LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help wie kan mij advies geven over een incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
roos3

help wie kan mij advies geven over een incasso

Ongelezen bericht door roos3 »

Ik had een rekening dom te laat betaald het bedrag bedroeg €75,00
Deze is opgelopen van febr tot mei tot €95,00 diverse aanmaningen.
gelijk daarover kreeg ik in mei een aanmaning van een incasso buro die het dubbele was van het bedrag €75,00. Ondertussen is die 95,00 euro betaald en ben ik het niet eens met die enorme verhoging van het incasso buro en bel ik met de rechtswinkel,dit mag niet vertellen ze mij dit mag maar max 37,00 zijn. Goed rest een bedrag van €80,96 waar ik het niet meeeens ben bij de rechtswinkel zeiden ze ook nog dat dit nooit een rechtszaak kon worden omdat dit bedrag veel te hoog is. Ik moest vragen waar dit bedrag op gebasseerd was en waar ik het kon voorleggen aan een geschillen commissie, maar die hebben ze niet? Bedrag van die €80,96 wordt 15 september aangepast naar 43 euro . Hun zeggen dat is dan die €37 en rente. En waar dat bedrag op gebasseerd is willen ze niet schriftelijk geven, ik kon nog net een naam krijgen waar ik bewaar kon maken. Het bleek dezelfde naam tezijn en maakte ik gelijk bezwaar. Maar hij zegt gewoon simpel weg dat ik volgende week voor die 43 euro gedagvaard wordt. Waar moet ik aankloppen. Foutjes van hun zetten ze even snel recht en ik wordt nu gedagvaard kan dit allemaal maar zo. Ik had al eerder een poging gedaan om €120 te betalen. Die kreeg ik terug gestort en die €95,00 is wel geaccepteerd . Die eerdere poging €120 te betalen niet.Hebben ze niets mee te maken hun willen 80 euro voor alleen een brief en later rechtgezet naar 43 euro. Moet ik nu betalen of het een rechtzaak laten worden ik sta eigelijk met de rug tegen de muur. Ik had natuurlijk wel op tijd de leverancier moeten betalen.

De Tegenpartij

Re: help wie kan mij advies geven over een incasso

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

@roos3,

In ieder geval rustig blijven, het incassoburo heeft een enorme fout begaan door in eerste instantie hoge kosten te rekenen.
Uit jouw verhaal maak ik op dat de initiële vordering voldaan is, toch ?

Een incassoburo kan niet dagvaarden, dat kan alleen de deurwaarder. Je hebt aan alle kanten je best gedaan alles af te handelen,je hebt bezwaar gemaakt tegen de kosten.

En dat ze voor 43,- gaan dagvaarden ? Lijkt mij in dit geval erg sterk. Mocht dat toch zo zijn maak jij een goede kans in gelijk te worden gesteld, en kan je meteen je extra kosten verhalen.

Laat wel even weten wat er gebeurd. :wink:

roos3

Hebben meer mensen problemen met dit incasso buro nedic uit enschede?

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Daar heb je het al, Nedic incasso... Wat verwacht je dan ook bij een incassobureau dat zich naar een Servische oorlogsmisdadiger uit de Tweede Wereldoorlog noemt.... ;)

roos3

Ze gaan me nu dagvaarden bedrag is nu €40. Het zal deze week gebeuren, maar ik heb nog niets gezien.

De Tegenpartij

Nedic kan niet dagvaarden, het is geen deurwaarder. Waaruit maak je op dat ze je gaan dagvaarden ?

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

40?? Het was toch 43? Goochelen met cijfers of zo?

De Tegenpartij

Waarschijnlijk hebben ze de kosten teruggebracht omdat ze de bui al voelen hangen...

vladja

Ongelezen bericht door vladja »

Ze kunnen een "nep"dagvaarding uittypen en overhandigen zodat het lijkt alsof het echt is met eventueel nog een stempel van een deurwaarderskantoor erop. Is reeds voorgekomen, al betwijfel of gerechtsdeurwaarders hieraan mee mogen werken. Voor een echte dagvaarding moeten ze een gerechtelijke deurwaarder in de hand nemen.

En om echt naar de rechter te gaan moeten ze griffiekosten betalen en die bedragen voor zaken over een geschil tot € 90,-- al € 61,-- bij het kantongerecht. Dus als ze voor € 40,-- echt naar de rechtbank gaan, kost ze dat € 61,--. Tel uit je winst.

Vladja

De Tegenpartij

Ook zie je tegenwoordig de "concept" dagvaarding als dreigement, een standaard Word documentje welke ze met jouw gegevens invullen alsof de dagvaarding al klaar zou liggen, haha, grapjurken zijn het. :lol:

roos3

Ja in briefvorm geen officieel document. Maar wel weer dreigen. Dat dit in Nederland mag. Je bent er als leek toch maar uren druk mee en omdat ik zoiets had uit principe betaal ik dit niet. Maar er wordt wel even gezegd dat de gerechtelijkekosten voor jou zijn ect. Ik kan me voorstellen dat mensen denken laat ik maar betalen, dan ben ik ervan af, de dreiging is immers groot. Dit incassoburo deugt duidelijk niet.

harbuw

Ongelezen bericht door harbuw »

Makkelijk zat, een incassobureau kan niet dagvaarden, ze proberen je gewoon een beetje gek te maken zodat je alsnog betaald, niet op ingaan!! Laat ze maar met een gerechtsdeurwaarder komen voor die 43 euro dat word een leuke rechtzaak helemaal gezien de fouten die ze hebben gemaakt. Veel succes

Gesloten