LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RKC

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
jhkappert
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2007 19:01

RKC

Ongelezen bericht door jhkappert »

Hallo,

maandag 26-05-08 hebben wij een opdringerig vrouwtje aan de telefoon gehad en ze vroeg meteen of ik een loon had boven de 1100 euro per maand en of ik ook een schuld had bij de bank van boven de 7000 euro. Dit vind ik echt vreemd. ze vertelde me eerst niet waar het allemaal om ging en toen ik er op aandrong vertelde ze me dat het om een onderzoek ging om het rente percentage te bekijken in de gemeente waar ik woon. Toen ik verder wou vragen kreeg ik " daag, over 2 dagen bellen wij u terug." en meteen werd de verbinding verbroken.

Dinsdag 27-05-08 werd mijn vrouw meerdere malen terug gebeld door wederom een anoniem nummer. Meteen werd gevraagd of ze onze financiele gegevens bij de hand had. hierop antwoorde dat ze hier nu geen zin in had. Een medewerker van RKC zei toen "zo mevrouw dus u hebt dus geen zin om de gegevens op te zoeken" Dit soort reacties vind ik dus erg vreemd. Nu zit ik nog te wachten op een medewerker die ons weer terug zou bellen. Ik hoop dat ik deze medewerker eerst een wat vragen kan stellen voordat deze mij bestookt met vragen.

Ook als je kijkt op de website van RKC dan staat daar dit beschreven
Onze medewerkers dienen zich correct en beleefd op te stellen. Indien u van mening bent dat deze benadering niet correct is dan verzoeken wij u met klem dit te melden zodat wij de medewerker in kwestie hierop kunnen aanspreken.
echter om een medewerker hierop aan te spreken krijg je gewoon geen tijd voor.

Ook vind ik het erg vreemd dat ze vermelden dat ze lid zijn van de site www.infofilter.nl hier ben ik al bijna een jaar lid van alleen ze bellen me wel.

- Zijn hier meer mensen die hier lid van zijn en alsnog worden gebeld door RKC?
- wie is er recentelijk nog gebeld door dit vreemde bedrijf? en zijn er ook megelijkheden om dit ergens te melden?

word vervolgd.......

jhkappert
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2007 19:01

Re: RKC

Ongelezen bericht door jhkappert »

Hallo,

Nou ik hoefde dus vanavond 27-05-08 21:51 (ipv de afgesroken half 8) niet lang te wachten op een telefoontje.
"Goedenavond meneer Kappert,


Ik heb goed nieuws voor u. De bank heeft vanavond goedkeuring gegeven om u een lager rente persentage te geven."
nou ik wil u wel eens eerst wat vragen stellen.
1. Ik vind het ten eerste erg vreemd hoe ik gisteravond benaderd werd.
2. Ik werd meteen gebombardeerd met vragen zonder dat ik werd ingelicht waar het gesprek over zou gaan.
3. Op jullie website staan een aantal gegevens vermeld waar jullie dus gewoon niet aan voldoen.
4. Hoe kunnen jullie nou weten dat mijn bank jullie het recht geeft om mij een lager rente percentage te geven.
5. Hoe komen jullie aan 2 van onze 4 telefoon nummers en deze nummer staan al langer dan 8 maand bij www.infofilter.nl geregistreerd.

Op deze vragen begon de callcenter medewerker meteen te hakkelen.
Hij gaf aan dat de tape van het gesprek van de vrouwlijke medewerkster beluisterd zou worden en als het gesprek niet juist zou zijn deze medewerker gescipt zou worden en haar baan zou verliezen. Ook zou hij mijn klachten noteren en doorgeven aan zijn manager. Ik zei meteen weet u wat verbind mij maar door met u manager en ik werd meteen doorverbonden met zijn magager Dhr. K die toevallig naast de callcenter agent stond mee te luisteren.

Ik heb hem dus meteen vermeld dat ik zeker niet met hun in zee wou gaan voor een lager rente tarief. Ook vertelde ik hem wat de agent mij vertelde aan het begin van het gesprek en dat ik wel eens wilde weten wie mijn bank was. Hier kon hij geen antwoord op geven en gaf meteen de schuld aan de agent die mij tewoord had gestaan. De agent zou zijn verhaal niet juist hebben verteld. Ook vertelde hij me dat de medewerkster die mij gisteren had gebeld niet van zijn afdeling was maar dit wel door zou geven aan de afdeling waar zei werkzaam was. Ook heb ik de manager erop gewezen dat er een aantal zaken op hun site staan waar ze niet aan voldeden, zoals bijvoorbeeld het feit dat ze lid zijn van www.infofilter.nl het enigste argument wat ik te horen kreeg was dat ze stom waren geweest om de site niet eerst te raadplegen en dat ze onze gegevens van een bedrijf hadden doorgekregen. Die firma had het moeten controleren.

Ik heb duidelijk vermeld dat ik niet meer gediend ben van dat soort telefoontjes van hun kant. Mocht dit weer gebeuren dat er dan werk van gemaakt zou worden waarop de manager meteen zei dat ik daar niet bang voor hoefde te zijn en de gegevens geschrapt zouden worden.

De manager wist me nog wel te vertellen dat ze dagelijks 10-tallen tot honderden tevreden klanten wisten te werven.
Hmmm... erg raar, ik heb nog geen goed bericht gelezen op het hele internet over jullie firma

Een vreemd firma als ze zo als tussenpersoon moeten fuctioneren blijf ik toch liever bij mijn tussenpersoon waar ik nu zit.

Hoezo klantvriendelijk?!

benblitz
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2008 18:09

Re: RKC

Ongelezen bericht door benblitz »

hallo wil ook even reageren op u bericht ben zelf vandag ook benaderd door iemand van rkc intermediair zoals ze zich noemen nou het zou verboden moeten worden dat deze lui je bellen ze zijn opdringerig en erg onbeschoft.
ze blijven maar praten en zich voor doen als je contact persoon.
heb ze meerdere malen gezegt dat ik geen interesse had en toch blijven ze je bepraten om met je vrijblijvend een afspraak te maken .
ik was er bijna ingetuint had een afspraak gemaakt.
maar omdat ik het niet vertrouwde heb ik mijn eigen contact persoon gebeld en die zij dat hun hier gen weet van hebben, dus toen wist ik genoeg.
heb rkc terug gebeld en de afspraak gecanceld.
nou toen probeerde ze me te vertellen dat ik deze niet kon afzeggen omdat ik al in de eerste fase zat voor een rente verlaging,toen zij ik dat kan niet want heb niks met jullie afgesproken.
nou daar reageerde hij op dat ze dit al eens eerder voor me gedaan haden.
waarop ik antwoorde dat dat niet kon omdat ik nog nooit met hun in zee ben gegaan.
ik heb toen nogmaals gezegt dat de afspraak afgezegt moest worden waarop deze man boos reageerde en zij dat hij dit gedaan heeft en voor dat ik nog iets kon zeggen gooide hij de hoorn op de haak.
***** wat zijn deze lui hardnekkig en agressief dus mensen opgepast voor deze rkc intermediair.
wees op je hoede!!!!!!!!!!

Nemo_Tigru
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:13

Re: RKC

Ongelezen bericht door Nemo_Tigru »

Ik heb in andere topics al wat gereageerd. Maar in mei zijn wij erin getuind. Inmiddels ligt dit NOG STEEDS bij de rechtsbijstand. Simpelweg omdat de RKC niet reageert op brieven van onze rechtsbijstand. Bijna op het bizarre af.

Inmiddels hebben wij de incasso van de rente betaling teruggetrokken (is 8 cent per maand, maar het gaat om het principe). Helaas hadden wij niet door dat ook Interlloyd (onderdeel van Fortis) geld bij ons afschreef. Dacht dat het Delta Lloyd was, welke (terecht!) bijna een zelfde bedrag afschrijven ivm onze hypotheek. Laatste keer de kosten van Interlloyd terug laten storten (is de koopsom die je er "gratis en voor niets" bij krijgt). En kreeg gelijk een brief. Want 1 oktober zouden ze toch echt het dubbele afschrijven, en ik moest echt zorgen dat het op onze rekening stond. Nu lig ik daar niet wakker van, want schrijf maar af, ik annuleer het weer.

De RKC kan een lening voor je binnen 24 uur rond hebben. Echter het annuleren hiervan duurt langer dan 18 en een halve week, want zover zijn wij nu in het annuleren! Bezopen vind ik het!

Gesloten