LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort=Drama

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ScholtenJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2007 12:25

Telfort=Drama

Ongelezen bericht door ScholtenJ »

Ben nu al vijf maanden bezig bij Telfort om een goed werkende verbinding te krijgen, maar dat wil niet echt lukken.

Telfort internetten is dus niet leuk het begint een drama te worden, het geld wordt netjes afgeschreven, op mail wordt bijna niet gereageerd, wordt er op gereageerd dan krijg ik weer zo een onnozel mailtje met daarin het verzoek om nog maar even te wachten.

Twee maanden terug kreeg ik ook zo een mailjte met het verzoek nog maar even te wachten, gisteren gevraagd hoe het nu zat vandaag kreeg ik weer een mailtje met het verzoek nog even te wachten.

Om de helpdesk te bellen moet je over stalen zenuwen beschikken en een goed gevulde portomonee, totaal incapabele mensen die nergens iets vanaf weten die je maandenlang van het kastje naar de muur sturen.

Schrijven naar het hoofdkwartier biedt ook al geen soelaas je krijgt gewoon niets te horen.

Mijn leven was leuk, dankzij Telfort is het een stuk minder leuk geworden.
Als alles werkt zal het wel goed zijn maar ik zal niemand Telfort aanraden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort=Drama

Ongelezen bericht door TdeHond »

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
--------------------------------------------------
Reken op een gang naar de Geschillencommissie. Het lijkt normaal te zijn bij Telfort om brieven niet te beantwoorden. Sta op schriftelijke bevestiging einde contract omdat door Telfort verstuurde e-mails met bevestiging einde contract vervolgens door Telfort zelf genegeerd worden. Zie:
Telfort maakt fout op fout

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Telfort=Drama

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Telfort is toppie. Een snelle verbinding voor weinig geld. Bellen naar vaste lijnen is gratis en van een perfecte kwaliteit. En de administratie loopt als een zonnetje. Telfort is TOPPIE.

cbm_kimm
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 nov 2004 11:36

Re: Telfort=Drama

Ongelezen bericht door cbm_kimm »

Ben vanaf januari klant bij Telfort voor internet & bellen. Tot op de dag van vandaag is het niet gelukt om "normaal" te kunnen bellen.
Gemiddeld moet ik 3 pogingen doen om te kunnen bellen.
Klachten zijn onder andere:
- geen kiestoon
- kiestoon gaat niet over
- in gesprek toon (terwijl betrokkene NIET in gesprek is, daar kom ik
achter als ik mijn GSM gebruik)
- drie tonig signaal - nummer bestaat niet
- hoge fluittoon of sterke ruis op de lijn
- kan niet gebeld worden
etc
De Telfort helpdesk reageert niet op emails. Bel je naar de helpdesk, dan wordt je behandeld als een debiel. Je moet een andere telefoon (!) kiezen, je modem resetten (dat doe ik inmiddels iedere dag in de hoop.....), alle gegevens nogmaals invoeren! Of dat een optie is. Het ligt gewoon aan hun systeem. Krijg de indruk dat daar niet veel aan wordt verbeterd. Zou het plezierig vinden als TROS RADAR dit item in het programma verwerkt.Wellicht dat de klanten zich kunnen verenigen. Zou daar een voorstander van zijn! Reageer maar.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort=Drama

Ongelezen bericht door TdeHond »

U bent de zoveelste met problemen met bellen. Daar moet iets structureel fout zitten - in het modem misschien?
In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
--------------------------------------------------
Ik zie geen andere oplossing omdat communiceren met Telfort een onmogelijke opgave lijkt te zijn.
Een mogelijke oplossing zou vervanging op kosten van Telfort van het modem kunnen zijn, maar hoe krijg je dat voor elkaar?
Dus in gebreke stellen, zo nodig opzeggen en zo nodig naar de geschillencommissie om er vanaf te komen lijkt mij een goede optie.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Telfort=Drama

Ongelezen bericht door hharteman »

Ben nu een paar maanden bij Telfort int+ vast bellen.
Heb ook af en toe deze problemen ondervonden met vast bellen.
Internet werkt perfect.
Bij mij was een aantal problemen terug te leiden naar de Dect set die ik gebruikte (NB: Profoon PDX 1040-1030-1020-1010).
Sommige DECT sets zijn niet specifiek voor de Nederlandse markt gemaakt, en hebben iets andere protocollen, en dat kan problemen geven met de adls2 lijn.
Bij Telfort konden ze er niet uit komen en heb het uiteindelijk zelf uitgevonden, door eerst even een 3 knaken gewone telefoon aan te sluiten.

Heb nu een Philips DECT set CD155 met 3 toestellen er op staan en dat gaat aardig goed.
Heb nog wel het Bandwidth management opnieuw ingesteld, want dat staat standaard niet aan.
Het Modem (NB:Zyxel) zuigt van Telfort, daar moeten ze gewoon een Fritzbox van AVM voor gaan leveren, dat zou veel oplossen.
Hier moet nog hard aan de firmware gewerkt worden.
Moet zeggen dat het na mijn aanpassingen aardig werkt nu.

Belangrijk is ook het modem niet te ver van het ISRA punt te zetten.

bennie14
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2005 17:56

Re: Telfort=Drama

Ongelezen bericht door bennie14 »

Dit stond vandaag te lezen op webwereld.nl :

Telfort erkent structurele problemen vaste telefonie

Dinsdag 7 oktober 2008, 16:21 - De al maanden durende storingen bij de vaste telefonie van Telfort zijn te wijten aan softwareproblemen op de voipservers. Collectieve compensatie komt echter nicht in Frage.

Door Andreas Udo de Haes
Dual-play klanten van prijsvechter Telfort worden al maanden geplaagd door herhaaldelijke uitval van en mankementen aan de vaste telefoniedienst die via het internet loopt (Voice over IP). Ook vandaag was het weer mis. Op de website van Telfort zelf wordt de afgelopen tijd regelmatig melding gemaakt van storingen, die telkens weer de status 'opgelost' krijgen, om uren of dagen later weer op te treden.

30+ storingen
Diverse internetfora bieden meer inzicht in de frequentie van de interrupties en de frustraties er over. Soms ligt de telefoondienst helemaal plat, dan weer kunnen klanten wel gebeld worden maar zelf niet bellen of omgekeerd, andere keren worden gesprekken onverklaarbaar na seconden of minuten afgebroken. Door de talloze foutmeldingen gaan abonnees in arren moede aan hun modem rommelen, wat soms lijkt te helpen, al wordt het door Telfort afgeraden.

Forumlid 'reload' maakt een opsomming van ruim 30 telefoniestoringen sinds mei van dit jaar, en ene 'postzegel' meldt: "Hier ook logfile vol error's maar wat vervelender is dat ik een gedeelte van mijn websites ook niet meer kan bereiken ondanks dat de server up is en de sitecheck gewoon OK aan geef. Surfen en Bellen van Telfort is gewoon een hel de laatste maanden!"

Hans68 op een ander forum heeft het helemaal gehad: "wat een enorme bagger zooi die telfort ,weer geen telefoon , ik weet nu wel zeker dat ik ga kijken naar een betere provider, dit is niet meer normaal." Anderen melden dat ze inmiddels de Geschillencommissie hebben ingeschakeld.

Voipserversoftware
Nadat Telfort eerder sprak van incidenten erkent het bedrijf tegenover Webwereld dat de ip-telefonieproblemen structureel zijn. Een woordvoerster zegt: "We hebben de laatste tijd problemen met de software van onze voipservers. We werken samen met de leverancier aan een oplossing, maar de grondoorzaak is nog steeds niet bekend."

En er is nog geen eind in zicht. "Door de werkzaamheden kan het zijn dat ook de komende tijd nog meer kortstondige storingen optreden, maar we werken aan een oplossing. Binnenkort moet het echt stabiel zijn."

Geen collectieve compensatie
Telfort overweegt niet om haar vaste belabonnees en bloc te compenseren voor de talloze interrupties, zoals bijvoorbeeld XS4All in juni van dit jaar deed na een langdurige netwerkstoring. "Klanten compenseren voor geleden schade doen we in principe alleen op individuele basis", aldus de zegsvrouw van Telfort.

Bron: www.webwereld.nl

Nu maar hopen dat het ECHT!! opgelost wordt!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Telfort=Drama

Ongelezen bericht door hharteman »

Mensen die VOIP als een volwaardige telefoniedienst zien, worden teleurgesteld.
Het is gewoon een best effort service.
Dat houdt in dat je niet altijd 100% zeker kan zijn dat het volwaardig werkt, en dat is bij geen enkele provider het geval.
Hoeveel problemen heeft Internet+bellen van KPN wel niet achter zich.

Het duurt soms lang voordat alles op rolletjes loopt.
Telfort valt wel wat vaak uit met zijn verbinding, maar ik verwacht dat het nog wel beter gaat worden.
Ik ben er tot nu toe niet ontevreden over.
Als de software op de rit staat zal het wel beter gaan.
Mensen die een 100% verbinding willen moeten gewoon een KPN vaste lijn abo aanhouden

basduijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2005 22:07

Re: Telfort=Drama

Ongelezen bericht door basduijn »

Mensen die VOIP als een volwaardige telefoniedienst zien, worden teleurgesteld.
Het is gewoon een best effort service.
Dat houdt in dat je niet altijd 100% zeker kan zijn dat het volwaardig werkt, en dat is bij geen enkele provider het geval.
Hoeveel problemen heeft Internet+bellen van KPN wel niet achter zich.

Het duurt soms lang voordat alles op rolletjes loopt.
Telfort valt wel wat vaak uit met zijn verbinding, maar ik verwacht dat het nog wel beter gaat worden.
Ik ben er tot nu toe niet ontevreden over.
Als de software op de rit staat zal het wel beter gaan.
Mensen die een 100% verbinding willen moeten gewoon een KPN vaste lijn abo aanhouden

Best effort ?!?! Mag ik dan ook a.u.b. best effort betalen? Ehm, nee, dat mag niet. Ik betaal voor een service, als die niet werkt is dat niet mijn probleem. Moet je die service maar niet aanbieden. "...maar ik verwacht dat het nog wel beter gaat worden" Tsja, das niet moeilijk. Slechter kan het niet.

Ze moeten gewoon iedereen compenseren voor die *#*%% service die zij bieden. Of iedereen weg laten gaan wanneer de klant dat wil en niet verplicht het jaarabbo uit laten zitten.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Telfort=Drama

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote
-------
Ze moeten gewoon iedereen compenseren voor die *#*%% service die zij bieden. Of iedereen weg laten gaan wanneer de klant dat wil en niet verplicht het jaarabbo uit laten zitten.
-------------------------------------------

Dan moet je ze in gebreke stellen wat betreft vaste telefonie, en het abbo opzeggen.
Als ze hun beloftes niet na kunnen komen dan kan je het contract laten ontbinden.
Voip bij XS4all was bij mij knudde, en de IPB van mijn dochter heeft ook wel een jaartje geduurd voor het een beetje voor elkaar was.
Dit is weer zo'n geval van techniek die niet klaar is, en op de markt wordt gepleurt.
Blijf het zeggen, betrouwbare telefonie alleen bij KPN vaste telefoon.
Als de verbinding belangrijk is, vergeet VOIP

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort=Drama

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ze moeten gewoon iedereen compenseren voor die *#*%% service die zij bieden.
Zie
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Telfort=Drama

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-------
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken.
--------------------------------------------------------------------------------

Ze zijn bij mij wel is een uurtje uit de lucht.
Als ze €10 voor vaste telefonie vragen per maand, dan is het de postzegel nog niet waard.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort=Drama

Ongelezen bericht door TdeHond »

Nooit verwacht toch gekomen.
De 2.03 euro die Telfort mij nog zou crediteren na in totaal 9 maanden stalking met o.a. onterechte facturen t.a.v. een nooit bestaand abonnement bij Telfort is heden gecrediteerd.

Ik heb nooit begrepen, noch me erin verdiept hoe men daar aan dit bedrag komt, maar elke tegemoetkoming in de kosten van de verzonden, niet door Telfort beantwoorde aangetekende brieven met ontvangstbevestiging is meegenomen.

Hopelijk is het foutenfestival nu inderdaad succesvol afgesloten en houdt stalking op.
Telfort maakt fout op fout

Gesloten