LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Nietig verklaren wegens misleiding???

Ten eerste doel je kennelijk op de grondslag dwaling en dus niet 'misleiding', de juridische term is dwaling. Tenzij je doelt op misleidende reclame maar dan is er sprake van een onrechtmatige daad en daar rep je niet over (levert ook andere gevolgen op en dien je toch echt even bij een rechter te gaan regelen).

Ten tweede, uitgaande van dwaling gaat het niet om nietig verklaren maar om het door jou inroepen van vernietiging, iets wat niet eenvoudig is, moeilijk bewijsbaar en enkel met hulp van een advocaat gedaan dient te worden.

Wanneer je wat wilt bereiken is het beter dat of écht en op de juiste wijze te doen, en dus niet zelf indien je niet weet waar je het over hebt. Of gewoon niet. Want met dit soort brieven doe je meer kwaad dan goed voor je eigen zaak.

ricardus

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door ricardus »

Hallo Sara Etty,

De jurisdische termen en de ABN uitspraken zeg ik eerlijk daar ben ik niet zo'n geweldenaar in.

De tussenpersoon was op mijn verzoek thuis uitgenodigd voor bijstelling van de pensioenverzekeringen van mij en mijn vrouw en niet voor een Vermogens Vliegwiel contract.

Deze kwestie kwam ter sprake, daar ik een bedrag maandelijks over hield om te sparen wij een rekening bij AEGON premie Spaarvrij kunnen openen.

Vervolgens kwam hij met het idee om van het bedrag wat naar rekening Spaarvrij gaat , om hiervoor aandelen aan te kopen bij niet risicovolle bedrijven en wij alleen risico zouden lopen met het totale bedrag van inleg.

Deze mondelinge afspraak ben ik aangegaan met de tussenpersoon, en nu blijkt dat deze overeenkomst een lening betroft.


mvg., Richard

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Heel vervelend allemaal, maar nogmaals, als je wat wilt ondernemen en je weet zelf onvoldoende om het zonder hulp te doen, ga dan naar een advocaat. Wanneer je je been breekt en geen arts bent (al ben je wel arts) dan ga je ook naar de eerste hulp in plaats van een paar theedoeken om de breuk te binden in de hoop dat het wel over zal gaan. Toch?

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Hannes »

Zo reageert ze altijd een beetje bits niets van aantrekken. De adviezen zullen wel goed zijn maar raadpleeg wel een advokaat. Is een standaard kreet van haar.

Succes verder.

Hannes.

Roel
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2003 22:39

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Roel »

Sara heeft helemaal gelijk.
Sommige mensen doen hun zaak meer kwaad dan goed, omdat ze niet goed genoeg weten wat ze doen,
Haal er een advocaat bij, dat is altijd verstandiger.
Shop wel voor n goede, want er zijn een aantal die er echt weinig van kunnen.
Groet,
Roel

ricardus
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2003 09:04

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door ricardus »

Goedenmorgen,

positieve / negatieve kritiek is welkom inzake AEGON.
Laatst gewijzigd door ricardus op 17 sep 2003 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

mieke vliegwiel
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2003 17:24

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door mieke vliegwiel »

Wat zou je eerlijk vinden, Richard? Bedoel je met nietig verklaren dat je helemaal wilt stoppen met betalen, waarbij je dat wat je tot nu toe betaald heb (waarvan weer een deeltje teruggekomen is als dividend) als verloren beschouwt? Deze oplossing geeft het minste schade voor jou, en het meeste voor Aegon.

Of vind je het redelijk om het restant van het bedrag dat Aegon toen voorschoot (dat is wel bijna de hele koopsom nog) nu gewoon zonder boete af te lossen en de aandelen te houden?

Ik tob er zelf mee: niemand had kunnen voorzien dat de beurs zo zou kelderen, wij niet maar Aegon ook niet. Als alles goed was blijven gaan hadden we niet gepiept.
Je zou toch tot een redelijke oplossing moeten kunnen komen. Ik zou daar ook wel met Aegon over willen praten, zeker nu ze toegegeven hebben een wanprodukt verkocht te hebben.

Mieke

ricardus
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2003 09:04

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door ricardus »

Hallo Mieke Vliegwiel.

Ik heb eerder vermeld hoe ik deze overeenkomst ben aangegaan.
Laatst gewijzigd door ricardus op 17 sep 2003 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.

ricardus
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2003 09:04

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door ricardus »

ps.

Ik ben nieuwsgierig hoe het met de medegedupeerden is gegaan en met name doel ik op het ontvangen, en het ondertekenen van de Vermogens Vliegwiel overeenkomst, hoe dat bij hun is verlopen.

1e... kreeg men deze overeenkomsten per post toegestuurd ter ondertekening en binnen de gestelde termijn ondertekend te retourneren.

2e.... Of kwam de tussenpersoon zo snel mogelijk terug met de overeenkomsten ter ondertekening.

Heeft AEGON bij BKR inlichtingen opgevraagd voor kredietwaardigheid ??? om deze overeenkomsten te kunnen voortzetten.

mvg., Richard

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door CB »

BKR beschikt niet over voldoende gegevens om de kredietwaardigheid van iemand vast te stellen. Zie onderstaande informatie. Bron:

http://www.bkr.nl/vastleggen.html

Wat niet bekend is bij BKR
Veel mensen denken dat bij BKR alles over iemands financiële situatie bekend is. Dit is niet het geval. Zaken als inkomen, huurschuld, belastingschuld of onbetaalde rekeningen bij het energiebedrijf zijn niet bij ons bekend. Ook studiefinancieringen van de Informatie Beheer Groep komen niet bij BKR voor. Wij verwerken en informeren alleen wie in Nederland welk krediet op zijn naam heeft of had staan, mits het binnen onze voorwaarden voor gegevensverwerking valt.

BKR beslist niet
Wij verwerken alle gegevens inclusief bijzonderheden om neutraal en zonder oordeel te informeren over kredieten die iemand op zijn naam heeft of had staan. Wij beslissen namelijk niet of u een krediet krijgt. Het is de deelnemer die beslist. Op basis van alle beschikbare informatie maakt hij een afweging of het verstrekken van een krediet verantwoord is. Om een goede afweging te maken heeft de deelnemer (AEGON) ook gegevens nodig die niet bij ons bekend zijn. Denk hierbij aan uw inkomen, woonlasten, energielasten en gezinssituatie.

Maria
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2003 09:35

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Maria »

Ons Vliegwiel contract loopt nu 3 jaar. Wij dachten dat we elke maand een bedrag spaarden ??!!.
Sinds afgelopen week is AEGON door ons gedagvaard, en loopt er nu een rechtszaak.
Wij hebben een advocaat ingeschakeld die dit voor ons in behandeling heeft, zelf moet je hier niet aan beginnen. Onze advocaat is hier al bijna 1 jaar mee bezig.

De brochure van 3 jaar geleden heb ik nog in mijn bezit.
Hierin word steevast gesproken over 'sparen' en spaarsysteem',
nergens vind je 'beleggen met geleend geld' terug, en nergens word iets over een restschuld vermeld. Deze brochure is een waardevol gegeven in de zaak tegen AEGON.

Wij hebben inderdaad ook alle AEGON producten eruit geflikkerd.

Het duurt allemaal erg lang, maar wij hopen dat dit wachten iets opleverd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Piet »

Voor alle Aegon Vliegwiel gedupeerden.
De vereniging PAYBACK coordineert een rechtszaak tegen Aegon. Wij hebben een advocatenkantoor gevonden die zich (met meerdere advocaten) gaat bezighouden met de voorbereidingen voor een rechtszaak tegen het Vliegwiel contract van Aegon.
Wordt lid van de vereniging PAYBACK en profiteer mee van deze actie.
Dit is zowel voor mensen met als zonder toevoeging.
Door de grootte van de groep wordt het uurtarief aangepast.

Het blijft wel een individuele rechtszaak en het advocatenkantoor adviseert u in een intake gesprek over de mogelijkheden en kosten, hierna bent u altijd nog vrij om een beslissing te nemen.

www.pay-back.nl

Samen staan we sterk

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 22 nov 2003 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Neefs
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2003 01:48

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door J. Neefs »

................
Laatst gewijzigd door J. Neefs op 20 jan 2005 02:09, 7 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Pieter »

Redactie,

Wilt u de persoon die zich uitgeeft voor "J. Neefs" weren van dit forum.
Gedragsregels
Het modereerbeleid is er in eerste instantie op gericht om alle berichten, onafhankelijk van de inhoud, te laten staan. Een (scherpe) discussie moedigen we alleen maar aan. Daar is een forum per slot van rekening voor bedoeld.

Berichten worden volledig, onherroepelijk en zonder waarschuwing vooraf verwijderd indien deze:
* Agressief, bedreigend, lasterlijk, vulgair, schadelijk, obsceen, racistisch, misleidend of anderszins ongepast zijn.
* Links bevatten naar websites die inhoudelijk niet stroken met de algemeen geldende fatsoensregels.
* Reclame-uitingen bevatten.
* Geplaatst zijn door een persoon die zich voordoet als iemand anders.
Mvg Pieter

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: AANKLACHT TEGEN AEGON VLIEGWIEL??

Ongelezen bericht door Captain-America »

Het je willens en wetens onrechtmatig voordoen/uitgeven als een ander is een strafbaar feit!

Redactie van Tros Radar wilt u hier onmiddelijk actie tegen ondernemen!
Geplaatst op 13 Nov 2003 19:43 door J. Neefs
--------------------------------------------------------------------------------
Kom mensen maak gebruik van deze aktie want straks vliegt het tarief van de advocaat weer omhoog. Bij een lidmaatschap voor 1 december a.s. krijgt u een heerlijke taart, gebakken door onze eigen banketbakker Pieter Hezemans, kado.
Aanmelden dagelijks bij uw recruterings-officer op het welbekende adres in Arnhem.

Gesloten