga kijken
Ik ben beginnen te bellen met u p c sinds juni vorig jaar
Bij upc dachten ze dat het aan mijn mediabox lag
Die is twee keer vervangen maar daar ligt t dus niet aan
Monteurs van upc hebben alle aansluitingen vervangen
Ik heb in het afgelopen jaar 9 monteurs gehad binnenmonteurs,
buitenmonteurs en netwerkmonteurs
Het ligt niet aan het signaal bij mij binnen dat is goed
Dus de storing zit buiten in een van de kasten die hier in de buurt
staan
Ik betaal per maand ruim 63 euro internet telefoon televisie
Ik word al een jaar van het kastje naar de muur gestuurd
Ik heb 3 weken geleden op kosten van upc een langdurig telefoongesprek gehad van 2 uur van iemand die het tot op de
bodem uit ging zoeken sindsdien blijft het angstvallig stil aan de
kant van upc
En ik ben niet de enige hier in de buurt waar ik woon die storing
heeft
Er word door upc gewoon gezegd :U woont in een storingsgevoelig gebied:
Er is vorige week een monteur geweest die in het kastje gekeken
heeft wat vlakbij m,n flat staat en die heeft gezegd dat het signaal
te zwak is
Het heeft me een vermogen gekost aan bellen,want 20 minuten of een half uur in de wacht is normaal bij upc
Ik betaal altijd netjes
Maar nu weet ik echt niet meer welke stappen ik kan doen om upc
te dwingen na 1 jaar eens iets te gaan doen
Ik ben van plan over het afgelopen jaar schadevergoeding te eisen
en ben zo langzaamaan aan het eind van mijn geduld
Wijsgeer
Sinds begin vorig jaar ben ik overgestapt van analoog op
digitaal
Sinds juni vorig jaar heb ik storing als ik televisie kijk
Allemaal blokjes in m,n beeld en kijken is dan bijna onmogelijk
Deze storing zit dan over alle zenders
Soms is de storing zo heftig dat ik weer analoog ga kijken
Ik ben beginnen te bellen met u p c sinds juni vorig jaar
Bij upc dachten ze dat het aan mijn mediabox lag
Die is twee keer vervangen maar daar ligt t dus niet aan
Monteurs van upc hebben alle aansluitingen vervangen
Ik heb in het afgelopen jaar 9 monteurs gehad binnenmonteurs,
buitenmonteurs en netwerkmonteurs
Het ligt niet aan het signaal bij mij binnen dat is goed
Dus de storing zit buiten in een van de kasten die hier in de buurt
staan
Ik betaal per maand ruim 63 euro internet telefoon televisie
Ik word al een jaar van het kastje naar de muur gestuurd
Ik heb 3 weken geleden op kosten van upc een langdurig telefoongesprek gehad van 2 uur van iemand die het tot op de
bodem uit ging zoeken sindsdien blijft het angstvallig stil aan de
kant van upc
En ik ben niet de enige hier in de buurt waar ik woon die storing
heeft
Er word door upc gewoon gezegd :U woont in een storingsgevoelig gebied:
Er is vorige week een monteur geweest die in het kastje gekeken
heeft wat vlakbij m,n flat staat en die heeft gezegd dat het signaal
te zwak is
Het heeft me een vermogen gekost aan bellen,want 20 minuten of een half uur in de wacht is normaal bij upc
Ik betaal altijd netjes
Maar nu weet ik echt niet meer welke stappen ik kan doen om upc
te dwingen na 1 jaar eens iets te gaan doen
Ik ben van plan over het afgelopen jaar schadevergoeding te eisen
en ben zo langzaamaan aan het eind van mijn geduld
Wijsgeer
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
Wees verstandig en kap helemaal met het zooitje ongeregeld, neem adsl of internetplusbellen er zijn meer dan voldoende providers welke goedkoper zijndan de firma list en bedrog, en met een betere service.
En voor tv stap over op satellietontvangst, betere kwaliteit meer zenders en nog goedkoper ook, en middels cardsharing op onbeperkt aantal tv's te ontvangen.
En zeker niet onbelangrijk het scheelt je ook nog eens een maagzweer.
En voor tv stap over op satellietontvangst, betere kwaliteit meer zenders en nog goedkoper ook, en middels cardsharing op onbeperkt aantal tv's te ontvangen.
En zeker niet onbelangrijk het scheelt je ook nog eens een maagzweer.
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
Ik reageer op uw bericht, het leek wel of ik een bericht van mezelf zat te lezen. Ik ben al vanaf 1 augustus bezig (dit jaar) dus ik heb geloof ik nog wat te gaan. Er zijn al 6 monteurs geweest 2x mediabox vernieuwd maar storing blijft ook zeer blokkerig beeld. En wat voor opmerkingen je allemaal krijgt van medewerkers van de helpdesk is gewoon niet te geloven. Denk er ook aan om alles op te zeggen, het hele pakket internet telefoon en digitale tv met dvr box
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
Hallo Koraal
Ik wil even reageren op uw reactie op mijn bericht
Het is namelijk zo dat er nu tegen mij gezged word via
e-mail dat ze mijn klacht bij upc niet kunnen verhelpen
Dat is natuurlijk de grootste onzin die er maar bestaat
Ze zijn een dienstverlenend bedrijf ik neem die dienst af
en ik betaal daar voor elke maand
Ik heb geen klachten over het internet en de telefonie
dat wil ik duidelijk maken
Maar digitale tv is vanaf het moment dat ik t heb een drama
gewoon
En ze en na 15 maanden bellen naar de helpdesk want verder
kom je niet zeggen ze nu wij kunnen uw klacht niet verhelpen
Maar zo werkt het natuurlijk niet
Ik heb nu besloten om een aangetekend schrijven te sturen
als laatste poging om ze in beweging te krijgen en daarin een termijn
van 1 maand te stellen om de problemen op te lossen
Ik hou mijn adem niet in wat dit betreft want ik denk dat het
niet veel zal helpen
Mocht er een negatief antwoord komen op mijn verzoek ga ik me
beraden op verdere stappen want ik leg me hier niet zo maar
bij neer
Ik doe dit niet alleen voor mezelf want er zijn in de buurt waar ik
woon meerderen die last hebben van storing
Ik wil dit gewoon opgelost hebben nadat het me in 15 maanden al
kapitalen gekost heeft aan mobiel bellen van een bijstanduitkering
en misschien heeft u dezelfde ervaring als ik je hangt al gauw
zonder dat je iemand gesproken hebt 20 tot 30 minuten in de wacht
Wijsgeer
Ik wil even reageren op uw reactie op mijn bericht
Het is namelijk zo dat er nu tegen mij gezged word via
e-mail dat ze mijn klacht bij upc niet kunnen verhelpen
Dat is natuurlijk de grootste onzin die er maar bestaat
Ze zijn een dienstverlenend bedrijf ik neem die dienst af
en ik betaal daar voor elke maand
Ik heb geen klachten over het internet en de telefonie
dat wil ik duidelijk maken
Maar digitale tv is vanaf het moment dat ik t heb een drama
gewoon
En ze en na 15 maanden bellen naar de helpdesk want verder
kom je niet zeggen ze nu wij kunnen uw klacht niet verhelpen
Maar zo werkt het natuurlijk niet
Ik heb nu besloten om een aangetekend schrijven te sturen
als laatste poging om ze in beweging te krijgen en daarin een termijn
van 1 maand te stellen om de problemen op te lossen
Ik hou mijn adem niet in wat dit betreft want ik denk dat het
niet veel zal helpen
Mocht er een negatief antwoord komen op mijn verzoek ga ik me
beraden op verdere stappen want ik leg me hier niet zo maar
bij neer
Ik doe dit niet alleen voor mezelf want er zijn in de buurt waar ik
woon meerderen die last hebben van storing
Ik wil dit gewoon opgelost hebben nadat het me in 15 maanden al
kapitalen gekost heeft aan mobiel bellen van een bijstanduitkering
en misschien heeft u dezelfde ervaring als ik je hangt al gauw
zonder dat je iemand gesproken hebt 20 tot 30 minuten in de wacht
Wijsgeer
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
Nog even een kleine aanvulling
Ik heb op internet gekeken of er meerdere
aanbieders zijn met hetzelfde pakket als upc
maar ik heb niets kunnen vinden
Het is alleen telefonie en internet
Wijgeer
Ik heb op internet gekeken of er meerdere
aanbieders zijn met hetzelfde pakket als upc
maar ik heb niets kunnen vinden
Het is alleen telefonie en internet
Wijgeer
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
bedankt dat je reageerde.
Bij mij komt a.s.vrijdag weer monteur. Ik ben benieuwd, want ik ben het nu al zat en inderdaad telefoon en internet echt geen problemen.
Je betaald genoeg voor hun diensten, want owee als je een maand achter loopt bij wijze van dan wordt gelijk de knop om gedraaid. Dit weet ik van mijn dochter. Zit je toevallig in de buurt van Spijkenisse?
Bij mij komt a.s.vrijdag weer monteur. Ik ben benieuwd, want ik ben het nu al zat en inderdaad telefoon en internet echt geen problemen.
Je betaald genoeg voor hun diensten, want owee als je een maand achter loopt bij wijze van dan wordt gelijk de knop om gedraaid. Dit weet ik van mijn dochter. Zit je toevallig in de buurt van Spijkenisse?
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
Hallo Koraal
Nee ik woon in Assendelft in de Zaanstreek
En ze zullen monteurs blijven sturen wat niet helpt
want de binnen-en buitenmonteurs die ik gehad heb kunnen
het probleem niet vinden
En het is inderdaad zo dat je mag betalen en verder je
mond houden
Wat mij vreselijk stoort is dat je nooit eens iemand te spreken
krijgt die wat hoger in rang is en na 15 maanden iedere keer dezelf-
de vragen te beantwoorden en hetzelfde riedeltje aan te horen ga ik
als laatste poging schrijven
Bellen helpt niet en mailen ook niet
Wijsgeer
Nee ik woon in Assendelft in de Zaanstreek
En ze zullen monteurs blijven sturen wat niet helpt
want de binnen-en buitenmonteurs die ik gehad heb kunnen
het probleem niet vinden
En het is inderdaad zo dat je mag betalen en verder je
mond houden
Wat mij vreselijk stoort is dat je nooit eens iemand te spreken
krijgt die wat hoger in rang is en na 15 maanden iedere keer dezelf-
de vragen te beantwoorden en hetzelfde riedeltje aan te horen ga ik
als laatste poging schrijven
Bellen helpt niet en mailen ook niet
Wijsgeer
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
Hallo,
En als je nu zo'n consumenten programma inschakeld, zou dat helpen?
Want ik denk dat ik het op die manier ga proberen dan.Je hebt natuurlijk radar, kassa de consumentenbond heb ik helaas vorig jaar opgezegd.Ik heb ook echt niet het idee dat morgen mijn probleem is opgelost Maar ga wel verdere stappen ondernemen. Als ik kijk hoelang je al bezig bent. Ik ga geen jaar blokkerig beeld kijken. Maar je hoort wel hoe het afgelopen is.
En als je nu zo'n consumenten programma inschakeld, zou dat helpen?
Want ik denk dat ik het op die manier ga proberen dan.Je hebt natuurlijk radar, kassa de consumentenbond heb ik helaas vorig jaar opgezegd.Ik heb ook echt niet het idee dat morgen mijn probleem is opgelost Maar ga wel verdere stappen ondernemen. Als ik kijk hoelang je al bezig bent. Ik ga geen jaar blokkerig beeld kijken. Maar je hoort wel hoe het afgelopen is.
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
Misschien helpt vervanging door ander decoder ( eventueel van ander merk)
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
Hallo TdeHond
Een andere decoder is natuurlijk iets wat altijd te overwegen
is
Maar het gaat om het principe
En dat is dat upc problemen van hun klanten moeten oplossen
en ervaring leert dat ik in mijn buurt niet de enige ben met
problemen
Het kan niet zo zijn dat ik overweeg een andere decoder te nemen
en dat upc de problemen niet oplost waarvan al door diverse monteurs
gezegd is dat ze niet bij mij liggen
Wijsgeer
Een andere decoder is natuurlijk iets wat altijd te overwegen
is
Maar het gaat om het principe
En dat is dat upc problemen van hun klanten moeten oplossen
en ervaring leert dat ik in mijn buurt niet de enige ben met
problemen
Het kan niet zo zijn dat ik overweeg een andere decoder te nemen
en dat upc de problemen niet oplost waarvan al door diverse monteurs
gezegd is dat ze niet bij mij liggen
Wijsgeer
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
Als monteurs het probleem niet kunnen oplossen rijst toch het vermoeden dat de decoder op uw adres niet goed werkt.
Dan zou toch mijn voorstel naar UPC toe zijn of zij gratis mijn decoder willen vervangen voor een decoder van een ander merk ( even rondneuzen welk merk decoder goed werkt met UPC)
Als UPC zorg draagt dat u een goed werkende decoder ontvangt, dan heeft UPC uw probleem opgelost.
Ik neem aan dat naar kabels etc gekeken is door de monteurs of dat eventueel een signaalversterker het probleem zou kunnen oplossen?
Dan zou toch mijn voorstel naar UPC toe zijn of zij gratis mijn decoder willen vervangen voor een decoder van een ander merk ( even rondneuzen welk merk decoder goed werkt met UPC)
Als UPC zorg draagt dat u een goed werkende decoder ontvangt, dan heeft UPC uw probleem opgelost.
Ik neem aan dat naar kabels etc gekeken is door de monteurs of dat eventueel een signaalversterker het probleem zou kunnen oplossen?
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
Naar het schijnt heeft de firma list en bedrog een afwijkend systeem van de andere kabelaanbieders, hierdoor is het slechts mogelijk om alleen met de decoders welke door hen worden aangeboden signaal te decoderen.even rondneuzen welk merk decoder goed werkt met UPC)
Maar je kan je tv eens bj iemand aansluiten welke bv satellietontvangst heeft (is ook digitaal) of van iemand een decoder lenen, (of tv bij iemand anders uitproberen) weet je tenminste zeker dat niet aan je tv ligt als dan wel goed werkt.
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
nou de monteur is net weg en hij heeft het gevonden zegt hij.
In de hoofdkast zaten de kabels los van de aarde hij kon ze allemaal aandraaien vertelde hij. Overdag blokt het bij minder als in de avond en dat klopte volgens hem omdat dan door de kou de kabel krimpt en dan geen goed contact meer maakt. Hij is nu ong. half uurtje weg en nog geen blokken gezien, terwijl vanmorgen het nog flink blokte. Dus op hoop van zegen. Misschien heb je er wat aan, als je UPC weer belt.
In de hoofdkast zaten de kabels los van de aarde hij kon ze allemaal aandraaien vertelde hij. Overdag blokt het bij minder als in de avond en dat klopte volgens hem omdat dan door de kou de kabel krimpt en dan geen goed contact meer maakt. Hij is nu ong. half uurtje weg en nog geen blokken gezien, terwijl vanmorgen het nog flink blokte. Dus op hoop van zegen. Misschien heb je er wat aan, als je UPC weer belt.
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
Hallo Koraal
Dat is een hele goeie geweest dan
De monteurs die hier geweest zijn hebben ook al
meerdere keren aangegeven dat de storing in de kast zit
maar upc wil daar gewoon niet aan
Heb het al vele keren gezegd maar ze reageren er niet op
Succes met je tv kijken en klasse dat je weer storingvrij kan kijken
Wijsgeer
Dat is een hele goeie geweest dan
De monteurs die hier geweest zijn hebben ook al
meerdere keren aangegeven dat de storing in de kast zit
maar upc wil daar gewoon niet aan
Heb het al vele keren gezegd maar ze reageren er niet op
Succes met je tv kijken en klasse dat je weer storingvrij kan kijken
Wijsgeer
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
Hallo Agro
Lees net je reactie
Het was al een hele tijd duidelijk dat de storing niet bij mij
binnen ligt door verschillende monteurs is dat vastgesteld en bevestigd
Heb zelfs net een nieuwe tv niet speciaal daarvoor aangeschaft
En het klopt wat je zegt over upc decoders je kan alleen die van hun gebruiken
Wijsgeer
Lees net je reactie
Het was al een hele tijd duidelijk dat de storing niet bij mij
binnen ligt door verschillende monteurs is dat vastgesteld en bevestigd
Heb zelfs net een nieuwe tv niet speciaal daarvoor aangeschaft
En het klopt wat je zegt over upc decoders je kan alleen die van hun gebruiken
Wijsgeer
Re: al een jaar storing op digitale tv upc
hallo
Hier ben ik weer ,ff in ziekenhuis gelegen voor 10 dagen. Vanaf de laatste keer geen storing meer gehad en raas eens wat via UPC 47.50 euro wordt van de volgende afrekening gehaald ter compensatie. Ik wilde dit toch nog even melden. Ik hoop dat het voor jouw ook eens opgelost wordt. je moet net de goeie monteur treffen denk ik.
groetjes allemaal
Hier ben ik weer ,ff in ziekenhuis gelegen voor 10 dagen. Vanaf de laatste keer geen storing meer gehad en raas eens wat via UPC 47.50 euro wordt van de volgende afrekening gehaald ter compensatie. Ik wilde dit toch nog even melden. Ik hoop dat het voor jouw ook eens opgelost wordt. je moet net de goeie monteur treffen denk ik.
groetjes allemaal