LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit 4 Free

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Ruhnee
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2008 16:20

Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Ruhnee »

Mijn vriendin heeft ook een abonnement bij onze "vrienden" van Fit 4 Free. Ze heeft in november 2007 schriftelijk (helaas niet aangetekend) aangegeven haar abonnement te willen beëindigen. Na een tijdje niets te hebben vernomen van Fit 4 Free heeft ze dezelfde brief nogmaals verstuurd. Op dit moment was echter de opzegtermijn al verstreken en wonderwel was Fit 4 Free er nu wel als de kippen bij om aan te geven dat het contract met een jaar is verlengd. Na een zéér uitputtende mailwisseling waarin ook doodleuk werd aangegeven dat er achterstanden waren met de verwerking van opzeggingen (een vriendin van mijn vriendin had tegelijk opgezegd en haar verzoek tot stopzetting is wel verwerkt) heb ik telefonisch contact gezocht met dit stelletje oplichters. Ik werd te woord gestaand door een onbeschoft figuur wat voor een medewerkster door moet gaan en werd me wederom doodleuk verteld dat ze niets hebben onvangen en daarom niet aan de automatische verleging kunnen doen. Ik heb vervolgens onze rekening geblokkeerd voor incasso's van Fit 4 Free en heb recent ook de eerste "dreigbrieven" van onze vrienden ontvangen. Ik ben op deze, en andere sites, de naam Fit 4 Free nou net even te vaak tegen gekomen en vraag me af of als we een klachten bundelen iets kunnen beginnen tegen deze figuren. Ik hoor graag jullie reacties.

Jessy86
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2008 10:58

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Jessy86 »

Hallo
mijn vriend en ik hebben precies hetzelfde probleem.
Nadat wij zijn gaan samen wonen in een stad waar geen F4F is, hebben wij ons afgemeld. Dit was in de eerste week van Januari 2008. Nadat ook wij niets meer hoorde van F4F, zijn we gaan mailen. Hieruit bleek dat zij niet de datum van de brief maar de datum van afstemeling van de post hanteerde en dit was volgens hun telaat. ( in de eerste week van jan heeft de post nog vertraging door kerstkaarten!!) Hierdoor zijn wij weer een jaar verbonden aan F4f.

Wij hadden geen zin om problemen te maken dus besloten om ieder het bedrag van 119.40 te betalen. De brief met daarop de gegevens dat ik die 119,40 moest betalen kwam een dag nadat het betaaltermijn verstreken was bij mij aan, hierdoor ik ook het bedrag een dag telaat betaald. Als gevolg hiervan kreeg ik meteen een aanmaning met de boodschap dat ik F4F nog 154,40 (incl overige kosten) verschuldigd was en wanneer ik dit niet betaal, zij de vorderingen uit handen zouden geven aan een incasso bureau of deurwaarder.

Teleurgesteld in F4F belde ik hun dure 0900 nummer waar ik een aantal keren te horen kreeg dat zij gesloten waren en alleen tussen 9 en 17 uur bereikbaar waren en dit terwijl het al 9 uur was geweest. Nadat ik eindelijk wel door werdt verbonden werdt mijn verbinding een aantal keren na enkele minuten verbroken, wat mij wel 40 cent per minuut kost. Uiteindelijk bij de 5e keer bellen kreeg in na 10 minuten in de wachtrij te hebben gestaan een medewerker aan de telefoon die mij kon vertellen dat alles al betaald was.

Ik werd net als alle andere mensen niet netjes te woord gestaan en toen ik uiteindelijk vroeg wie die gesprekskosten ging betalen kreeg ik op vrege toon te horen dat zij die niet gingen vergoeden en dat ik daar dan maar verder mee moest gaan.

Bij deze zou ik dus ook heel graag iets tegen dit bedrijf willen doen.

jantjefitness
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2008 19:45

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door jantjefitness »

helaas is dat eigelijk niet mogelijk.

fit for free geeft aan als je buiten een 30 km zone van een fit for free vestiging gaat wonen dat je recht hebt om uit te schrijven een kleine voorbeeld b.v je schrijft je in bij fit for free rotterdam en je gaat in zeeland wonen dan mag je je zelf uitschrijven zonder dat je nog verder hoef te betalen dit kan je doen door met een uitreksel van de gemeente waar je woon mee tenemen dan moet alles geregeld zijn.

volgens mij is fit for free echt bezig om alles op orde te stellen met hun administratie want ze houden zich de laatste tijd netjes aan de regels.


Mvg.
jantjefitness.

voor klachten en vragen over sportscholen kan je altijd een PB sturen

Con Fitje
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2008 18:16

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Con Fitje »

Nou die administratie klopt echt NIET. Wij hebben betaald voor een heel jaar in een keer , nadat ze mijn minderjarige zoon een jaarcontract hadden aangesmeerd.
2 keer een aangetekende brief gestuurd pasje teruggestuurd. Maar geen reactie van hun.
Ja 1 keer nog en dat was weer een rekening , terwijl wij allang betaald hebben.
Het pasje krijg je niet terug dus een jaar betaald maar niet kunnen sporten.
Sorry dat is heel vreemd. Een jurist raad ons nu aan om niks meer te laten horen laten hun maar komen. Wij hebben gelukkig 2 x aangetekende brief met retourhandtekening en natuurlijk ook de afschrijving van het geld. Maar toch vraag ik mij af waar Fit For Free mee bezig is.

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door fietten »

hoi,

Denk dat heel veeel mensen zich afvragen waar Fit For Free mee bezig is !??
Bij mij wordt er nu al 2 keer gezegd in een brief dat ze een incassobureau gaan inschakelen daarvoor had ik al een brief geschreven om de zaak onmiddelijk voor de rechter te laten komen maar natuurlijk geen reactie ...
Dus nu inmiddels al 103 euro aan extra kosten ...
Ben benieuwd wanneer het voor de rechter zal komen ... ?
Zal hun veel geld kosten ...
En vriendelijk te woord gestaan door hun wordt je ook niet want ze hangen gewoon op als het hun niet aanstaat !
Het wordt tijd dat Radar het eens zegt in hun televisie programma voor nog veeel meer mensen in de vage praktijken van Fit For Free trapt !

Con Fitje
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2008 18:16

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Con Fitje »

Beste fieten

Wij hebben contact gehad met rechtbijstand en die hopen ook dat mensen dit allemaal melden. Want hoe meer reacties er komen dan wordt er wel wat aan gedaan. Maar veel mensen zijn bang als ze dreigen met incasso.
|Je snapt niet dat een sport school zo met mensen omgaat, want contact krijg je niet met ze. Als je een naam vraagt dan willen ze dat niet zeggen maar wel een 0900 nummer bellen wat ongeveer 15 minuten duurt en dan ook nog onbeschoft doen. Wij betalen nu ook helemaal niks meer. Wij hebben alles al betaald en dan nog zo reageren HIER ZIJN GEEN WOORDEN VOOR.

Anja3
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2008 15:58

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Anja3 »

Hallo allemaal,

Nou hier nog een gedupeerde. Fit For Free beweert mijn opzegging niet op tijd te hebben ontvangen. Het gevolg: de ene automatisch incasso na de andere, die ik steed heb laten terugstorten. Heb op geprobeerd in overleg e.e.a. uit te leggen, te weerleggen enz. Er werd alleen gereageerd dat ik niet tijdig mij opzegging zou hebben gedaan. En dat heb ik dus wel!!! Nu na enkele maanden een brief van het Incassobureau. Met inderdaad wat dreigen de taal. Netjes een verweerbrief met bijlagen toegestuurd, ook diverse printjes van mensen die hetzelfde meemaken als ik. Fit for Free weigert in overleg te gaan. Ook deze medewerkster vind het voor mij heel vervelend maar zij kunnen niet anders (zeggen ze). Nu schijnt de zaak voor de rechter te komen. Ik wacht af. Ik ben niet van plan te betalen. Ik sta in mijn recht!!!
Fit For Free gedupeerden: inderdaad verzamelen die reakties. Dat helpt wellicht ook de zaak.

Wordt vervolgd ................................

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door fietten »

hoi,

Nou ik wacht nog op me brief van het incassobureau ...
dan weer alles uit gaan leggen .... pffff
Terwijl ik duidelijk heb aangegeven bij fit for free het maar gelijk voor de rechter te laten komen maar nee hoor eerst kosten erbovenop doen ...
Laat je weten hoe het verder afloopt ik ben erg benieuwd want ook dit staat mij te wachten ...

Anja3
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2008 15:58

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Anja3 »

Kijk ook maar eens op deze twee uitspraken van de Rechter over de zogenaamde te laat opgezegde abonnementen en doe er je voordeel mee.
http://www.jurofoon.nl/zoeken.asp?q=sportschool

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door fietten »

aan anja3

Nog wat gehoord over het incassobureau ondertussen of van eenkantonrechter ??

Ik heb tot op heden geen brief meer gehad !
Ik ben benieuwd wanneer ie komt !
Laat je wat weten ??

Anja3
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2008 15:58

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Anja3 »

wanneer er een nieuwe ontwikkeling is zal ik dat hier zeker posten.

Heeft iemand hier nog een nieuwe ontwikkeling te melden?

edshida
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2008 14:48

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door edshida »

Mhhhh de verwijzing naar de uitspraken zetten me even aan het denken.
Ik had voor m,n dochter begin augustus (volgens mijn comouter is de brief getikt op 11 aug.) haar abbonement opgezegd.
Nu kreeg ik 3 weken laten een enveloppe van TNT met de opzegbrief opengemaakt in de enveloppe terug met de mededeling dat het postbusnummer onbekend was terwijl het toch exact goed op papier stond.
Het hele spulletje incl TNT begeleiden 2 weken geleden als nog een keer opgestuurd en vandaag een reactie gehad dat men de datum poststempel van de 2e brief gebruikt. en dat ze er nog aan vast zit tot 3-09-2009.
Ook mijn 1e brief was dus achteraf te laat gezien de datum van 03-09 ( 1 week dus) maar om dan de datum an de 2e brief te gebruiken grrrrrrrrrrrr
dus wie weet ga ik die uitspraken wel meesturen in m,n verweer

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door fietten »

hoi,

Je kan nou wel gaan reageren zoals ik dus ook heb gedaan omdat maar ja kan 10 brieven sturen daar reageren ze niet eens op alleen brieven met aanmaningen enzo krijg je maar een reactie op je brief dat niet zoo onbeschoft zijn ze gewoon dat ze nog niet eens normaal reageren...
Maar ik zou zeggen gewoon niet betalen ! En laat het maar voor de kantonrechter komen !

agu79
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2008 15:07

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door agu79 »

Hallo,

Vandaag een betalingsherinnering van € 11,80 ontvangen. ( €2,95 keer 4 maanden) Uiteraard onterecht, want vlak voor het einde van het contract heb ik mijn pasje bij de balie van het filiaal afgeleverd. Sinds mei zeggen ze tevens niet te kunnen incasseren van een rekening waar altijd meer dan genoeg op staat. Ze denken zeker dat ik achterlijk ben en wel even betaal.

Ik heb ze per mail laten weten dat ik ze helemaal niets verschuldigd ben en dus ook niets betaal.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?

LeoGraper
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2008 16:49

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door LeoGraper »

Hier nog een gedupeerde;
Ik probeer mijn oudste zoon al meer dan 2 jaar uit te schrijven.
Ik was binnen de 2 maanden opzegtermijn toen mijn schoonvader overleed en ik eigenlijk net te laat was, werd mij ook verteld toen ik in Capelle langs ging, geen coulance dus.
Gevraagd of het omgezet kon worden, naar mijn jongere zoon, geen probleem volgens persoon daar, maar nee hoor, betalen!
Wederom langs geweest, ander persoon, kon gewoon, maar nee, weer niets.
Derde keer langs, nu was de manager er ook, verhaal verteld, maar die 2 personen werkten er volgens haar niet meer!
Toen gestart met brieven en e-mail, telefoon wat minder, want degene die daar zit heeft een slecht huwelijk, veel lichamelijke pijn, een heel vervelende jeugd achter de rug, en woont in een achterbuurt, wat een bitch, sorry dat ik het zeg!
Wij bleven bestookt met brieven dat we moesten betalen, uiteindelijk incasso nu (op briefpapier van f4f? mmmm..) en zo niet...en nu al 2 maanden niets meer vernomen.
Ze kunnen mijn rug op, niets wordt gelezen wat je stuurt, kost ook de nodige eurie's!
Zijn pas is overigens begin verleden jaar al ingenomen, dus waar zou ik nog voor betalen..
Succes allen hier met je gevecht.

claudiam
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2008 19:56

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door claudiam »

Hoi allemaal, blij dat ik niet de enige ben met een probleem met Fit4free. Ik had samen met mijn man een abonnement voor een jaar afgesloten en ben ik die periode ziek geworden. Heb in het ziekenhuis gelegen en moet nog regelmatig op controle in ziekenhuizen. Hierdoor was ik 2 weken te laat met opzeggen, en kreeg dus ook te horen dat ik gewoon het hele jaar moest betalen. Na hun dure 0900 gebeld te hebben sprak ik met een mevrouw af dat als ik een medische verklaring kon overleggen ( want ja iedereen kon wel zeggen dat hij of zij ziek was ) ik dan geen abonnements kosten meer hoefde te betalen. Dat heb ik dus opgestuurd ( Helaas heb ik het briefje van aangetekend versturen niet meer ) en erna totaal geen reaktie meer ontvangen, alleen afschrijvingen die ik netjes terug liet boeken door de bank. Uiteindelijk gewoon de machtiging in laten trekken, want ze bleven afschrijven.Op een gegeven moment heb ik via via een ander telefoonnummer dan het dure 0900 nummer gekregen en het laatste nummer van hun telefoonnummer eens verandert en toen kwam ik per ongeluk op de boekhouding binnen ( Ze hebben ook een gewoon telefoonnummer 26 Fit For Free 070- 3066910 ) de boekhouding eindigt op 11. Hier is mij verteld dat ik op dit numer niet mocht bellen en dat ik via het 0900 kontakt op moest nemen met het callcenter. Ik hab aan die meneer gevraagd of hij het normaal vond (daar ik nu eindelijk diegene sprak die mij kon helpen) om mij terug te wijzen naar het 0900 nummer. Hij zei dat hij mij op deze manier niet hielp en dat alleen telefoontjes via het call-center liepen. Oftewel ze willen nog meer geld aan je verdienen. Ik heb ondertussen allemaal aanmaningen gehad en er zit nu een incasso buro tussen die mij wil dagvaarden. Ze komen maar, want ik heb van dit bedrijf echt m'n buik vol.
Fit for Free - Echt nie.

LeoGraper
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2008 16:49

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door LeoGraper »

Tja, wat moet je dan hè, er zit niets anders op, als bij ons, afwachten.
Het is nu inmiddels ik meen 2 à 3 maanden geleden dat we een incassobrief kregen, daarna niets meer vernomen.
Zoals ik al eerder schreef is het op z'n zachtst gezegd raar dat dit ook op F4F papier staat, oftewel, ze hebben geen incassobureau, ze incasseren zelf.
Het gaat ze intussen goed aangezien ze ADO Den Haag nu sponsoren, hiermee duidelijk aangevend wat een lelijke club dat F4F eigenlijk is, want ze zijn uitgeroepen tot lelijkste shitsponsor van de nederlandse competitie...;)

claudiam
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2008 19:56

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door claudiam »

Hoi, Ik heb net een brief gekregen van Direct Incasso, waarin ze me nu een mogelijkheid aanbieden om in delen te betalen, want anders zou het wel een zo kunnen zijn dat ik in de toekomst regelmatig met de financiele consequesties van mijn nalatigheid geconfronteerd kan worden.
Heb deze mensen gebeld en gezegd dat ik ook nu nog steeds niets wens te betalen en dat ik de dagvaarding wel afwacht.
Fit 3 free en trouwens alle bedrijven die in een gelijke situatie zo mensen benaderen horen mensen die een medische verklaring kunnen overleggen menselijk te behandelen en niet nog verder de put in te duwen.

Zoals ik al eerder schreef het draait bij hen puur om geld en niet om menselijkheid.

Verav
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2008 19:33

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Verav »

Hoi iedereen,

Vreselijk die F4f. Ik heb hetzelfde probleem als velen van jullie: 11 juni verstuurde ik -aangezien de baliemedewerker het mij adviseerde en het ook niet in de AV stond - onaangetekend mijn opzeggingsbrief naar F4F, drie maanden voor het aflopen van mijn abonnement op 11 sept 2008, dus nog wel een maand te vroeg, uit voorzorg!!!

Kreeg geen ontvangstbevestiging en raakte toch beetje ongerust, daarom 20 juli teruggegaan naar de vestiging en gevraagd of mijn opzegging al was verwerkt. Niet dus. Toen, 22 juli, (inmiddels dus 11 dagen te laat volgens AV) opnieuw brief gestuurd als herhaling van eerste.

Maar ja, van eerst opzeggingsbrief werd natuurlijk gezegd dat die niet was ontvangen en tweede wel, maar die was te laat, dus moest ik nog een jaar lang abbonnementskosten betalen! Ze trokken zich niks aan van mijn e-mails of mondelinge uitleg, gaven nergens een reactie op en gingen vervolgens lustig automatisch incasseren vanaf 11 september (en ik net zo ijverig weer storneren).

Toen ik er genoeg van had, stuurde ik een uitgebreide brief, aangetekend en met handtekening retour. Daarna geen incasso's meer, maar vandaag 21 okt, wel een aanmaning!

En nu? Moet ik zwichten voor die oplichters, die er overduidelijk een sluwe policy van hebben gemaakt om naïeve leden zo geld uit de zak te kloppen? Het is toch te erg voor woorden dat dit bedrijf maar door kan gaan met hun malafide praktijken? Kan ik het laten komen tot een rechtszaak of is de kans groot dat ik ga verliezen en nog meer kosten moet maken? Is er niet een samenwerking mogelijk tussen de vele gedupeerden hier op dit forum, zodat we een zaak tegen ze kunnen aanspannen?

Please help me out! :( :D

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door fietten »

hoi

Ja ik vind ook nog steeds dat er wat aan gedaan moet worden maar ja hoe en wat ?? Ik betaal geen cent aan hun en heb na al hun aanmaningen en dergelijke nu ook al 2-3 maanden niets vernomen van hun ... dus zit te wachten op de incasso brief :?
Ik wil het wel voor de kanton rechter laten komen want ze zitten gewoon keihard te liegen tegen iedereen !
Wat raakt de tnt toch plots heel veel brieven kwijt naar fit for free he :wink:

Ik hoop dat radar eens het onderwerp fit 4 free behandelt ...
Ik zal radar ook eens mailen met de vraag of ze er eens aandacht kunnen aan geven wie weet ....

Gesloten