weet niet hoe vaak ik nog hier moet komen om over het nuon mijn beklacht te doen.
in juni kreeg ik mijn jaarrekening, waarvan de brief op dezelfde dag gedateerd was als de jaarrekening van mijn rekening zou worden afgeschreven.
Natuurlijk gestorneerd, want het kan niet zo zijn dat je niet in de gelegenheid gesteld word om een regeling te treffen en met het verhaal ja storneer maar gewoon die vlieger gaat ook niet op als je niet rood zou mogen staan.
net of je niemand anders te betalen heb.
lang verhaal kort, vervolgens bel ik met het klantenservice om mijn maandelijkse bedrag die hun toen gezet hebben op 291 euro weer terug te veranderen naar 250.
heb toen zelf gedeelte van de jaarnota betaald en uitstel van betaling gevraagd voor tot oktober voor het bedrag van 100 euro die dan nog open stond voor de jaarrekening.
Dit was mogelijk, ik heb toen gevraagd of mijn maandelijkse bedrag vanaf oktober want dan zou ik klaar zijn met het betalen van de jaarrekening verhoogd kan worden met 2o euro.
dit was ook mogelijk, dus niet want ik kreeg een brief thuis gestuurd dat dit per direct werd gedaan.
Ik natuurlijk weer bellen want dit was niet wat ik had afgesproken. De tweede persoon kon me vertellen dat de eerste het fout had gedaan, want het is niet mogelijk van tevoren dit te doen.
fijn om dit te weten, in iedergeval de tweede persoon zou het even inorde maken. het zou nog dezelfde maand kunnen ingaan.
vervolgens gebeurd er dit, in de maand september worden er twee maanden van mijn rekening geboekt en dan wel van september en augustus.
en ik ben dit toen gaan nakijken dat vanaf de maand januari 2008 er achteraf, geincasseerd werd middels automatische incasso.
toen ik op 2okt verhaal haalde, zou deze vriendelijke dame die niet kon begrijpen dat ik gewoon pisnijdig was omdat er niet 1 maand maar twee maanden werden afgeschreven.
En zij met een uitleg kwam dat het niet relevant was welke maand er werd geincasseerd voor welke maand als het aan het eind van de rit maar 12 maanden zijn.
En dat doordat ik het bedrag ben gaan veranderen dat er een bedrag gestorneerd werd, toen vroeg ik haar dan wanneer had het gestorneerde bedrag betaald moeten worden als in augustus 291 euro afgeschreven werd, voor de maand september want hoe ik het zie, is dat ze al maanden de fout hebben gemaakt achteraf te incasseren en toen besloten vooraf te incasseren, waardoor ik dus twee maanden heb moeten betalen, in plaats mijn hiervan op de hoogte te brengen, vond het nuon het nodig om dit ff te rektiviseren door dan maar gewoon even twee maanden af te schrijven, dit zou niet gebeurd zijn als ik mijn maandbedrag niet had veranderd.
ik begrijp dit, als er tot mijn jaarnota juist geincasseerd is, en ik verander het termijn, en men schrijft af, dan ga ik ervanuit dat je dan bij bent, als ik dan aan het nuon vraag, als er niet twee maanden zijn worden afgeschreven in augustus dat was niet relevant als het aan het einde van de rit maar klopt.
ik word zo moe van die energie bedrijven, overstappen durf je niet, want doe je dat, weet nuon dit ook verkeerd te doen.
DtE en opta even wel leuk dat jullie erachter zijn dat het netbeheer de boel al jaren loopt te belazeren ik heb nieuws voor jullie niet alleen het netbeheer belazerd de boel maar de energieleveranciers ook.
En het klantenservice van het nuon klasse werk hoor die jullie verrichten, als zou ik mijn maandelijkse bedrag niet hebben veranderd en was er geen bedrag gestorneerd, ga er maar vanuit dat in 1 van die maanden ik twee maanden had moeten betalen. en maar denken dat de burger niet kan tellen...pffff..hopeloos.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoe krijg je achterstanden laat het maar aan het nuon over..
Re: hoe krijg je achterstanden laat het maar aan het nuon over..
Die discussie heb ik ook eens gehad, kennelijk verdienen de medewerkers van Nuon zoveel dat zij dat zelf moeiteloos op kunnen vangen.deze vriendelijke dame die niet kon begrijpen dat ik gewoon pisnijdig was omdat er niet 1 maand maar twee maanden werden afgeschreven.
En zij met een uitleg kwam dat het niet relevant was welke maand er werd geincasseerd voor welke maand als het aan het eind van de rit maar 12 maanden zijn.
In mijn geval werd na het wijzigen van de incassodatum (naar een datum waarop in ieder geval het salaris binnen is) ook twee maanden geincasseerd, waardoor ik in dat jaar 13 maanden zou betalen. "Ja, maar u krijgt het toch terug op de jaarafrekening??"
Ja, natuurlijk krijg ik het terug, maar ik ben het wel een maand of 8 kwijt!