| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalen Acceptgiro
Betalen Acceptgiro
Nu komt ook al Eneco met zijn betaling voor de acceptgiro.
Het gaat mij een beetje de spuigaten uit lopen.
De moderne tijd daar gaan een hoop bedrijven in mee als het hun uitkomt.
En de regering doet hier niets aan. Want bedrijven mogen geld rekenen voor de acceptgiro die ze versturen.
En wij (burgers) kunnen er wel wat aan doen, maar dan moeten we het op een rechtzaak gooien.
De regering kan hier gewoon de wet op aan passen.
Van mij mag hier het programma radar ook wel eens een uitzending van maken. Zodat dit ook eens aan de orde wordt gebracht bij de 2e kamer.
Het gaat mij een beetje de spuigaten uit lopen.
De moderne tijd daar gaan een hoop bedrijven in mee als het hun uitkomt.
En de regering doet hier niets aan. Want bedrijven mogen geld rekenen voor de acceptgiro die ze versturen.
En wij (burgers) kunnen er wel wat aan doen, maar dan moeten we het op een rechtzaak gooien.
De regering kan hier gewoon de wet op aan passen.
Van mij mag hier het programma radar ook wel eens een uitzending van maken. Zodat dit ook eens aan de orde wordt gebracht bij de 2e kamer.
Re: Betalen Acceptgiro
Tele 2 kwam rond de zomer ook met zo'n fantastische mededeling, of iedereen 1,99 wil betalen voor de maandelijkse factuur.
Tele 2 geeft geen maandelijkse facturen maar elke 2 maanden, dus 3,98 voor een papiertje wat je hebt gebeld.
Voor 5 cent wil ik het doen, maar niet voor 3,98 (dat zou het worden volgens de juffrouw aan de telefoon).
Na veel klagen schijnt dat het niet doorgaat, intussen doe ik het nu via internet.
Tele 2 geeft geen maandelijkse facturen maar elke 2 maanden, dus 3,98 voor een papiertje wat je hebt gebeld.
Voor 5 cent wil ik het doen, maar niet voor 3,98 (dat zou het worden volgens de juffrouw aan de telefoon).
Na veel klagen schijnt dat het niet doorgaat, intussen doe ik het nu via internet.
Er is een oplossing, men noemt het automatische incasso. 
Je zult zien dat er dan helemaal geen extra kosten zijn.
Je zult zien dat er dan helemaal geen extra kosten zijn.
met automatische incasso kan veel fout gaan en bergen ellende geven
natuurlijk kan automatisch betalen een pracht oplossing zijn, ware het niet dat veel bedrijven, maar afschrijven waneer het hun uitkomt, mijn geld komt pas op de 28 van de maand binnen , dus dan betaal ik de rekeningen, maar met een automatische afschrijving, is het soms de 14, 15, 18, dus wanneer het bedrijf zin heeft aan zijn geld, en ja, ik heb geen moeite met voorruit betalen, van een maand, maar niet op de 15, dus op de 30 cq 31 van de maand, dus ik betaal de meeste rekeningen op de 28 en via internet bankieren Waarom sturen de meeste bedrijven geen nota via internet, hoef ik ook geen kosten te betalen voor een acceptgiro, en zij geen kosten maken voor het versturen.
Ligt ook aan de financiele situatie, als je het alleen kunt betalen na storting van het salaris dan is het prettig als u zelf uitmaakt wanneer u het betaalt.
Als iemand geld overhoudt aan het eind van de maand maakt het niet uit.
Als iemand geld overhoudt aan het eind van de maand maakt het niet uit.
MLF, in zoverre heft u gelijk, alleen het ging er mij ook om, dat bedrijven halverwege de maand het geld al incasseren, terwijl de maand waarop het betrekking heeft, nog moet beginnen , ik snap wel als ze dat bij duizenden klanten doen, ze behoorlijk wat rente vangen, maar daar hoeven de klanten toch niet voor op te draaien. En er zijn heel wat gezinnen en alleenstaanden die tegenwoordig weinig overhouden als ze alle rekeningen hebben betaald, en ook nog eten en drinken willen kopen, waarom moeten dan de bedrijven het geld al op de 15e innen , en niet op de laaste dag van de maand. De werkgevers betalen het loon of de uitkering toch ook niet waneer het U het beste uikomt, dus als op de 15e van de maand en niet op het eind, U krijgt het zelfs niet een maand voorruit betaald mag ik aannemen , dus automatiche incasso, heeft toch en hoop nadelen.
door uw verhaal dacht ik aan het volgende, je geld wordt gestort voor 1 maand, daar doe je een maand mee
dus
of ze het nu de 10e, de 25e enz eraf halen, het zou er op moeten staan.....
dus
of ze het nu de 10e, de 25e enz eraf halen, het zou er op moeten staan.....
Beste MLF, blijkbaar ontgaat je de clou van het verhaal, natuurlijk, staat het geld er voor een maand, en dat is het probleem ook niet,waar het mij om gaat is dat de bedrijven reeds halverwege de maand het bedrag afboeken , voor een maand die nog moet beginnen, straks doen ze het op de 5e van de maand (bijvoorbeeld, 5 november voor de maand december) dat bedoel ik nou, je bent overgeleverd aan de grillen van de bedrijven.Kan me niet voorstellen dat U dat normaal vind, en zo van ach het geld staat er toch wel op mijn rekening, dus maakt mij niet uit wanneer ze het afboeken.
En wat dacht U van alle AOW ers met een klein pensioen, en mensen in de WW of de bijstand, die zijn blij als alle rekeneingen voor de maand weer zijn betaald, en houden weinig geld over, dus uitkering gestort, op de 28, v.d. maand, alle rekeningen betaald, en dan alweer op de 15 de volgende afboeking, terwijl, sommige bedrijven al een maand vooruit betaald krijgen, ze kunnen dan ook wachten tot de 30 of de 31e van de maand,hebben ze het nog aan het begin van de maand
En wat dacht U van alle AOW ers met een klein pensioen, en mensen in de WW of de bijstand, die zijn blij als alle rekeneingen voor de maand weer zijn betaald, en houden weinig geld over, dus uitkering gestort, op de 28, v.d. maand, alle rekeningen betaald, en dan alweer op de 15 de volgende afboeking, terwijl, sommige bedrijven al een maand vooruit betaald krijgen, ze kunnen dan ook wachten tot de 30 of de 31e van de maand,hebben ze het nog aan het begin van de maand
Hier ook gister Digitenne afgeschreven voor NOVEMBER 
ja zo doen ze dat al jaren!!!!!!!!
u zou het ook kunnen vragen voor u digitenne neemt wanneer ze afschrijven, maar digitenne is toch 4,95 per maand?
wrs is in de 3e week van sept al afgeschreven van okt en in de 3e week van aug al afgeschreven voor sept enz.....
het enige verschil is de maandnaam, verder blijft het hetzelfde
toen ik vroeger, heb ik het over de jaren 70, lid was van een popblad kreeg ik in oktober ook al het november nummer, en dat kwam begin okt al, en ik was blij, zo vroeg??????
u zou het ook kunnen vragen voor u digitenne neemt wanneer ze afschrijven, maar digitenne is toch 4,95 per maand?
wrs is in de 3e week van sept al afgeschreven van okt en in de 3e week van aug al afgeschreven voor sept enz.....
het enige verschil is de maandnaam, verder blijft het hetzelfde
toen ik vroeger, heb ik het over de jaren 70, lid was van een popblad kreeg ik in oktober ook al het november nummer, en dat kwam begin okt al, en ik was blij, zo vroeg??????
Inmiddels 7,50 per maand dat op zich vind ik niet noemenswaardig, alleen dat jezelf zo weinig in te brengen heb 
Baal alleen dat ik 4 maanden GRATIS zou kunnen kijken ivm met een aktie in mijn geval dan tot dec.2008
Baal alleen dat ik 4 maanden GRATIS zou kunnen kijken ivm met een aktie in mijn geval dan tot dec.2008
@MLF:of ze het nu de 10e, de 25e enz eraf halen, het zou er op moeten staan.....
Het stond er ook op, vandaag toen de Belastingdienst besloot 2 dagen eerder de "houderschapsbelasting" te innen. Alleen beetje lullig dat ik die laatste paar tientjes had gereserveerd om te tanken, sta dus nu zonder brandstof, overmorgen komt m'n salaris en normaal int de Belastingdienst dus op de 29e.