LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
missieMas
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:41

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door missieMas »

er staat dat je kosteloos extra mag aflossen...
over oversluiten staat niks bij. dus als ik dta besluit mogen ze geen extra kosten berekenen aangezien het niet staat in mijn contract neem ik aan.Ik mag ten alle tijde het contract opzeggen (natuurlijk als ik geen schuld meer heb).
heb wel trouwens een heel raar verhaal...ik belde weer op, zijn nu ineens al mijn gegevens kwijt.. :roll: had n afspraak met becam maandag die ik eerst maar moet afzeggen..raar verhaal :roll: uiteindelijk nu een offerte van becam gekregen...ziet er anders uit maar staat heel moeilijk met schema's hetzelfde als de eerste :roll: hopelijk.!bij centraal beheer achmea fbto ed werd ik geweigert om onverklaarbare redenen.delta loyd enzo klinkt goed maar daar is de aflossingspercentage 2%.weten jullie geen andere met 1%?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom werd je geweigerd? Hebben ze daar iets over gezegd? Centraal beheer en fbto zitten in het zelfde concern, dus als je bij de ene wordt geweigerd, dan word je waarschijnlijk bij de ander ook sneller geweigerd.

Als je onbeperkt extra mag aflossen, dan zul je weinig risico lopen. Behalve dan dat je blijkbaar weinig keuze hebt uit geldverstrekkers en dus moeilijk een vervangende lening kunt afsluiten...

Als je maandag een afspraak hebt, ga dan in elk geval niet dingen tekenen die hij mee heeft genomen en die je voor het eerst ziet. Lees eerst alles goed door. De verkoper van becam zal waarschijnlijk zeggen dat dat veel te veel tijd kost en dat hij daar niet op kan wachten en zo, maar laat hem dan maar de papieren gewoon achterlaten zodat je ze in alle rust nog kunt bekijken.

missieMas
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:41

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door missieMas »

Geen flauw idee waarom ik daar was afgewezen,ik heb geen bkr en inkomsten v een vaste werkgever dus helaas.
Die afspraak is afgezegt,waarschijnlijk zijn ze idd wat sagarijnig aangezien ik verder niet instonk in andere verzekeringen en verhaaltjes.
Het gaat nu gewoon allemaal per post.Ik heb helaas geen goedkopere gevonden met 1% termijnbedrag en heb ze volgens mij allemaal gehad,jammer!
Ben toch benieuwt hoe anderen het hebben ervaren als ze de lening bij een ander wouden overbrengen.

Ohja nog 1 vraag voordat ik de stukken terugstuur:

Indien geldgever geldnemer bij het verstrekken vd geldlening verplicht tot het aangaan van en instandhouden v een verzekering is geldnemer uitdrukkelijk vrij in de keuze met welke verzekeringsmaatschappij deze verzekering zal worden aangegaan mits de verzekering ten genoege v geldgever afdoende dekking geeft

Dit staat onderaan het contract.In het contract zelf en de voorwaarden staat niks dat ik een verzekering erbij moet nemen..
Het bovenstaande is toch niet dat ze nadat ik het contract heb getekent mij hiertoe kunnen verplichten :?:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door kweenie »

Als er verder in jou situatie geen verzekeringen verplicht worden gesteld, dan hoef je die inderdaad niet af te sluiten. Het lijkt mij een standaardregel voor als er wel een verzekering verplicht zou zijn. Voor jou dus niet van toepassing.

Overigens, waarom wil je zo vasthouden aan die 1%? Zo blijf je ook veel langer betalen en moet je uiteindelijk ook veel meer betalen aan de lening.

Is dat trouwens het percentage aan aflossing (dus exclusief rente), of het percentage aan maandlasten, dus aflossing plus rente? Dat kan nog wel uitmaken.

missieMas
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:41

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door missieMas »

Dank je v je reactie :wink:

Die 1% is inclusief rente. De reden omdat ik dat wil is omdat ik niet het gehele bedrag zal opnemen en zelfs nu maar 1/3. van het totaalbedrag.De rente daarvan bedraagt per maand zeg maar 0,5 % de rest gaat dus naar de aflossing wat dus betekent dat ik meer dan de helft van het maandbedrag al betaal aan aflossing.2% zou een groot verschil maken per maand en in mijn ogen dus niet nodig.Ook omdat ik van plan alles wat ik extra zou verdienen met inkomen gelijk als aflossing gebruik.Ik ben dus niet v plan jarenlang in termijnen te moeten terugbetalen..anders was wel een PL voordeliger geweest

Joost Adviseur
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 sep 2008 20:38

Re: Doorlopend Krediet bij Lenen.nl.

Ongelezen bericht door Joost Adviseur »

Ik kijk er niet meer vanop hoor, Je kunt op allerlei fora nalezen wat er gebeurd met een lening van deze partij, en toch laat je je strikken door zo'n goedkope reclame.

Wij komen ze maar al te vaak tegen helaas. Er zijn ook partijen die gewoon netjes werken. Waar je van te voren weet waar je aan toe bent. Zou gewoon op internet gaan kijken waar je je kredietlastenverlagen kunt.
Scheelt je zomaar een procent of 3 op je huidige verstrekkers.

Gesloten