| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Postbank ontkoppelt uw particuliere girorekening
-
Peter den Haring
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 sep 2008 22:31
De Postbank ontkoppelt uw particuliere girorekening
De Postbank liet gebruikers van Girotel vorige week weten dat men de eerst als zo handig geadverteerde koppeling van prive- en zakelijke rekeningen weer ongedaan ging maken. Over een tjdje kan men u dan weer extra kosten gaan berekenen voor uw particuliere rekening op Girotel! Echter wie de afgelopen dagen nietsvermoedend ingelogd heeft, kreeg de schrik van het jaar te pakken. Na de verplichte ontkoppelingsprocedure kon men nog wel zakelijk internetbankieren, maar de prive-administratie was meteen geheel van het scherm verdwenen. "Want helaas de toegangscodes voor uw particuliere rekening kunnen alleen via SMS op uw mobiele telefoon worden ontvangen, meneer!" Wie geen mobiele telefoon heeft of wil hebben vanwege een stralingsgevoeligheid, mag weer terug naar de giro-overschrijvingskaarten. Als u die tenminste nog heeft na jaren Girotel. Nee, natuurlijk. Dan aanvragen. Daar gaat wel een paar weken overheen, want het regent klachten bij de Postbank helaas. En ondertussen? Zo kom je nog eens tot mediteren.
-
sei cilindri
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 sep 2008 09:44
Re: De Postbank ontkoppelt uw particuliere girorekening
Ook ik werd hiermee geconfronteerd en ben het nu helemaal zat met de Postbank.
Uiteraard heb ik via de site een klacht hierover ingediend maar ondanks de bevestigingsmail dat ik binnen twee werkdagen antwoord zou krijgen heb ik hier (natuurlijk?) niets meer op gehoord.
Nadat eerst vorig jaar de gratis basisbankpassen werden afgeschaft en de regeling waarbij een x aantal handelingen gratis waren, waardoor ik vorig jaar pakweg 200 euro per jaar extra ben gaan betalen voor mijn betalingsverkeer, is het nu kennelijk de tijd om de service uit te gaan kleden.
Het nu afgeschafte girotel bood namelijk een aantal functionaliteiten die Mijn Postbank niet bied m.n. op het gebied van nazien van gedane transacties
Ook het doen van meerdere typen betalingen bv een aantal buitenland betalingen, zakelijk en prive vergt steeds nieuwe TAN codes ipv dat alles gewoon in een keer kan
Maar de arrogantie waarmee de Postbank ons nu wil dwingen om met zo'n rottig SMS je te gaan betalen spant wel de kroon.
Ik wil dat beslist niet en ben dan ook genoodzaakt bij de Postbank weg te gaan
Gelukkig zag ik betijds dat men de TAN code alleen nog maar per SMS wil verzenden waardoor ik de ontkoppeling nog niet gedaan heb (dat kan kennelijk nog even, je kunt gewoon naar "home" gaan waarna alles gewoon nog werkt maar dat zal natuurlijk ook van korte duur zijn)
Wel geeft je dat wat meer tijd een andere bank te zoeken.
Dat kost je natuurlijk veel tijd en geld door verandering van briefpapier e.d. waardoor men bij de Postbank erop speculeerd dat je dat toch niet doet.
Daarnaast heb ik ook niet zo'n hoge pet op van de andere banken vrees ik maar dit keer heb ik geen keus
Heeft iemand nog suggesties voor een goede en prijsbewuste bank ?bank
Uiteraard heb ik via de site een klacht hierover ingediend maar ondanks de bevestigingsmail dat ik binnen twee werkdagen antwoord zou krijgen heb ik hier (natuurlijk?) niets meer op gehoord.
Nadat eerst vorig jaar de gratis basisbankpassen werden afgeschaft en de regeling waarbij een x aantal handelingen gratis waren, waardoor ik vorig jaar pakweg 200 euro per jaar extra ben gaan betalen voor mijn betalingsverkeer, is het nu kennelijk de tijd om de service uit te gaan kleden.
Het nu afgeschafte girotel bood namelijk een aantal functionaliteiten die Mijn Postbank niet bied m.n. op het gebied van nazien van gedane transacties
Ook het doen van meerdere typen betalingen bv een aantal buitenland betalingen, zakelijk en prive vergt steeds nieuwe TAN codes ipv dat alles gewoon in een keer kan
Maar de arrogantie waarmee de Postbank ons nu wil dwingen om met zo'n rottig SMS je te gaan betalen spant wel de kroon.
Ik wil dat beslist niet en ben dan ook genoodzaakt bij de Postbank weg te gaan
Gelukkig zag ik betijds dat men de TAN code alleen nog maar per SMS wil verzenden waardoor ik de ontkoppeling nog niet gedaan heb (dat kan kennelijk nog even, je kunt gewoon naar "home" gaan waarna alles gewoon nog werkt maar dat zal natuurlijk ook van korte duur zijn)
Wel geeft je dat wat meer tijd een andere bank te zoeken.
Dat kost je natuurlijk veel tijd en geld door verandering van briefpapier e.d. waardoor men bij de Postbank erop speculeerd dat je dat toch niet doet.
Daarnaast heb ik ook niet zo'n hoge pet op van de andere banken vrees ik maar dit keer heb ik geen keus
Heeft iemand nog suggesties voor een goede en prijsbewuste bank ?bank
Re: De Postbank ontkoppelt uw particuliere girorekening
Werkelijk ongeloofelijk dit. Het gevoel dat er voor "dit is de gemakkelijkste weg" is gekozen kan bij mij niet worden weggenomen, zeker omdat het later weer wordt samengevoegd. Het hele mijn.postbank.nl komt toch te vervallen had mensen gewoon meteen een inlogcode gegeven voor de ING.
Maar het ergste is dat dit dan op de meest ongunstige tijd ingevoerd (Salarissen zijn gestort en betalingen moeten gedaan worden) en hup! Ik kan niet meer in mijn privé banken!! Echt ontplof je pas al het dan 5 DAGEN wachten word op nieuwe codes!! Dat is toch gewoon niet meer van deze tijd? Ik handel in aandelen via diverse instanties op het Internet en daar is een wachtwoord verkeerd of vergeten gewoon met 10 minuten geregeld. Een combinatie van geheime vragen, een e-mail en klaar. Postbank heeft zelfs nog de GSM als extra beveiligingsoptie. Dan is het ook nog erger dat ik dit op het postkantoor moet ophalen!! Alsof ik daar tijd voor heb! Echt waanzin vind ik dit! Gezien de wachttijden aan de postbank klanten service telefoon en de reactie van de mensen op die afdelingen zijn we niet de enige die hier boos over zijn.
Thanks, T.
Maar het ergste is dat dit dan op de meest ongunstige tijd ingevoerd (Salarissen zijn gestort en betalingen moeten gedaan worden) en hup! Ik kan niet meer in mijn privé banken!! Echt ontplof je pas al het dan 5 DAGEN wachten word op nieuwe codes!! Dat is toch gewoon niet meer van deze tijd? Ik handel in aandelen via diverse instanties op het Internet en daar is een wachtwoord verkeerd of vergeten gewoon met 10 minuten geregeld. Een combinatie van geheime vragen, een e-mail en klaar. Postbank heeft zelfs nog de GSM als extra beveiligingsoptie. Dan is het ook nog erger dat ik dit op het postkantoor moet ophalen!! Alsof ik daar tijd voor heb! Echt waanzin vind ik dit! Gezien de wachttijden aan de postbank klanten service telefoon en de reactie van de mensen op die afdelingen zijn we niet de enige die hier boos over zijn.
Thanks, T.
-
VENCO dropje
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41
Re: De Postbank ontkoppelt uw particuliere girorekening
@ tonykrij,
verwar internet beleggen niet met internet bankieren. Met internet beleggen blijft het geld binnen je "rekening domein"; bij internet bankieren kan je geld overmaken buiten je "rekening domein" en dus is het heel begrijpelijk dat banken veel beveilingsmaatregelen nemen bij het opnieuw verstrekken van inlogcodes (zoals fysieke identificatie bij een kantoor).
@ allen in deze mail,
Bedenk wel dat alle banken steeds meer een strikte scheiding gaan aanbrengen tussen particulier en zakelijk. Ook als het gaat om internet bankieren, met name als het gaat om aansprakelijkheid, tarieven, etc...
verwar internet beleggen niet met internet bankieren. Met internet beleggen blijft het geld binnen je "rekening domein"; bij internet bankieren kan je geld overmaken buiten je "rekening domein" en dus is het heel begrijpelijk dat banken veel beveilingsmaatregelen nemen bij het opnieuw verstrekken van inlogcodes (zoals fysieke identificatie bij een kantoor).
@ allen in deze mail,
Bedenk wel dat alle banken steeds meer een strikte scheiding gaan aanbrengen tussen particulier en zakelijk. Ook als het gaat om internet bankieren, met name als het gaat om aansprakelijkheid, tarieven, etc...
Re: De Postbank ontkoppelt uw particuliere girorekening
Bedenk wel dat alle banken steeds meer een strikte scheiding gaan aanbrengen tussen particulier en zakelijk
tja, ZAKELIJKE "klanten" kan je nog nét wat harder plukken dan privé....
-
VENCO dropje
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41
Re: De Postbank ontkoppelt uw particuliere girorekening
Noble, je gaat weer direct in de aanval op de banken.
Ook hier geldt dat banken voor zakelijke klanten aanvullende betaaldiensten in de markt zetten (cash pooling, multi banking, zakelijk internet bankieren met procuratie schema's waarbij je batches van zakelijke betalingen kunt versturen, iDeal acquiring & e-kassa, PIN / Chipknip / Maestro / MasterCard acquiring, acceptgiro & incasso contracten, stortingen, ....). Het opzetten en onderhouden van een dergelijke infrastructuur kost geld en ja daar vragen banken een tarief voor. Hier kan je weer gaan shoppen bij diverse banken en kies gewoon de bank die het beste past bij je zakelijke activiteiten.
Ook hier geldt dat banken voor zakelijke klanten aanvullende betaaldiensten in de markt zetten (cash pooling, multi banking, zakelijk internet bankieren met procuratie schema's waarbij je batches van zakelijke betalingen kunt versturen, iDeal acquiring & e-kassa, PIN / Chipknip / Maestro / MasterCard acquiring, acceptgiro & incasso contracten, stortingen, ....). Het opzetten en onderhouden van een dergelijke infrastructuur kost geld en ja daar vragen banken een tarief voor. Hier kan je weer gaan shoppen bij diverse banken en kies gewoon de bank die het beste past bij je zakelijke activiteiten.
Re: De Postbank ontkoppelt uw particuliere girorekening
Te gek voor woorden. Geheel onschuldig bel je de helpdesk en die denkt er dan ook niet bij na dat het ligt aan het niet invullen van een mobiel nummer? Wordt je in de molen van 5 werkdagen gestopt voor het aanvragen van een nieuwe gebruikersnummer en wachtwoord. Hele rekening geblokkeerd. Je kunt niets meer controleren. Lopende betalingen, wellicht betalingen die je niet had willen door laten gaan kun je niet blokkeren. Mooi is dat.
Bovendien, wij hebben een zgn en/of rekening. Beide doen betalingen e.d. Op welk mobiel nummer moeten we de TAN codes dan laten komen? Niet dat ik dat wil. Ik vind die papieren stukken makkelijker. Mijn mobiel is soms niet eens opgeladen. Moet ik dat eerst weer regelen voordat ik mijn bankzaken kan gaan doen. Dat is toch te gek voor woorden. Ik heb mijn telefoon voor noodgevallen, niet voor dit soort zaken.
Bovendien, wij hebben een zgn en/of rekening. Beide doen betalingen e.d. Op welk mobiel nummer moeten we de TAN codes dan laten komen? Niet dat ik dat wil. Ik vind die papieren stukken makkelijker. Mijn mobiel is soms niet eens opgeladen. Moet ik dat eerst weer regelen voordat ik mijn bankzaken kan gaan doen. Dat is toch te gek voor woorden. Ik heb mijn telefoon voor noodgevallen, niet voor dit soort zaken.
Re: De Postbank ontkoppelt uw particuliere girorekening
Mijn mobiel is soms niet eens opgeladen.
Ik heb mijn telefoon voor noodgevallen
Hele rekening geblokkeerd
Daar kom je inderdaad net in die 5 dagen achter, uiteraard.....Trouwens hoe wil je blokkeren via internetbankieren?? Of bedoel je misschien verwijderen van periodieke opdrachten??Lopende betalingen, wellicht betalingen die je niet had willen door laten gaan kun je niet blokkeren
Ik moet zeggen dat dit inderdaad niet een handige stunt is geweest van de bank en dat het zeer vervelend is dat velen hierdoor tijdelijk geen gebruik kunnen maken van het internetbankieren, maar bovenstaande gaat wel erg ver....hoe deed je je bankzaken voor het internetbankieren??
