LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
sandyrico
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2008 21:35

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door sandyrico »

ik ben vandaag bij de bank geweest en ze gaan het terughalen 19.95 voor iets wat ik niet heb gehad en ik heb niemand het recht gegeven omdat van mijn rekening te halen nu maar zien hoe het verder gaat :( ik heb ook gebeld naar het nr 040 2302412 ze zeggen bel maar over 2 weken terug ik zeg ik bel niks jullie houden niks meer van mijn rekening af ze zegt ik denk het wel had u maar een briefje moeten stuuren met afmelding ik zij afmelding heb niks gehad nou maar kijken wat er nu gaat gebeuren veel s6 al

Skeletor
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2008 21:34

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Skeletor »

Ik word niet goed van dit bedrijf. Mijn dochter is er ook ingetrapt. Mooie praatjes een beloofd prijzenpakket tegen betaling van de verzendkosten ad 4,95. Daarna een hoop trammelant met een abonnement. Geld dat van een rekening wordt afgeschreven en een aantal onooglijke blaadjes in de bus. Een mail en een brief aan dat bedrijf bleek echter niet voldoende. Nu ligt er weer een brief van een incassobureau in de bus. Ik klim maar weer in de pen. Maar betalen doe ik niet.

:twisted: :twisted: :twisted:

C4th
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2008 09:47

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door C4th »

Yep, ook ik zijt de gek.
Proefnummertje gekregen bij een of andere actie waarbij een Philips Amiblight TV te winnen was.
Proefnummertje Hoshi-Sudoku ontvangen, keurig binnen twee weken gebeld dat ik geen interesse had.. bla, bla, bla

Afgelopen week een volgende nummer ontvangen en een afschrijving van 19,95.
Ikke weer bellen. Reactie: "Kunt u bewijzen dat u zich telefonisch afgemeld heeft."....

Via internetbankieren gemeld aan de bank dat ik deze nieuwe machtiging niet toegestaan heb en resitutie gevraagd. Ben benieuwd of dat gaat lukken.

C4th
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2008 09:47

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door C4th »

@skeletor: Wil je mij svp laten weten hoe het afgelopen is met jouw incasso-verhaal?
Ik vrees dat het niet lang meer gaat duren voordat ik hetzelfde probleem ga krijgen.

Skeletor
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2008 21:34

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Skeletor »

C4th en alle anderen.
Jullie horen hoe het gaat aflopen.

C4th
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2008 09:47

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door C4th »

Heel graag.
Succes!

Kaz
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2008 16:01

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Kaz »

Ik dus ook het hele verhaal tot aan het incassobureau aan toe. Krijg vandaag een mailtje met een bijlage met het gesprek, ik zit nu op mn werk en kan er nog niet naar luisteren.

Maar ik kan nu eigenlijk al zeggen dat ik alleen accoord ben gegaan met die 4,95, en niet met een abonnement er aan vast :S.

Wat moet ik nu doen.. Betalen en dan er vanaf zijn.. of toch laten dreigen en kijken waar het uit komt??

Rozalina
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2008 22:24

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Rozalina »

Hoi hoi..

Ook ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik weiger gewoon te betalen! Wat ooit 4,95 was, is nu maar liefst 93 euro geworden!!! Ik heb hun ook al benaderd niet van hun diensten gewenst te zijn, maar ze weten van geen ophouden? Overigens heb ik maar 1 (lelijk) boekje van ze mogen ontvangen. Zie je het al voor je, zo'n boekje.. dat mij 93 euro gaat kosten. Nee, sorrie.. maar ik wacht af.. Ik betaal niet!

kameel1
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2008 15:32

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door kameel1 »

Hallo,

Ook ik zit, geheel tegen mijn wil in, in al deze Hoshi toestanden. Ben nog maar net op deze weg en heb nog niet met een incasso te maken gehad. Zeker weten dat dat gaat komen want ik ben niet van plan om ook maar 1 cent aan Hoshi te gaan betalen.

Ik vraag mij af, veel problemen op dit Forum, maar ik lees nergens de afloop? Hoe gaat het nu uiteindelijk als het incasso is ingeschakeld, hoe is de afloop, ik neem toch echt in niet aan dat je voor de rechter wordt gesleept. Is het gewoon een spelletje "wie heeft de langste adem?" of zogezegd "haantjesgedrag"?

cinderella21
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:39

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door cinderella21 »

Ook ik ben 1 van de gedupeerden, het ergste nog vind ik dat we het onszelf kwalijk nemen dat we erin gestonken zijn. Maar de manier waarop ze te werk gaan is werkelijk ongelooflijk.

Ik ontdekte pas in september dat er vanaf januari 29,95 per maand was afgeschreven terwijl ik tijdens de telefonische benadering alleen akkoord ben gegaan met eenmalig 4,95.

Het laatste bedrag heb ik laten storneren via de bank en ook heb ik melding gedaan van onterechte incasso.

Het abonnement heb ik gelijk stop laten zetten.
Via 0900-1030103 krijg je een heel keuze menu maar via 040-2302412 krijg je gelijk iemand aan de lijn. Ik wilde dus de band beluisteren waarop ik zogenaamd akkoord zou gaan met dit maandelijkse bedrag.

Sinds vandaag, jaja, werken ze met een nieuw programma en kan ze de tape niet aan mij laten horen. Nu heb ik gevraagd of ze het naar mij kon mailen.

Ik wacht het even af maar ga hier mee door, ik wil mijn geld terug!

Succes iedereen!

Nicole180887
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2008 19:24

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Nicole180887 »

Hallo,

Ik ben sinds juni gedupeerd, ik heb alleen toestemming gekregen voor €4,95 en later hebben ze €19,95 van mijn rekening af gehaald zonder mijn toestemming. Ik heb mijn bank gemaild en gezegt dat ze beide bedragen moesten terugstorten en blokkeren, hebben ze gedaan en heb geld terug gekregen. Nu kreeg ik afgelopen week een rekening van hun in de bus van totaal €44,85 ... Ik heb dus daarheen gemaild en gezegdt dat ze geen cent van me krijgen en dus gelijk opgezegt, ook heb ik het mailtje naar mezelf gestuurd als bewijs. Moet ik nog hiervoor iemand inlichten over oplichterrij? Want ik ga natuurlijk geen cent betalen.
De rekeningnummer van die €4,95 en €19,95 is 43.37.76.927
Maar de rekening die ze me sturen bevat een ander rekeningnummer: 43.83.42.445 Dus dit klopt ook al niet. Maar zoals ik al zei, ik betaal ze geen cent!
Eventuele tips voor mensen die oplichters zoeken en er wat tegen wil doen, laat het me weten, ik zal ze krijgen!
Hun adressen! wat op de rekening staat zijn trouwens:

Hoshi Sudoku, Postbus 325, 5680 AH Best
SuccessVerlag 5605 LV Eindhoven


En het staat onder de naam van: Berend van Weert

Groetjes en succes!

Linnerd
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2008 17:10

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Linnerd »

Hallo,

Ik kwam er pas vorige maand achter dat dat vervelend boekje 19.95 kost per stuk, en dat elke maand. En dat ik terwel geen eens weet hoe ik sudoku moet spelen. ik heb gebelt en het afgemeld. deze maand kreeg ik het boekje weer. Ik heb weer gebelt en het weer afgemeld via dat bandje. toen dacht ik van nou ik probeer toch iemand aan de telefoon te krijgen. en ja hoor deze dame behoorlijk ongeinterseerd aan de telefoon. ik mijn verhaal vertelt. dat ik er laat achter kwam. ging ze mij vertelle dat het mijn eigen domme schuld was had ik het maar in die 2 weken af moeten zeggen. en ook nog dat ik tot jan 2009 aan vast zit. denk het dus niet he. ik werd wat lichte geirriteerd en heb dit ok vertelt dat ik het absoluut niet normaal vond en ik moest maar een email sturen. geloof mij op die mail krijg je niks terug. dat weiger ik. afijn zij ging mij vertelle dat er zulke leuke prijzen te verdienen was en bal bla bla.. toen werd ik erg boos. ging mij te ver. ik weiger dat ook nog te betalen waar ik geen toestemming voor gegeven heb!! allen die 4.95 wel! ze hing vervolgens op.. hoe krijg je me boos!!! :evil:

Ben naar de bank gegaan met her verhaal, wer vertelt dat ik niet de enige was. ze hebben de laatste 19.95 terug gestort. ik weiger nog te betalen en gezorgt dat ze niks meer van m'n rekening kunnen halen.

als het ik het volgende boekje krijg krijgen ze hem direct terug in de bus.

wat een stelletje oplichters, de bank stat voledig achter mij en als en meer problemen zouden komen moest ik even lang komen..

ik wacht ik spanning af!!

Groetjes Lin

Rozalina
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2008 22:24

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Rozalina »

HOE IS HET AFGELOPEN BIJ IEDEREEN DIE INCASSO BUREAU ACHTER ZICH AAN KREGEN?!

irow
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2008 20:46

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door irow »

Jep ik ben er ook ingetrapt...
Per direct mijn abonnement opgezegd en het geld terug laten boeken naar mijn rekening.
Ik heb ook de bladen die ik heb ontvangen aangetekend terug gestuurd.

Ga niet met ze in zee!!!

cinderella21
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:39

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door cinderella21 »

Vandaag ontving ik de tape via de mail; het is een rommelig verhaaltje met veel bijgeluiden en ik hoor mezelf ja zeggen maar hetgeen de verkoper zegt kan ik me niet herinneren; dat een abonnement normaal gesproken 29,95 is en dat ik het nu voor 4,95 kan krijgen. Maar wel binnen 2 weken af moet zeggen.
Een boekje dat geen prijzen oplevert maar 30 euro per maand kost???
Het valt me ook op dat het boekje bij anderen van jullie 19,95 kost. Wat vreemd, heb ik de luxe uitvoering?

Wie is hier al eens mee naar de politie geweest?? Ik denk eraan aangifte te doen, wie weet kan de politie de tape analyseren op knip en plak?

Angel2you
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2008 11:52

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Angel2you »

Gisteren kreeg ik een sms dat er weer geld door Global Select was afgeschreven van een rekening van een kennis. Dit was in juni ook al gebeurd, toen was er bij mij 189 euro afgeschreven (dit heb ik gelijk gestorneerd) en bij hem 25. Nu was er bij hem 144 euro afgeschreven. Ik bij thuiskomst gelijk even gekeken, maar er was niets afgeschreven. Nogmaals zoeken op bankrekening nummer... Zie ik tot mijn verbazing dat in december 2007 ook al hetzelfde bedrag was afgeschreven. Dit zag ik helaas gisteren pas. Ik heb nu een mail gestuurd naar Gelobal met het verzoek dit binnen een week terug te storten. Ik hoop dat ik nog wat terug zie van dat geld, maar dat zal wel niet. Wanneer ze niet reageren, moet ik dus met mijn bank contact opnemen, die moeten dan uitzoeken of de afschrijving terecht was.... Ik hoop op een sinterklaaskadootje, dat kan ik goed gebruiken...

Iemand nog andere tips om dit geld terug te kunnen krijgen?

cinderella21
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:39

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door cinderella21 »

Hallo Angel2you,

Bel gelijk je bank en laat het rekening nummer blokkeren.
Je kunt ook aan je bank vragen een melding onterechte incasso te starten, in dit onderzoek vanuit de bank gaan ze kijken hoe het kan dat ze dit bedrag zomaar van je rekening hebben gehaald.
Ben je nooit benaderd via de telefoon voor een of andere actie of prijs?

Ik ben vanochtend aangifte wezen doen bij de politie maar in mijn geval heb ik toestemming gegeven aan een eenmalig bedrag van 4,95 voor een puzzelboek. Met deze tekst die opgenomen is hebben ze heel knap gerommeld.
Volgens de politie sta ik nergens.. weg 300 euro dus want het speelde al langer.
Hopelijk als nu veel gedupeerden naar de politie gaan en Radar heeft door dat er veel reacties komen kan er misschien actie worden genomen!

Groetjes en succes

angela-bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 17:44

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door angela-bos »

Hallo,
Ik ben ook opgelicht door global collect service!
2 mnd geleden hebben ze zomaar zonder mijn toesteming een bedrag van 186 euro van mijn rekening weten te halen.
Ik had nog nooit van global collect service gehoord!
Ik heb het bedrag meteen terug laten halen door mijn bank en het rek nr laten blokkeren.
Nu komen ze met een incasso bureau aanzetten, een bedrag van 250 wordt er nu van mij geeist...waarvoor??? ik zou niet eens weten waarvoor...krijg ook geen specificatie waarin staat waarover het gaat.
Morgen stap ik naar mijn advocaat, ben benieuwd wat hij zegt hierover...ik ga zeker juridische stappen ondernemen!

C4th
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2008 09:47

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door C4th »

Global Collect Services is een zogenaamd Payment Service Provider, een bedrijf dat betalingen verwerkt voor diverse bedrijven, waaronder dus Hoshi Sudoku.

Ik heb dus van het weekend een mail gestuurd naar Global Collect Services en hen uitgelegd waarom ik mijn rekening geblokkeerd heb voor afschrijvingen van hun bedrijf. Zij hebben mijn mail doorgestuurd naar Hoshi Sudoku.
Direct dezelfde dag (vandaag) ontving ik van Hoshi Sudoku de volgende reactie:
"Geachte mijnheer/mevrouw,

Wij ontvingen pas op 10 september jl. voor het eerst van u een
opzegging. Vandaar dat het volgende voor u geldt:

Na het gratis proefexemplaar (tegen enkel verzend- en administratiekosten) heeft u ervoor gekozen gebruik te maken van ons voordelige drie maanden proefabonnement.

U heeft na het gratis proefexemplaar 10 werkdagen de tijd gehad om aan te geven dat u verder geen prijs meer stelt op verdere uitgaven. Aangezien u niet op tijd was met uw opzegging hebben wij daarom uw abonnement tegen de voordelige aanbiedingsprijs verlengd. Na afloop hiervoor hebben wij uw abonnement inmiddels stopgezet. Dit is per 1 november 2008.

Bedenkt u zich in de toekomst en besluit u om toch weer abonnee te worden? Bel dan even met onze klantenservice op 0900-1030103 (0.20 cent per minuut).

Wij verwelkomen u natuurlijk graag terug.
"

Nou, ik kan jullie garanderen dat ik WEL tijdig was met afzeggen. Ik trek het financieel echt niet om elke maand 20 Euro voor een stupide puzzelblaadje op tafel te leggen.
Dit heb ik hen zojuist doorgemaild. Ben benieuwd naar hun reactie, hoewel ik die wel kan raden, zal wel dezelfde zijn als ik destijds telefonisch te horen kreeg: "Kunt u bewijzen dat u zich daadwerkelijk afgemeld heeft".

Nancy20
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2008 17:09

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Nancy20 »

Hele tijd geleden heb ik ook een telefoontje gehad om een blaadje eenmalig te ontvangen voor 9,95. Leuk dacht ik. expres nog nagevraagd of ik niks op hoefde te zeggen daarop was het antwoord dat dit niet nodig was omdat het eenmalig was. Ik zou een brief er bij krijgen waar een telefoonnummer op stond dat ik dat moest bellen om te vertellen dat het aangekomen was. Dus ik hoef niets op te zeggen? nee dat konden ze mij garanderen. Ik vroeg nog of er verder nog kleine lettertjes onder stonden en dat was niet het geval. Dus de puzzel ontvangen. Volgende maand kreeg ik weer de puzzel... foutje misschien? maar het zal wel. Tot ik de volgende maand weer een blaadje kreeg met daarbij een rekening van 50 euro! en dat ik er aan vast zat voor een half jaar. Alles teruggestuurd dat dit ongewenst was. Een aantal maanden later heb ik een mail ontvangen van hoshi of ik even wilde betalen. Ik heb een mail teruggestuurd met het verhaal er bij wat ik hierboven ook al verteld heb en dat ik er van uit ging dat het een fout van hun was. Helaas heb ik hier nooit antwoord op gehad. Paar maanden niets van hun gehoord tot vandaag dat er een brief van een incasso bureau op de mat ligt. Het rekening bedrag is inmiddels voor 2 sudoku puzzels opgelopen tot een bedrag van 76,35. Ieder normaal mens kan denk ik wel begrijpen dat niemand voor een puzzeltje wat misschien in de winkel hooguit 3 euro kost hier 20 euro voor gaat betalen. Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen en wacht op een telefoontje van het incassobureau.

Gesloten