Hallo allemaal,
Het lijkt erop dat veel van jullie mij niet begrijpen.
Ik snap best dat het heel verleidelijk kan zijn om je aangeboden huis door allerlei kunstgrepen iedere keer bovenaan de lijst te krijgen. En ik weet dat dit al heel lang gebeurt. Wanneer er niet bijstaat hoelang een huis al aangeboden wordt, dan is het gewoon een kwestie van goed opletten, eventueel aantekeningen maken, of een pagina opslaan.
Maar nu sinds kort funda er een specifieke termijn bijzet, dan gaan kijkers daar echt vanuit.
Ik vind nu dat funda zijn geloofwaardigheid te grabbel gooit, wanneer dit gemanipuleerd kan worden, want dit is echt via de software automatisch bij te houden en moeilijk te omzeilen.
Want kom nou, met de
posts op dit forum kun je toch ook niet klooien met de datum van plaatsing?
Dus de makelaar van Luuc (Makelaarsland) wil hier terecht hier niet aan meewerken, maar het voorbeeld uit mijn beginpost is van een makelaar die constant misleidend bezig is, want dat pand stond zeker 2 dagen achter elkaar bovenaan met iedere dag de claim eronder dat dit huis echt pas sinds 1 dag aangeboden wordt. Trouwens, bij veel panden van dit kantoor zie je dit.
Wanneer iedereen dit als normaal gedrag gaat zien, dan kunnen ook de nette makelaarskantoren niet meer achterblijven en is deze onzin normaal. Alleen krijg je dan als averechts effect dat iedereen gewoon vooral naar het soort huis zoekt dat bij hem past, en laat de makelaarskantoren links liggen.
Kopen en verkopen kun je dan zelf ook wel.
Op een gegeven moment ga je twijfelen of een aankoopmakelaar bij navraag naar zulke zaken wel echt de waarheid spreekt wanneer misleiding gemeengoed is...
Dus om mijn punt eens even kort en bondig samen te vatten, want in de bovenstaande woordenstroom sneeuwt deze een beetje onder.
- Het toevoegen van specifieke informatie over de tijdsduur wanneer een pand geplaatst is, geeft de beheerders van funda de verplichting om dit te beschermen zodat dit de waarheid blijft.
PS: ik vind het wel grappig om te lezen dat ik blijkbaar een meneer ben.