LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schilderbedrijf I&ES uit Veghel (tevens glaszetter??)

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.

I&ES uit Veghel is een bekwaam schilderbedrijf?

Peiling eindigde op 01 aug 2008 10:29

ja
0
Geen stemmen
weet niet
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

roland164

Schilderbedrijf I&ES uit Veghel (tevens glaszetter??)

Ongelezen bericht door roland164 »

Ik woon in een appartementen-complex in Eindhoven. Hier is in 2000 en 2001 door I&ES geschilderd en glas gezet. Ik vind dat dit heel slecht gedaan is en wat nog erger is voor mij; de slechte (geen) service daarna!!

Al tijdens de werkzaamheden zijn er vele klachten ontstaan:
- bij werk wat niet afgesproken was zou er contact met de VvE(bestuur van vereniging van eigenaren); dit is niet gedaan. (meerwerk met uiteindelijk een bedrag van 100.000,00 gulden toen nog!!)
- lekkage van de dubbele beglazing die zij gezet hadden waarbij het water over de vensterbank naar binnen kwam
(dit hebben ze " opgelost" door alle ventilatiegaatjes dicht te kitten!!)
- lekkage van dubbele beglazing zelf: vocht tussen de bladen waarop ze geen garantie meer geven terwijl dit er wel nog op zit
- ze hebben alles zo lang weten te rekken dat er dadelijk echt geen garantie meer opzit
- het schilderwerk laat ook erg te wensen over; andere schilders en aannemers hebben er (off the record) geen goed woord voor over!!

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mijn vraag:
Zijn er meer mensen/verenigingen die hiermee te maken hebben gehad en wat voor actie hebben zij ondernomen?

Ik heb zelf gebeld met een aantal organisaties, helaas zonder resultaat. Bij de geschillencommissie is I&ES sinds 1 januari dit jaar weggegaan (voorgevoel??)

Graag hoor ik jullie reacties
Met vriendelijke groet,
Roland164

peter31868

Re: Schilderbedrijf I&ES uit Veghel (tevens glaszetter??)

Ongelezen bericht door peter31868 »

sommige dingen mag je mischien niet hard op zeggen maar het bedrijf heeft een slecht naam onder de schildersbedrijven
ik zou men huis / vve in iedergeval niet laten schilderen door dit bedrijf
in schijndel zit aarts V uden 1 van de weinigen met een vve label

roland164

Ik vind dat er vaker dingen hardop gezegd moeten worden. Doordat er te weing wordt uitgesproken over, in mijn ogen, wantoestanden komen mensen/bedrijven er mee weg. Ik hoop dat er meer mensen zullen reageren en als er VvE-en of particulieren zijn die deze ervaring ook hebben zich hier laten horen. Zeker als het nog binnen de garantietermijn valt. Want, nogmaals in mijn ogen, doen ze er alles aan om het e treineren totdat de garantietermijn vervallen is.

Hopende op reacties,
Roland

I&ES134

Ongelezen bericht door I&ES134 »

Wij betreuren het ten zeerste dat er klachten zijn betreffende de uitgevoerde werkzaamheden in 2000 en 2001.
Ten eerste willen wij vermelden dat alle werkzaamheden (dus ook de meerwerkzaamheden) zijn uitgevoerd in opdracht van de op dat moment door de namens de VvE aangestelde beheerder. Tevens zijn deze werkzaamheden uitgevoerd onder permanente begeleiding van het Verf Advies Centrum ingeschakeld door de VvE. Alle werkzaamheden zijn qua prijsopgave en uitvoeringswijze akkoord bevonden door alle belanghebbende partijen.

Aansluitend op de uitgevoerde werkzaamheden is een onderhoudsplan overlegd om de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden ook op de langere termijn te kunnen garanderen. Dit plan is door de VvE niet gevolgd. Hierdoor zijn gebreken ontstaan aan onder andere de glasafdichting. Tot 5 jaar na dato heeft I&ES kosteloos eventuele gebreken hersteld. Na die datum is door I&ES diverse malen gewezen op het volgen van het onderhoudsplan. Hieraan is geen gehoor gegeven. De overlast voor individuele bewoners ligt mede hieraan ten grondslag.
Een andere factor welke een rol kan spelen is dat de VvE in de tussentijd al 3 VvE-beheerders heeft versleten. Dit kan duiden op het ontbreken van eensgezindheid in het bestuur en kan de besluitvorming t.a.v. het onderhoud vertragen met alle gevolgen van dien.

Naast veel VvE's werken wij ook voor Woningbouwverenigingen en andere vastgoedbezitters en beheerders. Allemaal tevreden klanten. 90% van onze werkzaamheden betreffen duurzaam onderhoud in de breedste zin des woords. Als wij ons werk zo slecht doen als in de voorgaande reacties wordt gesuggereerd, zou een bedrijf als het onze geen bestaansrecht hebben. En natuurlijk zal er bij ons ook wel eens een onvolkomenheid insluipen. Desondanks bestaan wij meer dan 20 jaar en groeit de organisatie en het tevreden klantenbestand nog steeds.

Uiteraard heeft iedereen recht op zijn mening. Weliswaar gevormd door alle feiten.

Hierbij onze reactie....waaruit blijkt dat wij begaan zijn met hoe onze klanten over ons denken en continu werken aan verbetering van de kwaliteit. Goed kan altijd beter....

Vriendelijke groeten,

I&ES BV

roland164

Ik vind het typisch dat nu er iets op internet staat wat inzichtelijk is voor veel mensen er wel een reactie vanuit I&ES komt. Ik heb namelijk in augustus gesproken met een medewerker, die toen alleen op kantroor was omdat de rest vakantie had. Deze man zou contact opnemen met de persoon die hierover ging en mij dan na d vakantieperiode hierover een uitslag geven. Tot op heden wacht ik nog op een telefoontje.

Verder vraag ik me af waarom I&ES per 1 januari 2008 uit de geschillencommissie is gestapt. Voor ons erg spijtig!!

In de vijf jaar zijn er inderdaad schilders en timmerlui geweest die handelingen hebben verricht. Ik zeg met nadruk handelingen omdat ik het niet wil zeggen herstellingen.

Herstellingen wekt de indruk dat het probleem daarna opgelost was. Dit is dus niet het geval geweest. Wat er gedaan is: lekkage onder het kozijn door hebben ze alle ventilatiegaatjes dicht gekit! Met het gevolg lekkage aan de dubbele beglzing. Dit heb ik al meteen aangegeven, mede als de mogelijkheid tot rotten van het kozijn omdat het vocht niet weg zou kunnen...

I&ES heeft inderdaad gewezen op het feit dat er onderhoud gedaan moest worden. Dat wilden zij wel doen, tegen korting!! Maar wij wilden eerst de oude gebreken opgelost zien. Echter dit was niet mogelijk, bleek ahteraf waardoor er inderdaad te laat onderhoud is gepleegd. Om dit dan bij het bestuur van de VvE te leggen is dan wel erg goedkoop. Wij, het oude en nieuwe bestuur, zijn inderdaad kritisch. Als het werk goed gedaan wordt krijg je complimenten, zo niet dan laten we van ons horen...

Jullie bestaan 20 jaar, maar wel schijnt er in die tijd het een en ander verandert te zijn. Mag u beslissen of dat ten goede is gekomen of niet.

Ik begrijp ook dat u hier niet neer zal zetten dat er klanten ontevreden zijn en dat er klanten weglopen. En het bestand kan ook groeien, maar het kan ook zijn dat klanten maar eenmalig gebruik maken van uw diensten...

Maar gelukkig mogen we inderdaad allemaal onze mening hebben. Dit is mijn mening en vind ik er van.

Ik wacht uw telefoontje af.

Met vriendelijke groet,
Roland164

Gesloten