LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
vanderwal
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 20:32

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door vanderwal »

afgelopen 2 dagen sinds gisterochtend tot vanavond half 8 helemaal geen internet en de telefoon deed het dit keer ook helemaal niet.
kan tros RADAR of de CONSUMENTENBOND niet een (nieuw) onderzoek doen naar de zeer slechte diensten van Ziggo? ik hoor niets dan problemen en klachten om mij heen van ziggo gebruikers. voorheen met casema nooit problemen. nu is het elke dag weer afwachten of je de hele dag online komt, bent en blijft. Ook werkt het draadloos internet niet meer omdat het ip adres niet goed werkt. deze fout ligt ook bij ziggo. we hebben al sinds augustus een kabel door de gang lopen van het modem naar de computer. het is echt waardeloos!!!! WIE KAN ZIGGO AANPAKKEN?

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@erwin_6171
@vanderwal

Wij willen u graag verder helpen bij uw problemen omtrent de aanmelding en de storing die u ondervindt.
Wij kunnen u het beste van dienst zijn als u een bericht onder vermelding van een kort begeleidend schrijven stuurt naar [email protected]. Als u in het onderwerp de verwijzing ‘Webcare’ maakt en in het bericht uw volledige adres gegevens vermeld, nemen wij uw klacht gelijk in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam

sanno72
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:56

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sanno72 »

Ongelooflijk dat ik deel uit blijk te maken van een nieuwe beweging in Nederland; benadeelde klanten van ziggo! Wij zijn sinds jaren tevreden klant van @home en nu gedoemd tot ziggo. Voor het aansluiten van onze fax wilde ik een 2e telefoonlijn aanvragen. Op 20-8 na 40 min. (mijn telefoon klokt ook de tijd) in de wacht van de ene afdeling naar de andere gestuurd, nog geen tweede lijn en dus verbinding maar verbroken. Op 21-8 opnieuw geprobeerd en na diverse doorverbindingen nu wel een nieuw telefoonnummer gekregen, maar voor verdere vragen weer doorverbonden en lijn wordt verbroken (in totaal 18 min. aan de lijn). Nog wel de melding gekregen dat @home kosten in rekening zou brengen, die volgens de voorwaarden van ziggo niet correct waren. Hierover mail gestuurd en wel een reactie dat het verrekend wordt. Nu nog een modem met 2 telefoonaansluitingen. Doordat het druk is bij ziggo (??!!) kon dit wel 14 dagen duren i.p.v. de 10 die hiervoor staan. 3 weken later nog geen modem ontvangen en mail gestuurd; geen reactie. Week later maar gebeld; na 40 min. aan de lijn (steeds doorverbonden) vriendelijk geholpen en goede modem zou nu eindelijk opgestuurd worden; binnen 5 werkdagen. Idd nieuwe modem ontvangen, echter ZONDER telefoonaansluitingen. Vandaar gebeld en aangegeven dat ik het nu echt zat ben en vandaag of morgen een goede modem in huis wil hebben. Was niet mogelijk; er zou weer 1 opgestuurd worden en waarsch. binnen 5 werkdgn. ontvangen. Ik gaf aan een leidinggevende te willen spreken; ook niet mogelijk. Ik neem het de medewerkers van de helpdesk niet kwalijk, maar van service is er absoluut geen sprake bij dit bedrijf!!! Ik ken vele klachten over diverse grote profiders in NL, maar dit spant toch wel de kroon. Helaas hebben afspraken met de consumentenbond niet geholpen; wat kan RADAR hier nog aan doen?TOTALE BELTIJD: 98 MINUTEN![/u]

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@sanno72

Wij willen graag uw klacht over de aanvraag van uw tweede telefoonlijn in behandeling nemen. U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden.

Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

m.v.g.

Ziggo Webteam

sanno72
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:56

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sanno72 »

Ik heb reeds gisteren een mail gestuurd naar [email protected] met al mijn gegevens erin. Dit voor de volledigheid...

Lottekloos
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:34

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Lottekloos »

Persoonlijk kom ik van het oude "multikabel"af, in eerste instantie vond ik het prima, de samensmelting naar ziggo, er veranderde immers niets behalve dat je nu dan vooruit moet betalen. Moet kunnen.
Tot dat ik ging verhuizen, wat een drama, eerst maarliefst 35 minuten in de wacht, eindelijk iemand aan de telefoon, hup verhuizing geregeld! Ik blij, korting gekregen op de verhuiskosten ivm het lange wachten, wat een service , dacht ik............
Vervolgens kreeg ik een week later al een verdachte factuur thuisgestuurd, (normaal gesproken betaal ik 19.95 voor internet en 15.90 analoge tv en 9.95 digitaal) Ik moest ruim 50,- betalen, ik dacht nog, nou vooruit dan maar, die paar euro kan ik wel missen. Kijk ik op mijn afschriften, hebben ze bovenop de factuur ook nog eens 25.85 extra afgeschreven! Ik weer bellen (min. 35 minuten in de wacht gestaan) het hele verhaal (3 keer) uitgelegd, vervolgens zou ik teruggebeld worden, en het teveel afgeschreven geld zou ik terug ontvangen en/of verrekend worden met toekomstige facturen. Prima dacht ik............
Uiteraard niets meer gehoord van ziggo, helaas prompt de volgende maand kijk ik weer op mijn afschriften, heeft ziggo weer te veel afgeschreven Ik weer bellen, uiteraard 35 minuten wachten, krijg ik te horen van de medewerker bij de klantenservice dat er een voicemail was in gesproken (die ik al jaren uitschakel, dus onmogelijk) dat het te veel afgeschreven bedrag de overgang naar vooruit betalen betrof! Helaas ben ik niet helemaal van Lotje getikt, want daar had ik heus wel op gelet. Dus ik het hele verhaal nogmaals uitgelegd, weer zou ik teruggebeld worden.
Prompt volgende maand, weer niets van Ziggo vernomen, is er weer te veel afgeschreven inmiddels is er al zo'n 76 euro te veel afgeschreven van mijn rekening en zijn er in mijn hoofd al een aantal bommen op het kantoor van ziggo gevallen, in de hoop dat ze daarna wat intelligenter personeel inhuren. Ik heb nog meedere malen gebeld, en klachten ingedient, en iedere keer halen ze weer ergens de moed vandaan om met het overgangs verhaal op de proppen te komen! ! Vanaf morgen ga ik ziggo maar blokkeren bij mijn bank, en een ingebreke stelling sturen, in de hoop dat ze een incasso bureau langs sturen die het misschien wel begrijpt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Een incassobureau begrijpt * niets * Een incassobureau wordt door een bedrijf ingehuurd om voor hen achterstallige betalingen bij u te vorderen.
U moet uw geschil met Ziggo uitvechten, niet met een incassobureau.

KeesPietersen
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2007 15:39

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door KeesPietersen »

Beste Ziggo,

Ik word onderhand gek van de manier waarop u omgaat met de administratie! En ik word nog gekker van het feit dat ik meer dan 30 minuten in de wacht sta en dat ik vervolgens een in gesprekstoon krijg te horen.

Technisch heb ik geen enkel probleem. Het internet is snel, de telefoon doet het en ik heb digitale tv. Maar administratief...

Ik krijg sinds een aantal maanden geen facturen meer van u. Onlangs ben ik verhuisd en u heeft zich niet aan de verhuisdatum gehouden. Een maand na de verhuisdatum sta ik eindelijk 'administratief' in het systeem. Geweldig... Daar heb ik heel wat telefoontjes aan moeten wijden.

En tot mijn grote verbazing krijg ik vandaag een brief van u. Ik krijg een brief met daarop de melding dat ik weer terug ga verhuizen naar mijn oude adres! Huh? Ja ik weet wel hoe het komt. Ik stond op dat adres geregistreerd en waarschijnlijk zijn de nieuwe bewoners op het oude adres onder mijn naam geregistreerd. Ik heb ook bij zo'n provider gewerkt en het is heel makkelijk om iemand van 'non-actief' naar 'actief' te zetten.

Dit is zo ontzettend slordig. Ik hoop dat het webcare team contact met mij opneemt, want anders gaat een technisch tevreden klant toch opzeggen omdat het administratief zo'n zooitje is bij jullie.

Met vriendelijke groeten,

Kees Pietersen

lisamuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 22:36

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door lisamuis »

Heb in Mijdrecht ruim een jaar lang naar alle tevredenheid gebruik gemaakt van casema internet en telefonie.
Daarna 4 maanden in Houten gewoond en sindsdien in Vleuten.
Helaas ondervinden we sinds die tijd veel storingen.
Internet ligt er uit, telefonie ligt er uit, storingen. E-mail verzenden/ontvangen lukt niet.
Voorheen was de klantenservice van casema prima te bereiken, je werd ook netjes en vlot geholpen.
Sinds het ziggo is, is het allemaal achteruitgegaan. De klantenservice is niet bereikbaar. Je krijgt of een bandje dat het zeer druk is met het verzoek het later nog eens te proberen of de verbinding wordt na het doorlopen van het keuzemenu (2 minuten) verbroken.

Samson2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2008 18:35

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Samson2008 »

Ongeveer 3 weken geleden kreeg ik via een mededeling per e-mail te horen dat Ziggo vanaf heden geen facturen per post verstuurd. Als je je factuur wil inzien dien je je op ziggo.nl te registreren en dan kan je je facturen zien. Ik vind dat zo vreemd. Ik heb expres ervoor gekozen om facturen per post te ontvangen. En ziggo wijzigt dit zomaar?

Als ik mijn factuur per post wil ontvangen kost me dat €1,25 per factuur! Casema kon kosteloos papieren facuren versturen, waarom kan Ziggo dit niet?

Ik heb hier een klacht over ingediend bij ziggo en na ruim 2 weken kreeg ik een antwoord wat uit slechts 2 zinnen bestond: "Sinds het is overgenomen door ziggo versturen wij geen papieren facturen meer. Wij kunnen niet voldoen aan uw verzoek."

Of ik moet me nu tegen mijn zin in registreren op hun site of ik betaal elke maand een bedrag waarvan ik de specificaties niet kan inzien.
Dit kan toch niet zomaar?

henver
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2008 19:46

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door henver »

Sinds Ziggo in het eerste weekend van september j.l. 's nachts aan de kabel wegens onderhoud heeft gewerkt, is mijn internetverbinding en telefoonverbinding slecht. Mijn computer gaat regelmatig op offline en de telefoonverbinding valt regelmatig uit. Dit kan soms uren duren. Op 30 september heb ik de helpdesk van Ziggo gebeld. Na 20 minuten kreeg ik eindelijk iemand te pakken. Na de nodige vragen werd mij gevraagd om gewoon door te gaan met internetten zodat in de modem via Ziggo gekeken kon worden wat er aan de hand was. De medewerker van Ziggo maakte met mij de afspraak dat hij mij op 1 oktober tussen 15:00 uur en 15:15 uur zou terugbellen. Helaas ik zit nog steeds te wachten. De reclame van Ziggo ging toch o.a. over luisteren naar de klanten? Dus daar blijft het alleen bij, over actie om iets op te lossen hebben ze volgens mij nooit nagedacht.

WMarcel
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2008 19:27

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door WMarcel »

na een lange wachtijd (en het aanhoren van mijn probleem) heb ik te kennen geven dat ik 25 minuten wachten wel een beetje veel vond.
uitleg van de medewerker: "ja maar u betaald nu slechts 2 cent per minuut ipv het gebruikelijke tarief".

Oftewel minder betalen maar dan langer mogen wachten??

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

Wij willen u vragen om uw klacht(-en) onder vermelding van uw tenaamstelling, volledige adresgegevens en eventuele klantnummer te sturen naar [email protected]. Als u in het onderwerp 'Webcare' vermeld, worden deze spoedig behandeld.

Bij voorbaat dank voor uw reacties.

Het Ziggo Webteam

Joffrey-kelly
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2008 12:58

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Joffrey-kelly »

Op 22-7 boekt ziggo zomaar een bedrag van 123.84, zonder reden van opgave. Bij tel contact bleek dat wij de decoder moesten betalen hetgeen niet overeengkomen was De decoder zou net vertsuurd worden omdat deze gratis was bij de actie ( ben een inwoner van brunssum)

Men zou daarom een bedrag van 79.95 terug boeken.aldus een mail van ziggo op 4 augustus.
Na diverse telefoontjes met de klantenservice van ziggo is mij iedere keer toegezegd dat het geld gestort zou worden.
In het laatse gesprek werd mij even medegedeeld dat ik geduld moest hebben.
Vandaag weer een mailtje gestuurd.......
Schandalig vind ik het 2 maanden op je geld wachten....
Ik ben benieuwd......

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

In het laatse gesprek werd mij even medegedeeld dat ik geduld moest hebben.
Indien nog een mail nodig is, stel dan termijn waarin u verwacht dat de onjuiste incasso terug gestort is. Geeft aan dat mocht dit niet gebeuren u een klacht hierover indient bij Consuwijzer.nl
Vraag dan ook hoeveel geduld Ziggo heeft met klanten die een betalingsachterstand hebben?

Ziggo plukt nu de renten van uw centen!

Joffrey-kelly
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2008 12:58

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Joffrey-kelly »

Hallo,

Ik heb al drie keer een termijn afgesproken....
heb niet het idee dat ze daar erg gevoelig voor zijn.....
misschien een klacht bij consuwijzer???
heeft dat zin??

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het heeft zin om daar te klagen in de hoop dat OPTA een boete uitdeelt als veel soortgelijke klachten binnen komen.
Consuwijzer zal u adviseren, als u er niet uitkomt met de provider naar de Geschillencommissie te gaan.
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
De geschillencommissie:
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel

Als u naar geschillencommissie gaat vraag dan meteen een schadevergoeding van 50 euro.

Joffrey-kelly
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2008 12:58

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Joffrey-kelly »

Hallo,

ik heb een klacht neergelegd bij consuwijzer.....
ben benieuwd.....
hou je op de hoogte...

gr. Joffrey

pmd
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2008 18:31

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pmd »

sinds casema ziggo is geworden,is het berg afwaarts gegaan.mijn internet verbinding valt regelmatig weg en kan soms ook geen mail ontvangen/verzenden.ik heb een aantal weken geleden mijn internet net verbinding laten verhogen,voor een snelle download snelheid,maar heb op heden nog steeds niet deze dienst ontvangen.heb per brief van ziggo een bevestiging gekregen,dat ik per 1 oktober deze dienst gebruiken kon,maar helaas dus niet.heb alles netjes op tijd betaald.heb meerdere keren geprobeerd hun te bellen,maar niemand die mij te woord staat.heb een half uur lang aan de telefoon gehangen,en niemand te bereiken.ziggo is ,naar mijn weten,de boel aan het bedonderen.heb nu al zoveel mailtjes gelezen over klachten,maar niemand onderneemt actie!wanneer gaat iemand eens echt wat onder nemen,naar ziggo toe,om ons de gedupeerden eens te helpen

sanno72
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:56

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sanno72 »

Onderstaand bericht vanochtend verzonden naar [email protected]

Hoe kon ik het ook verwachten…!
Heeft u ook een speciaal programma voor bloopers? Ding ik nu mee voor een speciale prijs?

Na alles wat ik met jullie meegemaakt heb, verwachtte ik na ons gesprek van vrijdagavond jl. toch echt een goede oplossing te krijgen!
Maar al wie er kwam zaterdagavond rond de klok van 6 – 7 uur ’s avonds (!!!); geen medewerker van Ziggo.
Is het nu weer nodig, dat ik een heel verhaal op de site van TROS RADAR plaats, voordat ik echt serieus geholpen word?
Ik begin er onderhand moedeloos van te raken en heb een hard hoofd in een daadwerkelijke oplossing voor mijn probleem.
Of moet ik zeggen; jullie probleem…?!
Ik heb bewust de hele dag gewacht, om te kijken of er ook iemand contact op zou nemen met excuses o.i.d.
Maar helaas, ik zal zelf opnieuw initiatief moeten nemen om voor de zoveelste keer jullie te wijzen op de slechte, zo niet compleet afwezige, service van Ziggo.
Ik verwacht vandaag nog een reactie, want u schijnt vaker laat door te werken.
Zo niet, dan zal ik deze tekst op de site van TROS RADAR plaatsen en kijk ik naar verdere mogelijkheden om jullie tot actie te dwingen.
IK BEN HET ZAT!!!
Gezien uw reactie afgelopen vrijdag, zal u dit niet verbazen en ik verwacht dan ook een tegemoetkoming uwerzijds.
In welke vorm, laat ik aan uw creativiteit over.

Uiteindelijk heeft dezelfde medewerker keurig gebeld, met de mededeling dat vanavond om 21.00 uur de goede modem bij ons thuis wordt bezorgd. Gezien voorgaande zal het u niet verbazen dat er weer iets mis ging, waardoor ik mij genoodzaakt voel dit machtsmiddel opnieuw in te zetten. Zie mijn volgende bericht.

Gesloten