| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betreft: opzegging abonnement van orange breedband ADSL lite
Betreft: opzegging abonnement van orange breedband ADSL lite
Aan Radar
Klachten panel
19-juli 2007
Betreft: opzegging abonnement van orange breedband ADSL lite abonnement
Geachte heer/mevrouw,
Hallo, wij waren lid van wanadoo, orange en nu heten ze online breedband.
3 x een naamsverandering in korte tijd. Wij waren vanaf 1 januari 2004 al lid.
Wij hadden online een brief geschreven op 30 juni 2008 dat wij naar een andere provider gingen en dat ons abonnement per 1 aug 2008 stopgezet moest worden.
Het stond in de voorwaarden:
Bij aanvraag alle wanadoo-abonnementen sluit u een jaarcontract af( 12 maanden). Na die 12 maanden geldt een opzegtermijn van één kalendermaand.
Dus wanadoo, orange, online had onze brief gekregen en had ons per direct afgesloten zodat wij niet meer op het Internet konden en de afspraak was op 1 aug 2008 maar ze hadden ook het geld van onze bankrekening afgetrokken.
Ik kreeg op 4 juli 2008 een brief van online:
Geachte heer,
U hebt aangegeven uw ASDL Lite abonnement te willen opzeggen. Wij vinden het jammer dat u tot dit besluit bent gekomen.
Contract
Uw abonnement loopt door tot 28 februari 2009. Hier houden wij rekening met een contractsperiode van 12 kalendermaanden en een opzegtermijn van één kalendermaand. Uw eventuele extra diensten( zoals bijvoorbeeld E-mail Antivirus en Antispam) worden dan ook beëindigd. U hoeft hiervoor verder niets te doen. Tegen het eind van uw abonnementsperiode krijgt u van ons nog een e-mail ter bevestiging.
Toen hebben wij weer een brief geschreven op 5 juli 2008 naar Online:
Uw kenmerk: WNG-L-inf-pc
Klantnummer: W1374870
Betreft: opzegging van ADSL lite abonnement
Hier bij verstuur ik u de kopie van de Overeenkomst van 23 januari 2004
en de voorwaarden die hierbij hoort.
Aangezien Online ons Internet verbinding 3 juli 2008 heeft afgesloten/
Hebben wij geen betalingsverplichting bij Online.
U kunt het bedrag dat per 1-07 -2008 is afgeschreven weer terug storten op mijn bankrekening nummer.
Toen kregen we op 15 juli 2008 weer een brief:
Geachte heer,
Wij hebben de zogenaamde rode kaart van u ontvangen. Hiermee trekt u uw machtiging aan Online in om de maandelijkse kosten van uw bank af teschrijven. Wij hebben uw rekeningnummer uit onze systemen verwijderd, waardoor er nu geen automatische incasso meer plaatsvindt.
Betaling via acceptgiro is niet mogelijk bij Online. Wij hebben gekozen voor automatische incasso om de verwerkingskosten van betalingen zo laag mogelijk te houden. Hierdoor kunnen wijn aantrekkelijke tarieven bieden.
Vanaf nu beschouwen wij de incassopogingen(op de zevende dag van iedere maand) als mislukt. De betaling via automatisch incasso maakt expliciet onderdeel uit de overeenkomst die wij met u hebben afgesloten.
Door uw machtiging in te trekken komt u een van uw verplichtingen niet na die voortkomen uit uw overeenkomst en onze algemene voorwaarden. Op basis van deze voorwaarden zijn wij gerechtigd om:
U 4,50 euro per mislukte incassopoging in rekening te brengen
Uw toegang tot de Online diensten per direct (tijdelijk) te blokkeren( u blijft de maandelijkse kosten tot einde contract verschuldigd.
U 50 euro administratiekosten in rekening te brengen in verband met de (tijdelijke) blokkering.
U kunt ons opnieuw machtigen
U abonnement is niet opgezegd
De intrekking van uw machtiging geldt voor ons niet als een opzegging van uw abonnement. Als u uw abonnement wilt opzeggen, vragen wij u contact
op te nemen met onze klantenservice tel: 0900-9515
Wij hebben op 16 juli 2008 gebeld naar Online om te vertellen dat wij per direct willen opzeggen, maar Online beweert dat het niet kan.
Wij hebben gezegd stuur maar een kopie van de overéénkomst en die meneer
zei dat doen wij niet.
Hebt u hiervoor een oplossing?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Mevr A.A
Klachten panel
19-juli 2007
Betreft: opzegging abonnement van orange breedband ADSL lite abonnement
Geachte heer/mevrouw,
Hallo, wij waren lid van wanadoo, orange en nu heten ze online breedband.
Wij hadden online een brief geschreven op 30 juni 2008 dat wij naar een andere provider gingen en dat ons abonnement per 1 aug 2008 stopgezet moest worden.
Het stond in de voorwaarden:
Bij aanvraag alle wanadoo-abonnementen sluit u een jaarcontract af( 12 maanden). Na die 12 maanden geldt een opzegtermijn van één kalendermaand.
Dus wanadoo, orange, online had onze brief gekregen en had ons per direct afgesloten zodat wij niet meer op het Internet konden en de afspraak was op 1 aug 2008 maar ze hadden ook het geld van onze bankrekening afgetrokken.
Ik kreeg op 4 juli 2008 een brief van online:
Geachte heer,
U hebt aangegeven uw ASDL Lite abonnement te willen opzeggen. Wij vinden het jammer dat u tot dit besluit bent gekomen.
Contract
Uw abonnement loopt door tot 28 februari 2009. Hier houden wij rekening met een contractsperiode van 12 kalendermaanden en een opzegtermijn van één kalendermaand. Uw eventuele extra diensten( zoals bijvoorbeeld E-mail Antivirus en Antispam) worden dan ook beëindigd. U hoeft hiervoor verder niets te doen. Tegen het eind van uw abonnementsperiode krijgt u van ons nog een e-mail ter bevestiging.
Toen hebben wij weer een brief geschreven op 5 juli 2008 naar Online:
Uw kenmerk: WNG-L-inf-pc
Klantnummer: W1374870
Betreft: opzegging van ADSL lite abonnement
Hier bij verstuur ik u de kopie van de Overeenkomst van 23 januari 2004
en de voorwaarden die hierbij hoort.
Aangezien Online ons Internet verbinding 3 juli 2008 heeft afgesloten/
Hebben wij geen betalingsverplichting bij Online.
U kunt het bedrag dat per 1-07 -2008 is afgeschreven weer terug storten op mijn bankrekening nummer.
Toen kregen we op 15 juli 2008 weer een brief:
Geachte heer,
Wij hebben de zogenaamde rode kaart van u ontvangen. Hiermee trekt u uw machtiging aan Online in om de maandelijkse kosten van uw bank af teschrijven. Wij hebben uw rekeningnummer uit onze systemen verwijderd, waardoor er nu geen automatische incasso meer plaatsvindt.
Betaling via acceptgiro is niet mogelijk bij Online. Wij hebben gekozen voor automatische incasso om de verwerkingskosten van betalingen zo laag mogelijk te houden. Hierdoor kunnen wijn aantrekkelijke tarieven bieden.
Vanaf nu beschouwen wij de incassopogingen(op de zevende dag van iedere maand) als mislukt. De betaling via automatisch incasso maakt expliciet onderdeel uit de overeenkomst die wij met u hebben afgesloten.
Door uw machtiging in te trekken komt u een van uw verplichtingen niet na die voortkomen uit uw overeenkomst en onze algemene voorwaarden. Op basis van deze voorwaarden zijn wij gerechtigd om:
U 4,50 euro per mislukte incassopoging in rekening te brengen
Uw toegang tot de Online diensten per direct (tijdelijk) te blokkeren( u blijft de maandelijkse kosten tot einde contract verschuldigd.
U 50 euro administratiekosten in rekening te brengen in verband met de (tijdelijke) blokkering.
U kunt ons opnieuw machtigen
U abonnement is niet opgezegd
De intrekking van uw machtiging geldt voor ons niet als een opzegging van uw abonnement. Als u uw abonnement wilt opzeggen, vragen wij u contact
op te nemen met onze klantenservice tel: 0900-9515
Wij hebben op 16 juli 2008 gebeld naar Online om te vertellen dat wij per direct willen opzeggen, maar Online beweert dat het niet kan.
Wij hebben gezegd stuur maar een kopie van de overéénkomst en die meneer
zei dat doen wij niet.
Hebt u hiervoor een oplossing?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Mevr A.A
Re: Betreft: opzegging abonnement van orange breedband ADSL lite
@ 1.1. Hallo, wij waren lid van wanadoo, orange en nu heten ze online breedband.
2. Contract
Uw abonnement loopt door tot 28 februari 2009. Hier houden wij rekening met een contractsperiode van 12 kalendermaanden en een opzegtermijn van één kalendermaand.
In principe loopt uw contract tot 1 januari 2009, omdat tot nu toe stilzwijgend de contractperioden met 1 jaar verlengd zijn.
@ 2. zij lezen hun eigen a.v. verkeerd.
Ik adviseer u de A.V. te lezen om te kijken hoeveel maanden voor einde contract u moet opzeggen. Dit varieert van 1 - 3 maanden.
U kunt om er zeker van te zijn dat u tijdig opzegt in Augustus dit jaar een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen dat u per eind december 2008 het abonnement beëindigt en verzoekt om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract te sturen.
Als uw contract op 1 januari is ingegaan, is deze op 31 december beëindigd als u tijdig opzegt. De opzegtermijn van 1 maand na dat jaar geldt als u niet tijdig opgezegd heeft
In dit geval heeft uw provider gedeeltelijk gelijk en is het verstandig de automatische incasso weer te herstellen, wat u dan in de brief met juiste datum opzegging weer intrekt per begin december 2008.
Zeg aangetekend op, bewaar verzend en evt ontvangstbewijs en kopie van brief goed.
Aanvulling;
Is bij de overgang van Wanadoo naar Orange de voorwaarden aangepast?
Indien dit het geval is gelden de Orange voorwaarden...
Ik weet dat bij ten onrechte storneren er kosten gerekend mogen worden.
Mail dat U zich op de voorwaarden van Wanadoo beroept en vermeld het art nr wat erbij hoorde.
Of de lijn word vrijgegeven is nog onbekend, maar voorlopig kunt U via buren meestal wel draadloos inloggen als ze de code geven!
Houd rekening met kwijtraken mail adressen bij deze provider.
Verder met T de Hond eens.
Is bij de overgang van Wanadoo naar Orange de voorwaarden aangepast?
Indien dit het geval is gelden de Orange voorwaarden...
Ik weet dat bij ten onrechte storneren er kosten gerekend mogen worden.
Mail dat U zich op de voorwaarden van Wanadoo beroept en vermeld het art nr wat erbij hoorde.
Of de lijn word vrijgegeven is nog onbekend, maar voorlopig kunt U via buren meestal wel draadloos inloggen als ze de code geven!
Houd rekening met kwijtraken mail adressen bij deze provider.
Verder met T de Hond eens.
Ik zit met hetzelfde probleem . Eerst Wanadoo toen Orange en nu weer Online en idd , ook problemen met de opzegtermein , dus ben ook maar eens gaan spitten en zie hier de voorwaarden van Wanadoo :
De algemene voorwaarden van wanadoo:
(4.1) De termijn van de Overeenkomst gaat in op de datum waarop de Toegangscode door Orange aan de Klant ter beschikking is gesteld en de Diensten zijn opgeleverd.
(4.2) De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van minimaal een jaar eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege voor een periode van telkens een jaar verlengd, tenzij de Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de looptijd telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging is de Klant gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand telefonisch of schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn
Het lijkt er dus op dat u de voorwaarden van Wanadoo niet goed heeft begrepen of heeft gelezen, maar idd , het abonnement wordt gewoon ieder jaar stilzwijgend verlengd. Het is niet netjes want er zijn nauwelijks providers die dit doen , maar zowel orange als Onlien hanteren deze voorwaarden. Vette Pech dus .
De algemene voorwaarden van wanadoo:
(4.1) De termijn van de Overeenkomst gaat in op de datum waarop de Toegangscode door Orange aan de Klant ter beschikking is gesteld en de Diensten zijn opgeleverd.
(4.2) De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van minimaal een jaar eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege voor een periode van telkens een jaar verlengd, tenzij de Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de looptijd telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging is de Klant gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand telefonisch of schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn
Het lijkt er dus op dat u de voorwaarden van Wanadoo niet goed heeft begrepen of heeft gelezen, maar idd , het abonnement wordt gewoon ieder jaar stilzwijgend verlengd. Het is niet netjes want er zijn nauwelijks providers die dit doen , maar zowel orange als Onlien hanteren deze voorwaarden. Vette Pech dus .
Beste A Rupp,
Ik wil naar Compuserve, deze heeft ook telkens een jaar verlengen en voor oude contracten was dit normaal.
Als je tijdig opzeg en de einddatum bevestiging vraag is hier niets mis mee maar je moet het wel weten!
Verder ben je bij een prijsverhoging of snelheid verlaging of andere nadelige voorwaarden in staat per direct op te zeggen maar deze termijn is erg kort!
Dus soms kun je er toch eerder vanaf als ze duurder worden!
Wel vermelden dat je dan niet met deze voorwaarden/tarief accoord ga en daarom opzeg, anders geld toch de normale termijn waar je ooit voor tekende!
Ik weet dat ik straks voor een telkens met een jaar verlenging tekende, dus ik weet wat ik doe, en per maand kan wel elders maar die zijn duurder en niet beter!
Wel ervaring dat Compuserve binnen 3 uur mail beantwoorde en ik geen dure 0900 helpdesk hoef te bellen, ook dat alle 4 vragen in 1 keer beantwoord worden, duidelijk en foutloos is erg zeldzaam als ik op dit forum kijk...
Dus duidelijke antwoorden en bewijs van antwoord dat je per telefoon nooit zou krijgen!
Ik ga nu geen reclame maken, maar vind dit soort punten belangrijker dan 1 maand of 1 jaar opzeggen.....
Ik wil naar Compuserve, deze heeft ook telkens een jaar verlengen en voor oude contracten was dit normaal.
Als je tijdig opzeg en de einddatum bevestiging vraag is hier niets mis mee maar je moet het wel weten!
Verder ben je bij een prijsverhoging of snelheid verlaging of andere nadelige voorwaarden in staat per direct op te zeggen maar deze termijn is erg kort!
Dus soms kun je er toch eerder vanaf als ze duurder worden!
Wel vermelden dat je dan niet met deze voorwaarden/tarief accoord ga en daarom opzeg, anders geld toch de normale termijn waar je ooit voor tekende!
Ik weet dat ik straks voor een telkens met een jaar verlenging tekende, dus ik weet wat ik doe, en per maand kan wel elders maar die zijn duurder en niet beter!
Wel ervaring dat Compuserve binnen 3 uur mail beantwoorde en ik geen dure 0900 helpdesk hoef te bellen, ook dat alle 4 vragen in 1 keer beantwoord worden, duidelijk en foutloos is erg zeldzaam als ik op dit forum kijk...
Dus duidelijke antwoorden en bewijs van antwoord dat je per telefoon nooit zou krijgen!
Ik ga nu geen reclame maken, maar vind dit soort punten belangrijker dan 1 maand of 1 jaar opzeggen.....
Wet telecommunicatie
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
----------------------------------------------
Als termijn van kunnen opzeggen korter is dan wat in de wet staat, is dit beding in de A.V. nietig. Dus u kunt zich beroepen op de wet, mocht daar een geschil over ontstaan.
Voor de rest klinkt het goed.
Artikel 7.2
beëindigen, en
----------------------------------------------
Als termijn van kunnen opzeggen korter is dan wat in de wet staat, is dit beding in de A.V. nietig. Dus u kunt zich beroepen op de wet, mocht daar een geschil over ontstaan.
Voor de rest klinkt het goed.
heb zo'n beetje hetzelfde probleem met wanadoo/orange/t-mobile/online of hoe dat zooitje nu heet. in 2002 adsl afgesloten via een dealer. op het contract staat letterlijk abonnementperiode voor 1 jaar vast overgaand in onbepaalde duur met een opzegtermijn van 1 maand. nooit van wanadoo of haar opvolgers vernomen dat de voorwaarden veranderd zijn (anders had ik wel direct opgezegd) dus in februari 2008 opgezegd per 1 april 2008.
maar nee hoor nu loopt het ineens tot 31 juli. als een stuk of 8 brieven naar orange gestuurd maar nooit geen reactie terug. ik houd dus vast aan 1 januari 2008 maar krijg wel steeds aanmaningen omdat ik niet betaal. heb sinds 1 april orange adsl niet meer in gebruik maar tele2.
orange heeft trouwens ook nooit laten weten dat ze per 1 oktober 2007 overgenomen zijn door t-mobile (dat is nog groter tuig by the way) dus ben ik van mening dat ik met niemand nog een contract heb.
in juni krijg ik ineens een folder dat het online wordt. dat er niets veranderd maar wel dat ze de bedragen naar boven gaan afronden en dat de teksten van de voorwaarden veranderd zijn (leesbaarder maar wel hetzelfde) dus ik direct een aangetekende brief gestuurd dat ik niet accoord ga met de wijzingen. (weer geen reactie maar wel een nieuwe aanmaning) ben ten einde raad en wil het nu maar aan de kantonrechter voorleggen. maak ik daar een kans op ontbinding via de oude voorwaarden of het feit dat ik nooit op de hoogte gesteld ben van de diverse wijzigingen? en moet je de wijzingingen per 26 juni zomaar accepteren zonder dat je kan opzeggen?
maar nee hoor nu loopt het ineens tot 31 juli. als een stuk of 8 brieven naar orange gestuurd maar nooit geen reactie terug. ik houd dus vast aan 1 januari 2008 maar krijg wel steeds aanmaningen omdat ik niet betaal. heb sinds 1 april orange adsl niet meer in gebruik maar tele2.
orange heeft trouwens ook nooit laten weten dat ze per 1 oktober 2007 overgenomen zijn door t-mobile (dat is nog groter tuig by the way) dus ben ik van mening dat ik met niemand nog een contract heb.
in juni krijg ik ineens een folder dat het online wordt. dat er niets veranderd maar wel dat ze de bedragen naar boven gaan afronden en dat de teksten van de voorwaarden veranderd zijn (leesbaarder maar wel hetzelfde) dus ik direct een aangetekende brief gestuurd dat ik niet accoord ga met de wijzingen. (weer geen reactie maar wel een nieuwe aanmaning) ben ten einde raad en wil het nu maar aan de kantonrechter voorleggen. maak ik daar een kans op ontbinding via de oude voorwaarden of het feit dat ik nooit op de hoogte gesteld ben van de diverse wijzigingen? en moet je de wijzingingen per 26 juni zomaar accepteren zonder dat je kan opzeggen?
Wet telecommunicatie
Artikel 7.2
beëindigen, en
-------------
Is 1 v.d. brieven aangetekend verstuurd? Heeft u kopieën van verstuurde brieven?
Zoals u heeft kunnen lezen had u per verandering voorwaarden per datum waarop dit inging kunnen opzeggen - aangetekend met ontvangstbevestiging, kopie van brief.
Als u van de laatste wijziging niet op de hoogte gesteld bent kunt u beter eerst schriftelijk, aangetekend in gebreke stellen ( ik denk nu bij T-mobile, denk ik onderhand)
( Geen e-mail gehad waar het in stond?)
U geeft in brief aan dat u niet op genoegzame wijze op de hoogte gesteld bent en alsnog het contract met onmiddellijke ingang wilt beëindigen. U vraagt om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Ik denk niet dat uw contract zo beëindigd wordt maar u heeft dan een Geschil wat u kunt voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Als u kopieën heeft van eerder verstuurde brieven, liefst in combinatie met verzendbewijzen, dan staat u sterk en kunt u meteen weer opzeggen met kopie van brief + kopie van verzendbewijs ingesloten onder beding dat alsnog met onmiddellijke ingang contract beëindig wordt.
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
-----------
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
-----------------------------------------------------------------------------------------
Artikel 7.2
beëindigen, en
-------------
Is 1 v.d. brieven aangetekend verstuurd? Heeft u kopieën van verstuurde brieven?
Zoals u heeft kunnen lezen had u per verandering voorwaarden per datum waarop dit inging kunnen opzeggen - aangetekend met ontvangstbevestiging, kopie van brief.
Als u van de laatste wijziging niet op de hoogte gesteld bent kunt u beter eerst schriftelijk, aangetekend in gebreke stellen ( ik denk nu bij T-mobile, denk ik onderhand)
( Geen e-mail gehad waar het in stond?)
U geeft in brief aan dat u niet op genoegzame wijze op de hoogte gesteld bent en alsnog het contract met onmiddellijke ingang wilt beëindigen. U vraagt om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Ik denk niet dat uw contract zo beëindigd wordt maar u heeft dan een Geschil wat u kunt voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Als u kopieën heeft van eerder verstuurde brieven, liefst in combinatie met verzendbewijzen, dan staat u sterk en kunt u meteen weer opzeggen met kopie van brief + kopie van verzendbewijs ingesloten onder beding dat alsnog met onmiddellijke ingang contract beëindig wordt.
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
-----------
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
-----------------------------------------------------------------------------------------
Eind mei 2008 had ik geen internet en telefonie verbinding meer. Gebeld met de Orange helpdesk. Ik vertelde dat ik dacht dat mijn livebox defect was. Dit was volgends de medewerker van de helpdesk onwaarschijnlijk. Er was een probleem in de wijkcentrale. Na een dag of drie nogmaals gebeld met de helpdesk. Het probleem was nog niet verholpen, kon nog wel 1,5 week duren. Na een week nogmaals gebeld en de medewerker vertelde mij dat na een periode van 21 dagen geen verbinding te hebben gehad probleemloos het contract opgezegd kon worden. Op dag 21 belde ik om te vragen of er ook een verbinding was. Dit bleek niet het geval: ik kon dus opzeggen. Ik werd doorverbonden met de afdeling contract beëindigen maar daar was geen medewerker beschikbaar. het was nl. 20.30 uur en op deze afdeling gaan ze om 17.00 uur naar huis. De volgende dag belde ik opnieuw. De medewerker vertelde mij dat dit geen geldige reden was om op te zeggen en de medewerker die mij dat verteld had, zou mij verkeerde informatie hebben verschaft. Er werd mij een voorstel gedaan. Ik kreeg een tientje korting per maand. Om dit te bevestigien zou ik binnen 10 minuten teruggebeld worden en het gesprek zou opgenomen worden. U raad het al: ik ben nog niet terug gebeld. Na twee dagen nog maar eens met de helpdesk gebeld om te vragen wat de status was en dat ik alsnog mijn contract op wilde zeggen. Ondertussen had ik de laatste betaling gestorneerd en de machtiging voor automatische incasso ingetrokken. Ik kon niet opzeggen omdat het contract verlengd was en ik moest eerst mijn betalingsachterstand wegwerken. Dit heb ik meteen gedaan. Na drie dagen gebeld hoever het ermee was maar opzeggen was niet mogelijk. Ondertussen schreef ik een brief naar Orange (18 juni) die op 23 juni bij hun is binnengekomen. Ik schreef hierin dat ik mijn contract wil beëindigen per 1 juni wegens het leveren van een ondeugdelijke internetverbinding en dat ik meer dan 21 dagen geen verbinding had. Ik schreef verder dat als ik voor 27 juni 2008 geen bericht per post had ontvangen dat ik dan een officiële klacht in zou dienen bij de daarvoor bestemde geschillencommissie. Ik had zonder bericht al wel een nieuwe livebox ontvangen en het probleem was hiermee opgelost (dit had ik toch direct gezegd) Ondertussen ging ik op vakantie. Toen ik weer terug kwam lag er een briefje van Online in de bus. Ik belde op 17 juli om mijn contract op te zeggen wegens gewijzigde voorwaarden, dit was goed. Ik werd doorverbonden met de afdeling contract beëindiging maar hier werd mij verteld dat dit moest gebeuren voor 17 juli en niet op 17 juli. Ik was dus te laat. Ik vertelde dat in mijn brief ook stond dat ik wilde opzeggen maar hier stond de verkeerde reden in. Dus dit was ook niet goed genoeg.
Later heb ik nog diverse malen met de medewerkers van de helpdesk gebeld, zonder succes. Op 8-8-2008 belde ik nogmaals en heb het hele verhaal nog maar eens van voren af aan verteld aan de medewerker. Hij had de oplossing. Het technisch dossier moest heropend worden en dan kon ik maandag 11 augustus bellen met de helpdesk om mijn contract op te zeggen en dan zou alles snel opgelost zijn. Ik belde vandaag en raad eens???? Het is weer niet gelukt. De medewerkster vertelde dat er een technisch dossier was geopend maar ik kon pas opzeggen als ik 21 dagen geen verbinding had...................Het hele verhaal begint dus gewoon weer opnieuw. Ik ben toen vreselijk te keer gegaan tegen de medewerkster van de helpdesk en de verbinding verbroken. Wie kan mij helpen om dit probleem zo spoedig mogelijk uit de wereld te helpen. Vriendelijke groet Reijnhoud
Later heb ik nog diverse malen met de medewerkers van de helpdesk gebeld, zonder succes. Op 8-8-2008 belde ik nogmaals en heb het hele verhaal nog maar eens van voren af aan verteld aan de medewerker. Hij had de oplossing. Het technisch dossier moest heropend worden en dan kon ik maandag 11 augustus bellen met de helpdesk om mijn contract op te zeggen en dan zou alles snel opgelost zijn. Ik belde vandaag en raad eens???? Het is weer niet gelukt. De medewerkster vertelde dat er een technisch dossier was geopend maar ik kon pas opzeggen als ik 21 dagen geen verbinding had...................Het hele verhaal begint dus gewoon weer opnieuw. Ik ben toen vreselijk te keer gegaan tegen de medewerkster van de helpdesk en de verbinding verbroken. Wie kan mij helpen om dit probleem zo spoedig mogelijk uit de wereld te helpen. Vriendelijke groet Reijnhoud
Wet telecommunicatie
Artikel 7.2
beëindigen,
Ik neem aan dat de wijziging voorwaarden inging op 17 juli? Staat in brief of e-mail dat u voor 17 juli op kunt zeggen i.v.m. gewijzigde voorwaarden?
Zo niet, dan kunt u schriftelijk en aangetekend meedelen aan dat u niet akkoord gaat met afwijzing van uw opzegging op de dag dat de wijziging AV inging en dat u dit als een geschil wilt voorleggen bij de Geschillencommissie.
Waarbij de kans dat u verliest aanwezig is.
Artikel 7.2
beëindigen,
Ik neem aan dat de wijziging voorwaarden inging op 17 juli? Staat in brief of e-mail dat u voor 17 juli op kunt zeggen i.v.m. gewijzigde voorwaarden?
Zo niet, dan kunt u schriftelijk en aangetekend meedelen aan dat u niet akkoord gaat met afwijzing van uw opzegging op de dag dat de wijziging AV inging en dat u dit als een geschil wilt voorleggen bij de Geschillencommissie.
Waarbij de kans dat u verliest aanwezig is.
Van verschillende helpdeskmedewerkers heb ik te horen gekregen dat als er gedurende 21 dagen of langer geen verbinding is dat het contract zonder probleem opgezegd kan worden. Na 21 dagen geen verbinding gehad te hebben heb ik dus geprobeerd om mijn contract op te zeggen. De medewerker vertelde mij dat dit niet mogelijk was omdat het geen geldige reden zou zijn. Hij deed mij daarom een aanbieding en omdat ik volgens deze medewerker niet op kon zeggen ging ik op het aanbod in. Elke keer als ik nu weer probeer mijn contract op te zeggen vertellen ze mij dat ik akkoord ben gegaan met een verlengingsvoorstel en dat ik dus niet op kan zeggen. Formeel gezien heb ik mijn contract met een geldige reden opgezegd maar breng dat deze oplichters maar eens aan het verstand. Later heb ik nog verschillende malen contact gehad met helpdeskmedewerkers en ze vertellen allemaal hetzelfde: 21 dagen geen verbinding is een geldige reden om het contract te beëindigen. Wie kan mij vertellen of dit nu waar is of niet?
Als u geen verbinding heeft en het lukt niet om de provider zover te krijgen dat deze de verbinding herstelt moet u geen 21 dagen wachten. Een redelijke termijn gaat in na de in gebreke stelling. Ik zou maximaal een week wachten, waarschijnlijk minder en dan gaat de brief de deur uit.
In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen, een redelijke termijn aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
-----
Over een redelijke termijn valt te twisten. Vroeger ging ik uit van 3 weken, nu denk ik meer in termijn van 2 weken, omdat hier rechts uitspraken over zijn geweest. Heb deze niet zelf gelezen.
In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen, een redelijke termijn aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
-----
Over een redelijke termijn valt te twisten. Vroeger ging ik uit van 3 weken, nu denk ik meer in termijn van 2 weken, omdat hier rechts uitspraken over zijn geweest. Heb deze niet zelf gelezen.
Ik heb exact het zelfde probleem als hierboven wordt omschreven.
Inplaats van een maandelijkse opzegging, zit ik een jaar aan het contract vast. Ook bij mij zeggen ze" Nou, laat maar je oude algemene voorwaarden zien."
Hier komt mijn probleem: Die heb ik niet meer!
Dus mijn verzoek!
Wie heeft een kopie van de algemene voorwaarden van Orange ADSL FAMILY voor mij!!
Ik zou daar heel erg mee geholpen zijn.
Inplaats van een maandelijkse opzegging, zit ik een jaar aan het contract vast. Ook bij mij zeggen ze" Nou, laat maar je oude algemene voorwaarden zien."
Hier komt mijn probleem: Die heb ik niet meer!
Dus mijn verzoek!
Wie heeft een kopie van de algemene voorwaarden van Orange ADSL FAMILY voor mij!!
Ik zou daar heel erg mee geholpen zijn.
M.i. kunt u daar alleen onderuit komen als in uw contract met Orange destijds staat dat u na contractduur van het 1ste jaar een contract heeft voor onbepaalde tijd en dan dus met een maand opzegtermijn kunt opzeggen.
Dan kunt u aangeven dat u niet een nieuwe overeenkomst met Online heeft afgesloten.
Dan kunt u aangeven dat u niet een nieuwe overeenkomst met Online heeft afgesloten.
inmiddels het incassoburo op mijn nek gekregen (intrum justitia) ik heb opgezegd volgens deze bepaling uit het originele contract met wanadoo.M.i. kunt u daar alleen onderuit komen als in uw contract met Orange destijds staat dat u na contractduur van het 1ste jaar een contract heeft voor onbepaalde tijd en dan dus met een maand opzegtermijn kunt opzeggen.
dit is in 2002 afgesloten via een lokale dealer die ook het internet geinstalleerd heeft. sinds het afsluiten van het contract heb ik nooit enige gewijzigde voorwaarden ontvangen van wanadoo of de rechthebbende partijen zoals orange, t-mobile of online. Met wie doe ik eigenlijk zaken? in oktober 2007 is orange overgenomen door t-mobile die op haar website vermeldt dat per 15 mei 2008 Orange een handelsmerk van t-mobile is geworden of Online die per 26 juni 2008 de nieuwe naam is. (toch wel vreemd als orange al per 15 mei 2008 overgegaan is als handelsmerk naar t-mobile. Ik heb op 12 juni direct aangetekend gemeld dat ik niet acoord ging met de wijzigingen per 26 juni 2008. Dit is niet door orange geaccepteerd want ze laten het abonnement gewoon doorlopen !!!
Ik dacht dat je volgens de telecomwet 2004 artikel 7,1 en 7,2 de gelegenheid moest krijgen om kosteloos te ontbinden bij iedere wijziging die in dit artikel vermeldt wordt? geldt dit ook als een bedrijf overgenomen wordt door een andere partij. Omdat ik in een ver verleden al eens een conflict met t-mobile over opzegging gehad heb heb ik geen behoefte om via een achterdeur weer bij hun binnen te komen.
wie weet hier raad mee?
alle gevoerde correspondentie met orange is aangetekend gedaan, maar er is door orange nooit inhoudelijk op gereageerd. ze hebben alleen rekeningoverzichten, aanmaningen en het incassoburo gestuurd.
U hoort van overname door andere provider op de hoogte gesteld te worden waarbij u de gelegenheid geboden moet worden om per migratie datum op te zeggen.
Beste TdeHond
U heeft mij al eerder geholpen ivm een probleem bij Orange..Nog bedankt daarvoor.
Nu heb ik weer een akkefietje met Orange.
Ik ben overgegaan naar Telfort mobiele tel.
Nu zei telfort dat zij mijn oude abo zou beeindigen(ik weet stom om op zon club te vertrouwen)
Nu heb ik dus gezien dat Orange gewoon het abo laat doorlopen..en dat ze aangetekend opzegging van mijn man willen+nog een opzegtermijn van 3 maand.
Is dit correct?en Terecht?
Ik meende dat de wet gewijzigd was..en dat je per maand kon opzeggen??
Vast bedankt voor uw advies.
Groeten Mattie
U heeft mij al eerder geholpen ivm een probleem bij Orange..Nog bedankt daarvoor.
Nu heb ik weer een akkefietje met Orange.
Ik ben overgegaan naar Telfort mobiele tel.
Nu zei telfort dat zij mijn oude abo zou beeindigen(ik weet stom om op zon club te vertrouwen)
Nu heb ik dus gezien dat Orange gewoon het abo laat doorlopen..en dat ze aangetekend opzegging van mijn man willen+nog een opzegtermijn van 3 maand.
Is dit correct?en Terecht?
Ik meende dat de wet gewijzigd was..en dat je per maand kon opzeggen??
Vast bedankt voor uw advies.
Groeten Mattie
Orange = T mobile geworden. Deze hanteert een opzegtermijn van 3 maanden. Ik lees echter op de vraag wat er met de overeenkomst met orange gebeurt na samengaan met t-mobile:
[[ Wat gebeurt er met mijn huidige Orange contract en voordeelbundels?
Je Orange contract blijft voorlopig ongewijzigd. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van de producten en diensten van Orange. ]]
http://orange.t-mobile.nl/over_ons/voorwaarden/
Hier staan de AV van Orange. U kunt hier kijken welke op u van toepassing zijn en wat de opzegtermijn is. Dan ook kijken op welke manier Orange vindt dat er opgezegd moet worden.
Als Telfort zowel opgezegd als nummerbehoud geregeld heeft bij Orange/ t-mobile, dan vind ik het niet terecht om alsnog een opzegtermijn van 3 maanden te hanteren.
Wat ik regelmatig op de forums lees is dat oude providers alleen nummerbehoud goed laten gaan, maar alsnog willen dat de klanten zelf opzeggen. Ik ben het daar niet mee eens omdat opzeggen met nummerbehoud juist door een nieuwe provider geregeld zou moeten worden.
Samengevat:
van belang is
1. heeft Telfort voor u opgezegd bij Orange?
2. wat is de opzegtermijn die voor u van toepassing is volgens oude contract.
Ik ben bang dat het erop uitdraait dat u schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging opzegt met inachtneming van de opzegtermijn.
Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren.
U kunt er ook voor kiezen om dit als een geschil voor te leggen bij de Geschillencommissie telecommunicatie.
Want u wordt gepiepeld vrees ik.
[[ Wat gebeurt er met mijn huidige Orange contract en voordeelbundels?
Je Orange contract blijft voorlopig ongewijzigd. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van de producten en diensten van Orange. ]]
http://orange.t-mobile.nl/over_ons/voorwaarden/
Hier staan de AV van Orange. U kunt hier kijken welke op u van toepassing zijn en wat de opzegtermijn is. Dan ook kijken op welke manier Orange vindt dat er opgezegd moet worden.
Als Telfort zowel opgezegd als nummerbehoud geregeld heeft bij Orange/ t-mobile, dan vind ik het niet terecht om alsnog een opzegtermijn van 3 maanden te hanteren.
Wat ik regelmatig op de forums lees is dat oude providers alleen nummerbehoud goed laten gaan, maar alsnog willen dat de klanten zelf opzeggen. Ik ben het daar niet mee eens omdat opzeggen met nummerbehoud juist door een nieuwe provider geregeld zou moeten worden.
Samengevat:
van belang is
1. heeft Telfort voor u opgezegd bij Orange?
2. wat is de opzegtermijn die voor u van toepassing is volgens oude contract.
Ik ben bang dat het erop uitdraait dat u schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging opzegt met inachtneming van de opzegtermijn.
Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren.
U kunt er ook voor kiezen om dit als een geschil voor te leggen bij de Geschillencommissie telecommunicatie.
Want u wordt gepiepeld vrees ik.
aanvulling
De nieuwe wet betreffende opzeggen is denk ik nog niet in werking zie:
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=3399
Hier lees ik dat alleen contracten die nadat de nieuwe wet in werking is getreden, dus w.s. na 1 juli 2009 vallen onder deze nieuwe wet betreffende opzegtermijn.
U ( en ik) hebben dus voorlopig niets aan deze wet.
De nieuwe wet betreffende opzeggen is denk ik nog niet in werking zie:
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=3399
Hier lees ik dat alleen contracten die nadat de nieuwe wet in werking is getreden, dus w.s. na 1 juli 2009 vallen onder deze nieuwe wet betreffende opzegtermijn.
U ( en ik) hebben dus voorlopig niets aan deze wet.
Bedankt TdeHond.
Ja..Telfort zou voor mij opgezegd hebben.
Maar Orange zegt nu dat degene op wiens naam het cotract staat moet opzeggen per brief.
Dit word dus niet eerst duidelijk aangegeven..maar pas later als je merkt dat het contract gewoon doorloopt.
Ik merk dus inderdaad dat ik gepiepeld word!
Ik heb geen zin en geen moed meer om weer in zon ellenlang debacle terecht te komen als de vorige keer.
Ik weet nu wat me te doen staat.
Dus ik zal per omgaande aangetekend opzeggen..en verder er nooit meer iets mee!
Hartstikke bedankt!
Groeten Mattie
Ja..Telfort zou voor mij opgezegd hebben.
Maar Orange zegt nu dat degene op wiens naam het cotract staat moet opzeggen per brief.
Dit word dus niet eerst duidelijk aangegeven..maar pas later als je merkt dat het contract gewoon doorloopt.
Ik merk dus inderdaad dat ik gepiepeld word!
Ik heb geen zin en geen moed meer om weer in zon ellenlang debacle terecht te komen als de vorige keer.
Ik weet nu wat me te doen staat.
Dus ik zal per omgaande aangetekend opzeggen..en verder er nooit meer iets mee!
Hartstikke bedankt!
Groeten Mattie