LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] internet sparen
-
internet sparen
ik ben aan het internet sparen gegaan bij dsb eerst bij de rabo maar meer rente hier. is het veilig dat mijn geld daar nu staat?
Re: internet sparen
ik ben aan het internet sparen gegaan bij dsb eerst bij de rabo maar meer rente hier. is het veilig dat mijn geld daar nu staat?
DSB Bank valt onder het Nederlandse depositogarantiestelsel. Mochten er zich problemen voordoen in de vorm van een faillissement, dan geldt ook dat over de eerste € 20.000,- aan saldo, het gehele bedrag dat op de rekening staat zal worden vergoed en dat over de volgende € 20.000,- 90% zal worden vergoed. Gaat het om saldi van meer dan € 40.000,-, dan zal het in het algemeen (wanneer men de minste risico's wil lopen) verstandig zijn om bedragen te spreiden over banken. Gaat het om kleinere bedragen (tot € 40.000,-), zoek dan een bank die de klant een behoorlijke rentevergoeding geeft want men loopt nauwelijks risico's in dat geval.
Laatst gewijzigd door Wim2007 op 27 sep 2008 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De omgekee5de wereld. Eerst daar stallen en dan oas vragen of dat wel veilig is
-
wat iswijs gaat over ongeveer een x bedrachik hoor het wel alvast bedankt
Laatst gewijzigd door paulusmachiel op 28 sep 2008 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
daar is radar toch voor?
Wijs is een extra spaarrekening erbij nemen bij een andere bank en een deel van de € 50.000,- daarop storten. In ieder geval van belang is dat het saldo op elke spaarrekening onder de € 40.000,- blijft. In geen geval naar de Rabo, Fortis, ABN of Postbank voor een spaarrekening (zijn doorgaans niet de beste producten). Welke wel interessant zijn is onder meer hier te vinden: http://www.spaarinformatie.nl/wat iswijs gaat over ongeveer 50000 ik hoor het wel alvast bedankt