nu rwe en 2 jaar terug oxxio, ze hebben mij bij het nuon weg gehaald zonder toestemming .
ik heb nooit een handtekening gezet alleen gevraagd om informatie,
doe dat dus niet want ze maken je gelijk lid (zonder datje het zelf weet).
ik ben er zat van en ben in financelle problemen gekomen.
ze mogen je toch niet zomaar weg halen bij het nuon (waar ik bij zat),zonder datje er voor getekend heb?
ik heb al een aangetekende brief gestuurd naar rwe en ze hebben mij een brief terug gestuurd dat ik gewoon moet betalen ze zijn 2x duurder dan het nuon.
de meter standen die ze erbij hebben gedaan kloppen niet.
hoe zijn ze aan de standen gekomen?
net zo als oxxio haald zo geld vanje rekening af zonder machtiging?
ho komen ze aan me giro nummer?
help , help, help ben maar een alleen staande vrouw met 3 kinderen ik ga er onder door.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rwe en oxxio
Re: rwe en oxxio
radar help ons!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/b]
Hey
Vraag maar aan rwe of ze een getekend contract van je hebben of een bandopname dat je accoord bent gegaan met een overeenkomst, kunnen ze dit niet aantonen, dan is er geen officieel contract en dan moeten ze alles terugdraaien.
Ze zijn verplicht om of een getekend contract van je te hebben of een bandopname met je accoord erop, anders kunnen ze niet hard maken dat je iets met ze bent aangegaan.
Kunnen ze dus niks aantonen, dan zou ik als ik jouw was naar een advocaat stappen, die tevens bewindvoering doet, om dit voor je te regelen, zodat je kunt aantonen dat je hierdoor in de financielle problemen bent gekomen, en dat je gewoon weer bij de nuon moet worden aangesloten.
Kijk ook maar even bij de klachten van de nem, daar heb ik ook het een en ander bij geschreven,
Deze advocaat kan je tevens helpen met het terugvorderen van je geld,
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen,
Succes
Vraag maar aan rwe of ze een getekend contract van je hebben of een bandopname dat je accoord bent gegaan met een overeenkomst, kunnen ze dit niet aantonen, dan is er geen officieel contract en dan moeten ze alles terugdraaien.
Ze zijn verplicht om of een getekend contract van je te hebben of een bandopname met je accoord erop, anders kunnen ze niet hard maken dat je iets met ze bent aangegaan.
Kunnen ze dus niks aantonen, dan zou ik als ik jouw was naar een advocaat stappen, die tevens bewindvoering doet, om dit voor je te regelen, zodat je kunt aantonen dat je hierdoor in de financielle problemen bent gekomen, en dat je gewoon weer bij de nuon moet worden aangesloten.
Kijk ook maar even bij de klachten van de nem, daar heb ik ook het een en ander bij geschreven,
Deze advocaat kan je tevens helpen met het terugvorderen van je geld,
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen,
Succes
die bandopname krijg je niet want ze zeggen dat het is vernietigd....ja zo slim zijn ze (of dom), ik ben er iig mee weggekomen.
-
poohbear82
je kan ook een selectieve incassoblokkade op je rekening laten zetten. er wordt dan niet meer geincasseerd. risico hierbij is wel dat je een betalingsachterstand krijgt en dat daar incassokosten bijkomen. Dit moet dus eignelijk pas de laatste stap zijn.
Wat je kan doen is een brief (bijvoorkeur daarnaast ook nog een email) sturen waarin je aangeeft dat je binnen 4 weken een overeenkomst met jouw handttekening wil zien of een kopie van de bandopname wilt ontvangen. Kunnen ze hieraan niet voldoen binnen die 4 weken, dan kan je ze in gebreke stellen. Dan geef je ze nogmaals 2 weken om het in orde te maken, wanneer ze dat niet doen, dan laat je het contract per direct (bij voorkeur met terugwerkende kracht) ontbinden en ben je vrij om over te stappen op een andere leverancier. Deze acties kan je overigens ook toepassen voor een bewijslast met betrekking tot de meterstanden. Zorg dat ze binnen 4 weken kunnen aangeven waar ze de meterstanden op baseren, doen ze dat niet stel ze dan weer in gebreke. Geven ze het wel aan, maar klopt het voor geen meter, geef ze dan 2 tot 4 weken om de nota aan te passen aan de werkelijke stand van de meter.
Mocht je meer details willen over hoe dit aan te pakken en wat goede termijnen zijn kan je natuurlijk ook even langs de rechtswinkel of inlichtingen inwinnen via een evt. rechtsbijstandverzekering of bij de ombudsman.
Wat je kan doen is een brief (bijvoorkeur daarnaast ook nog een email) sturen waarin je aangeeft dat je binnen 4 weken een overeenkomst met jouw handttekening wil zien of een kopie van de bandopname wilt ontvangen. Kunnen ze hieraan niet voldoen binnen die 4 weken, dan kan je ze in gebreke stellen. Dan geef je ze nogmaals 2 weken om het in orde te maken, wanneer ze dat niet doen, dan laat je het contract per direct (bij voorkeur met terugwerkende kracht) ontbinden en ben je vrij om over te stappen op een andere leverancier. Deze acties kan je overigens ook toepassen voor een bewijslast met betrekking tot de meterstanden. Zorg dat ze binnen 4 weken kunnen aangeven waar ze de meterstanden op baseren, doen ze dat niet stel ze dan weer in gebreke. Geven ze het wel aan, maar klopt het voor geen meter, geef ze dan 2 tot 4 weken om de nota aan te passen aan de werkelijke stand van de meter.
Mocht je meer details willen over hoe dit aan te pakken en wat goede termijnen zijn kan je natuurlijk ook even langs de rechtswinkel of inlichtingen inwinnen via een evt. rechtsbijstandverzekering of bij de ombudsman.
-
Leendert99
ook wij zijn niet blij met stalker Oxxio.Wij hebben uitsluitend onze eneco rekeningen naar oxxio gefaxt om een offerte te kunnen ontvangen.Daarna heeft Oxxio gebruik gemaakt van alle gegevens welke zij vanaf de eneco rekeningen tot hun beschikking hadden en gedaan alsof wij een contract met ze hadden.Nu 5 jaar later stalkt oxxio ons nog steeds en stuurt maandelijks intrum justitia ons spook rekeningen van voor ons onbekende stroom afname.Wij hebben altijd netjes aan eneco betaald.Wie heeft ook soortgelijke ervaring met Oxxio of allicht jurisprudentie in deze.