Ik heb ca. 4 weken geleden via de site van Hi een Samsung I900 Omnia besteld. Het was een aanbieding inclusief 'eindeloos online' met korting. Na telefonisch contact vernam ik dat deze aanbieding alleen online geldig was en dus niet in de Hi winkel zelf kon worden besteld.
Op de site stond; Levertijd 5 werkdagen.
2 Dagen later kreeg ik een email waarin stond dat de levering was vertraagd met onbekende termijn, afwachten dus..
Af en toe gebeld of er al wat bekend was, en dan hoorde ik de ene keer dat de levering ieder moment kon plaatsvinden en de andere keer dat er software-problemen waren en dat het nog wel even kon duren. Maar goed, geduld is een schone zaak.
Op Vrijdag 19 Sept. kreeg ik het 'verlossende' telefoontje, het toestel was gearriveerd en er kon een bezorgafspraak gemaakt worden.
Volgens afspraak ontving ik op Dinsdag 23-09 mijn toestel.
Woensdag kwam ik erachter dat de 5 megapixel camera stuk was; er was geen duidelijk beeld.
Dus, naar de Hi winkel --> "Nee meneer, dit toestel is online gekocht dus wij kunnen hier niets mee"
Dus, klantenservice bellen --> "Geen probleem meneer, als u gewoon naar een kpn business-center komt alles in orde"
Dus naar business-center --> "Sorry meneer, maar wij hebben dit toestel en de reparatie-benodigdheden nog niet in huis, dus wij kunnen hier niets mee. En wij zijn kpn, dat staat eigenlijk los van Hi.."
Dus klantenservice bellen --> "Een probleem met de camera? Dat klinkt bekend (!). Als u het toestel compleet terugstuurd, word uw contract automatisch afgesloten"
"Afgesloten!? zeg ik, ik wil gewoon een werkend toestel!"
"Dat kan niet meneer, u stuurt het toestel compleet terug, wij beïndigen uw contract, dan kunt u 17 werkdagen niets opnieuw bestellen en daarna kunt u heel simpel het toestel opnieuw bestellen. Nee, echt niet, meer kan ik niet voor uw doen, sorry.
Kortom: ik krijg een defect toestel geleverd, wat niet gerepareerd of vervangen kan worden. Als ik het terug stuur moet ik 17 werkdagen (ca. 3.5 weken) wachten en dan kan ik het toestel opnieuw bestellen via de Hi site. Hoelang dan de levering duurt is niet te zeggen.
Ik heb vanaf 23-09 8 dagen de tijd om het toestel terug te sturen, anders zit ik er aan vast.
p.s. Het kpn business-center zei dat ná die 8 dagen wel een fabrieksgarantie geld voor het toestel, maar alleen als het een fabrieksfout was.
Iemand een tip, advies, truuk of mogelijkheid ????
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kapotte Samsung Omnia via Hi.nl
-
Normen+Waarden
- Contacteer:
Re: Kapotte Samsung Omnia via Hi.nl
Truuks zijn er niet, maar normaal gesproken wordt zo'n toestel via de klantenservice omgeruild.
Dat Hi "eigenlijk los staat van KPN" is onzin. Zeker voor een Business Center maakt het helemaal niks uit.
Als de klantenservice het toestel niet wil omruilen, zou ik gewoon doen wat de medewerker aan de telefoon heeft verteld: telefoon terugsturen en contract laten ontbinden.
Maar dan wel lekker naar Vodafone of T-Mobile gaan, want deze hele kwestie gaat natuurlijk nergens over.
Dat Hi "eigenlijk los staat van KPN" is onzin. Zeker voor een Business Center maakt het helemaal niks uit.
Als de klantenservice het toestel niet wil omruilen, zou ik gewoon doen wat de medewerker aan de telefoon heeft verteld: telefoon terugsturen en contract laten ontbinden.
Maar dan wel lekker naar Vodafone of T-Mobile gaan, want deze hele kwestie gaat natuurlijk nergens over.