LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
DingDong
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 apr 2008 12:58

Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door DingDong »

Continuon wil bij mij een nieuwe meter plaatsen.
De overheid heeft bepaald dat de huidige meter niet langer gebruikt mag worden en moet dus vervangen worden, alsdus Continuon.

Nu is het probleem dat Continuon alleen meters tijdens kantooruren wil wisselen, en ik full-time werk.
Ik woon alleen, de buren werken ook en ouders wonen 110 kilometer verder.
(Het is mijn huis, dus vind ook eigenlijk niet dat ik daar andere mensen mee op moet zadelen.)

Ik ben niet van plan voor deze kwestie vrije dagen op te nemen, ik wil best iets later beginnen, maar Continuon kan niet verzekeren dat ze voor 9.00 ook op de stoep staan.

Ik krijg nu binnenkort een brief met daarin een nieuwe tijd voorgesteld.
De derde brief dus.
De meter moet vervangen worden, als dat niet gebeurd zal op den duur Continuon de stroom afsluiten.

Dus ik vraag me eigenlijk af hoe dit nu juridisch zit.
Ben ik verplicht om me te schikken naar de tijden van Continuon ?
Of moet Continuon zich gewoon een beetje naar mij aanpassen? :wink:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door Shine »

Dus ik vraag me eigenlijk af hoe dit nu juridisch zit.
Ben ik verplicht om me te schikken naar de tijden van Continuon ?
Of moet Continuon zich gewoon een beetje naar mij aanpassen?
Wat doet u als uw nieuwe bank, wasmachine, afwasmachine, bed, tv, kast etc.etc. etc., wordt bezorgd?
De tijdsindicaties die bij dergelijke bezorgingen veelal vergezeld gaan zijn: 's morgens voor 12 uur, of 's middags tussen 13-17 uur.
Dan neemt u ook geen vrij of begint later?

Eerlijk?
Ik vind dat u het wat op de spits drijft en probleem maakt wat geen probleem -hoeft te- zijn/is. U wilt dat Continuon zich naar u schikt (wat ze, zoals ik opmaak al proberen te doen, maar dat schikken moet wel van twee kanten komen!)
Als u geen paar uurtjes vrij wilt nemen, dan dient u andere maatregelen te nemen zodat men dan wel toegang tot uw huis kan krijgen voor vervanging van die meter.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

een jaar of 2 geleden vond Nuon Warmte dat de warmtemeter aan vervanging toe was en werd er met ons een tijd afgestemd waarop de monteur bij ons terecht zou kunnen. Monteur moet nu nog komen.
Bij navraag claimde men dat de monteur ons op het afgesproken tijdstip niet thuis had getroffen(terwijl wij wel thuis waren). Een Nuon monteur die bij de buren bezig was vertelde echter dat dan altijd een berichtje achter gelaten werd (wat niet gebeurd is).
Jammer genoeg kon hij ons adres er niet even bijnemen :evil:

Niet echt een motivatie om vrij te nemen voor een monteur van een van de delen van de Nuon Holding.

Laatste jaarafrekening was de meterstand van de warmtemeter geschat - terwijl opgenomen door een monteur van Nuon Warmte - en klopte het meternummer op de rekening niet. Zal wel iets met bovenstaande te maken hebben. Verbruik week echter niet af van werkelijk dus verder niet gereclameerd.

Wel weer een motivatie om hem toch te laten wisselen.............

DingDong
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 apr 2008 12:58

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door DingDong »

Continuon probeert zich niet naar mij te schikken.
Ik heb gevraagd/voorsteld of ze vroeg op de dag konden komen, maar dat kunnen ze niet van te voren kenbaar maken.
Ze kunnen enkel de computer een nieuwe tijd laten genereren en deze aan mij doorsturen.
Maar de tijden die ik tot nu toe ontvangen heb zijn steeds s'middags.

Zaken als een bank, wasmachine of tv wil ik zelf echt hebben en wil ik dus ook best thuis voor blijven.
Een nieuwe meter hoef ik niet, maar wordt mij opgelegd, dus verwacht ik dat deze op redelijke tijden wordt aangeboden.
In overleg dus, wat nu niet mogelijk lijkt.
Ik wil me best schikken, maar wel naar een tijd die mij redelijk lijkt.
Dus vroeg of laat op de dag.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Meterhuur is volgens mij ook vrij.
Kan je niet naar een ander meterbedrijf gaan?

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Ik heb gevraagd/voorsteld of ze vroeg op de dag konden komen, maar dat kunnen ze niet van te voren kenbaar maken.
Mogelijk dat met een computerprogramma de afspraken voor de monteurs worden gepland/ingevuld. Dan moet het toch ook mogelijk zijn om deze zo vroeg mogelijk (als eerste) in te vullen.
Indien je hiermee niet verder komt, dan proberen een rechtstreeks telefoonnummer van een monteur te krijgen en met hem overleggen of hij s’morgens als eerste om 08:00 uur bij jou de meter kan uitwisselen of misschien juist laat op de dag.
Misschien ten overvloede, maar toch volgens de site van Continuon:
Contact met Continuon
We stellen uw vragen bijzonder op prijs en willen u snel en goed antwoord geven. Daarom hebben we voor elk type klant een speciale helpdesk ingericht.
Waar kunt u terecht met vragen?
• Consumenten en Midden- en kleinbedrijf (kleinverbruik): 0900 263 26 30
overige vragen, geen schadeclaims, kunt u richten aan:

Continuon Netbeheer
Utrechtseweg 68
Locatiecode 2PB3100
Postbus 5086
6802 EB Arnhem
Via een contactformulier kunt u informatie aanvragen bij Continuon, zie hiervoor de site.
http://www.continuon.nl/informatieopmaa ... mulier.jsp

Bright23
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 sep 2008 12:21

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door Bright23 »

Tja je kan niet verwachten van een monteur dat hij buiten zijn uren bij jou een meter plaatst, omdat jij er niet wilt opwachten.

Ik zie het probleem gewoon niet dat je een halve dag vrij neemt. Als je geen vakantie uren wilt opnemen neem je onbetaald verlof. Een meter verwisselen is vaak binnen de 30 min gedaan.

En daarnaast mogen ze je afsluiten vanwegen een ongeledige meter die je dan hebt. Dus je kan gewoon niks beginnen. Soms moet je je aanpassen aan de maatschappij ;)

Er valt dus ook niks te regelen qua juridische gedoe.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Tja je kan niet verwachten van een monteur dat hij buiten zijn uren bij jou een meter plaatst, omdat jij er niet wilt opwachten
Waarom moet er dan wel buiten de dagdienst uren stroom geproduceerd worden.
Een werktuigkundige - bedieningsman/vrouw in een centrale - is ook liever na 5 uur thuis ;-)

Als een supermarkt z'n personeel tot 21:00h kan laten werken kan een energie bedrijf dit ook. Kwestie van klantgerichtheid in plaats van arrogantie.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door Shine »

Hm, te gemakkelijk Ali........ vraag eens aan willekeurig winkelpersoneelslid, hoe blij ze zijn met die verruiming van de openingstijden.
Het merendeel is hier namelijk helemaal niet blij mee. Nog maar te zwijgen over de koopzondagen.
Wij, de consument willen maar van alles, zo lang het ons maar niets extra aan : tijd, energie, geld en dies meer kost. En vooral consessies doen valt ons moeilijk.
Soms hangen meters op dergelijke plekken dat je er 's avonds helemaal geen werkzaamheden bij de particulier verricht kunnen worden.
Ach, zolang wijzelf om 17.00 uur naar huis kunnen gaan......verwachten wij dat klusjes na dit tijdstip uitgevoerd -moeten- worden.
Erg eenzijdig.
Maar dat is mijn visie.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Hm, te gemakkelijk Ali........ vraag eens aan willekeurig winkelpersoneelslid, hoe blij ze zijn met die verruiming van de openingstijden.
Voor het personeel is het - min of meer - een keuze, voor een management een kwestie van beleid. Personeel bepaald - in de meeste gevallen niet, in de eerste lijn, welke koers een bedrijf gaat varen.
Als je genoeg betaald krijg je best wel mensen die na 17:00h willen werken (zie ook vol-continue met percentages tot boven de 30%).

Klant krijgt natuurlijk wel de rekening voorgeschoteld; best wel eens aardig om te kijken of TS nog zo happig is om een monteur in de avonduren te laten komen als het hem extra geld kost.
(Monteurs zijn schaars en de prijzen hoog, zeker als je ze ook nog in de avonduren wilt laten werken).

Maar het kan wat mij betreft een uitbreiding zijn van het pakket wat een energiebedrijf zijn klanten te bieden heeft.
Ach, zolang wijzelf om 17.00 uur naar huis kunnen gaan......verwachten wij dat klusjes na dit tijdstip uitgevoerd -moeten- worden.
Erg eenzijdig.
Ambtenarij beschouwt dit als eenzijdig en vervelend; een commercieel bedrijf met visie ziet hier kansen 8)

DingDong
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 apr 2008 12:58

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door DingDong »

Ik heb nu een nieuwe tijd voorgesteld gekregen om 9.00 uur.
Helaas is dit op een datum waar ik op vakantie ben.
Had ik van te voren ook zo aangegeven, dus raar dat ze toch die datum voorstelden.

Dus nu weer wachten op een ander voorstel :-)

Volgens de wet zou hij pas in 2015 vervangen MOETEN zijn, dus ik neem aan dat er op een gegeven moment wel een geschikte datum en tijd uit gaat voorkomen.

De netbeheerder heeft tussen 08.00 en 20.00 uur personeel in dienst dat meters kan wisselen, dus dat 9 tot 5 verhaal gaat hier niet op.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door Shine »

@ Ali:
Als je genoeg betaald krijg je best wel mensen die na 17:00h willen werken
Ken je het salaris van een verkoopmedewerker?
Zwaar onderbetaald en ronduit triest. De vermeende toeslag voor werken na 17.00 uur is er niet. Die gaat pas in na 19.00 uur en dit toeslagpercentage is werkelijk om te huilen.
En het klosje garen wordt na 17.00 uur echt niet duurder.
De winkelverruimingstijden zijn ten gunste van en eigenlijk de eisende consumenten, maar het winkelpersoneel betaald de tol.
Maar het kan wat mij betreft een uitbreiding zijn van het pakket wat een energiebedrijf zijn klanten te bieden heeft.
Ambtenarij beschouwt dit als eenzijdig en vervelend; een commercieel bedrijf met visie ziet hier kansen
Dat kan, maar een dergelijk bedrijf ziet ook wel dat de burger, lees consument helemaal niet meer wil betalen als de dienst na 17.00 uur uitgevoerd moet worden.
Krijgen we daar weer talloze neuzel topics over. Net zoals het gemiep over dat duppie per minuut.
En wie wordt hiervan uiteindelijk de klos? De werknemer van wie nóg meer flexibiliteit wordt ge-eist zonder dat hier een redelijk vergoeding tegenover komt te staan.

@ DingDong:
Ah, ze werken al tot 20.00 uur!
Lijkt me dat je dan prima kunt aangeven dat het tussen 17.00-20.00 uur kan. Van 17-20.00 uur zult u dan thuis moeten blijven.
Als Continuon (nu Liander geheten) niet in staat is om uw aangegeven tijden en data fatsoenlijk te geregistreren is dit een trieste tekortkoming in communicatie binnen dit netwerkbedrijf.
Ach, al met al resteert hun nog 7 jaar voor vervanging. :lol:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

De werknemer van wie nóg meer flexibiliteit wordt ge-eist zonder dat hier een redelijk vergoeding tegenover komt te staan.
Zolang er genoeg mensen zijn die het kunstje kunnen en willen doen wel ja. Risico van ongeschoolde of laaggeschoolde arbeid; voor jou 10 anderen.
In de technische sector zie je dus wel een beweging richting steeds betere betaling vanwege schaarste. Werkdruk wordt hoger maar beloning ook.
Ach, al met al resteert hun nog 7 jaar voor vervanging.
Vraag me af waarom een energiebedrijf "zomaar voor de lol" voortijdig een meter zou willen vervangen.
Zou de meter misschien onderdeel zijn van een serie waarin veel afkeur heeft plaats gevonden?

Bij ons was het excuus dat de batterij van de warmte meter leeg zou kunnen raken. Nu nemen we elke week de meter op dus het risico dat je langere tijd met een "dode"meter zit is vrij klein en we hebben, na het niet nakomen van afspraken door Nuon Warmte, ook verder niet gereclameerd.
Voor een e-meter ligt dit wat anders geloof ik.

DingDong
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 apr 2008 12:58

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door DingDong »

Jaaaaa !
Ik heb een nieuwe datum en tijd gekregen !
En die is.... *tromgeroffel*

Tussen 12.00 en 14.00 uur !

*glasgerinkel*

T'is toch ongelofelijk dat dit alleen door een computer steeds opnieuw verstuurd kan worden en de personen aan de telefoon niet even een tijd kunnen ingeven.
Dus, morgen weer bellen en vragen om een tijd vroeg of laat op dag.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door Shine »

ROFL :D :D :lol: :) :mrgreen:

DingDong
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 apr 2008 12:58

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door DingDong »

Ik had geen afspraak staan vandaag, maar toch om 08.00 uur een monteur aan de deur. :shock:

De meter is dus inmiddels verwisseld ! :lol:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Nieuwe meter plaatsen tijdens kantooruren

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Wat een baggerbedrijf he :evil:

Gesloten