LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koelkast: biofresh/vitafresh of niet?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
DomiK

Koelkast: biofresh/vitafresh of niet?

Ongelezen bericht door DomiK »

Hoi,

wie heeft ervaring met Biofresh/Vitafresh vakken in de koelkast? hoe bevalt het?

Liefs Domi

Eek

Re: Koelkast: biofresh/vitafresh of niet?

Ongelezen bericht door Eek »

Biofresh van Liebherr bevalt mij zeer goed....

DomiK

Wat zijn de verschillen die je merkt met een gewone koelkast? HEb je nog genoeg ruimte voor je "gewone" spullen?

Liefs Domi

Eek

Ongelezen bericht door Eek »

Het verschil is dat mijn groenten (en event.fruit) en vlees veel langer goed blijven. Die ruimte gebruik je in je normale kk ook al alleen nu veel efficienter.

ice1982

Ongelezen bericht door ice1982 »

Wanneer je veel verse groenten / vlees gebruikt, en niet vaak tijd hebt om boodschappen te doen, dan zijn deze modellen ideaal. Groente blijft er dagen langer fris uitzien, en ook de houdbaarheid van vlees / vis word met +- 2 dagen verlengd. Koop je echter al je spulletjes dagelijks, a 1x per 2 dagen vers, dan zou ik mijn geld liever ergens anders in investeren. De meerwaarde die het dan oplevert is gering.

DomiK

We doen één keer per week boodschappen, en één keer per week haal ik soms extra groenten bij...

In dat geval wel een aanrader dus?
Ik zal niet weten wat me overkomt na mijn huidige 18 jaar oude Bauknecht...
Liefs Domi

siemens

Ongelezen bericht door siemens »

let op de bio fresh apparaten gebruiken in de regel; iets meer stroom dus duurder in gebruik

ice1982

Ongelezen bericht door ice1982 »

Goed advies Siemens,

Het verschil in verbruik is toch gemiddeld al snel 30kw per jaar... En aangezien 1Kw toch zeker wel 20 cent kost (ruim genomen) kost je dat maar liefst 6 euro per jaar extra... Ik eg... laten staan die Perfect Fresh koelers... :shock:

siemens

Ongelezen bericht door siemens »

is gerekend met 3,5% verhoging na 15 jaar tong nog z'n 145 euro :wink:

cyruse

Ongelezen bericht door cyruse »

Wij hebben ook zo'n biofresh van Liebherr. Ik stond er nogal afwachtend tegenover maar het werkt dus echt. Wij halen op zaterdag boodschappen voor de hele week en dan is het echt ideaal met verse groenten.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

let op de bio fresh apparaten gebruiken in de regel; iets meer stroom dus duurder in gebruik
is gerekend met 3,5% verhoging na 15 jaar tong nog z'n 145 euro
Tja en we gooien gemiddeld, PER HUISHOUDEN, per jaar zo'n € 200,-- weg aan consumptieve producten. laat daar € 100,-- per jaar aan "koelverse" producten bij zitten, dan is het rendement van een biofresh toch hoger.

Let wel op dat een "biofresh" van Liebherr (ATAG durafresh en Miele perfectfresh) anders (lees "beter") werken dan de "vitafresh" van Siemens, AEG of Bosch.

pyotr

Ongelezen bericht door pyotr »

Let wel op dat een "biofresh" van Liebherr (ATAG durafresh en Miele perfectfresh) anders (lees "beter") werken dan de "vitafresh" van Siemens, AEG of Bosch.
Geldt dat ook voor de durafresh van de ATAG KD6178BF? De 81xx serie van ATAG lijkt mij uit de Liebherr fabrieken te komen, maar de 61xx serie lijkt niet op iets wat Liebherr produceert. Beide noemt ATAG echter durafresh.

legoleek

Ongelezen bericht door legoleek »

niet alles van Atag-koelafdeling komt van liebherr, ze werken/ zijn samen met gorenje.(=simpel, naar mijn mening niet atag waardig, maar ja wie ben ik)
Als je goed naar de **61 kijkt zit er helemaal geen fresh-zone in,wat natuurlijk wel essecieel is voor het dura gedeelte, het is gewoon een koelkast. waarschijnlijk een drukfout.
en ohja, en sommige vaatwassers van atag zijn van BHS (bosch/siemens)

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

pyotr & legoleek, alle "durafresh" koelkasten van ATAG komen bij Liebherr vandaan, de De KD6178BF en de KS31178 BF hebben echter alleen een Climat Fresh box en dat is maar 1 lade waar de vochtigheid iets in geregeld kan worden; dus géén "bio-fresh" als in de andere modellen!.

Zoiets als AIRCO,(Airconditioning) in vergelijk met ARKO, (Alle Ramen Kunnen Open) ....... :wink:

pyotr

Ongelezen bericht door pyotr »

Ik geloof dat ik het snap. Misschien moet iemand het ook nog even aan ATAG uitleggen; bij de omschrijving van die koelkast zeggen ze "koel-vriescombinatie met dura fresh" en vervolgens "climat fresh box met lage luchtvochtigheid". Maar climat fresh is dus heel wat anders dan dura fresh...

Gesloten